No Poo beweging

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NinaCharlie

Re: No Poo beweging

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 10:37

Ja, daarom vroeg ik 't mij ook af

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 10:44

Als je haar eenmaal is gewend aan wassen zonder shampoo, dus alleen wassen met water dan heeft je haar geen geur meer :)
Een tijd geleden zijn er meerdere topics over dit onderwerp geweest met eigenlijk alleen maar enthousiaste resultaten van de bokkers die overgestapt zijn op de 'no-poo' methode (echt een verschrikkelijke benaming ook :') ).
Ze kregen meerdere complimenten hoe goed hun haar zat enz :D

Je haar zal moeten wennen aan weer natuurlijk zijn, dus zonder al die toevoegingen, daarom gaat je hoofdhuid meer talg aanmaken de eerste paar dagen/weken.
Hierna mindert het drastisch en wordt je haar ook een stuk gezonder.

Ik heb het altijd al willen proberen maar ik heb dik, lang haar tot aan m'n billen en ik ga het echt niet voor elkaar krijgen om m'n haar elke dag te wassen. Het duurt minstens 4 á 5 uur voordat het droog is en ik heb geen zin/tijd om te fohnen in de ochtend :')

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 10:50

Interessant! Maar heb toch echt mijn vraagtekens bij de geur...:

SayaJones schreef:
Als je haar eenmaal is gewend aan wassen zonder shampoo, dus alleen wassen met water dan heeft je haar geen geur meer :)

Krijgt water ook geur uit je haar? Ik zat deze week bijvoorbeeld een avond bij een vuurkorf en daarna stonk mijn haar alsof het zelf in de fik had gestaan. Krijgt water die rooklucht eruit? Of paardenlucht?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 10:52

Ik was mijn haar maar één à twee keer per week, met shampoo en conditioner, dat bevalt mij prima. Helemaal zie ik niet zitten.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 10:55

Hoe werkt dat dan als je nogal zweet in je cap? Ik heb ontzettend dik haar en dan wordt het ook snel vet bovenop.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 10:57

Het zou mij niks verbazen als je minder zweet, je hoofdhuid heeft een ander soort balans. En door de natuurlijk oliën die op je hoofdhuid en haren zitten zullen nare geurtjes minder indringen.
Net als dat mensen soms hun handen met olie insmeren voordat ze pepers of uien gaan snijden

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 11:01

Inderdaad, je hoofdhuid heeft zijn eigen huishouding en die werkt ook heel goed zonder al die middeltjes. Wellicht beter zelfs.

Geur krijg je er prima uit met warm water. Je 'wast' je haar bij wijze van spreken wel natuurlijk. Alleen gebruik je daar geen shampoo oid meer voor.
Je masseert je hoofdhuid alsnog onder de douche om de viezigheidjes los te masseren en weg te spoelen. Geur verdwijnt snel uit je haar :j

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 11:19

Willemina_L schreef:
En de mensen die de anti roos shampoo echt nodig hebben om de dag omdat het anders sneeuwt zeg maar?

Bij mij is roos heel duidelijk gerelateerd aan andere dingen. Heb ik een periode van veel stress, dan heb ik acuut enorme roos. Zit ik om wat voor andere reden dan ook slecht in m'n vel, dan krijg ik ook roos.
Ik zou dus in dat geval eerst even verder zoeken naar een mogelijke oorzaak van de roos.

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 11:54

Hele leven al gehad helaas, met anti roos perfect onder controle en ook af en toe alopecia areata. Gevalletje immuunsysteem waar een bitje van is omgevallen. En met dat niet ruiken van haar wat al twee weken niet is gewassen met shampoo... helaas niet mogelijk met mijn beroep. Ik werk met zware stookolie en gasolie. Die geur hangt helemaal in je na een dagje. Zeker in je haar! En bij mij is de lengte tot ver over de billen. Echt een geweldige gedachte dat het zonder shampoo kan, Maar niet in alle gevallen helaas.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 11:56

Shampoo doet niks anders dan een kunstmatige geur toevoegen aan iets wat geurloos is. Je haar heeft geen geur, wat er aan blijft hangen was je er wel gewoon uit met water.

Roos is inderdaad lastig omdat het zo veel redenen kan hebben. Ik heb roos wanneer ik m'n allergieën niet onder controle heb. Maar het werd ook nog eens steeds erger door het gebruik van shampoo. Was een soort cirkel. Ik kreeg beetje roos en ging daar grof in met die shampoo's en vervolgens hield het niet meer op. Nu als ik roos heb weet ik dat er ergens iets mis gaat. Om het weg te krijgen spray ik dan een klein beetje magnesiumolie op mijn hoofdhuid. Laat het 10 minuten intrekken en vervolgens stap ik lekker onder de douche.

Overigens was ik mijn haar wel echt onder de kraan of douche. Niet alleen uitspoelen werkt voor mij het best. Gewoon heerlijk water masseren en uitborstelen onder de kraan.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 12:02

Mmm ik houd veel te veel van lekkere shampoo en conditioner. Ben altijd helemaal blij als mijn haar weer zo schoon ruikt. Alleen om die reden al zou ik nooit lid worden van de 'no poo-club'.

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 12:07

2 van mijn (mannelijke) collega's zijn nu al een paar jaar shampoo vrij en het is echt niet te merken dat ze hun haar niet wassen. Ook mijn moeder is er mee gestopt. Bij haar werkt het ook prima, maar zij heeft ook kort haar. Ik heb het geprobeerd. En heb het zeker een half jaar volgehouden, maar met lang haar was het bij mij gewoon niet te doen. Ik was mijn haar maar eens in de week met shampoo nu. En als deze fles leeg is ga ik kijken of ik beter shampoo voor het milieu kan vinden.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 12:10

JewEmm schreef:
En als deze fles leeg is ga ik kijken of ik beter shampoo voor het milieu kan vinden.

Probeer eens een solide shampoo. Alleen het ontbreken van de verpakking scheelt al gigantisch in de milieuschade.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 12:16

nine1987 schreef:
Jester_ schreef:
Eigg ook raar om de vettigheid eruit te wassen en vervolgens er weer in te smeren met stylingsproducten haha

Als dit op mijn reactie was over dat ik conditioner gebruik..
Als je haar vet wordt van conditioner, dan gebruik je te veel.. Ik heb nooit ver haar.. :)

Ik haak even in hoor. Er zijn genoeg mensen die absoluut geen conditioner nodig hebben, of er niet tegen kunnen.
Mijn kapper raad het in mijn geval ook echt af om mijn haar met conditioner te behandelen. Ik gebruik het alleen in de punten, een klein beetje. Maakt niet uit hoeveel ik op mijn hoofd zelf gebruik, het wordt altijd sneller vet dan wanneer ik het alleen met shampoo was. :D
Scheelt wel weer in geld. :Y)

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 12:19

En toch voor mij lang leve de siliconen in de crèmespoeling. Geen klitten, ruikt heerlijk fris en gemakkelijk doorkambaar. Ik ga al zeker 10 jaar niet meer naar de kapper, het blijft prachtig. Ik was mijn haar enkel op het hoofd, om de dag. En als ik echt erg naar gasolie ruik op bevel een keertje vaker. Crèmespoeling enkel in het haar, nooit op mijn hoofd.

Maar daarentegen gebruik ik absoluut geen make up bijvoorbeeld en ik draag geen parfum. Wel deo...

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 12:34

Om de dag vind ik wel echt erg vaak hoor.

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 12:37

Ik was mijn haar 3-4 x in de week, gebruik al jaren geen shampoo meer omdat mijn haar daar verschrikkelijk droog van wordt. Ik gebruik een reinigende conditioner en erna een silconevrije conditioner.

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-17 12:37

Wow wat een hoop reacties!
Ik merk niet dat mijn haar stinkt; ik heb mijn vriend laten beloven dat hij het zou zeggen, als het zou stinken. Het ruikt gewoon naar niks. Ik was mijn haar niet meer met zeep of shampoo maar uiteraard wel met water onder de douche. Dan spoelt het zweet eruit (dat is wat geurtjes veroorzaakt) en eventuele viezigheid van modder ofzo als ik weer eens buiten heb gespeeld met mijn paard. Verder borstel ik mijn haar goed door en doe ik verder niks. Mijn hoofdhuid was altijd al 'gewoon', niet supergevoelig of roos of droog ofzo. Na 3-4 dagen werd mijn haar een beetje sliertig en vettig en 'nasty' maar flink masseren onder de warme douche en dan borstelen werkte goed.
Verder is de vakantie een ultieme tijd om dit uit te proberen; tenminste als je net zoals ik gaat kamperen. Want dan zie je er toch niet altijd even flatteus uit, en een haarbandje/bandana/petje kan ook nog om je door die vettige sliertfase heen te helpen.
Mijn vriendin heeft een hele droge huid en ook roos, haar huid is nog niet tot rust gekomen van het no-poo regime maar het was op het eczemerige af dus dat is ook niet zo gek.
Het milieu is ook niet mijn meest voorname argument hoor, ik gebruik inderdaad ook wel eens allesreiniger (trouwens wel vaak eco) of dat soort dingen in huis. Maar vooral het idee dat je vettig haar krijgt, het ontvet met zeep (shampoo) en dan weer vettigheid (wax) toe gaat voegen, eigenlijk heel erg raar toch?

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 12:43

Wel geprobeerd, maar het was een drama en vreselijke jeuk.

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 12:51

Ik heb dit een half jaar volgehouden 5 jaar geleden (is nog een druk topic geweest toen) maar mijn haar bleef vies en vet. Toen maar weer met shampoo gaan wassen. Jammer maar het ging niet.

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 13:02

Ik heb t nu zo'n 2 maanden niet meer met shampoo gewassen en mijn haar zit beter dan ooit. Eerst was mn haar altijd droog, vet, pluizig en stroachtig tegelijkertijd en nu ziet mn haar er goed uit, klemmetjes zakken niet meer uit doordat mn haar wat stroever is. Ik vind het echt heerlijk! Ik had heel veel jeuk vanwege eczeem op mn hoofd maar t is nu bijna weg.

Sommige reacties gaan over de geur; in principe ruikt je haar niet meer. Ik doe er na het douchen altijd wat heerlijke geur olie in, dan ruikt t erg lekker en doordat je haar nog "open" staat wordt t niet vet

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 13:09