[CENTRAAL] Het algemene krullen topic !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SavannahNx

Re: Het algemene krullen topic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 20:16

Oh! Had ik het maar! Bijna elke avond sta ik weer voor de spiegel om met stukjes oud laken mn haartjes in te draaien en dan krijg je dit:

Afbeelding

Gotta love the curls! Helaas is mn echte haar stijl heel heel stijl. Het hangt er maar een beetje zonder volume. Officieel is het blond maar al 3 jaar bruin geverfd.

prulletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 20:17

Ik ben ook gezegend met een lekkere bos krullen. Ben er blij mee! De afgelopen jaren heb ik veel energie en research gestoken in het vinden van een goede haarroutine.
- Ik was het ongeveer eens in de vijf dagen met sulfaatvrije shampoo. Als ik het tussendoor nog wil wassen doe ik dat met silicoonvrije conditioner voor krullend haar.
- Kammen doe ik alleen als het nat is.
- Na het douchen doe ik er een crème in die ervoor zorgt dat het mooi pluisvrij opdroogt.
- Eens in de paar weken slaap ik een nacht met een zelfgemaakt masker in de punten van mijn haar.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 20:23

Ik zit ook een beetje tussen 2C en 3A in, net als beide Sophie/Sofie's (maar zo heet ik niet :D). Ik heb mijn haar nu redelijk lang; ik laat het weer groeien voor stichting haarwens (of soortgelijk). Laat ik het kort knippen (iets onder kin-lengte), dan krult het veel meer dan nu. Ik laat het dan wel in laagjes knippen overigens.

Mijn 'routine' is wassen op maandagochtend en donderdagochtend; ik gebruik shampoo van Urtekram, conditioner Andrelon Perfecte krul. Als dat erin zit, kam ik met mijn vingers door mijn haren. Na het uitspoelen laat ik het nog even uitlekken, wikkel dan de handdoek in een soort tulband op m'n hoofd. Als ik uit de douche stap (ik droog altijd af als mijn haar in die tulband zit), haal ik de tulband eraf en smeer ik 2,5-3 pompjes Andrelon Perfecte Krul style creme in m'n haar (terwijl ik voorover hang). Dan hoofd achterover zwiepen en met mijn vingers een scheiding erin prutsen, dan aan de lucht laten drogen. Hoe stiller ik zit, hoe beter het opdroogt :P
Waar ik wél vaak ruzie mee heb, zijn de kortere haren bij mijn voorhoofd. Die pluizen sneller en passen ook niet echt bij mijn staart of knotje. Dus zoals vandaag waait het flink en heb ik een soort krans om mijn hoofd :roll: Knippen werkt niet; het groeit tot dezelfde lengte terug en steekt dan weer z'n vinger naar me op. Als mijn haar los is, valt het nog mee, maar in een staart of knot... pffft.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 20:31

Ik vraag me soms af waar de grens ligt tussen slagen en krullen. Heb zelf 3c-4a, dus denk dat ik dat wel krullen mag noemen. ;)

Ik was het zo min mogelijk met shampoo, liefst maar eens per 2 weken of nog minder. Alleen in de zomer en met meer sporten is elke week wassen erin geslopen, dus moet het weer gaan afbouwen. Elke douchebeurt gaat er cremespoeling van inecto in. Als dat er nog in zit kam ik het, dat is ook het enige moment dat het te kammen is. Na het uitspoelen inrollen in een handdoek, daarna een drupje van dezelfde cremespoeling erin en een handje mousse. Even in model kneden en klaar.

Heb het nu sinds een paar jaar vrij kort en dat bevalt me goed. Mag nu met losse haren werken waardoor ik veel meer aan mijn krullen heb. Heb er ook geen moeite mee om krullen te hebben. Gelukkig maar, want stijlen is echt zinloos.

Als de punten dood worden en het meer gaat klitten moet het geknipt worden. Soms door de kapper, soms door mijzelf. Als niet alle gelijk is zie je het toch niet. En het valt ook veel mooier als het op de krul wordt geknipt ipv op de lengte. Niet iedere haar wil even hard krullen namelijk.

Ik krijg regelmatig vragen of complimenten over mijn haar. Mensen kunnen het soms ook niet laten om te voelen. En er wordt ook wel eens gedacht dat ik een niet-Nederlandse afkomst heb. Is niet het geval btw.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 20:39

Krullen, veel en dik. Nooit gohnen, nooit maskers enzo ik gebruik enkel brylcreme. Ja die goedkope rode oude opa potten, werkt ideaal!!

Afbeelding

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 22:21

Oohh leuk. Heb vandaag nog zitten zoeken naar krullen dingen. Duur wel zeg soms :O Deva curl enzo damn.

Ik zit iets tussen 2C en 3A. Soms gaat het goed en soms ook niet :')
Ik heb niet echt een routine. Nooit droog borstelen alleen met doorkammer in.
Ik waste vroeger altijd met babyshampoo van zwitsal en random conditioner. Degene die ik nu heb krijg ik snel vettig haar van :/

Ik plaats nog wel foto's en lees de rest ook nog eens morgen!

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 22:41

Ja, ik heb ook krullen! Met trouwerijen en feestjes ben ik er best blij mee. Maar in het dagelijks leven haat ik ze. Mijn bed uitrollen, elastiekje erin en gaan, zit er bij mij niet in. Vol jaloezie was ik vroeger als mijn beste vriendinnen dat wel deden. En dan zit het in een knot, en komen de babykrullen in alle hevigheid tevoorschijn :roll: Het is ook nog eens heeeel dun en boven vaak erg plat.

Afbeelding

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 22:53

Heeeuuuyyy, nog meer mensen met krullen!

Hier lekker pluizig omdat ik er altijd een borstel door heen haal! Van nature bruin, maar 's winters verf ik het graag donkerder. :D

@Denise_Storm, oh maar ik gooi er 's ochtends ook een elastiekje in en ga er dan vandoor. Moet je gewoon voldoende lui voor zijn :P

Afbeelding

asm_kayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 22:57

Zelf heb ik kroeshaar maar stijl het bijna altijd.
1,5 uur met een stijlborstel het grootste gedeelte en daarna de tang. Ik had het eerst redelijk lang en toen viel het redelijk stijl naar beneden maar nu ik mijn haar korter heb geknipt (heel veel dood) staat het weer bol... Tips?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 22:59

Meid zich!
Ik heb de curlsys kapper ontdekt en sindsdien zit mijn haar altijd goed. Geen pluis of kroes meer en snel in model

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 23:16

Nienke89 schreef:
Ik meld me ook, heb ook veel krullen, sinds een tijdje heb ik een goede routine.
Was m'n haar met shampoo zonder siliconen en parabenen.
En doe twee keer per week een deep condioner in m'n haar.

Deze van de Kruidvat:
https://www.kruidvat.nl/profective-mega ... /p/3810220.

En na het douchen gebruik ik dit altijd tegen het pluizen en kroezen:
https://www.kruidvat.nl/cantu-shea-butt ... /p/3805215

Werkt super goed en heb eindelijk weer normale pijpenkrullen ipv een droge bos stro.

Ff Mezelf gequoot, nu met foto.

Afbeelding

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 23:25

Hier ook flinke krullen. Ben er opzich wel tevreden mee. Als ik het een dag niet heb gewassen wordt het wel stro.

Afbeelding
Op de foto is haar nog wat nat, wanneer het droog is krult het nog wat meer op.

Gebruik sinds kort L'Oréal elvive low shampoo. Voor styling soft was van kiss. Maar heb ook een paar producten van L'Oréal elvive liggen in dezelfde lijn als de shampoo.
Na het douchen doe ik ook altijd leave in conditioner van kiss in.

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 23:33

Ik heb donkerblonde krullen. Heb van mezelf heel dun haar, dus ben blij met de krullen. Dan lijkt het voller.
Ik was m'n haar gemiddeld om de dag/2 dagen. Shampoo wisselt. Op dit moment gebruik ik een soap bar van Lush voor krullend haar. Daarna doe ik er krullenspul van John Frieda in, waardoor het niet pluist. Vervolgens laat ik het aan de lucht drogen.
Afbeelding
Dag erna ben ik trouwens naar de kapper gegaan. Puntjes waren dood.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 23:38

Wauw Nienke... super mooi haar!

Ik meld me ook.. ik heb redelijk veel krullen!! De ene keer pijpenkrullen en de andere keer meer krullen van links naar rechts en andersom haha! Soms ga ik er wel eens door heen met een grote krultang om eens mooie grove slagen te hebben... dat vind ik altijd wel mooi staan!Afbeelding dit is me eigen krul zoals het vaak zit..

En zo doe ik het wel eens met de grove tang... goed laten afkoelen en uit kammen met vingers..
Afbeelding
Dan is het gelijk een stukje langer! Hier had ik me haar overigens nog niet geverfd haha

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 23:49

Ik zit tussen de 2b en 2c in en vindt het echt verschrikkelijk. Het is super dik en pluist ontzettend waardoor ik het bijna altijd in een vlecht heb zitten.
Was het zo'n 2 a 3 keer per week met andrelon de luxe krul en crème spoeling en 1 keer per week masker ervan.

Ik borstel het ook altijd en moet dat afleren. Maar anders komen er echt gigantische klitten in..

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 23:53

Ik borstel het enkel na het wassen met nat haar, dan gaat het goed :j

Eefjahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 00:15

Hier ook een wilde bos met krullen. Zeg dan altijd maar dat het strookt met m'n persoonlijkheid en ben er helemaal verliefd op.

Allejezus wat zijn jullie veel bezig met jullie haar zeg! Was vroeger ook zo, wassen, zat het 1dag slecht, 1 a 2 goed en de volgende dag weer wassen en nat borstelen. Werd er niet goed van. Een heel plan gedoe omdat het 4 uur duurt om een beetje te drogen en met nat haar slapen wordt afgrijselijk lelijk dus ook onmogelijk.
Heb het 2 jaar terug helemaal los gelaten. Bijna 1 jaar no poo gedaan en 1 x per maand borstelen. Heb nog nooit zulke mooie krullen gehad. Inmiddels was ik het max 1x per maand en probeer het elke 2 weken te borstelen. Het is letterlijk opstaan, haar opschudden en gaan met die banaan {:}

Zijn er hier nog meer mensen die (nagenoeg) no poo doen met hun haar?

Ook heerlijk met krullen is dat je het zelf kan knippen en bijwerken want dat kan je toch niet verpesten met krullen. Ben sinds 2012 ofzo niet meer naar de kapper geweest :wow:
Nu klink ik als een rare hippie maar jullie krijgen morgen een foto om het tegendeel te bewijzen hahaha

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 00:30

Eefjahh schreef:
Hier ook een wilde bos met krullen. Zeg dan altijd maar dat het strookt met m'n persoonlijkheid en ben er helemaal verliefd op.

Allejezus wat zijn jullie veel bezig met jullie haar zeg! Was vroeger ook zo, wassen, zat het 1dag slecht, 1 a 2 goed en de volgende dag weer wassen en nat borstelen. Werd er niet goed van. Een heel plan gedoe omdat het 4 uur duurt om een beetje te drogen en met nat haar slapen wordt afgrijselijk lelijk dus ook onmogelijk.
Heb het 2 jaar terug helemaal los gelaten. Bijna 1 jaar no poo gedaan en 1 x per maand borstelen. Heb nog nooit zulke mooie krullen gehad. Inmiddels was ik het max 1x per maand en probeer het elke 2 weken te borstelen. Het is letterlijk opstaan, haar opschudden en gaan met die banaan {:}

Zijn er hier nog meer mensen die (nagenoeg) no poo doen met hun haar?

Ook heerlijk met krullen is dat je het zelf kan knippen en bijwerken want dat kan je toch niet verpesten met krullen. Ben sinds 2012 ofzo niet meer naar de kapper geweest :wow:
Nu klink ik als een rare hippie maar jullie krijgen morgen een foto om het tegendeel te bewijzen hahaha

Ik was het alleen als ik gereden heb en dus een cap op het gehad (2 a 3 keer per week) anders gaat het echt stinken haha, hoe doe jij dat dan?

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 00:31

Jester_ schreef:
Ik borstel het enkel na het wassen met nat haar, dan gaat het goed :j

Hoe kom jij je bed dan uit? Ik kan dat echt niet :(

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 00:37

Als ik het borstel word het een drama. Ik doe me haar direct na het douchen, dus als het nog nat is breng ik het in model. Als ik dus 's avonds douche doe ik het in een knot, en dan de volgende dag in model (dan is het toch nog nat)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 00:43

Pff jaa, krullen........ Mijn moeder zei altijd; wat er gekruld in zit, komt er ook gekruld uit, hahahaha

Zij had een kapsalon waar ik later ook werkte, dus altijd alles bij de hand wat best fijn was.

Tot mijn 10e hing het tot mn middel en daarna heb ik het kort geknipt. Dat was echt niks, dus eeuwig spijt, want daarna werd het maar niet meer lang. En elke keer als het dan een rot lengte had, zette ik weer de schaar erin.

Het is ook al geverfd va mijn 13e.

Helaas is het door gezondheid en medicijnen erg slecht. Het pluist en de uiteindes zijn elke keer erg dun. We hebben al 11jr geen kapsalon meer, dus na de voorraad er doorheen gejaagd te hebben, moest ik op zoek naar iets in de winkels.

De laatste jaren was ik met andrelon argan en daar ook de cremespoeling van. Het is zacht, maar pluist enorm.

Ik heb van kruidvat eigen merk de argan olie die ik er in doe en dan doe ik er voor het helemaal droog is nog kokos in. Eerst had ik kokos wax, maar heb nu al ruim een jaar gewoon kokosvet.

Zelfs met een stijltang is het niet 100% glad te krijgen. Mijn haar krult echt uit mn hoofd meteen en op 2 plekkenis dat vreselijk. Het is te heet zo dichtbij. Nu had ik zo een stijlborstel, maar die werkt echt helemaal niet. Ga nog een keer proberen op hetere stand, maar zit daar niet zo op te wachten eigenlijk met dit droge haar.

Ik zoek nog naar HET middeltje om de krullen mooi bij elkaar te houden zonder dat het echt moddervet toont.
Brylcreem ook wel gebruikt vroeger en werkt wel, maar vind ik echt stinken.

Andere mensen vinden mn haar wel leuk, dus ligt echt aan mij. Ik had woe een feestje en had het zo laten opdrogen met kokos. Kreeg veel complimentjes, maar weet echt een uur later niet meer wat mijn haar heeft besloten en hoe het dan zit.

Ik heb een paar krullen die erg stijf vallen. Zoals vroeger bij mensen slagen werden gelegd. ( denk een beetje aan haar zoals meester Moscowitz )
En het krult enorm op, vooral aan de achterkant. In mn hals wat pijpenkrullen en dan lijkt alles erg kost, waar voor de zijkanten wel iets blijven hangen.

Nu gebruik ik van die spiraal bandjes en heb ik meestal mn haar wel in een knotje.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 00:44

Heb ook krullend haar en heb een echte haat liefde relatie ermee. Knip het tegenwoordig maar zelf nadat ik meerdere keren erbij liep als bassie na een knipbeurt.

Gebruik altijd verschillende soorten haarmaskers om het er ene beetje uit te laten zien, want als ik het zelfde product te lang gebruikt lijkt met niet meer te werken.

Wil een krullen kapper nog wel eens proberen maar kan er nooit zoveel over vinden, weet iemand hier toevallig prijzen en ervaringen of het ook Echt helpt.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 00:55

Wij knipten veelal het haar droog. Krullend haar zeker, maar eigenlijk als het even kon al het haar wel. ( tenzij mensen erg vies waren ) daarna wassen en stylen. In droog haar zie je meer hoe het echt valt. Nog nooit klachten gehad.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 07:32

Wat een leuk topic! Ik vind jullie haren echt prachtig.

Hier ook krullen en inderdaad een haat- liefdeverhouding. Mijn haar krult aan de voorkant heel erg veel en leuk, mar vanaf mijn kruin is het aan de achterkant nagenoeg stijl. Echt geen gezicht! Soms lukt het me om alles krullend te krijgen en dan vind ik het geweldig, vaak lukt het me echt niet.

Ik ben echt overal allergisch voor, dus ik doe alleen na het douchen een klein beetje vaseline op mijn handen en knijp dat in míjn krullen.
Haren was ik elke dag, ik heb ook elke dag een bezwete cap op namelijk.

Voor de mensen die zonder siliconen en parabenen wassen, welke shampoos gebruiken jullie? Ik gebruik nu al een tijdje gewoon maar douchegel waar ik geen jeuk van kreeg...

Afbeelding
Links ben ik een tijdje geleden en rechts is denk ik 5 jaar geleden, toen ik nog tegen shampoo kon. Ik gebruikte toen krulshampoo van etos, maar als ik dat nu probeer, dan heb ik mooie krullen maar jeuk alsof er een mierenleger onder mijn huid loopt...

Kunga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 07:55

Ook ik meld me! *\o/* Heb het inmiddels donkerder geverfd, bruinzwart stond er op de verpakking van de verf haha. Ik zal nog even kijken of ik daar een goede foto van heb, als daar interesse voor is tenminste. :o
Afbeelding