Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Roodvos schreef:Ze hebben nog nooit iemand boven de grond laten staan. Dus nee, ik heb geen uitvaartverzekering.
linnnh schreef:Ik heb een tijd gewerkt bij een uitvaartverzekeraar. Daar was dit absoluut niet van toepassing! Je betaald of een bedrag per maand tot aan je 65e of je 85e en dan wordt je polis premievrij. Je uit te keren bedrag blijft dan gewoon staan tot overlijden.
Bijvoorbeeld je sluit op je 18e een verzekering met een waarde van 8000 euro. Je betaald 8 euro per maand, tot je 65e.
Overlijd je op je 20e? Krijg je 8000 euro*
Overlijd je op je 90e? Krijg je 8000 euro*
*er even voor het gemak van uitgaand dat de polis niet indexeert (wat hij in de meeste gevallen wel doet.) Indexeren = stijgen van waarde aan de hand van o.a. inflatie
Tazzey schreef:linnnh schreef:Ik heb een tijd gewerkt bij een uitvaartverzekeraar. Daar was dit absoluut niet van toepassing! Je betaald of een bedrag per maand tot aan je 65e of je 85e en dan wordt je polis premievrij. Je uit te keren bedrag blijft dan gewoon staan tot overlijden.
Bijvoorbeeld je sluit op je 18e een verzekering met een waarde van 8000 euro. Je betaald 8 euro per maand, tot je 65e.
Overlijd je op je 20e? Krijg je 8000 euro*
Overlijd je op je 90e? Krijg je 8000 euro*
*er even voor het gemak van uitgaand dat de polis niet indexeert (wat hij in de meeste gevallen wel doet.) Indexeren = stijgen van waarde aan de hand van o.a. inflatie
Ja, en zo kwam een vriendin van mij dik in de problemen toen haar vader kwam te overlijden en toen bleek zijn premievrije polis amper nog 10% te dekken van de daadwerkelijke kosten.
Grainey schreef:Het grappige is dat het steeds duurder wordt, mijn ouders hebben bij mijn geboorte een uitvaartverzekering afgesloten voor mij, dat was in 1960, was toen voor pak hem beet 800 gulden. Die verzekering is ondertussen premievrij, maar wat heb je er nu nog aan. Ik ben een of twee keer met de verhoging meegegaan, vond het toen wel welletjes en we hebben het geld er wel staan.
Mijn man heeft echter een polis vanaf zijn 8e die is in natura, wordt alleen omschreven wat de uitvaart inhoudt en wat er allemaal bijzit, wordt geen bedrag genoemd, kijk dan zit je goed, ook al vindt de uitvaartverzekering dat eigenlijk niet, die hebben al heel wat pogingen gedaan om mijn man zover te krijgen dat hij de verzekering laat vervallen en dat hij nu een bedrag uitbetaald krijgt.
tengeltje11 schreef:Ik snap niet waarom mensen allemaal zo'n dingen doen....
Verzekeringen bestaan omdat ze zakken geld verdienen aan zo'n dingen.
Stort zelf maandelijks 10 euro op een rekening speciaal hiervoor geopend.
Zal je een boel minder kosten dan een verzekering.
Als er genoeg opstaat,stop je met storten.
De rente krijg je er nog extra bovenop.
tengeltje11 schreef:Ik snap niet waarom mensen allemaal zo'n dingen doen....
fannetje schreef:tengeltje11 schreef:Ik snap niet waarom mensen allemaal zo'n dingen doen....
Dan ben je toch zo'n 70 jaar aan het sparen hoor!
Dus als het dan eerder komt... En ik betaal nog geen 8 euro per maand, maar ben dus al jong begonnen.