Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Peelie schreef:Vitamine B12, D3 of magnesium tekort kunnen spierkramp geven.
Het zou ook fibromyalgie kunnen zijn.
Het slaan op je spieren dat dat pijnverlichtend werkt is niet gek trouwens. Dat is fysiologisch uit te leggen, maar dat zal ik je niet mee vermoeien.
Willemiens schreef:Ik heb ook altijd last van 'groeipijn', vanaf kinds af aan al.
Schreeuwend in de nacht werd ik wakker van de pijn in mijn benen waarop m'n vader vaak een warm bad voor me maakte en me daar in legde, ook werd er altijd door de dokter gezegd dat het groeipijn is/was.
Ik heb er elke dag last van, zodra ik ontspan, dus op de bank zit, bioscoop of in bed oid heb ik gelijk het gevoel alsof er duizenden mieren door m'n benen heen lopen!
Vaak ga ik dan douchen of met m'n benen omhoog liggen en nachts masseert m'n vriend me benen tot ik in slaap val... maar wordt ook geregeld door wakker.
Stil zitten of liggen kan ik niet, constant verplaats en beweeg ik me in de hoop dat het weg gaat..
Dokter heb ik inmiddels opgegeven aangezien er nog steeds wordt gezegd dat het kan zijn dat ik groei (ben nu 27.. )
xLes schreef:Peelie schreef:Vitamine B12, D3 of magnesium tekort kunnen spierkramp geven.
Het zou ook fibromyalgie kunnen zijn.
Het slaan op je spieren dat dat pijnverlichtend werkt is niet gek trouwens. Dat is fysiologisch uit te leggen, maar dat zal ik je niet mee vermoeien.
Daar ben ik wel benieuwd naar. Klinkt mij ook bekend in de oren, pijn verlichten door pijn te veroorzaken.
TS, ik ken het gevoel helaas ook. Bij mij is op jonge leeftijd Marfan geconstateerd en de pijn is daaraan te wijten. Er is geen genezing en het zal enkel erger worden in de toekomst. Dat geeft mij toch wel angst en onzekerheid voor de toekomst, het maakt werk vinden ook erg lastig omdat ik enkel zittend werk kan doen. Er is prima mee te leven al zittend of liggend, rustig bewegend gaat ook wel maar laat me geen halve dag stilstaan want dan kun je me afvoeren.
Ik hoop echt voor je dat ze bij jou de reden achterhalen en dat het kan beteren. Volgende keer niet zo lang wachten, je hebt maar 1 lichaam en daar moet je het mee doen. Iets behandelbaar kan ook uitdraaien in een chronische aandoening als het te lang genegeerd word.
Laat he ons weten wat de reumatoloog zegt? Ik duim voor je en hoop op goed nieuws!
JustAshley schreef:Ik weet zelf de waardes niet ik weet alleen dat ze het prima vonden
Willemiens schreef:Ik heb ook altijd last van 'groeipijn', vanaf kinds af aan al.
Schreeuwend in de nacht werd ik wakker van de pijn in mijn benen waarop m'n vader vaak een warm bad voor me maakte en me daar in legde, ook werd er altijd door de dokter gezegd dat het groeipijn is/was.
Ik heb er elke dag last van, zodra ik ontspan, dus op de bank zit, bioscoop of in bed oid heb ik gelijk het gevoel alsof er duizenden mieren door m'n benen heen lopen!
Vaak ga ik dan douchen of met m'n benen omhoog liggen en nachts masseert m'n vriend me benen tot ik in slaap val... maar wordt ook geregeld door wakker.
Stil zitten of liggen kan ik niet, constant verplaats en beweeg ik me in de hoop dat het weg gaat..
Dokter heb ik inmiddels opgegeven aangezien er nog steeds wordt gezegd dat het kan zijn dat ik groei (ben nu 27.. )
JustAshley schreef:Klopt magnesium helpt echt een hoop!
Paracetamol helpt daar in tegen echt helemaal niet en ibuprofen mag ik niet maar hielp ook nooit.
Het enige wat helpt is tramadol maar die troep wil ik niet. En magnesium, ik merk meteen als ik het ff vergeet.
Suzanne F. schreef:JustAshley schreef:Klopt magnesium helpt echt een hoop!
Paracetamol helpt daar in tegen echt helemaal niet en ibuprofen mag ik niet maar hielp ook nooit.
Het enige wat helpt is tramadol maar die troep wil ik niet. En magnesium, ik merk meteen als ik het ff vergeet.
Voltaren werkt ook, is op basis van diclofenac.
JustAshley schreef:Klopt magnesium helpt echt een hoop!