Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nant schreef:Janneke2 schreef:3) Ik hoor tot de school die stelt dan 2 of 3x per dag eten voldoende 'hoort' te zijn.
Dwz: jezelf goed voeden, zodat je de eerste 4, 5 of 6 uur gewoon geen honger hebt. Punt.
Dat gaat over veel eiwit eten (liefst vegetarisch: spirulina, linzenpate, havermout, amandelen, falafel, eventueel ei) plus groenten en fruit. En weinig suiker/koolhydraten.
Een goede gewoonte die hier bij helpt:'nuchter bewegen' - meestal heb je voldoende glycogeen (=de voorloper van bloedsuiker) in je spieren zitten, de kwestie is, hoe goed je lichaam getraind is in het gebuik maken van deze bloedsuiker (voorloper). Hoe beter je lichaam hierin is getraind, hoe minder je bij ieder wissewasje grijpt naar een tussendoortje. (En omgekeerd: hoe meer tussendoortjes, hoe harder je lichaam 'afleert' die systeem te gebruiken.)
Amen!![]()
Dit scheelt mij een heleboel typewerk.
Hoe minder koolhydraten je eet, hoe meer je lijf vet gaat aanspreken als energie voorziening, echter werkt dit pas nadat je ongeveer 4 uur lang geen koolhydraten hebt gegeten.
Overigens is dit niet in een dag geregeld, je lijf moet hier wel aan wennen en zorg er voor dat je wel voldoende kcal binnen krijgt, anders breek je spieren af, iets dat je juist niet wilt.
Daarnaast ben je helemaal niet zwaar en nog jong en denk ik dat je het met buikspier oefeningen wel gaat redden om je onderbuikje strak te krijgen.
xDaninex schreef:Super bedankt! Wat zijn voorbeelden wat ik dan kan eten?