Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anoniem schreef:Kinderen "neem" je toch omdat je die graag wil, omdat je daar graag voor wil zorgen en dat zeker de eerste 18 jaar bijna fulltime wil doen? Het zijn geen dingen die je in je vrije tijd als hobby erbij doet.
Als je (beiden) niet bereid bent om iets aan werk of hobby tijd in te leveren, waarom zou je dan een kindje willen? Omdat het kan? Als statussymbool? Omdat het "zo hoort"?
Ik snap dat je wil blijven werken, maar dat hoeft niet fulltime en ten koste van tijd met kinderen toch?
Concorde schreef:Ik ben niet een of andere carrièrevrouw die perse fulltime wil werken (staat ook nergens geloof ik).
Robin_S schreef:Wow MariekeB volgens mij trek je dat toch even uit de context hoor... TS bedoelde het helemaal niet zoals jij het opvat.
Maar jouw reactie is wel heel erg denigrerend vind ik
Rytir schreef:Maar als een kindje voor jou betekend dat jij alle lastige situaties moet oplossen, steeds weer gedoe hebt met je rooster inplannen en later er altijd alleen voor staat met mbt voortgang of leerling gesprekken...Daar zou ik voor passen zeg maar. Samen ouders lijkt mij fantastisch! In je eentje omdat het leven van de ander zo belangrijk is not so mutch.
Concorde schreef:@MariekeB; met het fulltime werken doelde ik op de post van Tica. Die kwam op mij over alsof ik kinderen als een soort extra hobby wil, waar we niets voor willen laten, en dat is absoluut niet zo.
Ik heb helemaal niets tegen fulltime werkende moeders (vind het erg knap zelfs), maar in mijn geval zou dat (ook door vriend zijn werktijden) inhouden dat het kindje zo'n beetje volle weken op de opvang zit, en dan kan ik er net zo goed niet aan beginnen. Ik zou dan nooit het gevoel hebben het goed te doen omdat ik niet op 2 plaatsen tegelijk kan zijn.