Opgeblazen buik

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 00:06

tengeltje11 schreef:
buikspieren houden je buik wat 'op'.
als je slappe buikspieren hebt,gaat alles veel vlugger wat 'naar beneden vallen',en krijg je dus een buik die uitpuilt.
buikspieren zorgen dat je buik strak is ipv blubber,dus geen mogelijkheid om eender wat te laten uitzakken.

Buikspieren helpen hier absoluut niet tegen ook met een mega getrainde buik blaast alles hier gewoon op. Gas is gas ik denk dat je het topic verkeerd begrijpt. Mevrouw heeft geen hangbuij of slappe buik maar last van gasophopinh waardoor haar buik opblaast. En helaas kan ik uit ervaring zeggen dat een gespierde buik niet helpt

Vithou

Re: Opgeblazen buik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 00:11

Ik heb exact hetzelfde, alleen nog wel een gradatie erger dan op de foto van de vorige pagina. Ik word er zelfs naar van omdat mijn buik zo opgeblazen is dat het voelt alsof mijn huid te erg strak getrokken wordt.
Bij mij kan het niet echt iets hormonaals zijn denk ik, ben niet in de overgang mag ik hopen (21 :+ ), verder ben ik heel gevoelig voor hormonen dus merk ik wisselende spiegels daarvan snel genoeg..

Glutenvrij helpt bij mensen dus? Pff dat ga ik dan maar eens proberen, voel me dan al snel tot last bij anderen maar goed. Toch eens proberen. TS laat je weten hoe het voor jou uitpakt?

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 00:15

Minjon schreef:
Ik heb exact hetzelfde, alleen nog wel een gradatie erger dan op de foto van de vorige pagina. Ik word er zelfs naar van omdat mijn buik zo opgeblazen is dat het voelt alsof mijn huid te erg strak getrokken wordt.
Bij mij kan het niet echt iets hormonaals zijn denk ik, ben niet in de overgang mag ik hopen (21 :+ ), verder ben ik heel gevoelig voor hormonen dus merk ik wisselende spiegels daarvan snel genoeg..

Glutenvrij helpt bij mensen dus? Pff dat ga ik dan maar eens proberen, voel me dan al snel tot last bij anderen maar goed. Toch eens proberen. TS laat je weten hoe het voor jou uitpakt?

Wat bij mij enorm geholpen heeft is uiteindelijk mesoloog en bioresonantie waarmee voedingsintoleranties kunnen worden gedetecteerd waardoor je gericht je voeding kan aanpassen

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-17 12:33

Vanmorgen opgestaan met platte buik.

Klein beetje yoghurt met veel noten en pompoempitten en beetje cruesli gegeten.

Paardgereden, en nu weer een ballonnetje.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 12:50

Mijn buik durft nog al is op te blazen als ik bepaalde soorten fruit eet. Strakke buik, heeeeel veel gas. Ik eet dus 1 stuk fruit per dag, vooral een appel of peer. Druiven, mandarijnen, sinaasappels zorgen bij mij heel erg voor gistvorming in mijn buik die al gevoelig is.
Ik ben zelf ook lactose intolerant dus eet lactose arm en ook suikerarm. Suikers wordt mijn lijf niet blij van.
Ik zou gewoon eens gaan zoeken in verschillende soorten voedingsstoffen door die om en om eens uit te sluiten voor een paar weken om te kijken hoe je lijf het doet zonder die stoffen.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 13:53

laetitia schreef:
Vanmorgen opgestaan met platte buik.

Klein beetje yoghurt met veel noten en pompoempitten en beetje cruesli gegeten.

Paardgereden, en nu weer een ballonnetje.

Het zou van de lactose kunnen zijn. Ik kan ook niet tegen yoghurt. En blaas dan ook op

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 14:03

Een opgeblazen buik komt in veel gevallen van gluten en/of lactose. Ik zou beiden eens laten staan en kijken wat er dan gebeurt :j
Bij mij is vooral brood de boosdoener. Yoghurt gaat gelukkig goed.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-17 18:21

Dank weer voor de tips. Ik begin eerst maar eens met de melkproducten te laten staan.

Als dat niets doet probeer ik de gluten te mijden :j

Hasjam_Poe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 18:37

Wat zei je huisarts?

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 21:29

Herkenbaar, na veel gedoe ook glutenvrij gaan eten, ik ben er vanaf!

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 21:38

Heb het ook een hele tijd gehad en met vlagen beel erg. Toen ik vanwege morele standpunten vegan ging eten merkte ik opeens een heel verschil hierin, heeft volgens mij met de melkproducten te maken.

Daarnaast lijken rauwe groenten het ook te triggeren en merk ik echt verschil tussen de dagen dat ik makkelijk naar het grote toilet ga of dat niet doe, meer vetten helpen bij dat laatste voor mij.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 08:21

Herkenbaar, mega irritant :(

Wat bij mij erg goed helpt; 2x per dag of na een maaltijd probiotica pillen. Daarnaast bewust heel rustig eten. Dus elke hap heel vaak kauwen.
Bij mij is het ook superduidelijk stress gerelateerd. Drukke periode op het werk? Last van m'n buik.

Misschien heb je er wat aan!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 10:19

Hasjam_Poe schreef:
Wat zei je huisarts?

Daar wil ik nog even niet heen, ik heb de laatste tijd vrij vaak een bezoek aan de HA moeten brengen en wil niet voor elk wissewasje een afspraak maken :o .

Ik ga de komende weken even wat zaken uitproberen en houd jullie op de hoogte :j

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 10:28

Als je veel fruit eet dan blaas je best op ja door de gisting van het fruit in de darmen. Bepaalde groenten (kool soorten, ui, komkommer) produceren ook best wat gas....
Fruit kun je zoals eerder vermeld het beste op nuchtere maag eten. ,,vast,, voedsel uurtje later ofzo zodat het fruit de tijd heeft te verteren.

Marin_ka3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 10:47

Wat mij heel goed helpt is een afgestreken theelepeltje gemalen komijn. Oplossen in een beetje water en opdrinken. De darmen 'ontluchten ' en komen weer tot rust.
Vooral normaal en gezond blijven eten.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 13:18

laetitia schreef:
(...)
Ik ben daarop vorige week zondag gestart met koolhydraatarm te eten, dus geen brood, aardappels, pasta, rijst etcetera meer.
Tot woensdag kunnen volhouden, het leek wel te helpen. Mijn buik was minder opgeblazen, echter werd ik ineens zo ontzettend flauw en zwak dat ik op advies van mijn stiefmoeder (vroeger diëtiste geweest) toch weer begonnen ben met koolhydraten. Niet teveel, maar met mate. Omdat ik weinig vetreserves heb.

Het een heeft weinig met het ander van doen.

Koolhydraten zijn prachtig bij vecht/vluchtreacties (...vraag mensen met stress naar hun eetgewoontes!)
en erg nuttig tijdens het rennen van de marathon (dan heb je geen tijd en energie om eiwitten om te zetten in glucose).
Vetreserves zijn in principe bedoeld om gebruikt te worden op het moment dat je honger zou kunnen krijgen. Pas bij echt ondergewicht wordt het interessant 'weinig vetreserves hebben', ook slanke mensen hebben voldoende aan boord om bijvoorbeeld een dag te vasten. (Dit is nu voor jou niet aan de orde, maar een gezond slank mens zonder spijsverteringsklachten kan dit.)

Als koolhydraat arm hielp, zou ik zeggen ga er mee door.
Al kan aanvullen van de darmflora nooit kwaad bij verteringsproblemen.

Die duizeligheid moet en kan je voorkomen.
Ten eerste: 'ga nuchter bewegen', dan kan 1 minuut zijn pal voor het eten. Je traint zo je lichaam om het glycogeen dat in je spieren zit om te zetten in bloedsuiker. (...ik neem aan dat de lage bloedsuikerspiegel de duizeligheid veroorzaakt.)
En neem een handje noten oid mee, of een hardgekookt ei voor als die duizeligheid weer komt opzetten.
(Ga je op dat moment koolhydraten rijk eten, ""leert"" je lichaam het nooit. In die noten of dat ei zitten ook heus wel een paar koolhydraten, zodat je uit de brand bent. )

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 13:35

Opgeblazen, vaag misselijk, etc. is hier volle wormenkuur (3 dagen 2x daags + 14 dagen later 1 dag 2 pilletjes) er in en weg is de hele ellende voor 1-2 jaar. Als je met dieren werkt is de kans groot dat je zelf ook een wormenbesmetting oploopt en de artsen denken er 99% van de tijd niet aan, allerlei exotische parasieten wel, gewone ordinaire wormenbesmetting niet (staat ook niet op de gewone onderzoekslijsten, moet apart opgeschreven worden). Die wormenkuur haal je zo zonder recept bij bv kruidvat. Ik zou dat eerst eens doen voordat je aan allerlei dieeten, therapeuten en medicijnen gaat.

Blacksmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 13:52

Hoi,

Heb je al eens iberogast geprobeerd?
Zowel bij paarden als mensen helpt het.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 13:54

Hoe zit het met je beweging op een dag?

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 13:56

Jikkeee schreef:
Mijn buik durft nog al is op te blazen als ik bepaalde soorten fruit eet. Strakke buik, heeeeel veel gas. Ik eet dus 1 stuk fruit per dag, vooral een appel of peer. Druiven, mandarijnen, sinaasappels zorgen bij mij heel erg voor gistvorming in mijn buik die al gevoelig is.
Ik ben zelf ook lactose intolerant dus eet lactose arm en ook suikerarm. Suikers wordt mijn lijf niet blij van.
Ik zou gewoon eens gaan zoeken in verschillende soorten voedingsstoffen door die om en om eens uit te sluiten voor een paar weken om te kijken hoe je lijf het doet zonder die stoffen.

Juist appels zorgen ook voor veel gasvorming ..

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 14:06

Ik had hetzelfde, maar nog wel een paar gradaties erger dan de foto op de eerste pagina. Het speelde bij mij in de loop van de dag op en het was zo erg dat er regelmatig mensen voor me opstonden in de bus omdat ik net 7 maanden zwanger leek.. (Ik ben overigens ook gewoon slank en heb geen overgewicht).

Sinds 2 maanden eet ik vegetarisch en drink ik bijna geen koemelk meer en heb ik eigenlijk bijna geen last meer van een opgeblazen buik. In elk geval bij lange na niet meer zo erg als het was :) (Mensen staan niet meer voor me op in de bus :+ ) Verder eet ik weinig kool, bonen en appels en drink ik geen frisdrank. (Uitzonderingen daargelaten natuurlijk). Ik eet wel "gewoon" brood, rijst, pasta etc.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 16:00

Janneke2 schreef:
laetitia schreef:
(...)
Ik ben daarop vorige week zondag gestart met koolhydraatarm te eten, dus geen brood, aardappels, pasta, rijst etcetera meer.
Tot woensdag kunnen volhouden, het leek wel te helpen. Mijn buik was minder opgeblazen, echter werd ik ineens zo ontzettend flauw en zwak dat ik op advies van mijn stiefmoeder (vroeger diëtiste geweest) toch weer begonnen ben met koolhydraten. Niet teveel, maar met mate. Omdat ik weinig vetreserves heb.

Het een heeft weinig met het ander van doen.

Koolhydraten zijn prachtig bij vecht/vluchtreacties (...vraag mensen met stress naar hun eetgewoontes!)
en erg nuttig tijdens het rennen van de marathon (dan heb je geen tijd en energie om eiwitten om te zetten in glucose).
Vetreserves zijn in principe bedoeld om gebruikt te worden op het moment dat je honger zou kunnen krijgen. Pas bij echt ondergewicht wordt het interessant 'weinig vetreserves hebben', ook slanke mensen hebben voldoende aan boord om bijvoorbeeld een dag te vasten. (Dit is nu voor jou niet aan de orde, maar een gezond slank mens zonder spijsverteringsklachten kan dit.)

Als koolhydraat arm hielp, zou ik zeggen ga er mee door.
Al kan aanvullen van de darmflora nooit kwaad bij verteringsproblemen.

Ik let nu nog steeds op dat ik niet teveel snelle koolhydraten binnen krijg, maar 'in ketose' raken lijkt mij ook niet echt gezond voor een mens. Het leek alsof mijn lichaam al op weg was naar de ketosestand (naast duizeligheid last van sufheid, niet meer kunnen concentreren op teksten, zware benen en geen energie).

@ Tamary, een wormenbesmetting heb ik nog niet aan gedacht. Maar dan heb je ook als je opstaat al een dikke buik of niet?

@ Blacksmurf, ik gebruik inderdaad een soort Iberogast. Het heet anders, Redugas. Maar het geeft geen verlichting helaas.

@ Frummels, wow dat is ook wat! Deed je dan maar alsof je zwanger was en ging je zitten?

Ik heb net probiotica besteld en ga mijn vruchtenyoghurt vervangen voor griekse yoghurt.
Daarnaast geen tarwebrood meer maar maisbrood.

Vandaag valt het mee met de ballon, hij is er wel maar niet zo enorm opgeblazen dat ik geen honger meer heb.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 16:04

laetitia schreef:
@ Frummels, wow dat is ook wat! Deed je dan maar alsof je zwanger was en ging je zitten?

Ik heb net probiotica besteld en ga mijn vruchtenyoghurt vervangen voor griekse yoghurt.
Daarnaast geen tarwebrood meer maar maisbrood.

Vandaag valt het mee met de ballon, hij is er wel maar niet zo enorm opgeblazen dat ik geen honger meer heb.

Ik heb dat 1x wel gedaan ja. :o Maar dat was omdat ik heel erg pijn in mijn rug had en echt een rot dag achter de rug had, haha. Dankbaar gebruik(misbruik?) van gemaakt.
De overige keren heb ik vriendelijk afgeslagen.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 16:06

Bij mij is alles gebeterd sinds ik plat water ben gaan drinken ipv spuitwater.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 11:59

Ja, dat koolzuur niet heel goed is bij een opgeblazen buik klinkt me bekend in de oren :D Ik drink ook alleen ranja of water, geen cola o.i.d.