Veel aankomen na te zijn begonnen met sporten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 12:48

Ik zou sowieso die bananenpannenkoek met stroop vervangen door 2 sneden volkorenbrood met kipfilet ofzo.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 12:50

Mensen in hongersnood eten 1400 kcal per dag. Ik denk trouwens niet dat zij ook nog bewust gaan sporten om nog meer onder verbruik te zitten.

Het is trouwens onzin dat je niet in de spaarstand gaat als je gezonde dingen eet. Als jij in je auto de beste benzine tankt, maar maar een klein beetje, kan je toch ook niet ver rijden?

Ik snap dat het verwarrend is, maar te weinig eten voor lange tijd = dikker worden, punt. Ga eens twee week exact op verbruik eten, en maak een voor en na foto, je zal wel zien.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 12:51

Ik zou pannenkoeken maken zonder banaan als je dat echt heel graag eet.

Hier een receptje, zijn heerlijk!

55 gram roomkaas
2 eieren
snuf kaneel
zoetstof naar smaak

Goed mixen, en dan de pan in en bakken, je kan 1 grote maken, maar ik
maak er meestal 4 kleine van, eet dit vaak in het weekend als ontbijt met
wat roodfruit :9

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 12:52

er rekening mee houdend dat je gewicht 's ochtends bij savonds bv al een kilo kan schelen, zou ik eens een aantal weegmomenten inlassen op verschillende tijden. Misschien heb je gewoon op een verkeerd moment gewogen net toen je die kilo erbij had. Zonder die kilo erbij ben je 2 kilo zwaarder dan voorheen, als ik zie welke hoop sport je erbij gevoegd hebt kan dat imo zeker wel. Paardrijden is niet zo spieropbouwend als squaten, buikspieroefeningen etc ... Dus 2 kilo verschil lijkt me behoorlijk mogelijk.
Hoe zit je kledij? zijn je broeken en truitjes nu strakker dan voorheen of hetzelfde of net losser? Gewicht zegt imo niet veel, maak foto's door het proces en ga af van hoe je kledij zit, of je nu 60 of 80 kilo weegt maakt niet uit, het maakt wel uit hoe strak je lichaam eruit ziet (als je daar belang aan hecht ;) )

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 12:56

Je eet veel te weinig en als je intensief sport kom je aan doordat je meer spiermassa krijgt.
Ik ben 1.73 en 65 kilo, ook bmi van 21.nog wat. Mijn bmr is alleen al 1440 kcal. Dus als ik de hele dag niks doe verbrand ik dat al. Dat zal bij jou in dezelfde richting zitten. Ik sport net als jij intensief. 3 keer pw krachttraining, en 3 keer pw hardlopen (training richting halve marathon).
Ben bij een diëtiste geweest en moet ongeveer 2600 kcal per dag eten om op gewicht te blijven. Met 2000kcal per dag viel ik al af. En ik eet 5 tot 6 boterhammen per dag. Niks mis mee volgens de diëtiste.

Ik denk dat je zeker 1800 kcal moet gaan eten. Je eetpatroon lijkt me ok, ik zou die calorieën als een extra tussendoortje gebruiken en zorgen voor 5 of 6 eetmomenten op een dag. Geen pannenkoeken, maar gewoon 2 bruine bth met dun beleg. Pannenkoeken bak je immers ook in vet.
Verder lekker blijven bewegen en uitbouwen van het hardlopen naar 7 km kun je in een week of drie, vier makkelijk redden.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-17 12:59

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-17 13:02

Suzanne F. schreef:
Ik zou sowieso die bananenpannenkoek met stroop vervangen door 2 sneden volkorenbrood met kipfilet ofzo.

Ik ben niet zon brood liefhebber, ook vanwege de toevoegingen..:\

Duhelo

Re: Veel aankomen na te zijn begonnen met sporten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 13:03

Zelf bakken? kan je ook rozijnen, noten, andere dingen toevoegen voor afwisseling / extra's?
Met een broodmachine is dat piece of cake geworden.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-17 13:03

Supervixen schreef:
Je eet veel te weinig en als je intensief sport kom je aan doordat je meer spiermassa krijgt.
Ik ben 1.73 en 65 kilo, ook bmi van 21.nog wat. Mijn bmr is alleen al 1440 kcal. Dus als ik de hele dag niks doe verbrand ik dat al. Dat zal bij jou in dezelfde richting zitten. Ik sport net als jij intensief. 3 keer pw krachttraining, en 3 keer pw hardlopen (training richting halve marathon).
Ben bij een diëtiste geweest en moet ongeveer 2600 kcal per dag eten om op gewicht te blijven. Met 2000kcal per dag viel ik al af. En ik eet 5 tot 6 boterhammen per dag. Niks mis mee volgens de diëtiste.

Ik denk dat je zeker 1800 kcal moet gaan eten. Je eetpatroon lijkt me ok, ik zou die calorieën als een extra tussendoortje gebruiken en zorgen voor 5 of 6 eetmomenten op een dag. Geen pannenkoeken, maar gewoon 2 bruine bth met dun beleg. Pannenkoeken bak je immers ook in vet.
Verder lekker blijven bewegen en uitbouwen van het hardlopen naar 7 km kun je in een week of drie, vier makkelijk redden.

Dat vind ik echt wel heel veel hoor! En de pannenkoeken gaan in de pan met een drupje rijstolie, minder kcal als bv Becel op je brood...
Bedankt voor je reactie!

Duhelo schreef:
er rekening mee houdend dat je gewicht 's ochtends bij savonds bv al een kilo kan schelen, zou ik eens een aantal weegmomenten inlassen op verschillende tijden. Misschien heb je gewoon op een verkeerd moment gewogen net toen je die kilo erbij had. Zonder die kilo erbij ben je 2 kilo zwaarder dan voorheen, als ik zie welke hoop sport je erbij gevoegd hebt kan dat imo zeker wel. Paardrijden is niet zo spieropbouwend als squaten, buikspieroefeningen etc ... Dus 2 kilo verschil lijkt me behoorlijk mogelijk.
Hoe zit je kledij? zijn je broeken en truitjes nu strakker dan voorheen of hetzelfde of net losser? Gewicht zegt imo niet veel, maak foto's door het proces en ga af van hoe je kledij zit, of je nu 60 of 80 kilo weegt maakt niet uit, het maakt wel uit hoe strak je lichaam eruit ziet (als je daar belang aan hecht ;) )

Ik weeg hetzelfde de hele dag door, heel af en toe in de ochtend 0,3 minder bv.

BloemBloem schreef:
Ik zou pannenkoeken maken zonder banaan als je dat echt heel graag eet.

Hier een receptje, zijn heerlijk!

55 gram roomkaas
2 eieren
snuf kaneel
zoetstof naar smaak

Goed mixen, en dan de pan in en bakken, je kan 1 grote maken, maar ik
maak er meestal 4 kleine van, eet dit vaak in het weekend als ontbijt met
wat roodfruit :9

Welke roomkaas gebruik je? Is wel erg vet nl...hoorde laatst iemand die het met kwark deed klinkt ook wel goed!
Laatst bijgewerkt door Berdien op 19-08-17 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Meerdere berichten samengevoegd.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 13:06

dan heb je geluk, ik schommel vaak 2 kilo :+.
Hoe zit je kledij tov voorheen?

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-17 13:06

Duhelo schreef:

Precies hetzelfde :)

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 13:07

Ik heb die vetten nodig, dus pak de normale Philedelphia, maar die heb je ook in light.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-17 13:08

BloemBloem schreef:
Ik heb die vetten nodig, dus pak de normale Philedelphia, maar die heb je ook in light.

Thanks ga zeker proberen!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 13:09

CK88 schreef:
Duhelo schreef:

Precies hetzelfde :)

Dan kan je ervan uitgaan dat het vet gewoon omgezet is in spier. Zoals andere mensen aangeven kan je beter gaan meter, het maakt echt niet uit welk getal de weegschaal zegt, maar wel eerder hoe je eruit ziet. Als je kledij nog precies hetzelfde zit kwa maat, dan ben je al zeker niet "dikker" geworden. Normaal zou je nu wel strakker moeten geworden zijn, maar ik weet niet in welke mate die door jezelf goed zichtbaar zal zijn (vandaar het meten en foto's door het proces).

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-17 13:12

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 13:39

-O- ik word echt serieus verdrietig als ik dit lijstje zie. Zoveel minder eten omdat je een dag ietsje meer hebt gegeten. Dat heeft geen enkele zin. En als ik als streven zie 1300 kcal. :n wat wil je jezelf aandoen. Daarmee wordt je niet strakker, slanker of wat ook. Wel help je je voedselopname om zeep.

Als je kleding niks strakker zit ben je dus niet in vet aangekomen maar is er wat omgezet. Je bent nu bezig met grondige roofbouw op je lichaam.

Als ik zie wat ziekenhuis dietist mij te eten geeft. Ik moet verplicht 2300 kcal per dag wegknagen en extra eiwit. 6 boterhammen minimaal per dag haal ik alleen helaas niet altijd. Anders kom ik domweg te kort. Ik ben 160 cm en niet fysiek fit weeg nu nog steeds meer dan zou moeten volgens bmi maar door weer kunnen sporten ben ik nu 3 kledingmaten afgevallen en gewicht gelijk gebleven. Maar krimp nog steeds in kledingmaat. Is spier geworden.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 13:44

TS haar BMR ligt al net iets boven de 1400.
Idd heel slim om dan te focussen op 1300 kcal...
Maar ik heb het idee dat TS dat gewoon niet wil horen.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 13:49

Ik heb in samenwerking met een personal trainer gesport voor mijn bruiloft afgelopen december. Ik woog ook ongeveer hetzelfde als jij (63) en wilde onder de 60 komen. Heb dezelfde app gebruikt, maar ik moest dagelijks bijna 1700 kcal eten naast 2x per week sporten en dan m'n paard nog. Mijn trainer had ook nog een verdeling gemaakt van eiwit/vet/koolhydraten die ik het beste kon eten, waarbij de eerste 2 meer dan de laatste geloof ik. Voor mij werkte dat goed en het doel heb ik ruim gehaald (en hier moest idd de jurk flink ingenomen worden de laatste pasbeurt). Misschien dus toch meer kcal eten en je verdeling van voedingsstoffen aanpassen? Kun je niet met een trainer of diëtist samenwerken?

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-17 13:54

Ik heb wel een meting aangevraagd bij de sport school, daar ga ik maandag heen, maar kwa calorieën is het ECHT niet te weinig hoor... de diëtiste van mijn zus (dies ook bezig met afvallen maar die moest 10 kilo kwijt) zegt dat 1200/1400 calorieën een heel mooi streven is. Daarbij voel ik me super fit en heb ik een mooie huid en een goede conditie gekregen, alleen die 3 kilo, die moeten er gewoon weer af! Is een mentaal stukje, want toen ik nog iets zwaarder was (68 kilo toen ik 16 was) was ik wel een beetje spekkig, nu zit ik er maar 2 kilo af, dat wil ik gewoon niet.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 13:57

Needje schreef:
TS haar BMR ligt al net iets boven de 1400.
Idd heel slim om dan te focussen op 1300 kcal...
Maar ik heb het idee dat TS dat gewoon niet wil horen.

TS wil het niet horen idd.
TS eet veel en veel te weinig en overvraagt haar lichaam gigantisch. Ga eens gewoon normaal eten en je zult zien dat je in een week je oude gewicht hebt.
Ik vind persoonlijk dot naar een eetstoornis neigen. En hoe meer wij roepen; het is te weinig! Denkt TS: mooi! Ik eet niet teveel.. sorry TS. Ik vind dat je aandacht op een negatieve manier vraagt.
Denk dat je beter naar een psycholoog ervoor kan gaan dan naar de sportschool of die diëtist. Een gewone diëtist zegt echt niet dat je zo weinig moet eten. Dat moeten mensen eten die zwaar overgewicht hebben.

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 13:57

Maar je hebt ook een hele andere bouw nu dan toen je 16 was, dat is toch niet te vergelijken? Als ik 68 kg had gewogen op mijn 16e had dat er ook niet uitgezien want toen had ik nog totaal geen heupen en borsten. Nu zou ik er voor tekenen :=

1200-1400 is weinig, maar niet gelijk ongezond (al denk ik dat je er goed aan zou doen om er 400 kcal boven te gaan zitten). Wat wel heel onverstandig is, is om "slechte" dagen te gaan compenseren. Minder dan 1000 kcal op een dag eten is gewoon niet gezond.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 13:58

Minder als je BMR eten lijkt mij al ongezond. Je lijf heeft dit gewoon nodig om normaal te kunnen functioneren...

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 14:00

suikermeisje schreef:
TS wil het niet horen idd.
TS eet veel en veel te weinig en overvraagt haar lichaam gigantisch. Ga eens gewoon normaal eten en je zult zien dat je in een week je oude gewicht hebt.
Ik vind persoonlijk dot naar een eetstoornis neigen. En hoe meer wij roepen; het is te weinig! Denkt TS: mooi! Ik eet niet teveel.. sorry TS. Ik vind dat je aandacht op een negatieve manier vraagt.
Denk dat je beter naar een psycholoog ervoor kan gaan dan naar de sportschool of die diëtist. Een gewone diëtist zegt echt niet dat je zo weinig moet eten. Dat moeten mensen eten die zwaar overgewicht hebben.

Ik vind dit echt niet normaal hoor! Wie ben jij om te bepalen dat ze naar een
psycholoog moet.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 14:02

Ik schrijf ik denk, ik schrijf niet TS moet.

Haar eetgedrag is verstoord en zeer ongezond. Dat vind ik niet normaal. Misschien eens de docu kijken: Emma wil leven. Helaas is Emma dood door deze zieke gedachten.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 14:03

Tja, de app stelde mij ook in op 1200 kcal, maar ik hield dit amper vol. Mijn trainer was nog net niet boos, zei dat dat echt veel te weinig was met mijn activiteit en volgens mij ben jij nog actiever. Op die 1700 (met af en toe een uitschieter naar boven) ben ik in 3 maanden tijd toch echt geleidelijk 5kg afgevallen, zonder om te vallen van de honger. En veel spiermassa bij gekregen, heb nog een prachtige trouwfoto met m'n trainer en m'n dikke spierballen :') Kijk, als het nou werkte voor je die weinig calorieën dan best toch, maar je geeft zelf aan dat t niet helpt..