Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
rockey schreef:Tip, vraag of de tandarts (of assistente) flink in je wang knijpt als hij het verdovings spuitje gaat zetten, dan voel je dat het meeste (bij mij althans)
AmoorM schreef:Thanks iedereen!
Het viel reuze mee! Alles met elkaar binnen 10 minuten klaar. Enkel de prikjes voelde ik. Voor de rest niks. Gelukkig.
Plaatje er gelijk in. Ziet amper verschil met andere tanden.
Alleen nu ongeveer een uurtje later doet het best pijn. Al 2 asprines gehad, maar dit is best een vervelende pijn... bah (sorry klink echt als een aansteller) verdoving zit er nog goed in..
rockey schreef:AmoorM schreef:Thanks iedereen!
Het viel reuze mee! Alles met elkaar binnen 10 minuten klaar. Enkel de prikjes voelde ik. Voor de rest niks. Gelukkig.
Plaatje er gelijk in. Ziet amper verschil met andere tanden.
Alleen nu ongeveer een uurtje later doet het best pijn. Al 2 asprines gehad, maar dit is best een vervelende pijn... bah (sorry klink echt als een aansteller) verdoving zit er nog goed in..
heb je geen recepten gehad?
Ik heb donderdag een wortel kanaal behandeling gehad en kreeg er recepten bij, paracetamol 500 en ibuprofen 600 meen ik.
xJitskee schreef:Moet je het plaatje al direct inhouden dan? Ik vond het de eerste uren wat prettiger om hem uit te houden. Vaak is het dan wat gevoelig en fijner om hem uit te doen. En inderdaad moet je met het plaatje wel opnieuw leren eten, eet bijvoorbeeld geen appels uit de hand. Heb ik een keer gedaan, zit je plaatje ineens in een appel
Janinevv schreef:Fijn dat het gelukt is!
Ik was nooit bang voor de tandarts of iets maar had paar maand terug een scheur in mijn oude vulling, prima even herstellen.
Was de verdoving niet goed ingetrokken ik nog gezegd dat ik de verdoving nauwelijks voelde en hun nee dat hoort zo, braken ze de vulling er uit nog nooit zo'n pijn gehad kon wel janken en toen hadden ze het gelukkig in de gaten.
Ik zeg nooit zo snel wat.
Ik kreeg overiges niks voor kies trekken of iets.
Maar het kan inderdaad flink zeer doen vooral wanneer de verdoving uit gaat werken.
Sterkte!!
Janinevv schreef:Nee was echt vreselijk!
Nou ik ga niet schreeuwen en word dan een "bikkel" en verstijf dan als ik pijn heb en kan niks meer uit kramen haha.
Gelukkig had de tandarts al door, maar ben toen extr verdoofd.
Hoe gaat het nu met je ? Veel pijn?
AmoorM schreef:xJitskee schreef:Moet je het plaatje al direct inhouden dan? Ik vond het de eerste uren wat prettiger om hem uit te houden. Vaak is het dan wat gevoelig en fijner om hem uit te doen. En inderdaad moet je met het plaatje wel opnieuw leren eten, eet bijvoorbeeld geen appels uit de hand. Heb ik een keer gedaan, zit je plaatje ineens in een appel
Ja ik kreeg hem direct in. Tand eruit en plaatje erin. Vond het best snel gaan.
Ik heb alleen het plaatje even thuis uit gehad om te kijken hoe het eruit zag. Best vies z'n gat, met bloed.
Mijn plaatje zit als ik niks eet gewoon vast, maar zodra ik ga eten, kan hij eruit floepen. Heeft de tandarts ook voor gewaarschuwd. Kan hem met kukident (?) Soort plakspul vast maken. Iemand hier ervaring mee?
Ik vind het wel een groot nadeel dat je het plaatje heel erg voelt. Maar dat zal wel minder worden. En de nep tand is witter dan mijn gewone tanden, maar bij het aanmeten was hij iets donkerder. Ik denk dat hij nog moet verkleuren ofzo. Nu vind ik dit niet zo heel erg omdat het tot januari is. Maar ben wel bang dat mijn brug straks niet bij de rest van mijn gebit past. Of dat na mijn brug mijn tanden verkleuren of verschuiven en dat de brug heel erg opvalt..
Janinevv schreef:Begrijpelijk, maar fijn!
Ik vraag nu ook twee keer haha voordat ze weer aan de slag gaan, ben eigenlijk nooit bang geweest alleen nu wel bang dat ik weer die helse pijn krijg.
Lieten ze dat grote stuk vulling ook in me
mond liggen bah en voelde na mij idee of me halve tand weg was haha.
Morganlefay schreef:Ik mag volgende week langs om een kies te laten trekken en gelijk daarna een implantaat erin. Om het nog leuker te maken nog eentje ernaast. Ben geen held en als de dood. Mijn tandarts neemt voor dit soort zaken de tijd, moet ook nog eens vanwege de steriele werkomgeving. Een plaatje is geen handige oplossing.
Los van het esthetische verhaal een implantaat vergroeid met je kaakbot en blijft gewoon de rest van je leven zitten. Kroon erop en niemand ziet er nog iets ervan.
Succes
AmoorM schreef:Morganlefay schreef:Ik mag volgende week langs om een kies te laten trekken en gelijk daarna een implantaat erin. Om het nog leuker te maken nog eentje ernaast. Ben geen held en als de dood. Mijn tandarts neemt voor dit soort zaken de tijd, moet ook nog eens vanwege de steriele werkomgeving. Een plaatje is geen handige oplossing.
Los van het esthetische verhaal een implantaat vergroeid met je kaakbot en blijft gewoon de rest van je leven zitten. Kroon erop en niemand ziet er nog iets ervan.
Succes
Oh bah gelijk 2! En ook nog kiezen die gewoon vast zitten.
Moet het dan niet eerst genezen? Dat was de reden van mijn plaatje..