Jeuk door panty

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

paardenmiep

Re: Jeuk door panty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 22:59

Ohhhh ja ook hier enorm herkenbaar! En ik maar denken dat mijn huid gewoon een beetje raar deed omdat ik niemand anders ooit zie schuiven/krabben :+

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 23:43

Ik dacht dat ik de enige was. :o Met een legging onder een jurk ipv panty gaat het bij mij wel beter, maar het staat niet altijd even mooi..

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 23:56

Oh hou op vreselijk. Ik draag ze niet meer. Heb nu leggings aan. Echt te vreselijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 00:17

Hier nog een, ik heb tot nu toe een link gelegd met hitte en zweet.. laatst met 31 graden, restaurant zonder koelsysteem... houten stoeltje. Ik werd gek :+

Kimmie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-17 01:16

Jeetje, zoveel mensen die mijn probleem herkennen?! Ik dacht dit word een hilarisch topic omdat ik dacht dat dit de enige was.. haha..

Heb vorige winter bij de primark een legging gekocht met badstof of iets erin, ging toen super goed maar na een jaar begint hij me toch te jeuken, regelrechte ramp.. dus vandaag voor t laatst gedragen en gelijk weggegooid..

Hoe kan dit bij zoveel mensen zoveel irritatie opleveren? Wat doen wij fout en waar komt die jeuk vandaan?

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 03:09

Ik heb dit ook vaak! Man wat kun je daar gek van worden. Ik weet niet of het al is genoemd maar misschien een soort kort strak (fiets)broekje eronder?

RobinSputnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 07:09

Hahaha hier nog een, echt verschrikkelijk :+ Maar ook weer niet altijd dus weet niet wat het is. Heb nog geen link kunnen leggen qua warmte/materiaal stoel het kan soms ineens komen opzetten bij mij :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 07:15

Gewoon niet meer dragen die ondingen :P

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 07:50

Ik herken het ook, bij mij jeukt dan alleen het stuk been wat onder mijn rok vandaan komt en de stoel aanraakt. Vooral met de plastic stoelen op de uni had ik dat. Als ik dan op mijn jas of vest ging zitten was het probleem opgelost. Nu geen last van met de stoel op m'n werk, dus was het ook eigenlijk alweer vergeten :+

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 07:58

Santigo_ schreef:
Warboel schreef:
Op de stoelen in de trein is het ook echt een verschrikking :')

Houd op! Regelrechte hel zodra je gaat zitten. Vooral op die vieze oude paarse velours stoelen.
Maar ik heb ook het idee dat die corrigerende met dikker broekje erin het minder erg doen. Ik zit soms zo stom te schuiven op m'n stoel, verschrikkelijk is dat. En ik draag toch bijna alleen maar jurkjes, maar eraan gewend raken lukt toch niet helemaal

Ugh ja vreselijk, als ik eraan denk word ik al chagrijnig :') ik draag dus ook echt bijna nooit jurkjes, want blote benen vind ik lelijk bij mezelf en een legging eigenlijk ook.

En dan zit je te schuiven als een hond die jeuk aan z'n reet heeft :') echt, als ik een broek aan heb lijken die 40 minuten trein veel minder lang te duren _O-

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 08:22

Eigenlijk is het vreemd dat een maillot ook jeukt. Een maillot is van katoen gemaakt en een panty van polyamide. Allebei met wat elastan voor de rek. Met gaatjes zal het weinig te maken hebben. Hoe meer gaatjes hoe minder stof in principe.
Ik denk eerder dat het aan het broeien is en de jeuk daardoor komt.

Wel eens plakkousen (hold ups) geprobeerd?

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 08:43

Boompje1985 schreef:
Allergie voor nylon misschien? Ik kan er ook niet tegen en heb de zelfde klachten.

dit heb ik ook , maar na jaren bleek het bij de ziekte van dercum te horen als symptoom!( bij strakke kleding aan de bovenbenen zelfs bij katoen!)

balli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 09:01

Yep, hier ook! En ik denk dat ik de oplossing heb! Het helpt bij mij heel erg om niet direct na het douchen mijn panty/maillot aan te doen, maar pas een half uur later (dus even blote benen of een jogging-broek aan). Mijn huid kan dan het vocht van het douchen nog even kwijt en daardoor gaat het minder broeien... Dat is iig mijn theorie.

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 09:25

Ja ik heb hier ook last van! Vooral op houten stoelen inderdaad. Daarom draag ik ze ook bijna nooit, alleen soms op een feestje. Ik heb er helaas nog geen oplossing voor gevonden...

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 12:11

Na aankoop eerst wassen? En als het niet uitmaakt of het een nieuwe of gewassen panty betreft, dan eens een ander wasmiddel proberen?