Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DanielleB schreef:Opticiën heeft mij ook een keer doorgestuurd, achteraf bleek het dat mijn hoornvlies van het ene oog stuk dicker was, waardoor er dus een grote afwijking was te zien. Bij mij was er dus gelukkig niks aan de hand.
leestmee schreef:DanielleB schreef:Opticiën heeft mij ook een keer doorgestuurd, achteraf bleek het dat mijn hoornvlies van het ene oog stuk dicker was, waardoor er dus een grote afwijking was te zien. Bij mij was er dus gelukkig niks aan de hand.
Ik moet het dus nog even afwachten.
Ik hoop stiekem dat het bij mij ook zoiets is.
Babootje schreef:Een verhoogde oogdruk in combinatie met een dikker hoornvlies is niet erg. (Mijn man heeft dit ook al jaren).
Mijn dochter ging ook voor een bril naar de opticien. Ook een verhoogde oogdruk (1 oog). Na een 2e meting door naar het oogziekenhuis. Onderzoek daar wees uit dat ze een stuwingspapil heeft. Deze papil is het uiteinde van de oogzenuw die uitkomt in het netvlies. Deze stulpte wat uit en was de oorzaak van de hogere oogdruk. Diverse onderzoeken gehad, want de mogelijke oorzaken zijn ook divers. Ook ruggenprik om het hersenvocht te onderzoeken op mogelijke tumor. Niets gevonden. Uiteindelijke conclusie is mogelijk dan toch een virus dat de afwijking heeft veroorzaakt. Mijn dochter blijft wel jaarlijks onder controle van het oogziekenhuis, maar de situatie blijft gelijk en ook haar zicht blijft gelijk.
Mijn dochter heeft ook dikker hoornvlies dus de verhoogde druk is niet direct een probleem.