bruintje123 schreef:Bestaan die adapters nog die je aan je bestaande beugel kan zetten zodat het veert?
Beide zijn alleen nog bijv via marktplaats te krijgen geloof ik
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MorganeR schreef:Ik wil het echt graag geloven, maar waarom zou ik minder last krijgen van mijn gewrichten als ik er nog meer druk op zet (door kortere beugels)?
Dit is niet aanvallend bedoeld, ik snap het gewoon even niet haha.
MorganeR schreef:Mij werd juist aangeraden om de beugels langer te doen om de stoelzit tegen te gaan.
MorganeR schreef:Mij werd juist aangeraden om de beugels langer te doen om de stoelzit tegen te gaan.
Ik zal ze in ieder geval wat korter doen en kijken hoe dat gaat, ik hoop dat jullie gelijk hebben.
Licor schreef:MorganeR schreef:Mij werd juist aangeraden om de beugels langer te doen om de stoelzit tegen te gaan.
Ik zal ze in ieder geval wat korter doen en kijken hoe dat gaat, ik hoop dat jullie gelijk hebben.
Stoel zit los je niet zomaar 1 2 3 op die manier op.. het is een kwestie van goed in het zadel gaan zitten.. daar kan een zitles je bij helpen..
Ook met de beugelophanging meer naar voren kun je netjes zitten zonder stoelzit. Alleen is dit iets lastiger en vergt het meer van jezelf omdat je zadel niet helpt
Iris_92 schreef:
MorganeR schreef:Vibabu, ik zal er eens naar kijken. De meeste dressuurlaarzen zaten mij niet zo goed omdat ze vaak te hoog zaten. Iemand nog tips waar ik daarbij op zou moeten letten? Zouden simpele chaps ook al genoeg doen?
MorganeR schreef:Update: Ik heb nu twee keer op mijn andere verzorgpaard gereden, met een boomloos zadel. Zelfde beugellengte. Ik had nergens meer last van! Dus ik ben bang dat het aan de vorm van het dressuurzadel ligt, en ik daar gewoon ontzettende last van krijg.