Willen sporten maar niet durven

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Walrus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 11:23

Niinatjuh schreef:
Supervixen schreef:
Ieder sport op zijn eigen niveau in de sportschool, niks om je voor te schamen. Ik zou een afspraak met een personal trainer maken, die kan dan een schema op maat voor je maken en je wat gerust stellen.

Omgeving Nieuwkoop is waar ik woon, ben me een beetje aan t verdiepen in sportscholen waar alleen vrouwen sporten dat idee intimideert me al minder ! Wil liever buiten eigen dorp sporten bij woerden of dergelijke!

Als je het leuk vindt, PB me even dan kan je een keertje mee boksen! We boksen in een kleine groep met allemaal super gezellige mensen (ook jongens/mannen) in Woerden. Dus als je wilt dan hoor ik het wel!

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 11:46

Zoals de meeste hier al zeggen, iedereen is ooit bij nul begonnen, dus daar hoef je echt niet mee te zitten. Ik heb ook lichte longproblemen en ik ben bij een sportschool buiten gaan sporten, dat vind ik al een heleboel schelen dan in zo'n benauwde zaal. Ik begrijp dat je in nieuwkoop woont? Is het haarlemmermeersebos voor jou te doen? Daar heb je PhysiQ, een hele goede sportschool buiten met allemaal gelijk gestemden die heel goed weten hoe zwaar iets kan zijn en je door iedereen word aangemoedigd. Ik sport daar nu 2 jaar en ga er 5! Keer in de week met plezier naar toe. Als het helpt kan je wel een keer met mij mee, we kennen elkaar dan wel niet maar heb je toch een beetje steun.

Selly13

Re: Willen sporten maar niet durven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 11:52

Ik liep zelf al een tijdje tegen hetzelfde probleem aan.
Dacht echt dat ik helemaal geen conditie had etc. Maar sinds een paar maandjes 2 keer in de week samen met mijn vriend aan het sporten met een personal trainer.
Je wilt niet weten hoe snel je conditie en kracht groeit, dan hoor je er al helemaal bij ;).
Ik ben enorm blij dat ik de stap genomen heb, want sindsdien ook weer de stap durven nemen om het paardrijden weer op te pakken!! (3 jaar terug gestopt vanwege erge rugklachten)

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-17 17:40

Neon schreef:
Neem lekker een proeflesje op verschillende sportscholen en kij zelf even hoe de sfeer is :)

Over het algemeen zal niemand je raar aankijken hoor :) iedereen is bij nul begonnen :) succes :D

Hier ben ik me nu dus voor aan t aanmelden eerst miss idd ff oriënteren en probeer alvast drie x id week vijf km wandelen met de hond soms een groter rondje

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-17 13:01

Morgen dan toch maar Mn eerste les crossfit gepland! Om negen uur in de ochtend ben wel super nerveus, iemand nog geweldige tips ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 13:03

Trek aan waar je je zeker in voelt, maar niet te warm. Verder gewoon proberen mee te doe maar als je het niet bijhoudt maakt dat ook niks uit want je begint net! Beetje lief zijn voor jezelf dus.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 13:04

Oeh leuk zeg, komt vast goed!

Tip: ga niet door omdat je bang bent dat je na een x aantal minuten stopt. Iedereen moet ergens beginnen!

Ik ben vorige week begonnen met baantjes zwemmen. Heb me er vies op verkeken :').
Maar ik ben niet zo van de sportschool en mijn vriend en ik vinden beide zwemmen leuk dus dat wordt onze "samen sport".

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 18:08

Goedzo Nina!!

Jennanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 18:16

ik ben laatst voor het eerst naar de sportschool gegaan. En het viel heel erg mee!
Iedereen doet gewoon lekker zijn eigen ding en let niet op wat anderen doen. Je kan dus zo rustig aan doen als je zelf wil en pauzes nemen als je daar zin in hebt.
Ook wanneer ik vragen had over de apparaten was dat helemaal geen probleem; het wordt gewoon aan je uitgelegd.

Dus, gewoon keertje proberen! Je kan altijd een dagpas aanvragen en dan zien of het wat voor je is en of je je er prettig bij voelt :)

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 18:43

Ik heb een abonnement bij een vrouwensportschool. Super laagdrempelig, van jong tot bejaard komt er en van sportief tot 'wat bewegen'. Het is een sportschool met meerdere filialen door heel het land, misschien ook bij jou in de buurt? 'Hart for her' heet het.

Veel plezier morgen!

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 18:46

Niinatjuh schreef:
Morgen dan toch maar Mn eerste les crossfit gepland! Om negen uur in de ochtend ben wel super nerveus, iemand nog geweldige tips ?

Super! Ongeveer iedereen gaat wel een keertje 'dood' in het begin bij crossfit, dus je zal zeker niet de enige zijn :Y)

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 19:22

Florenc schreef:
Niinatjuh schreef:

Super! Ongeveer iedereen gaat wel een keertje 'dood' in het begin bij crossfit, dus je zal zeker niet de enige zijn :Y)

Niet alleen in het begin hoor, ik ga nog regelmatig "dood" :P :+

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 19:36

barbar schreef:
Florenc schreef:

Niet alleen in het begin hoor, ik ga nog regelmatig "dood" :P :+

Helemaal juist, maar dan ben je daar al wat aan 'gewoon' ofzo :'). Bij veel mensen (zelfs degenen met een goede conditie of de fitnessboys) is die eerste les toch even een mokerslag van een ander kaliber :D

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-17 08:09

Hahaha Thaanks Guys we zullen t spoedig meemaken !

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 08:39