Tips tegen heimwee

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Re: Tips tegen heimwee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 21:01

Zeker je mag jezelf een dikke veer in je kont steken hoor! Dat je gegaan bent is super knap en als je dat vaker doet zal dat ook zeker helpen :j

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 22:07

En niet te veel bokken helpt ook enorm :D.

BalouArera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-17 13:08

Ik ben sinds gister weer terug in Nederland dus ik wilde even een update geven. Ik heb echt genoten!
Na de 2e dag kon ik me over mijn heimwee heen zetten en vanaf dat moment werd het alleen maar beter. Dus iedereen bedankt voor de tips en bemoedigende woorden! :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 13:35

Niks om je voor te schamen. Helaas wordt er weinig aandacht aan besteed, maar komt veel voor.

Ik had vroeger helemaal geen heimwee, maar het is juist later begonnen en steeds erger geworden. Ben nu 43 en heb behoorlijk heimwee.

Een verre reis lukt me echt niet, want ik zie er al tegenop als ik aan de afstand denk. Maar ook kleinere afstanden kunnen weleens een probleem zijn.
Afleidingen en weg gaan met een doel helpen me wel. Dus goed instellen op waar we heen gaan en wat we gaan doen. Daar dan genieten van wat er te zien en te doen is.

Het is wel zonde. Vorig jaar wilden wij naar Portugal of Zweden. Ik keek er wel naar uit, maar de afstand ging me parten spelen. We zijn naar de Ardennen gegaan wat prima is bevallen.

Ik ben vaak in Italie geweest, ook voor het zo erg was. Laatste keer met man en zoon. Maar de eerste dagen voelde ik me echt ver van huis, ook al genoot ik wel van de omgeving. Ergens voel ik altijd iets in mn buik dat de afstand bevestigt.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 15:31

Woehoe, mooie update TS. Gaaf dat je het na je moeizame start toch leuk hebt gehad en er van hebt kunnen genieten. Topper!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 15:42

Wauw echt fijn zeg, zie je wel je ben gewoon een topper.