Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
senna21 schreef:Faalangst en perfectionisme zijn broertje en zusje van elkaar.
Wat is de reden dat je niet tevreden kunt zijn met een zes of vijfeneenhalf? Welke ramp zal je dan overkomen?
Liezel1 schreef:ik lees je posts en denk; jij bent het contact met de realiteit aan het kwijtraken.
Het leven is niet alleen maar leuk en gevuld met dingen die je graag wilt doen. Soms moet je je jezelf een schop onder je kont geven en iets doen dat je niet zo leuk vindt.
In het ideale leven wordt je morgen ochtend wakker met een voicemail van de producer van Beyoncé die je per direct op kantoor wil hebben voor een platencontract waarbij je alle vrijheid hebt en verder "no strings attached". Maar zo zit het leven niet in elkaar....
Citaat:Ik doe alles in mijn macht. Ik kan niet veel, omdat ik niet veel mag. En sommige dingen wil, of doe ik niet, omdat dat voor mijn gevoel geen zin heeft. Ik bereik er niet veel mee. Dat is mijn gevoel, en mijn gevoel heeft het nooit mis.
Citaat:Dat is gewoon niet goed genoeg voor mij. Ik haal altijd hele hoge punten. Een 6,8 hoor ik aan als onvoldoende
LoveGlove schreef:Ik heb denk ik geen faalangst. Hoewel, ik kan het me wel indenken dat ik het lichtelijk zou kunnen hebben. Maar zover ik weet heb ik het niet. Ik ben inderdaad wel enorm perfectionistisch, en ook dat wordt alleen maar erger. Heb vandaag voor de eerste toets ook een 6,8 gekregen. Daar ben ik echt niet tevreden mee. Ik ben meestal pas echt tevreden met een 8. En ik ben dan ook pissig op mezelf dat ik die 8 niet heb. Maar ik weet 100 procent zeker dat dit uiteindelijk weet gaat leiden tot allemaal black-outs op toetsen, net zoals in de eerste. Het verschil is dat ik nu al weet dat het gaat gebeuren als er niets veranderd.
Maar we hebben ook gewoon enorm veel huiswerk ineens. Ofja, ik maak dan ook nog allemaal aantekeningen. Op dinsdag ben ik wel echt de godganse avond van 6 tot op z'n minst 8, als het niet langer is, bezig met huiswerk wat geen aantekeningen zijn.
Nu heb ik ook nog stapels huiswerk van gisteren en vandaag, maar ik doe niks, omdat het me gewoon te veel is.
Ik ben gisteren na een half uur ook gewoon gestopt. Nogmaals, de concentratie
Maar ja, ik doe ook alles tegen mijn wil in. De opleiding eigenlijk ook. Maar ik heb niet zoveel keus, want hetgeen wat ik echt graag wil worden is niet voor de hand liggend: zangeres (het liefste wereldweid ook nog)
Deze opleiding doe ik dan nog het liefste. Maar ik wil dus eigenlijk helemaal geen dierenartsassistente worden.
Ik wil dit ook wel tegen mijn moeder vertellen, want ze weet dit nog niet. Maar ik zit te denken hoe. Ze weet heel goed dat zangeres worden is wat ik zo graag wil. En ze weet eigenlijk ook wel dat ik niet echt dierenartsassistente wil worden. Maar ja, wat moet ik anders. Ik wil geen muziek opleiding doen. Want wat nou als je daarna niks kan? Dan ben je ook klaar. Niet dat alleen. Als je echt talent hebt en de performance hebt, hoef je niet naar zo'n opleiding. Met zoiets wordt je geboren. Op de opleiding breid je alleen maar je kennis uit. Daarbij moet je vaak ook dingen doen die je helemaal niet wilt. Bijvoorbeeld bepaalde instrumenten spelen waar je helemaal niets mee hebt. Daar zou ik dus ook doodongelukkig van worden. Wat ik al zei, alleen als je met dat performance en talent bent geboren, wordt je beroemd. Muziek lees of leer je ook niet. Je voelt het. Ik ben het daarom eerlijk gezegd ook niet eens met zo'n opleiding. Dus ja zo'n opleiding is ook geen optie voor mij.
(Geen haat tegen die opleidingen of mensen die zo'n opleiding doen. Ieder heeft zijn eigen mening over deze dingen. Ik dus ook)
LoveGlove schreef:Ik wil niet
Ik wil geen dingen doen die ik niet leuk vind
Dat vind ik stom
Ik doe het niet.
Voor mij klinkt dit een beetje.. tja sorry, kinderachtig.
Als iets echt heel graag wilt, dan ga je daar voor.
Voor de volle 120%
En dan ga je niet miepen omdat je mogelijk(niet zeker dus) iets moet doen wat niet je grootste hobby is.
Maar daar gaat het niet om. Het gaat er dan om dat je echt aan het werk bent om je doel te bereiken.
En dan nog even over het dikgedrukte:
Heb jij dit?
Kan jij dit?
Kan je over jezelf zeggen dat jij hieraan voldoet?
Dan zou je toch ook goed genoeg zijn om aan zoiets als hollands got talent of the voice mee te doen?
Heb je dans en/of zangles?
Hoe vaak?
Hoe lang al?
Wat zeggen zij over je dromen?
Je zegt dat je zelf liedjes schrijft
Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar je teksten
Schrijf je alleen de tekst of verzin je de muziek er ook omheen?
Solica schreef:Muziek docent niks voor jou?
Resistance schreef:Is de kunstacademie een idee? Mijn hoofd zit ook altijd vol met ideeën, mijn middelbare schoolcarriere is alles behalve uit het boekje; meerdere keren blijven zitten, geswitcht tussen vwo en havo en weer vwo. Uiteindelijk wel vwo diploma gehaald, maar dat heeft 8 jaar gekost. Ik kon me nooit concentreren, voerde geen flikker uit. Alles was teveel. Het ging niet.
Maar nu! Ik kan mijn geluk niet op. Ik ben constant bezig met ideeën ontwikkelen en dingen bedenken... het is ontzettend veel werk, maar zo ontzettend leuk!
Misschien een paar open dagen bezoeken op verschillende kunstacademies? Je weet maar nooit of je ergens tegenaan loopt.
Citaat:Faalangst en perfectionisme zijn broertje en zusje van elkaar.
Wat is de reden dat je niet tevreden kunt zijn met een zes of vijfeneenhalf? Welke ramp zal je dan overkomen?
Liezel1 schreef:ik lees je posts en denk; jij bent het contact met de realiteit aan het kwijtraken.
Het leven is niet alleen maar leuk en gevuld met dingen die je graag wilt doen. Soms moet je je jezelf een schop onder je kont geven en iets doen dat je niet zo leuk vindt.
In het ideale leven wordt je morgen ochtend wakker met een voicemail van de producer van Beyoncé die je per direct op kantoor wil hebben voor een platencontract waarbij je alle vrijheid hebt en verder "no strings attached". Maar zo zit het leven niet in elkaar....
Tiggs schreef:Liezel1 schreef:ik lees je posts en denk; jij bent het contact met de realiteit aan het kwijtraken.
Dat idee krijg ik ook een beetje.
Als je de stof zo makkelijk vindt, waar ben je dan zo lang mee bezig?
Daarnaast vind ik van 6 tot 8 of iets langer aan je huiswerk zitten niet gek, en dat klinkt helemaal niet als 'de godganse avond'.
LoveGlove schreef:Nou, dat ik alles maar half wil doen is helemaal niet waar. Nu ben je onzin aan het praten.
Warboel schreef:Maar misschien is een double degree ook wel wat voor jou. Kan zowel in combinatie met Codarts als de WdKA en dan in samenwerking met een opleiding van de Universiteit. Ja, dat is misschien hoog gegrepen, maar je bent nog jong!
Ben alleen bang dat het een WO opleiding is, dus dan zou je toch eerst het vwo af moeten maken...
KittyDylan schreef:Ts is iemand die alles snel af wilt hebben, goed. Het liefste dezelfde dag nog. Dat heb ik wel ondervonden toen we samen een verslag moesten maken
Chiave schreef:KittyDylan schreef:Ts is iemand die alles snel af wilt hebben, goed. Het liefste dezelfde dag nog. Dat heb ik wel ondervonden toen we samen een verslag moesten maken
En dit is de reden dat ik het heerlijk vind om niet met bekenden op Bokt te zitten. Vind TS het leuk, dat je privézaken op Bokt knikkert?
Janneke2 schreef:Citaat:Faalangst en perfectionisme zijn broertje en zusje van elkaar.
Nou, gewoon.
TS doet al werk onder haar niveau en ze wil het ook maar half ofzo - als je dan nog een 6- haalt is dat wel een dreun voor je ego.
Ik weet het: de wereld staat in brand en een ego moet uiteindelijk kunnen incasseren - maar een zes min voor een simpel testje krijgen vindt geen enkel ego leuk
(...wie zonder ego is werpe de eerste steen...)
en dat geeft dus stress.
In de ogen van buitenstaanders geen wereldschokkende ramp - maar het is echt stress.
En TS: hoe meer stress, hoe minder concentratie.