Al zolang als ik me kan bedenken heb ik spierpijn.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 21:29

Ik sprak laatst iemand die ook volgens mij vergelijkbare klachten had en ook al jaren en werd steeds erger.
Zij heeft zich na lang "dokteren" met dse mededeling "je moet er maar mee leren leven" door laten meten met bioresonantie.
Zij bleek niet tegen bepaalde soorten groenten/fruit te kunnen. Sinds ze daar rigoureus mee gestopt is zijn de klachten weg en werkt ze weer volledig i.p.v. afgekeurd te worden.
Ik weet dat niet iedereen er in gelooft (ben zelf ook vaak sceptisch met alternatieve therapie), maar dit moest ik eigenlijk wel geloven.
Wellicht ook iets om over na te denken?

JustAshley

Re: Al zolang als ik me kan bedenken heb ik spierpijn.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-17 21:36

Tnx voor de tip marie111!
Ik ga net zolang door tot de oorzaak is gevonden. Dus als ze niks voor me kunnen doen ga ik zeker naar dit soort dingen gaan zoeken!

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 21:41

Ik had al jaren rugklachten en m'n hele leven eczeem. Ik heb een aantal behandelingen gehad bij Den Hoek en ben nu van beide klachten af; rug was al vrij snel, allergie/eczeem duurde langer, maar dat zat er natuurlijk ook al langer. Er moesten eerst wat andere dingen worden opgelost voordat die allergie aangepakt kon worden.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 21:42

Volgens mij na een week maar dat durf ik niet zeker meer te zeggen. Ben zo blij dat het zo goed gaat sinds die tijd.

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 21:43

Ik heb ook altijd last van 'groeipijn', vanaf kinds af aan al.
Schreeuwend in de nacht werd ik wakker van de pijn in mijn benen waarop m'n vader vaak een warm bad voor me maakte en me daar in legde, ook werd er altijd door de dokter gezegd dat het groeipijn is/was.
Ik heb er elke dag last van, zodra ik ontspan, dus op de bank zit, bioscoop of in bed oid heb ik gelijk het gevoel alsof er duizenden mieren door m'n benen heen lopen!
Vaak ga ik dan douchen of met m'n benen omhoog liggen en nachts masseert m'n vriend me benen tot ik in slaap val... maar wordt ook geregeld door wakker.
Stil zitten of liggen kan ik niet, constant verplaats en beweeg ik me in de hoop dat het weg gaat..
Dokter heb ik inmiddels opgegeven aangezien er nog steeds wordt gezegd dat het kan zijn dat ik groei (ben nu 27.. )

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 22:22

Peelie schreef:
Vitamine B12, D3 of magnesium tekort kunnen spierkramp geven.

Het zou ook fibromyalgie kunnen zijn.

Het slaan op je spieren dat dat pijnverlichtend werkt is niet gek trouwens. Dat is fysiologisch uit te leggen, maar dat zal ik je niet mee vermoeien.

Daar ben ik wel benieuwd naar. Klinkt mij ook bekend in de oren, pijn verlichten door pijn te veroorzaken.

TS, ik ken het gevoel helaas ook. Bij mij is op jonge leeftijd Marfan geconstateerd en de pijn is daaraan te wijten. Er is geen genezing en het zal enkel erger worden in de toekomst. Dat geeft mij toch wel angst en onzekerheid voor de toekomst, het maakt werk vinden ook erg lastig omdat ik enkel zittend werk kan doen. Er is prima mee te leven al zittend of liggend, rustig bewegend gaat ook wel maar laat me geen halve dag stilstaan want dan kun je me afvoeren.

Ik hoop echt voor je dat ze bij jou de reden achterhalen en dat het kan beteren. Volgende keer niet zo lang wachten, je hebt maar 1 lichaam en daar moet je het mee doen ;). Iets behandelbaar kan ook uitdraaien in een chronische aandoening als het te lang genegeerd word.
Laat he ons weten wat de reumatoloog zegt? Ik duim voor je en hoop op goed nieuws!

maxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 23:55

Willemiens schreef:
Schreeuwend in de nacht werd ik wakker van de pijn in mijn benen waarop m'n vader vaak een warm bad voor me maakte en me daar in legde, ook werd er altijd door de dokter gezegd dat het groeipijn is/was.
Ik heb er elke dag last van, zodra ik ontspan, dus op de bank zit, bioscoop of in bed oid heb ik gelijk het gevoel alsof er duizenden mieren door m'n benen heen lopen!
Vaak ga ik dan douchen of met m'n benen omhoog liggen en nachts masseert m'n vriend me benen tot ik in slaap val... maar wordt ook geregeld door wakker.
Stil zitten of liggen kan ik niet, constant verplaats en beweeg ik me in de hoop dat het weg gaat..
Dokter heb ik inmiddels opgegeven aangezien er nog steeds wordt gezegd dat het kan zijn dat ik groei (ben nu 27.. )

Ben je al eens doorgestuurd naar de neuroloog? Lijkt op zenuwpijn.

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 05:20

@Maxie, Nee! ben nog nooit doorgestuurd. Thanks ga de dokter hier eens opwijzen.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 06:22

xLes schreef:
Peelie schreef:
Vitamine B12, D3 of magnesium tekort kunnen spierkramp geven.

Het zou ook fibromyalgie kunnen zijn.

Het slaan op je spieren dat dat pijnverlichtend werkt is niet gek trouwens. Dat is fysiologisch uit te leggen, maar dat zal ik je niet mee vermoeien.

Daar ben ik wel benieuwd naar. Klinkt mij ook bekend in de oren, pijn verlichten door pijn te veroorzaken.

TS, ik ken het gevoel helaas ook. Bij mij is op jonge leeftijd Marfan geconstateerd en de pijn is daaraan te wijten. Er is geen genezing en het zal enkel erger worden in de toekomst. Dat geeft mij toch wel angst en onzekerheid voor de toekomst, het maakt werk vinden ook erg lastig omdat ik enkel zittend werk kan doen. Er is prima mee te leven al zittend of liggend, rustig bewegend gaat ook wel maar laat me geen halve dag stilstaan want dan kun je me afvoeren.

Ik hoop echt voor je dat ze bij jou de reden achterhalen en dat het kan beteren. Volgende keer niet zo lang wachten, je hebt maar 1 lichaam en daar moet je het mee doen ;). Iets behandelbaar kan ook uitdraaien in een chronische aandoening als het te lang genegeerd word.
Laat he ons weten wat de reumatoloog zegt? Ik duim voor je en hoop op goed nieuws!

Het heeft temaken met de pijn prikkel (noxische prikkel) die je jezelf geeft.

Je hebt een bepaalde drempel voor pijn. Zodrag deze pijn aanwezig is en niet afzakt dan blijft de drempel staan op wat hij is. Een lagere pijndrempel betekend constand pijn.

Als je jezelf dan een grotere pijnprikkel geeft door jezelf te slaan dan verhoog je de drempel voor pijn (tijdelijk) waar de voorheen aanwezige pijn even niet meer aanwezig is. Deze pijn ligt nu onder de pijndrempel namelijk.

Dat verklaard ook waarom de over een beurse plek wrijven (niet noxische prikkel).

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-17 06:23

Wat interessant peelie! Maar klinkt zoals je het verteld wel logisch idd

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-17 09:22

Net een afspraak gemaakt. 28 aug.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 09:29

JustAshley schreef:
Ik weet zelf de waardes niet ik weet alleen dat ze het prima vonden

Begin eerst maar eens met het opvragen van deze waardes.. dus dat ze deze uitprinten voor je..
En geloof me als ik zeg dat hun het dan misschien ok vinden, maar dat niet altijd zo hoeft te zijn..!

Mijn waardes waren ook ok.. volgens hun.. tot ik gevloerd lag en letterlijk niks meer kon.. en getipt werd op bepaalde waardes door een aantal medebokkers.. waar ik ze nog steeds erg dankbaar voor ben!! _/-\o_

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-17 09:54

Ga ik doen. Bedankt voor de tip.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 15:29

Magnesiumwaarde uit het bloed is ook niet betrouwbaar. Daarvan zeggen ze altijd dat het goed is maar dit is eigenlijk niet te meten begreep ik.

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-17 20:56

Om nog even terug te komen.
Vandaag naar de reumatoloog geweest en die heeft er het labeltje hypermobieliteitssyndroom aan gehangen.
Veel dingen die ik daar over lees kloppen wel. Maar mijn moeder heeft fybromialgy en zij kreeg eerst ook de stempel HMS dus het zal me ook niks verbazen als dat het toch niet is. Maar ergens voelt het ook als een opluchting dat er nu een naampje aan hangt en dat ik ook ergens weet dat ik me niet aanstel. Wat ik voorheen wel altijd dacht.
Er is ook bloed geprikt en ze gaan mijn urine controleren. 11 sept de uitslag of daar nog wat in te vinden was... maar voor nu is het HMS

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 21:06

Willemiens schreef:

En is er in al die jaren al eens een uitgebreide bloedtest op tekorten gedaan?? Laat dat eerst eens doen ipv meteen naar het ziekenhuis te hollen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 21:16

Mijn dochter is hypermobiel en ik heb een tijd lang fibromyalgie klachten gehad. Ik heb ook heel snel spierpijn. Ik blijf zweren bij dagelijks minimaal 400 Mg magnesium bijslikken. Het haalt niet alles weg maar het helpt wel. Verder helpt ibuprofen beter dan paracetamol. Maar als ik mijn magnesium niet neem is het drama en dat heeft mijn dochter hetzelfde. Die merkt het ook meteen en vraagt zelfs om haar magnesium als ze weer zo'n last heeft.

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-17 21:22

Klopt magnesium helpt echt een hoop!
Paracetamol helpt daar in tegen echt helemaal niet en ibuprofen mag ik niet maar hielp ook nooit.
Het enige wat helpt is tramadol maar die troep wil ik niet. En magnesium, ik merk meteen als ik het ff vergeet.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 21:27

JustAshley schreef:
Paracetamol helpt daar in tegen echt helemaal niet en ibuprofen mag ik niet maar hielp ook nooit.
Het enige wat helpt is tramadol maar die troep wil ik niet. En magnesium, ik merk meteen als ik het ff vergeet.

Voltaren werkt ook, is op basis van diclofenac.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 08:44

Suzanne F. schreef:
JustAshley schreef:

Voltaren werkt ook, is op basis van diclofenac.

Als ze geen ibuprofen mag, mag ze ook geen diclofenac. Zijn beide NSAID's en ontzettend slecht voor de maag, ook als het niet via de maag ingenomen wordt.

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-17 09:34

Klopt ik mag idd geen NSAID's ivm een maagverkleining.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 10:27

Oke sorry dat wist ik niet. Dan mag Naproxen zeker ook niet? Dan zijn het die soorten die blijkbaar goed werken.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 10:28

JustAshley schreef:

Zelf heb ik hEDS. Maar pijn lijkt op elkaar. Voor mij helpt op de lichte pijn dagen cbd fijn erbij

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 11:29

...al is voltaren er ook als zalf.

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-17 11:35

Ik gebruik nu als ik hele erge pijn heb thc olie met Cbd. Dit is echt het enige war helpt. Toen ik nog wel nsaids mocht hielp het ook niet. Toen nam ik wel is tramadol van mijn moeder maar die troep heeft zo veel bijwerkingen. Dan houd ik het liever bij natuurlijke producten.

Ik kan wel gell gaan gebruiken maar dan kan ik er beter een bad in gaan nemen want ik heb echt erge dagen er tussen zitten.