Buikje en door blijven eten?! Deel je ervaring

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 07:56

Koop een fitness hoepel, ideaal om thuis te doen en je traint er ook je rug en billen mee.
Voor wat betreft het eten: vezels, vezels, vezels. Vermijd zoveel mogelijk witte producten zoals witbrood, witte rijs en bloemproducten. Hier zijn de voedselrijke vezels uit gezeefd waardoor er een geraffineerd product overblijft wat hetzelfde effect op je lijf heeft als geraffineerde suiker.

Janneke2

Re: Buikje en door blijven eten?! Deel je ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 11:08

Vezels zitten in groenten, fruit en granen.
Maar niet in sappen (ook niet "sap met vruchtvlees") niet in smoothies (kauw zelf je groenten) en niet in witbrood etc.

xDaninex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-17 13:40

Nant schreef:
Janneke2 schreef:
3) Ik hoor tot de school die stelt dan 2 of 3x per dag eten voldoende 'hoort' te zijn.
Dwz: jezelf goed voeden, zodat je de eerste 4, 5 of 6 uur gewoon geen honger hebt. Punt.
Dat gaat over veel eiwit eten (liefst vegetarisch: spirulina, linzenpate, havermout, amandelen, falafel, eventueel ei) plus groenten en fruit. En weinig suiker/koolhydraten.

Een goede gewoonte die hier bij helpt:'nuchter bewegen' - meestal heb je voldoende glycogeen (=de voorloper van bloedsuiker) in je spieren zitten, de kwestie is, hoe goed je lichaam getraind is in het gebuik maken van deze bloedsuiker (voorloper). Hoe beter je lichaam hierin is getraind, hoe minder je bij ieder wissewasje grijpt naar een tussendoortje. (En omgekeerd: hoe meer tussendoortjes, hoe harder je lichaam 'afleert' die systeem te gebruiken.)

Amen! _/-\o_
Dit scheelt mij een heleboel typewerk.

Hoe minder koolhydraten je eet, hoe meer je lijf vet gaat aanspreken als energie voorziening, echter werkt dit pas nadat je ongeveer 4 uur lang geen koolhydraten hebt gegeten.
Overigens is dit niet in een dag geregeld, je lijf moet hier wel aan wennen en zorg er voor dat je wel voldoende kcal binnen krijgt, anders breek je spieren af, iets dat je juist niet wilt.

Daarnaast ben je helemaal niet zwaar en nog jong en denk ik dat je het met buikspier oefeningen wel gaat redden om je onderbuikje strak te krijgen.

Super bedankt! Wat zijn voorbeelden wat ik dan kan eten?

xDaninex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-17 13:41

Thabks all!

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 13:52

Ohhh ik meld me hier ook even. Ik was zo goed bezig maar de laatste tijd word ik constant geroepen door de snoep en chocolade in de winkels. Moet dus ook weer even drastisch terug in het gareel :P

Wat bij mij toch wel helpt is veel water drinken, ik drink helemaal geen frisdrank, thee, koffie alleen maar water en probeer toch wel de 2,5 liter per dag te halen.

Zelf merk ik dat ik de dingen die ik lekker vind en dus niet kan laten staan gewoon niet in huis moet halen, dat scheelt zo enorm veel.

Ik hoop dat je daar wat aan hebt *\o/* en zorgen dat je je vaste eetmomenten hebt waarop je zorgt dat je verantwoord eet.

xDaninex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-17 21:38

Thanks! Ga ik doen.

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 19:17

xDaninex schreef:
Super bedankt! Wat zijn voorbeelden wat ik dan kan eten?

Vooral veel groente.
Als tussendoortje kun je paprika, tomaatjes, komkommer, avocado etc eten evt met wat humus.

Als ontbijt kwark of yoghurt met wat noten en rozijnen bijvoorbeeld. Lijnzaad kun je er ook doorheen doen.

Als lunch kun je bijvoorbeeld een salade eten, met bijvoorbeeld kip of kalkoen en een eitje er door.

Avond ook veel groenten met een stuk vlees en niet te veel pasta, rijst of aardappelen.

Zorg wel dat je aan voldoende kcal komt en probeer ook nog wel wat fruit te eten als tussendoortje bijvoorbeeld.
Het voordeel van groenten is dat je er echt veel van kunt eten zonder dat je veel kcal binnen krijgt. Je kunt dan dus wel de hele dag door eten

Jennanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 19:20

Bij mij werkt een smoothie van:
- banaan
- yoghurt
- pindakaas

Ik dacht eerst dat het smerig zou zijn, maar het is echt hemels :)

Of lekkere havermout gerechten..

Kijk eens naar liezl jayne. haar website staat vol met geweldige recepten!