De ziekte van crohn, jullie ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 21:03

Sunrise schreef:
Mijn arts heeft gezegd dat ik gewoon alleen de medicijnen moest slikken die ik van het ziekenhuis kreeg en verder geen homeopatische dingen moest slikken. Dus doe ik dat maar gewoon netjes haha! We zijn wel begonnen met 50 mg van het medicijn wat misschien nog opgebouwd wordt naar 150 maar dat is nog kijken hoe het gaat ect.

Ik hoop dat hij/zij zoiets bedoelde als "Met Crohn valt niet te spotten, wees therapietrouw en ga geen dingen op eigen houtje aanpakken."

Homeopathie valt buiten de gebruikelijke geneeskunde, maar is honderden jaren ouder.
Zou jij dit willen proberen, dan staat dit je volledig vrij. Maar doe het hetzij in overleg met de internist, hetzij dat de homeopathische arts namens jou overlegt.

Jes

Re: De ziekte van crohn, jullie ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 21:19

Ik heb de ziekte van Crohn, is bij mij op 4 of 5 jarige leeftijd vastgesteld (op de rontgen foto's was versteende poep te zien, om dat los te krijgen kreeg ik een laxeer kuur waar je een paard nog mee van zijn verstopping afhelpt)..
Het was toen zo erg dat de artsen het over een stoma hadden.
Mijn moeder wilde dit echter voorkomen en is veel informatie in de bieb gaan zoeken (is 27 jaar geleden).
Ze is uiteindelijk bij Roy Martina uitgekomen en heeft in overleg met hem mijn voedingspatroon aangepast.

Geen rauwe groenten, geen suikers, geen chocolade (liefste ook geen cafeine en looizuur, dat laatste zit in normale thee) en vooral geen vlees.
Dit tenzame met homeopathie (bij mvr Spaargaren, zit in gelderland) heeft ervoor gezorgd dat ik nu al jaren geen klachten meer heb.
Inmiddels is mijn dieet veel minder streng, kan ik een a twee kerr per week vlees eten als ik wil, drink koffie en eet ook weer suikers.
Heel soms nog wel eens buikpijn maar na weer even opletten is dat ook weer over.

Ik kan het echt aanraden om met je voedings patroon aan de slag te gaan.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 22:40

idd,en is ook bij iedereen anders.
de ene persoon met crohn kan niet tegen sinaas,de andere niet tegen melk,nog een andere niet tegen gluten,.....

maar daarmee een zoektocht starten kan heel wat opleveren.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 09:34

En Roy Martina zit (oneerbiedig uitgdrukt) in de hoek van de spiertesters.
En via een spiertest kun je vrij snel informatie krijgen 'wat is stressvol voor mijn lichaam', bijvoorbeeld voedsel. En informatie over wat je tegen de stress kunt doen.