Weet iemand wat dit is?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 21:30

Heb je koorts?
Koude rillingen als in bibberen en klappertanden?

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 21:33

Die vlagen heb ik ook eens gehad, toen ik herstellende was van keelpijn/verkoudheid, en inderdaad tijdens het eten. Vond het best eng. Maar de volgende dag was het over. Geen idee wat het precies was.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-17 21:38

Polly schreef:
Heb je koorts?
Koude rillingen als in bibberen en klappertanden?

Nee, geen koorts. Meer zo'n rilling over je rug. Net zoals dat je bijv een hap uit een waterijsje neemt en dan zo'n nare rilling krijgt (als je daar niet tegen kunt :') )

Ik wacht even af tot hoe het morgen gaat..

Utixo

Re: Weet iemand wat dit is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 21:42

Klinkt mij als je middenrif in mijn oren. Als je in het kuiltje onder je borst duwt, wat voel je dan?

Heb het vaker, meestal enkele dagen achter elkaar. Is een ontzettend vervelend, pijnlijk gevoel, maar het gaat ook weer over. Ik lig soms te kronkelen van de pijn. Maagzuurremmers werken niet tot nauwelijks, maar wat bij mij soms wil helpen is Iberogast. Dit brengt de boel iets tot rust. Verder is het enige wat werkt afleiding.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 21:49

Je kan altijd morgen even langs een kruidvat gaan en een doosje omeprazol halen, dit kan geen kwaad als je het één keertje onnodig zou slikken en dan weet je wel of het maagzuur is.

Anyday

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 22:00

Klinkt als een maagzweer.
Heb ik ook gehad, 2 weken tabletten slikken en het was over.
Beterschap +:)+

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 22:03

Mijn moeder had gelijkaardige klachten en bleek een scheurtje in haar middenrif te hebben als ik het me goed herinner :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 08:36

Ik heb een tijdje vergelijkbare klachten gehad. Vooral bij boterham met pindakaas, kon er echt soms een stukje blijven hangen en dat voelde heel naar. Ik heb het toen gegoogled en kwam uit bij een scheurtje in het middenrif. Maar of het dat echt was weet ik niet.
Niks aan gedaan, voorzichtig gegeten, en het is vanzelf weggetrokken.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 13:56

Zou het een 'scheurtje' in het middenrif zijn: naaar de osteopaat!

(Het middenrif is een peesplaat waar dus de slokdarm doorheen gaat en soms piept een stukje maag mee omhoog. Even de vakvrouw aan het werk en je maag zit weer goed.)

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 20:41

TS alle symptomen die jij noemt horen bij brandend maagzuur.

Ik herken het, omdat ik het zelf ook periodes heb.

De pijn die je voelt bij je longen is van het maagzuur in je slokdarm, deze pijn kan ook soms alleen al getriggerd worden door een ademhaling. In dat geval adem je niet goed via je buik. Standaard middeltjes van de drogist gaan dus ook niet helpen.

Ik denk dus ook niet dat je huisarts veel hiermee doet, je zou wellicht maandag even binnen kunnen lopen bij de assistente en je klacht voorleggen.

Zelf heb ik wel medicatie die ik neem als het echt heel erg is, dan gebruik ik ulcogant en pantoprazol. Moet wel zeggen dat mijn keel dan echt kapot is en bewegen (lopen, fietsen, paardrijden etc) veel pijn doet op mn borst (slokdarm).

Edit: de maagbeschermer gebruik ik regelmatig (maar niet dagelijks), de ulcogant alleen dus bij een kapotte keel en veel pijn. Ulcogant is mega vies, maar voor mij echt een wondermiddel...

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-17 10:44

Ik denk nu ook dat het maagzuur was. Maar ik heb er nu nagenoeg geen last meer van. Gelukkig maar! :) sinds gisteren eigenlijk al niet echt meer.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 10:50

Gelukkig maar!

Maagzuur is een nuttig goedje - maar graag wel in je maag, binnen een fatsoenlijke beschermende laag, en niet in je slokdarm!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 11:03

Het kan ook een wervel zijn die "verkeerd" zit en een drukkend gevoel geeft.