Een paar weken school, en nu al gestrest

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 20:45

het word niet minder met de jaren, maar het gaat wel minder erg lijken omdat je er mee om leert te gaan.
Echter kun je er alleen mee om leren gaan door je iets realistischer op te stellen.
Zoals je nu denkt.. Ik wil niet, kan niet, heb geen zin in.. het leven is niet alleen maar leuk en om iets te bereiken moet je er iets voor doen.
Als je echt zangeres wil worden, begin aan die muziek school, doe mee aan een talentenjacht, stap eens binnen in een kroeg en vraag of je daar een keer een nummer mag zingen, neem enquêtes mee en laat mensen die anoniem invullen zodat je een echt eerlijke reactie krijgt. ja het is hard werken, ja je moet dingen doen die niet leuk zijn, ja het zal confronterend zijn. Maar het leven is hard en met de instelling die je nu hebt ga je niks bereiken, met een beetje pech verdien je straks niet eens genoeg geld om je eigen huis te kunnen betalen of zit je alleen maar depressief elke dag achter de kassa in de supermarkt.

Ik weet dat het niet eerlijk voelt, en dat het niet is wat je nu wilt horen, maar het is wel de enige manier om ergens te komen. Ik was zelf ook zo, maar probeer het te accepteren, zo nu en dan eens goed uit te huilen, jezelf op te krabbelen en door gaan. uiteindelijk maakt het je alleen maar sterker, het heeft alleen wel tijd en wilskracht nodig.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-17 20:51

senna21 schreef:
Faalangst en perfectionisme zijn broertje en zusje van elkaar.
Wat is de reden dat je niet tevreden kunt zijn met een zes of vijfeneenhalf? Welke ramp zal je dan overkomen?

Dat is gewoon niet goed genoeg voor mij. Ik haal altijd hele hoge punten. Een 6,8 hoor ik aan als onvoldoende, omdat ik gewoon bijna altijd een 8 of hoger scoor.

En over dat faalangst, als dat toch broertje en zusje van elkaar zijn, zal dat ook wel een rol spelen :(
Liezel1 schreef:
ik lees je posts en denk; jij bent het contact met de realiteit aan het kwijtraken.

Het leven is niet alleen maar leuk en gevuld met dingen die je graag wilt doen. Soms moet je je jezelf een schop onder je kont geven en iets doen dat je niet zo leuk vindt.

In het ideale leven wordt je morgen ochtend wakker met een voicemail van de producer van Beyoncé die je per direct op kantoor wil hebben voor een platencontract waarbij je alle vrijheid hebt en verder "no strings attached". Maar zo zit het leven niet in elkaar....

Nee dat weet ik ondertussen ook wel. Heb genoeg meegemaakt om dat te vertellen. In mijn hoofd woon ik ook in een huis met alles erop en eraan wat ik nodig heb en wil. Dat is dus een studio en een halve dierentuin, en een gymzaal en noem maar op. Maar ook dat is geen realiteit. En dat ik door moet bijten weet ik wel, maar nu zit ik even in een dip en moet ik het ergens kwijt. Ik loop hier namelijk al meer dan een jaar mee rond. Ik heb dus ook echt al heel vaak zo'n dip gehad, om daarna weer door te gaan. Dat is mijn manier van doorzetten. Over een week ben ik misschien weer volop aan het studeren.

En ik doe alles in mijn macht om toch daar te komen. Ik treed heel veel op. Ik heb audities gedaan. Toevallig doe ik mee aan een groot concert in onze regio. Daar heb ik ook auditie voor moeten doen. Zaterdag mag ik ook een paar nummers gaan zingen. Ik ga op kamp. Ik doe alles in mijn macht. Ik kan niet veel, omdat ik niet veel mag. En sommige dingen wil, of doe ik niet, omdat dat voor mijn gevoel geen zin heeft. Ik bereik er niet veel mee. Dat is mijn gevoel, en mijn gevoel heeft het nooit mis. Maar he, nu ben ik weer excuses aan het maken.

En kwa opleiding zal ik niet veel keus hebben, om het maar te doen. Ik wil het niet, maar het moet. En ik doe het als plan B, voor als zangeres me nooit mocht lukken. Dat was waarom ik deze opleiding heb gekozen. Niet omdat ik er gelukkig van wordt. Maar omdat ik weet hoe moeilijk zangeres worden is. Ik bijt ook gewoon door, maar nogmaals, ik zit nu gewoon een zo'n rotte dip

tengeltje11

Re: Een paar weken school, en nu al gestrest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 20:57

wat je zegt vind ik eigenlijk een beetje zever.

niemand heeft slechts 1 interesse.
naast zingen moeten er sowieso nog dingen zijn die je interesse hebben.

en je moet toch ergens realistisch blijven,de kans dat je je boterham (goed) verdient met zingen is zo goed als nihil,want zoals iemand reeds zei,daar zijn veeeeel te veeeel kandidaten voor en slechts een handjevol maken het dan.(en dan nog,veel zangers/zangeressen,breken dan door en hoor je enkele jaren en nadien moeten die ook terug een job zoeken)

dus raap jezelf op,geef jezelf een schop onder je kont en pak een studie aan.

ook ik volg dat iemand hier zei dat je de realiteit wat ontglipt.

eerst ga je neverland kopen,nu wil je alleen zangeres worden,weet je dat het zal bereiken,incl huis met gymzaal ed,maar alles is te veel moeite en niets is goed?

ik denk toch dat je beeld van de realiteit een beetje scheef zit.....
(enig idee hoeveel een zangeres die doorbreekt in nl en buurlanden verdient?echt niet het geld om een mega huis,incl halve zoon,gymzaal,..... mee te betalen,dus als je dat allemaal wil,zou ik me vlug spoeden om een deftig diploma op zak te krijgen ipv te blijven leven in een droomwereld.)

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 21:06

Citaat:
Ik doe alles in mijn macht. Ik kan niet veel, omdat ik niet veel mag. En sommige dingen wil, of doe ik niet, omdat dat voor mijn gevoel geen zin heeft. Ik bereik er niet veel mee. Dat is mijn gevoel, en mijn gevoel heeft het nooit mis.

Hier sla je denk ik echt compleet de plank mis

Waarom kan en mag je niet veel?
waarom heeft het voor jou gevoel geen zin en bereik je er niks mee? Volgendsmij zegt je gevoel gewoon ik heb er geen zin in, in plaats van het heeft geen zin.
Hoe weet je dat je gevoel het nooit mis heeft als je het niet eens geprobeerd hebt..

Citaat:
Dat is gewoon niet goed genoeg voor mij. Ik haal altijd hele hoge punten. Een 6,8 hoor ik aan als onvoldoende

Ga eens aan je eigen waarde en zelfreflectie werken. Praat hier desnoods eens met iemand over.
jezelf confronteren met waarom je iets vind/voelt of doet is heel erg nuttig in het proces van verwerken en accepteren

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 21:12

Je hebt vast bewust voor deze opleiding gekozen. Want waarom geen bedrijfskunde of Management, Economie en Recht? Daar verdien je later meer mee dan met dierenartsassistente. Dus je vindt dit vast leuk want anders kies je hier niet voor.
Ga er dan ook voor en zet door. Het hele leven gaat over doorzetten, niet opgeven en door moeilijke periodes gaan. Zangeres worden is een leuke droom, net als een manegeruiter die net zo goed als Anky wil worden. Natuurlijk mag je dat nastreven maar niet ten koste van alles want dat is niet realistisch.
Dus zet door met je opleiding of kies een andere maar geef niet op. Vraag om studiebegeleiding als je moeite hebt met de studiedruk of tijdsverdeling.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 21:17

LoveGlove schreef:
Ik heb denk ik geen faalangst. Hoewel, ik kan het me wel indenken dat ik het lichtelijk zou kunnen hebben. Maar zover ik weet heb ik het niet. Ik ben inderdaad wel enorm perfectionistisch, en ook dat wordt alleen maar erger. Heb vandaag voor de eerste toets ook een 6,8 gekregen. Daar ben ik echt niet tevreden mee. Ik ben meestal pas echt tevreden met een 8. En ik ben dan ook pissig op mezelf dat ik die 8 niet heb. Maar ik weet 100 procent zeker dat dit uiteindelijk weet gaat leiden tot allemaal black-outs op toetsen, net zoals in de eerste. Het verschil is dat ik nu al weet dat het gaat gebeuren als er niets veranderd.

Maar we hebben ook gewoon enorm veel huiswerk ineens. Ofja, ik maak dan ook nog allemaal aantekeningen. Op dinsdag ben ik wel echt de godganse avond van 6 tot op z'n minst 8, als het niet langer is, bezig met huiswerk wat geen aantekeningen zijn.

Nu heb ik ook nog stapels huiswerk van gisteren en vandaag, maar ik doe niks, omdat het me gewoon te veel is.

Ik ben gisteren na een half uur ook gewoon gestopt. Nogmaals, de concentratie :n

Maar ja, ik doe ook alles tegen mijn wil in. De opleiding eigenlijk ook. Maar ik heb niet zoveel keus, want hetgeen wat ik echt graag wil worden is niet voor de hand liggend: zangeres (het liefste wereldweid ook nog)

Deze opleiding doe ik dan nog het liefste. Maar ik wil dus eigenlijk helemaal geen dierenartsassistente worden.

Ik wil dit ook wel tegen mijn moeder vertellen, want ze weet dit nog niet. Maar ik zit te denken hoe. Ze weet heel goed dat zangeres worden is wat ik zo graag wil. En ze weet eigenlijk ook wel dat ik niet echt dierenartsassistente wil worden. Maar ja, wat moet ik anders. Ik wil geen muziek opleiding doen. Want wat nou als je daarna niks kan? Dan ben je ook klaar. Niet dat alleen. Als je echt talent hebt en de performance hebt, hoef je niet naar zo'n opleiding. Met zoiets wordt je geboren. Op de opleiding breid je alleen maar je kennis uit. Daarbij moet je vaak ook dingen doen die je helemaal niet wilt. Bijvoorbeeld bepaalde instrumenten spelen waar je helemaal niets mee hebt. Daar zou ik dus ook doodongelukkig van worden. Wat ik al zei, alleen als je met dat performance en talent bent geboren, wordt je beroemd. Muziek lees of leer je ook niet. Je voelt het. Ik ben het daarom eerlijk gezegd ook niet eens met zo'n opleiding. Dus ja zo'n opleiding is ook geen optie voor mij.

(Geen haat tegen die opleidingen of mensen die zo'n opleiding doen. Ieder heeft zijn eigen mening over deze dingen. Ik dus ook)

En dan kies je dierenarts assistente
Sorry
Maar had dan een val gekozen waar je met zekerheid werk in kunt vinden
Als je toch al tegen je zin studeren gaat
Dan iets met toekomst perspectief
Veel afgestudeerde DA assistenten vinden geen baan
Beetje jammer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 21:27

LoveGlove schreef:
Ik wil niet
Ik wil geen dingen doen die ik niet leuk vind
Dat vind ik stom
Ik doe het niet.

Voor mij klinkt dit een beetje.. tja sorry, kinderachtig.
Als iets echt heel graag wilt, dan ga je daar voor.
Voor de volle 120%
En dan ga je niet miepen omdat je mogelijk(niet zeker dus) iets moet doen wat niet je grootste hobby is.
Maar daar gaat het niet om. Het gaat er dan om dat je echt aan het werk bent om je doel te bereiken.

En dan nog even over het dikgedrukte:
Heb jij dit?
Kan jij dit?
Kan je over jezelf zeggen dat jij hieraan voldoet?

Dan zou je toch ook goed genoeg zijn om aan zoiets als hollands got talent of the voice mee te doen?

Heb je dans en/of zangles?
Hoe vaak?
Hoe lang al?
Wat zeggen zij over je dromen?

Je zegt dat je zelf liedjes schrijft
Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar je teksten :)
Schrijf je alleen de tekst of verzin je de muziek er ook omheen?

Ik heb deze zomer een workshop gehad van Tommie Christiaan (een BN'er die de mannelijke hoofdrol in Grease heeft gespeeld), en hij heeft me gezegd dat ik in ieder geval enorm veel talent heb, en dat optreden voor mij als natuurlijk komt. En dat is ook waar.

En ja ik heb talent (ter info: ik kan liedjes als Who's loving you van Michael Jackson, Listen van Beyoncé en And I Am telling you van Jennifer Hudson zingen. Ik wil niet opscheppen, maar dat is wat ik kan)
Ja ik kan dit. Het podium is waar ik me het meeste thuis voel.
En ja, ik voldoe eraan. 100%

Het gaat me er ook niet om dat ik niet mee kan doen aan the voice ofzo. Het gaat er meer om dat je, mocht je het winnen, aan van alles vast zit, en dat wil ik niet. Daarbij hoor je van veel artiesten die aan zo'n dingen meedoen weinig meer erna. Ten minste ik.

Ik heb dans- en zang- en acteerlessen gehad. Maar daar heb ik nooit echt uitdagingen gehad. Behalve bij privé zangles. Ik treed ook regelmatig op.
Sinds ik niet veel tijd heb om echt lessen te nemen, doe ik alles zelf. Ik besteed vrijwel al mijn vrije tijd aan zingen, dansen, acteren en alles eromheen. Die 3 maanden zomervakantie heb ik ook heel hard gewerkt aan alles. Ik was elke dag op z'n minst een uur bezig. Meestal was het een halve dag. Behalve als ik andere dingen had natuurlijk.
En niet veel mensen weten echt hoe graag ik dit wil. Ik wil nier dit verhaal bij iedereen zomaar gaan ophangen, omdat ik bang ben dat ze meteen een mening over me hebben. Of ja, ze krijgen een beeld van me. Nier dat ik veel om hun mening geef. Meer dat ze dat beeld hebben, en daardoor mij onderduwen ofzo.

Maar ik heb zo vaak van docenten gehoord dat ik heel goed kan zingen. Ik ga elk jaar op kunstkamp. Daar heb ik die workshop van Tommie Christiaan ook gehad. Daar blijft ook iedereen het constant zeggen. Dus daar twijfel ik niet aan.

Als ik een liedje schrijf, is het altijd anders. Soms heb ik geen tekst maar wel muziek. Soms ook andersom. Ik zal wel een Pb sturen met de tekst van een liedje waar ik momenteel mee bezig ben.

Ik maak deze liedjes ook op mijn laptop
Solica schreef:
Muziek docent niks voor jou?

Nee, docent zijn is niets voor mij. Echt niet :n
Resistance schreef:
Is de kunstacademie een idee? Mijn hoofd zit ook altijd vol met ideeën, mijn middelbare schoolcarriere is alles behalve uit het boekje; meerdere keren blijven zitten, geswitcht tussen vwo en havo en weer vwo. Uiteindelijk wel vwo diploma gehaald, maar dat heeft 8 jaar gekost. Ik kon me nooit concentreren, voerde geen flikker uit. Alles was teveel. Het ging niet.

Maar nu! Ik kan mijn geluk niet op. Ik ben constant bezig met ideeën ontwikkelen en dingen bedenken... het is ontzettend veel werk, maar zo ontzettend leuk!

Misschien een paar open dagen bezoeken op verschillende kunstacademies? Je weet maar nooit of je ergens tegenaan loopt. :)

Wat voor niveau moet je daar voor hebben?[/quote]

Meeste kunstacademies zijn HBO, maar je kan ook bijvoorbeeld eerst grafisch lyceum mbo doen en dan doorstromen, mocht je geen hbo hebben.

En wellicht is het codarts wat voor je? Iets met zang gaan doen? Je hebt gelijk, muziek is vooral gevoel. Ik weet dat maar al te goed, gezien ik in een pianoschool woon. Maar toch; zonder zangopleiding is de kans van slagen zo ontzettend klein... je hebt zó veel geluk nodig, en er zijn nog duizenden mensen die hopen op dat geluk. En uiteindelijk zijn er 2 die er dan in slagen...

Een zangopleiding is er niet alleen voor leren zingen, maar ook voor techniek wat belangrijk is, en ook voor contacten! Mensen die jou verder kunnen helpen! Staar je niet blind op "muziek moet gevoel zijn", want dat is het ook. Dat weet jij, dat weten docenten. Maar er is nog zoveel meer, en in je eentje kan je dat gewoon niet. Volg je hart, doe wat je geweldig vindt, niets minder dan dat. Maar accepteer dat je soms hulp nodig hebt bij het slagen, en je niet alles alleen kan. :j

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 21:33

Als je zo goed bent als dat je zegt... Auditeer eens bij de Herman Brood Akademie. Dat is een MBO-muziekopleiding. Ik heb zelf aan het conservatorium van Utrecht gestudeerd en doe helemaal niks met het hoofdvak dat ik daar gekozen heb, maar geef wel pianolessen aan jonge muzikantjes en verzorg workshops op middelbare scholen. Hoef ik niet voor de klas te staan, maar ik mag wel op een leuke manier mijn passie overbrengen op kids.

Op het conservatorium/Herman Brood mag je zo vaak als je wilt Listen zingen. Bij het conservatorium van Utrecht zelfs met het raam open. You go girl.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 21:36

Ik denk dat je iets aan dat perfectionisme moet doen. Want zo slecht ben je toch helemaal niet bezig? Je doet er alles aan wat in je macht is om je droom te volgen, en je bent ook nog wel zo realistisch om daarnaast te studeren voor als die droom niet haalbaar is.

Je kunt de studie makkelijk qua niveau dus probeer je er niet tegen te verzetten dat dit niet je droom is, want het is een noodzakelijk onderdeel in het proces om je droom te bereiken. Dus ik zou doorzetten en dat diploma halen. Tienen zijn daarbij niet vereist, maar je best doen wel.
En als je het echt, echt niet op kunt brengen omdat je hart zo vol van andere dingen is, dan moet je denk ik de keus maken om naar de kunst academie te gaan, waar je wel je creativiteit kwijt kunt.
Maar ook daar zullen er uiteraard dingen zijn die je niet zo leuk vindt,
Maar misschien heb je daar wel het gevoel dat je meer met je droom bezig bent.

Het is goed dat je in jezelf gelooft, en dat je alles doet om je droom waar te maken, dat vind ik zeker!
Maar realiseer je goed, wat dat "alles" is, en dat dat soms ook discipline en doorzettingsvermogen vraagt.

Succes!!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 21:36

Citaat:
Wat is de reden dat je niet tevreden kunt zijn met een zes of vijfeneenhalf? Welke ramp zal je dan overkomen?

Nou, gewoon.

TS doet al werk onder haar niveau en ze wil het ook maar half ofzo - als je dan nog een 6- haalt is dat wel een dreun voor je ego.

Ik weet het: de wereld staat in brand en een ego moet uiteindelijk kunnen incasseren - maar een zes min voor een simpel testje krijgen vindt geen enkel ego leuk
(...wie zonder ego is werpe de eerste steen...)
en dat geeft dus stress.

In de ogen van buitenstaanders geen wereldschokkende ramp - maar het is echt stress.

En TS: hoe meer stress, hoe minder concentratie.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 21:48

Maar waarom heb je hier voor gekozen?
Kan aardig wat studies bedenken met een prima baantjes.
Het leven bestaat niet alleen maar uit leuke dingen, helaas horen de minder leuke dingen er ook bij.
En maar 1 interesse geloof ik ook niet, ik heb er meerdere en 1 daarvan is nu m'n studie.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 21:53

Ik heb niet alles gelezen, maar zag wel voorbij komen of de Kunstacedemie niet iets voor jouw was. En eerlijk, dat zou zo maar iets voor jouw kunnen zijn.

(Ik en TS kennen elkaar en doen ook samen deze opleiding, zelfde klas :) )

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 21:54

Liezel1 schreef:
ik lees je posts en denk; jij bent het contact met de realiteit aan het kwijtraken.

Het leven is niet alleen maar leuk en gevuld met dingen die je graag wilt doen. Soms moet je je jezelf een schop onder je kont geven en iets doen dat je niet zo leuk vindt.

In het ideale leven wordt je morgen ochtend wakker met een voicemail van de producer van Beyoncé die je per direct op kantoor wil hebben voor een platencontract waarbij je alle vrijheid hebt en verder "no strings attached". Maar zo zit het leven niet in elkaar....

Dat idee krijg ik ook een beetje.

Als je de stof zo makkelijk vindt, waar ben je dan zo lang mee bezig?
Daarnaast vind ik van 6 tot 8 of iets langer aan je huiswerk zitten niet gek, en dat klinkt helemaal niet als 'de godganse avond'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 21:59

Tiggs schreef:
Liezel1 schreef:

Dat idee krijg ik ook een beetje.

Als je de stof zo makkelijk vindt, waar ben je dan zo lang mee bezig?
Daarnaast vind ik van 6 tot 8 of iets langer aan je huiswerk zitten niet gek, en dat klinkt helemaal niet als 'de godganse avond'.

Ik zit al vanaf 4 uur 's middags te werken, en ben nog bezig... := Maar ik klaag niet! Het is namelijk hartstikke leuk huiswerk. Tekening afmaken en een concept aan het ontwikkelen! :D

TS, als je zo droomt en de realiteit vaak kwijtraakt, net zoals ik, dan moet je een keer een kijkje gaan nemen op een kunstacademie. :j Ik denk dat je dat nog weleens heel leuk zou kunnen vinden. Bij deze nodig ik je uit een keertje mee te lopen bij mijn studie! Kijken wat je ervan vindt. :)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-17 22:04

Nou, dat ik alles maar half wil doen is helemaal niet waar. Nu ben je onzin aan het praten.

En ja, naast zingen heb ik ook andere interesses. Natuurlijk. Ik houd enorm veel van dieren. Vandaar ook die opleiding. Niet zo raar lijkt me. Ik houd ook van kinderen en oudere mensen, waar ik ook veel mee doe. Ik houd van fotografie en film enzo en editen, en dat doe ik ook. Verder ben ik geïnteresseerd in geschiedenis en biologie en nog een hele roedel dingen die je kunt leren, en ik teken graag, en ik knutsel veel. Natuurlijk heb ik interesses naast zingen. Maar als sinds ik me kan herinneren voel ik me nog steeds het meeste thuis op het podium, en dat is waar ik voor ga.

Wat betreft over dat dingen niet kunnen: ik ben nog minder jarig. Ik ben nog afhankelijk van mijn ouders. Als het aan mezelf lach had ik dansles hier gehad, zangles daar, acteerlessen daar en ga zo maar door. Maar dat gaat niet. Mijn ouders hebben veel geld, maar zoveel ook weer niet. Daarbij, met mijn opleiding heb ik daar simpelweg de tijd niet voor. Ik ga er ook niet om zeuren bij mijn moeder, want dat heeft geen zin. Als ik thuis zing en dans, zitten daar ook kortere grenzen aan dan ik zou willen. Ik kan niet zomaar altijd listen van Beyoncé zingen, want dat gaat gewoon heel hard. Dus dan hebben mam en pap daar last van. Wij hebben een houten dek als plafond, dus als ik ga dansen op mijn kamer, horen mijn ouders dat. Plus, ik zou zo kunnen doorkrakken als ik met volle kracht ga springen (doe ik ook niet hier :'))
Daarbij, ik mag van mijn ouders dus niet aan dingen als de voice meedoen. Ik wil het zelf ook niet, maar ik mag het ook niet. Ook zij vinden dat soort dingen onzin. Nouja dan....
Een muziekopleiding in Utrecht, zou ik wel willen. Ofja, ligt eraan. Komt het volgende probleem; ik mag niet zo ver weg naar school. Ofja, niet mogen is misschien groot gezegd, maar mijn ouders willen dat niet. Is te ver weg, ben pas 16, en dat riskeren ze liever nog niet. Dus dan zou ik al iets in de buurt moeten gaan zoeken.
Ik mag ook geen dingen op YouTube plaatsen. Dat heefr er vooral weer mee te maken dat ik een pleegkind ben, en dat mijn biologische ouders me op die manier in de gaten houden. Mij boeit dat persoonlijk niet meer, maar hun blijkbaar wel. Ze zijn ook bang voor ander gevaar op internet.

Dus Nouja, ik kan niet zo heel veel, helaas pindakaas :(

En daarbij, jullie mogen wel zeggen dat ik van de realiteit af zit, maar dat zou ik niet zeggen. Dat huis met die halve dierentuin, zit in mijn hoofd. Dat die realiteit wordt, daar moet ik geld voor hebben. Heb ik dat? Nee. Ga ik dat ooit hebben? Weet ik niet. Kom ik ooit achter. Maar ik weet wel dat her niet zomaar mogelijk is. Ik denk eenmaal heel groot, met alles, dus ja, kan ik niet veel aan doen :')
Ik realizeer me dat bijna alles wat ik denk en wil bijna niet tot mier (zomaar) kan.

Zelfde met dat Neverland. Ik heb er nu ook even mijn focus niet op, omdat ik weet dat ik hulp nodig ga hebben. Ik heb nu lessen in ondernemen op school. Ik begin gewoon weer van voor af aan voor dat project: leren hoe je een project moet organiseren. Daarna ga ik mijn plannetje kleinschalig uitwerken, en dan ga ik hulp inschakelen om mijn plannetje tot een groot plan te creeëren, en ga zo maar door.

En dit is dus ook de rede dat ik normaal niet zeg tegen iedereen dat ik zangeres wil worden. Omdat het zoiets is wat iedereen wil, en omdat het zoiets is waar iedereen meteen denkt: oh die zit weer ik de zevende hemel. Mensen krijgen zo'n rot indruk als ik dat zeg. VOORAL op bokt. Maarja, nu heb ik het gezegd, dus het is al te laat.

Ik heb net even met mam gepraat. En wat ik dacht; er is niet veel aan te doen. Ik ga wel mijn mentor opzoeken om met haar het er even over te hebben wat hiermee moet. Wat ik zei, dit is gewoon een dip, en volgende week zit ik waarschijnlijk weer helemaal met mijn neus in de boeken.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 22:08

"Ik kan niet zo veel"

Ik heb het idee dat je niet zo veel wil/ziet zitten. Een muziekopleiding zit niet alleen in Utrecht. Je kunt auditeren van Groningen tot Maastricht, van Amsterdam tot Zwolle. Peper in je r**t en gaan met die banaan! Plannen maken, concreet worden en niet in het "meh-gevoel" blijven hangen!

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 22:13

LoveGlove schreef:
Nou, dat ik alles maar half wil doen is helemaal niet waar. Nu ben je onzin aan het praten.

Wie dit zei, klopt inderdaad niet.

Ts is iemand die alles snel af wilt hebben, goed. Het liefste dezelfde dag nog. Dat heb ik wel ondervonden toen we samen een verslag moesten maken ;)

Ts, kom op. Even die depri-muziek uit, en die optimisten knop terug aan.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 22:14

Ik zit eens te denken hè, ik zit net als Resistance op de kunstacademie en misschien is het wel wat voor jou. Ik wil je met liefde een keer de academie laten zien (Willem de Kooning in Rotterdam).

Maar misschien is een double degree ook wel wat voor jou. Kan zowel in combinatie met Codarts als de WdKA en dan in samenwerking met een opleiding van de Universiteit. Ja, dat is misschien hoog gegrepen, maar je bent nog jong!
Ben alleen bang dat het een WO opleiding is, dus dan zou je toch eerst het vwo af moeten maken...

Herman Brood lijkt me ook een supergoed idee in jou geval! Probeer het gewoon.

Toen ik klein was besloot ik ook dat ik “iets met tekenen” wilde worden. Ik ging naar de havo, zodat ik naar de kunstacademie kon. Helaas, ik was niet slim genoeg :P dus ben ik naar het vmbo gegaan, dat afgemaakt en daarna naar het MBO, Grafisch Lyceum in mijn geval. Toen ik daar bijna klaar was heb ik de stoute schoenen aangetrokken en heb ik toelating gedaan bij een aantal kunstacademies. En kijk me nu, bijna afgestudeerd van de oh zo gewilde kunstacademie... Ik heb er 5 jaar over gedaan in plaats van 4, maarja lekker boeiend. Ik wilde “iets met tekenen” worden en nu ben ik bijna professioneel illustrator!

Oftewel; geloof in jezelf! Als je talent hebt, kom je er echt wel! En Herman Brood is idd MBO, dus daar zou je al heen kunnen. Kan je daarna eventueel nog doorstromen naar het conservatorium! Probeer niet teveel te denken in “dat kan ik niet, wil ik niet, mag ik niet.” Waar een wil is is een weg!

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 22:18

Warboel schreef:
Maar misschien is een double degree ook wel wat voor jou. Kan zowel in combinatie met Codarts als de WdKA en dan in samenwerking met een opleiding van de Universiteit. Ja, dat is misschien hoog gegrepen, maar je bent nog jong!
Ben alleen bang dat het een WO opleiding is, dus dan zou je toch eerst het vwo af moeten maken...

Als TS 2 uur huiswerk per dag veel vindt, dan denk ik niet dat VWO een optie is. Ik ben echt niet dom, maar ben daar echt wel hele avonden mee bezig geweest.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 22:19

KittyDylan schreef:
Ts is iemand die alles snel af wilt hebben, goed. Het liefste dezelfde dag nog. Dat heb ik wel ondervonden toen we samen een verslag moesten maken ;)

En dit is de reden dat ik het heerlijk vind om niet met bekenden op Bokt te zitten. Vind TS het leuk, dat je privézaken op Bokt knikkert?

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 22:19

Even doorbijten meid, het leven is niet perfect, soms moet je dingen doen die niet ideaal zijn, maar je zal toch wel met een reden voor deze opleiding hebben gekozen. Zingen kan over 3 jaar ook nog wel, als je echt zo goed bent dan hoef je je daar niet druk om te maken.

En van 6 tot 8 met je huiswerk bezig zijn is zo gek nog niet hoor. :Y)

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 22:21

Chiave schreef:
KittyDylan schreef:

En dit is de reden dat ik het heerlijk vind om niet met bekenden op Bokt te zitten. Vind TS het leuk, dat je privézaken op Bokt knikkert?

Privézaken? Ik heb het nergens over privézaken gehad, als je goed leest :) Ze zegt nl zelf óók al dat de opmerking niet klopte. Ik beaam het enkel.

Sorry mochten jij én Ts dit anders op hebben gevat ;)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 22:30

Janneke2 schreef:
Citaat:

Nou, gewoon.

TS doet al werk onder haar niveau en ze wil het ook maar half ofzo - als je dan nog een 6- haalt is dat wel een dreun voor je ego.

Ik weet het: de wereld staat in brand en een ego moet uiteindelijk kunnen incasseren - maar een zes min voor een simpel testje krijgen vindt geen enkel ego leuk
(...wie zonder ego is werpe de eerste steen...)
en dat geeft dus stress.

In de ogen van buitenstaanders geen wereldschokkende ramp - maar het is echt stress.

En TS: hoe meer stress, hoe minder concentratie.

Het klopt dat het stress oplevert als een mens deze gedachten van het ego gelooft.

Maar gelukkig kan een mens leren om dit soort gedachten te relativeren.
Het vergt oefenen, maar het helpt.
"Geloof niet alles wat je denkt"

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 22:35

Welke opleiding je ook doet, je zult er toch echt wel voor moeten werken. Van 6 tot 8 bezig zijn valt mij eigenlijk alles mee, zoveel is dat toch niet?

Op welke school volg je deze opleiding? Jullie hebben vast ook wel een trajectbegeleider of iets dergelijks? Ga daar eens mee praten, leg je twijfels neer. Een (of meer..) verkeerde opleiding(en) kiezen maakt echt niet uit, dat overkomt zoveel jongeren. Ze willen je op school waarschijnlijk alleen maar helpen, of dit voor jou nou wel of niet de juiste opleiding is.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-17 22:44

Wat kittydylan zei is helemaal niet privé :')
Ik ben een harde werker, en ik maak zelfs meer huiswerk dan nodig is. Vraag maar aan kittydylan. Ik zit heel vaak dingen over te schrijven wat niet echt nodig is, maar voor mij is dat juist fijn. Dan geef ik alles een plekje, en dan leer ik meteen.

En ik bedoelde trouwens met die 2 uur huiswerk, minstens. Ofja nu. Ik heb bijna altijd mijn huiswerk wel af op school :')

Alleen nu heb ik wel echt stapels huiswerk, omdat ik vast zit. Maar vergeleken met het vmbo (waar ik eerlijk waar geen reet heb hoeven doen :')) is dit wel ineens veel huiswerk. En ik moet ook wennen.

Maar als de kunstacademie hbo is, moet ik na deze 4 jaar dus nog 4 jaar gaan studeren. Als ik het nu had kunnen doen, zou ik zijn gaan kijken of het echt iets voor mij was (ga ik nog steeds doen), maar ik ben geen studeer mens. Ik wil niet 8 jaar studeren. Dat wist ik al toen ik op de basisschool zat. Ik wil niet zolang studeren. Als het me echt interesseert, zou ik het denk ik wel doen. Maar die 4 jaar extra is wel demotiverend voor mij :')