ervaringen gastroscopie..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 19:00

tootje71 schreef:
wat lief dat je je verhaal doet Danseresje :j ...mijn man gaat mee dus die mag mij ook weer naar huis rijden.
er worden inderdaad hapjes uit de maag en dunne darm genomen.

ik ben zo bang voor het kokhalsen , als ik bij de tandarts zit begin ik al als ik alleen maar mijn mond open doe :o

De keelverdoving is bedoeld om het kokhalzen te onderdrukken. Geef aan dat je nerveus bent. Wij hebben in ons vaak dat heel veel mee te maken. En probeer je dus op je ademhaling te concentreren. Neem af en toe een diepe zucht, het helpt echt!

Janneke2

Re: ervaringen gastroscopie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 21:45

Ik heb 2x een gastroscopie laten doen.

1x met en 1x zonder dat naar pepermunt smakende drankje dat je keel verdooft.

Beide keren vond ik het meevallen - maar zonder dat drankje dat je keel verdooft kun je kokhalzen. (En ik vond het te zot voor woorden dat de internist tegen mij zei 'dat ik mijn kin op mijn borst moest houden'. Het kokhalzen stopte toen ik hem negeerde en mijn kin juist de andere kant op deed ('neus in de lucht').

Vraag dus even expliciet naar dat drankje als je je zorgen maakt over kokhalzen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 01:28

Ik heb de gastro nog nooit zonder roesje gedaan en ik denk ook niet dat een arts een slang in mijn mond krijgt als ik dat niet wil. Je bent en blijft wel baas over je eigen lijf.
Maar door slecht contact in vorige zkh met mn arts is daar de laatste gastro met roesje niet eens gelukt.

Op zich zou ik het wel moeten kunnen, want ik heb wel sonde voeding gehad, dus kan wel een slang doorslikken. Bij de gastro hebben ze ook al een dunnere slang gepakt ( maatje kind ) toen het niet ging. Maar day was echt mn onderbewustzijn en ik zelf heb daar bewust niks van mee gekregen. Heb alleen langer moeten uitslapen, pmdat ze zoveel hebben bijgespoten.

Endo is weleens met spoed zonder roesje gedaan. Dat is echt wel rot, maar het is ook weer zo voorbij.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-17 12:17

Ben nu op de uitslaapkamer.en het is mij 100 procent meegevallen .ik vroeg wanneer ze nou gingen beginnen zegt ze maar.we zijn al klaar.. :+ ..voel mij wel alsof ik stom dronken ben. Straks even lekkerslapen.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 12:20

tootje71 schreef:
Ben nu op de uitslaapkamer.en het is mij 100 procent meegevallen .ik vroeg wanneer ze nou gingen beginnen zegt ze maar.we zijn al klaar.. :+ ..voel mij wel alsof ik stom dronken ben. Straks even lekkerslapen.

Goed om te horen! Nu lekker bijkomen en vandaag maar rustig aan doen ivm de medicatie die je gehad hebt!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 13:10

Fijn dat je het achter de rug hebt!

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 13:28

Fijn dat het zo goed is gegaan dat je je zelfs afvroeg of ze al begonnen waren. Lekker je roesje uitslapen en de rest van de dag rustig aan.