heftig verleden met BPD / narc ex. en co ouderschap

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 10:33

Besef wel dat hulpverlening ook naar jouw rol als moeder gaat kijken. Immers Ben jij degene die het op zekere zin lang heeft laten gebeuren. Ook al ben je slachtoffer,trauma kan er zijn en dat kunnen ze er wellicht bij halen. Wees je daar bewust van. Mijn tip,zoek voor jezelf ook hulp,voor je dochtertje ook en schakel dan meer hulp in. Zo sta je uiteindelijk sterker. Heel veel moed en sterkte.

Ygritte

Re: heftig verleden met BPD / narc ex. en co ouderschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 10:45

Hulp kan ook dingen zien in de relatie en de situatie die jij zelf nu niet ziet, deels door je verleden zie je natuurlijk alles met een bepaalde bril. Voor jou is bepaald gedrag van je ex bijvoorbeeld al genormaliseerd, terwijl het voor je dochtertje misschien toch nog onprettig is.

En bijkomend is altijd het loyaliteitsconflict bij kinderen van gescheiden ouders, waarbij ze niet alles durft te vertellen uit angst 1 van de ouders "af te vallen". Dus een neutrale hulpverlener is altijd handig, denk ik, zeker in dit soort heftige situaties, als steun voor jou en je dochter en als ijkpunt van wat "normaal" is. :j

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 11:38

Lieve ts,

Nogmaals: je ex is narcistisch en ik ga er geen labels op plakken maar ik denk wel meer dan dat.

Jou dochter is de enige in zijn leven. Denk je echt dat dit goed blijft gaan zoals het nu gaat?
Denk je niet dat hij nu al het pad aan het effenen is om te regelen dat zodra iets mogelijk is, hij zal proberen haar volledig bij hem te krijgen?
Denk je echt dat iemand die meermaals heeft aangegeven op seksueel gebied grensoverschrijdend gedrag te vertonen, geen gevaar is voor jou dochter. Jij was 17 toen het begon en jij hebt geen enkele weerstand geboden (niet rot bedoeld, maar om duidelijk te maken dat iemand met gekke ideen heel ver kan komen)en waarschijnlijk de buitenwereld niets verteld. Waarom zou je dochter dat dan wel doen?
(Ik zeg niet dat hij het zal doen, maar onderschat het gevaar alstublieft niet)

Hij is nog steeds in staat geestelijk iets met jou te doen en jij bent een type dat goedpraat en afwacht. Dat kost je over enkele jaren misschien je dochter en dan ben je te laat!!

Doe nu wat, niet voor jezelf maar voor haar!!

En dit klinkt niet aardig en zo bedoel ik het echt niet. Maar je geeft zelf aan dat alles oke met je gaat, maar ik lees nog steeds iemans met een 'grenzenprobleem'. Fight for it. Je dochter is dat waard!

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-17 13:26

ik krijg maar moeilijk contact met het wijkteam, jeugd.
en ik wil het even met mijn vriend communiceren, wat hij precies vind.

ik ben het wel met jullie eens,
gezamelijke vrienden want die hebben/hadden we nog
schrokken ook van het feit dat hij dus doorzette met zijn
actie om het wijkteam achter mij aan te sturen omdat ik thuiswerk.

mijn ex is dus van mening dat hij op die momenten op onze dochter moet letten
omdat ik dat niet zou kunnen.
Ik hoef me niet te verdedigen want ik vind écht 100%
dat het mooi geregeld is bij mij en de vrijheid die ze krijgt.
overzicht heb ik ook als ze buiten speelt zie en hoor ik haar gewoon,
als ik beneden zou zitten niet.

afijn, die twee vrienden zeiden ook echt, Nee!! heeft hij dat gedaan, is gewoon om jou te treiteren
hij wil zich ermee bemoeien, vinger aan de pols, alles willen regelen en betrekken naar hem toe.
mijn beste vriend zij zelfs dat hij steeds meer moeite had om met hem om te gaan (ook zijn beste vriend) omdat hij alleen maar negatief praatte over mijn "nieuwe" (al bijna 2 jaar inmiddels) vriend, wat ook een vriend is geworden van hem.
Wat een verhaal hé.

Mijn doel is wel deze week nog even om tafel te komen met die persoon van de gemeente,
uit leggen waarom ik dit niet met hem alleen kan communiceren. er speelt zoveel meer mee.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 15:37

Wow........
Ik eh..... moet even slikken. Ik stuit echt heel per ongeluk op dit topic, en vind het heftig om te lezen.
We kennen elkaar persoonlijk maar ik heb nooit dit verhaal achter 'jullie' geweten en schrik er echt enorm van.
Eerlijk gezegd heb ik ook even geen passende woorden.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 15:39

Kriel schreef:
Wow........
Ik eh..... moet even slikken. Ik stuit echt heel per ongeluk op dit topic, en vind het heftig om te lezen.
We kennen elkaar persoonlijk maar ik heb nooit dit verhaal achter 'jullie' geweten en schrik er echt enorm van.
Eerlijk gezegd heb ik ook even geen passende woorden.

Ik denk dat heel veel mensen dit niet weten van mensen in hun eigen omgeving.
Zulke dingen gebeuren echt vaker dan gedacht. Alleen zie je dit idd helaas niet altijd aan de buitenkant.

TS, hoe gaatie?

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-17 23:57

Morgen gesprek. Spannend. Maar verwacht niet dat er spijkers met koppen geslagen gaan worden.

En inderdaad dit weet bijna niemand. Je kon het er niet vanaf zien

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 01:15

Ga naar je huisarts met je angsten voor misbruik van je dochter. Leg hem de geschiedenis van je ex uit en geef aan dat je bang bent voor je dochter, maar dat je niet weet hoe je dit aan met pakken. Je dokter is VERPLICHT om hier iets mee te doen...

Ik heb precies zo'n vent gehad, zo narcistisch als de pest... nadat ik het uitmaakte ben ik een jaar lang bedreigd door hem.

Als ik eraan denk pb ik je morgen even, maar die angst voor je dochter moet je echt wat mee doen!!

Veel sterkte en zet je schrap voor wat komen gaat! Laat je niet de grond inatrappen, maar pak hem met opgeheen hoofd aan (dwz laat je niet onder de tafel kletsen en je zeker geen dingen aanpraten die gewoon absoluut niet waar zijn)

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 03:55

Lieve ts, wat heb jij het moeilijk gehad en wat goed dat je de moed hebt verzameld om te gaan. Maar je taak is nog niet volbracht. Je bent moeder van een prachtige dochter. Bij de minste gedachte aan gevaar voor haar welzijn, dien je actie te ondernemen om haar te beschermen. En zeker tegen je ex. Wacht het niet af. Praat hem niet goed en geef hem geen voordeel van de twijfel. Het verleden heeft uitgewezen dat hij dat niet verdient. Het risico is te hoog. Je dochtertje rekent op jou om te handelen in haar belang. Daar ligt jouw taak! Hoe moeilijk dat ook is. Mocht je de kracht niet hebben om je verantwoordelijkheid te nemen, vraag dan om hulp. Succes met de lastige situatie!

justdjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 11:57

Hoe gaat het nu? En hoe is het gesprek gegaan?

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-17 16:06

hi,
het gesprek ging prima. werd wel wat doorgeschemerd.
mijn ex had dus gezegd dat ik mijn dochtertje meerdere malen per dag Alleen liet.
ik werk thuis, dus ze is helemaal niet alleen.
en dan nog. ze is bijna zes, dus zou al wel moeten kunnen, daar had die meneer weinig over te vinden.

Ik heb ook voorgelegd waarom aansturen op onderlinge communicatie zo lastig is.

"helaas" hebben we gezamelijk gezag.
dus het vervolg is wel dat ik actie ga ondernemen,
ik ga een, in mijn ogen, ideale situatie opschrijven, in het belang van ons dochtertje
hoe ik het zou willen zien. en dan weer in gesprek kijken hoe hij erin staat.

maar wel een beetje druk erachter.
Mocht er niet genoeg positief veranderen dan moet ik helaas
juridische stappen gaan ondernemen.

Dit is niet persé wat ik wil hoor.
maar het is me wel duidelijk geworden dat het
écht anders moet.
voor haar

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 16:51

Je hebt zo goed opgeschreven wat er allemaal is gebeurd. Zou het niet een idee zijn om dit voor te leggen aan de wijkploeg. Ik begrijp best dat je de "vuile was" niet buiten wilt hangen. Dat je bang bent voor wat er komen gaat en of je daar "klaar" genoeg voor zult zijn. Maar bespreek het met je vriend (die er toch ook bij betrokken is) maar onderneem wel aktie. Want je geeft zelf al aan dat je kleine meis een pleasertje is. Laat haar geen slachtoffer worden. Wordt ze slachtoffer als ze haar vader niet meer zou zien. Ja, maar op een minder kapotte manier. Ik hoop dat je echt de kracht zult vinden om hiermee verder te gaan. Echt, pas op je kleine meis. Ontzettend veel sterkte.

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 17:34

Ik denk ook dat het een idee is om (als je het aankan) dit zoals je het hier op hebt geschreven aan de wijkploeg of andere betrokken instanties te laten lezen.

En wat ik ook zeggen wil...Wat ben jij een sterke vrouw! :wow:

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 19:40

TS even een dikke knuffel hoor! Je doet het erg goed!

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-17 10:21

thnx,

ik heb het al bij het wijkteam voorgelegd.
zij mogen geen actie ondernemen zolang er niks gebeurd is.
ze kunnen wel samenwerken, en dingen aanbieden als hulp in huishouding en opvoeding.

ik wil die kant eerst op, maar wel strickt. hij heeft er een handje van om wel hulp te accepteren maar zodra het ook maar een beetje moeilijk word, alles aan de kant te schuiven.

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-17 10:24

thnx,

ik heb het al bij het wijkteam voorgelegd.
zij mogen geen actie ondernemen zolang er niks gebeurd is.
ze kunnen wel samenwerken, en dingen aanbieden als hulp in huishouding en opvoeding.

ik wil die kant eerst op, maar wel strickt. hij heeft er een handje van om wel hulp te accepteren maar zodra het ook maar een beetje moeilijk word, alles aan de kant te schuiven.

Dat laatste wil ik gewoon niet meer accepteren en dan zal ik helaas wellicht toch juridische stappen moeten ondernemen, maar dan haal je wel een hoop overhoop voor dat meisje.
kon ik haar maar gewoon vragen.

ik heb vannacht gedroomd dat mijn moeder een microfoon in zijn huis had geplaatst om te kijken of hij zijn moodswings in de hand had enzo. >.< ben er zelfs dan mee bezig. -O-