Nodig om hiermee naar de HA te gaan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Siesjuh

Re: Nodig om hiermee naar de HA te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 08:38

Ik zou even de ha bellen, maar uit je vorige post maak ik op dat je dat al zou doen. Aangezien je 3 weken geleden al flink in de lappenmand hebt gezeten, is het helemaal niet vreemd dat je nu het volgende ook mee pakt. Met ernstig hoesten zou ik sowieso even bellen, zeker als je het idee hebt dat er soms bloed bij zit. Dat hoeft helemaal niet ernstig te zijn, maar prettig is het sowieso niet.
Weet je al iets meer?
Thuisarts.nl is inderdaad een prima site, maar niet om zelf diagnoses te stellen :D

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 09:40

Blue_flower schreef:
_Dominique schreef:
Wow je bent de eerste die het iemand aan raad om je symptomen op Google te zoeken. Volgens mij ga je dan altijd dood. :')

Zomaar een hoestje is het niet. Maar knap dat jij dat zo kunt beoordelen. :j

Nee hoor, er zijn tegenwoordig prima websites.
Iedereen hier had ook kunnen reageren met "je gaat dood". Is maar net welke mensen / website je treft.

Google is beter in diagnoses stellen samen met jou dan een arts is mijn ervaring. Ik ben erg blij met google en het zou zeker de kosten van de gezondheidszorg kunnen drukken.
Maar ook voor andere dingen, ik heb in juli in Duitsland een teek op mijn lichaam gevonden die zich vastgebeten had. Blijken dat gevaarlijke teken te zijn (Lyme in 80% van de gevallen en ook nog eens een virus wat hersenvliesontsteking overbrengt te zijn en de lokale bewoners worden er tegen ingeent). Binnen 72 uur naar de huisarts voor AB werd daar gezegd. Dat kon ik dus mooi thuis doen. Maar de huisarts wist van niets. Totdat ik alles van internet liet lezen. Toen 8 dagen AB gekregen en als ik me binnen 8 dagen ziek voelde terugkomen. Dan had ik ook de hersenvliesontsteking.
Google is juist erg goed.

Bij twijfel ha bellen. Er wordt zeker te veel gebruik gemaakt van de gezondheidszorg voor niets, maar bij bloed zou ik wel bellen. En bellen is nog geen gebruik maken van. Als je een dag met een hoofdpijntje rondloopt en dan heengaat vind ik heel wat anders.

gomir

Re: Nodig om hiermee naar de HA te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 09:56

Ik ben helemaal gerustgesteld germie. Vanmorgen zelf zo ziek als een hond, maar morgen geen collega die mijn dienst kan doen dus zal toch moeten werken. Nu kan ik gewoon lekker thuis in bed blijven en de patienten zeggen dat ze net zo goed even kunnen googlen :+

Google kan echt wel helpen voor specifiek aanvullende informatie, maar er is ook heel veel onzin te vinden en het is niet altijd zo simpel te onderscheiden wat je wel en niet moet geloven.