Gebroken of gekneust middenvoetsbeentje?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ievie

Re: Gebroken of gekneust middenvoetsbeentje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 17:26

Beterschap.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 08:08

Beterschap!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 08:19

vaak is het gebroken... ik heb dat een tijd geleden ook gehad... alleen bleek bij mij bijna alles gebroken :') Helaas toen een week of 13 met gips tot mijn knie gezeten.
Heel veel beterschap!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 19:57

Kan ook wel in dit topic ipv nieuwe aan te maken.

Vanochtend om half 10 met paard onderuit gegaan op asfalt bij uitstappen langs de weg. Ze schrok en gleed uit. Ik kwam met mijn been onder haar terecht. Mijn telefoon was ook kapot. Dus thuis fotos kunnen maken rond 11 uur.

Gaat om links
Afbeelding
Afbeelding

Ik ging daarna naar het centrum voor mijn telefoon en bij een vriendin op bezoek. 4 uur was ik weer terug. Toen was het zo
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nu , ben aan het koelen
Afbeelding

Ik wil best naar de dokter maar heb zaterdag best belangrijke wedstrijd. Zou het jammer vinden als ik die moet afzeggen ivm gips.

De een zegt verstuikt , de ander gekneusd , weer andere blauwe plek en weer een ander de enkelbanden. Wat vind bokt? Fck die wedstrijd ,naar de dokter jij? :+

Ik kan erop staan en lopen , maar gaat niet soepel. Ook kan ik tenen bewegen.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 20:03

Als er een breuk zit in een middenvoetbeentje moet daar echt naar gekeken worden. Bij zo n breukje is er immers grote kans dat het niet goed aaneengroeit en derg.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 20:05

dromertje2 schreef:
Als er een breuk zit in een middenvoetbeentje moet daar echt naar gekeken worden. Bij zo n breukje is er immers grote kans dat het niet goed aaneengroeit en derg.

Ik heb al een keer eerder een middenvoetsbeentje gebroken (geen idee of het links of rechts is) , maar daar heb ik met koud weer last van en als ik bijv van de fiets spring.

Kan het misschien ook maandag? Of ben ik dan te laat. Aangezien TS van dit topic al 9 dagen later was

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 20:08

Tja wanneer jij de wedstrijd belangrijker vind dan eventueel lang klachten houden aan je voet , ga je gang. Kunt toch beter morgen gaan en zeker weten wat er aan de hand is.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 20:10

Ik zou gewoon afgaan op het antwoord dat je het meest aanspreekt. Ik bedoel, aan zekerheid heb je niets dus waarom zou je rontgenfoto's prefereren boven gewone foto's? En daarnaast," best belangrijk" scoort hoger "gewoon belangrijk", de categorie waarin je gezondheid valt. Gewoon rijden dus, die best belangrijke wedstrijd zaterdag en dan maandag misschien naar de dokter.

:+

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 20:11

Tis voor mij niet zo zeer belangrijk , wellicht wel teleurstellend voor de eigenaren

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 22:48

Ik hanteer altijd 1 belangrijke stelregel: gezondheid boven alles.
Stel nu dat je voet gebroken is en je er maandag achter komt, heb je kans dat het herstel langer duurt dan wanneer je het meteen laat behandelen. Al geldt voor kneuzing hetzelfde: het heeft rust nodig voor herstel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 23:01

Ik snap deze vragen nooit zo... Ik ben geen huisarts, de meeste bokkers niet. Dus als je al twijfelt (je zet het op bokt), zul je zonder oordeel van een arts en eventueel röntgen altijd blijven twijfelen. Dus hup. Even een afspraak maken als je over je voet twijfelt.

Wil je die ene wedstrijd persé rijden met het risico dat je je hele leven met een zere voet moet lopen?
Ik had het wel geweten. Eigen gezondheid eerst. Als het meevalt kun je nog altijd rijden, als het wel mis is, heb je een correcte reden om niet te rijden.

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 23:06

Ook een kneuzing kan langdurig vervelende gevolgen hebben. Bij twijfel ha! Dan kan je daarna altijd nog kiezen wat je doet, of het verstandig is, is een tweede, maar dat is aan jou en niet aan ons.

Ik heb zelf nog steeds last van een zware enkel kneuzing van 3.5 jaar geleden en ben bang dat mn enkel nooit meer helemaal herstelt.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 23:10

Tja als je denkt met zo voet wedstrijd te kunnen rijden ....succes met je laarzen aandoen denk dat dit een uitdaging wordt .
Ga gewoon langs de huisarts en laat die zijn oordeel geven .
Komen wel weer meer wedstrijden

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 23:24

Bubblewrap schreef:
Ik snap deze vragen nooit zo... Ik ben geen huisarts, de meeste bokkers niet. Dus als je al twijfelt (je zet het op bokt), zul je zonder oordeel van een arts en eventueel röntgen altijd blijven twijfelen. Dus hup. Even een afspraak maken als je over je voet twijfelt.

Wil je die ene wedstrijd persé rijden met het risico dat je je hele leven met een zere voet moet lopen?
Ik had het wel geweten. Eigen gezondheid eerst. Als het meevalt kun je nog altijd rijden, als het wel mis is, heb je een correcte reden om niet te rijden.

+1

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 03:42

Ik heb inmiddels contact gehad met een ha , dat kan tegenwoordig ook via internet. Die zegt kijk het even aan. Het doet nu ook lang zo zeer niet meer. De zwelling is ook al erg afgenomen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 09:27

Top!