Verhoogde oogdruk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 09:46

UMCG (Groningen dus) heeft ook een uitstekende oogheelkunde-afdeling. Als ik TS was, zou ik eerst daar naartoe gaan. Is voor haar een stuk dichterbij. Naar het Oogziekenhuis in Rotterdam kan altijd nog als dat nodig blijkt.

Janneke2

Re: Verhoogde oogdruk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 11:11

...afstand kan (vooral bij spoed) een argument zijn.
Een rijbewijs niet, al is het triest gesteld met het openbaar vervoer hier in Drenthe. (Dat maakt Gruns net zo problematisch als Rotjeknor, en daar kun je zoals gezegd met korting overnachten.)

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-17 11:22

Ik moet maandag naar de oogarts in ziekenhuis meppel wanneer ik daar niet fatsoenlijk geholpen wordt wil ik uiteraard een second opinion.
(Meppel zkh heb ik geen goede ervaringen mee maar voor nu is het niet anders) meppel is het dichtstbijzijnde ziekenhuis

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 11:30

Opticiën heeft mij ook een keer doorgestuurd, achteraf bleek het dat mijn hoornvlies van het ene oog stuk dicker was, waardoor er dus een grote afwijking was te zien. Bij mij was er dus gelukkig niks aan de hand.

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-17 11:36

DanielleB schreef:
Opticiën heeft mij ook een keer doorgestuurd, achteraf bleek het dat mijn hoornvlies van het ene oog stuk dicker was, waardoor er dus een grote afwijking was te zien. Bij mij was er dus gelukkig niks aan de hand.

Ik moet het dus nog even afwachten.
Ik hoop stiekem dat het bij mij ook zoiets is.

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 16:51

leestmee schreef:
DanielleB schreef:

Ik moet het dus nog even afwachten.
Ik hoop stiekem dat het bij mij ook zoiets is.

Grote kans dat het bij een correcte meting door een optometriste (dus niet met pufje) al veel lager uitkomt. Zou me voorlopig geen zorgen maken.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 17:03

Een verhoogde oogdruk in combinatie met een dikker hoornvlies is niet erg. (Mijn man heeft dit ook al jaren).

Mijn dochter ging ook voor een bril naar de opticien. Ook een verhoogde oogdruk (1 oog). Na een 2e meting door naar het oogziekenhuis. Onderzoek daar wees uit dat ze een stuwingspapil heeft. Deze papil is het uiteinde van de oogzenuw die uitkomt in het netvlies. Deze stulpte wat uit en was de oorzaak van de hogere oogdruk. Diverse onderzoeken gehad, want de mogelijke oorzaken zijn ook divers. Ook ruggenprik om het hersenvocht te onderzoeken op mogelijke tumor. Niets gevonden. Uiteindelijke conclusie is mogelijk dan toch een virus dat de afwijking heeft veroorzaakt. Mijn dochter blijft wel jaarlijks onder controle van het oogziekenhuis, maar de situatie blijft gelijk en ook haar zicht blijft gelijk.
Mijn dochter heeft ook dikker hoornvlies dus de verhoogde druk is niet direct een probleem.

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-17 19:04

Babootje schreef:
Een verhoogde oogdruk in combinatie met een dikker hoornvlies is niet erg. (Mijn man heeft dit ook al jaren).

Mijn dochter ging ook voor een bril naar de opticien. Ook een verhoogde oogdruk (1 oog). Na een 2e meting door naar het oogziekenhuis. Onderzoek daar wees uit dat ze een stuwingspapil heeft. Deze papil is het uiteinde van de oogzenuw die uitkomt in het netvlies. Deze stulpte wat uit en was de oorzaak van de hogere oogdruk. Diverse onderzoeken gehad, want de mogelijke oorzaken zijn ook divers. Ook ruggenprik om het hersenvocht te onderzoeken op mogelijke tumor. Niets gevonden. Uiteindelijke conclusie is mogelijk dan toch een virus dat de afwijking heeft veroorzaakt. Mijn dochter blijft wel jaarlijks onder controle van het oogziekenhuis, maar de situatie blijft gelijk en ook haar zicht blijft gelijk.
Mijn dochter heeft ook dikker hoornvlies dus de verhoogde druk is niet direct een probleem.

Oei klinkt ook niet fijn.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 19:14

Verhoogde oogdruk komt ontzettend veel voor. Ik denk dat je in vrijwel elk Europees ziekenhuis hier correct voor behandeld kunt worden.Ik heb aan mijn oogarts eens gevraagd of ik ook in Polen behandeld zou kunnen worden,omdat ik daar graag naar toe ga, en volgens hem zou dat gewoon kunnen.

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-17 18:13

Ben bij de oogarts geweest en kennelijk is er niets aan de hand.
Alles was goed volgens de arts.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 18:15

Vervelend dat er onrust was om niks, maar fijn dat er niets aan de hand is!

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-17 18:16

Szan schreef:
Vervelend dat er onrust was om niks, maar fijn dat er niets aan de hand is!

Die onrust was niet leuk. Maar inderdaad prettig dat alles goed is.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 18:27

Fijn! Toch goed dat ze er alert op zijn. Want soms is er wel wat aan de hand.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 19:22

Gelukkig zeg! En ontzettend fijn dat je zo snel kon gaan, dan heb je tenminste zo kort mogelijk met die onrust gelopen!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 21:22

Fijn...!!