knieklachten houden nadat hij gebroken is

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-17 15:14

karuna schreef:
Tibula plateau fractuur denk ik. Heb ik in 1998 gehad was ook definitieve nekslag van toch al slechte knie. Een beruchte voor blijvende klachten ook trouwens.

klinkt wel bekend. :j

gaucho

Re: knieklachten houden nadat hij gebroken is

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 15:32

Ik heb mijn knieschijf gebroken gehad, langdurig traject met veel fysiotherapie. Zo lang ik de spieren rondom mij knie blijf trainen nagenoeg geen klachten meer, doe ik dat niet dan is het mis.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 15:44

Als iemand ''zomaar'' bij de huisarts binnenloopt met; ik heb pijn in mn knie en hij doet wat bewegingen en zegt dan; neem maar diclo, snap ik dat. Maar als je al iets mankeert aan je knie, is het logischer om verder te kijken.

Omdat ik bij mn huisarts binnen kwam 27 jaar na het breken van mn knie, snapte hij wel dat ik niet zomaar kwam en liet meteen een rontgen foto maken. Hij wilde die door een orthopeed laten beoordelen, maar ik heb zelf om een verwijzing naar Bergman gevraagd ipv ziekenhuis hier. ( dat ken ik en al wat problemen mee gehad)

Ik weet de latijnse namen niet, maar bij mij waren de koppen van kuit en scheen been gebroken. En dat is toen vastgeschroefd.
Zowel de huisarts als de arts van Bergman schrokken wel van de littekens, want tegenwoordig maken ze niet snel meer van die grote japen. OOk toen ik vertelde hoe het me toen is vergaan, dus 4 weken ziekenhuis, waarvan 2 echt plat, daarna 6 maanden fysio, is dat zo ouderwets.....

Wat ik wel vergeet, is dat ik dus va mijn 16e een brace had. Ik gebruikte die eigenlijk alleen bij belastende dingen en bij kou.
Pas de laatste 7 jaar paste ik die niet meer, omdat ik wat was aangekomen. Eerst nog vorige winter een ding in de winkel gehaald, omdat ik erge last had in de winter. Toen dat niet afdoende hielp, wel naar betere braces gekeken, maar toch wijs besloten om naar de huisarts te gaan en nu dus in April geopereerd. Als je bij Bergman binnen loopt, gaat dat echt heel snel allemaal. Binnen een week een Mri en binnen 3 weken operatie.

Hij voelde na de operatie iets te goed, dus iets teveel gedaan en minimale terugval gehad, maar tot nu toe voelt hij wel goed. Ik ben heel benieuwd wat de winter gaat brengen en een langere buitenrit. Door omstandigheden al even langere tijd niet gereden, maar dat moet ik nog testen.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-17 15:46

Bij Bergman denk ik nog steeds aan borstvergrotingen en ooglidcorrecties. Ik weet dat ze nu anders werken.

Ook ken ik Annatommie, in Utrecht, is iemand daar bekend mee?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-17 15:47

superpony schreef:
Hij voelde na de operatie iets te goed, dus iets teveel gedaan en minimale terugval gehad, maar tot nu toe voelt hij wel goed. Ik ben heel benieuwd wat de winter gaat brengen en een langere buitenrit. Door omstandigheden al even langere tijd niet gereden, maar dat moet ik nog testen.

Super :j

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 16:00

Bergman is inderdaad veel meer, maar heeft wel dingen gescheiden van elkaar. Ik weet iemand die een hele schouder reconstructie heeft laten doen na jaren pijn door falende artsen in gewone ziekenhuizen.

Iemand waarmee ik op stal stond, is bij Annatommie geweest en heeft daar goede ervaringen mee.

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 16:49

Ik heb 2 jaar geleden een tibia plateau fractuur gehad door de trap van een paard. Klein stukje van de zijkant af en barst er in.
Ik ben geopereerd, ze hebben met medisch cement het stukje vastgezet en de barst met plaat en 7 pennen vast gezet.
Dit is gedaan door een traumachirurg, die aangaf dat een tibia plateau fractuur een zwaar trauma is !!omdat het een draagplateau is voor de rest van je lichaam.
Na de Ok mocht ik 3 maanden niet belasten, alleen met mijn knie op een soort motorslee die hem voorzichting bewoog, buigen en strekken , steeds iets meer.
Daarna een maand 25% belasten, een maand 50% en toen voorzichtig weer volop belasten.
Kortom ik heb een half jaar op de bank en in een rolstoel gezeten !!
Mijn knie is helemaal geznezen , zonder een spoor van restschade, dit terwijl ik boven de 60 jaar ben en al artrose heb !
Dus het hoeft niet , als men maar juist behandeld wordt .
Het klinkt of er bij jou dus wel wat fouten zijn gemaakt hierin .

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 17:07

Antheman schreef:
Bij Bergman denk ik nog steeds aan borstvergrotingen en ooglidcorrecties. Ik weet dat ze nu anders werken.

Mijn broertje is voor zijn rug bij annatommie geweest.
Hij is erg tevreden.
Situatie: hij had erg veel rugpijn en dat ging met mensendieck, oefenen en manuele therapie niet over, dat baarde hem zorgen.
Toen is er bij annatommie een mri gemaakt meen ik, en daar vonden ze een spier die totaal onderontwikkeld was.
Reden hiervan is dat hij flink afgevallen is zonder daarvoor te sporten.
Vetweefsel houdt ook de wervels op zijn plek en dat was nu weg, dat heeft de rugklachten veroorzaakt.
De rest was ok, maar hij moest dus oefenen op een bal, het zou even duren maar dan zou het wel over gaan.
Zo is het ook gegaan, en het was allemaal vlot afgehandeld bij annatommie, al was de rekening van het eigen risico flink schrikken.
Ik was zelf erg verrast over dat ze met deze diagnose kwamen en ook nog waarom, echt goed werk geleverd!
Zelf heb ik met mijn knie ook nog getwijfeld of ik niet naar annatommie zou gaan, maar het bleek niet nodig. :)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-17 17:52

proudmama schreef:
Ik heb 2 jaar geleden een tibia plateau fractuur gehad door de trap van een paard. Klein stukje van de zijkant af en barst er in.
Ik ben geopereerd, ze hebben met medisch cement het stukje vastgezet en de barst met plaat en 7 pennen vast gezet.
Dit is gedaan door een traumachirurg, die aangaf dat een tibia plateau fractuur een zwaar trauma is !!omdat het een draagplateau is voor de rest van je lichaam.
Na de Ok mocht ik 3 maanden niet belasten, alleen met mijn knie op een soort motorslee die hem voorzichting bewoog, buigen en strekken , steeds iets meer.
Daarna een maand 25% belasten, een maand 50% en toen voorzichtig weer volop belasten.
Mijn knie is helemaal geznezen , zonder een spoor van restschade, dit terwijl ik boven de 60 jaar ben en al artrose heb !

Fouten, ik weet t niet. Wel weet ik dat ik weinig voorlichting heb gehad, ik ben best overdonderd door gisteren en heb gegoogled en weet nu dat t zwaar trauma is. Is me destijds niet verteld. Gewoon, een scheurtje....
Ik ben nadat ik van mijn krukken af was, voorzichtig weer wat gaan doen. Maar nu moet je wel weten dat ik altijd 4 keer zoveel doe als een ander. Voor mijn doen deed ik rustig aan, maar een ander zal dat alsnog heel veel gevonden hebben. Ik vind t heel moeilijk om te accepteren dat dit t is.

De huisarts gaf wel aan dat hij t een fors trauma vond. Het ziekenhuis riep meteen dat ik zonder huisarts ook welkom was geweest. En eerst geen foto, toen wel een foto. Ach, dat snap ik wel. Meten is weten. Maar kraakbeen zie je dan weer niet op de foto.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-17 17:53

moonfish13 schreef:
Antheman schreef:

Mijn broertje is voor zijn rug bij annatommie geweest.
Hij is erg tevreden.
Situatie: hij had erg veel rugpijn en dat ging met mensendieck, oefenen en manuele therapie niet over, dat baarde hem zorgen.
Toen is er bij annatommie een mri gemaakt meen ik, en daar vonden ze een spier die totaal onderontwikkeld was.
Reden hiervan is dat hij flink afgevallen is zonder daarvoor te sporten.
Vetweefsel houdt ook de wervels op zijn plek en dat was nu weg, dat heeft de rugklachten veroorzaakt.
De rest was ok, maar hij moest dus oefenen op een bal, het zou even duren maar dan zou het wel over gaan.
Zo is het ook gegaan, en het was allemaal vlot afgehandeld bij annatommie, al was de rekening van het eigen risico flink schrikken.
Ik was zelf erg verrast over dat ze met deze diagnose kwamen en ook nog waarom, echt goed werk geleverd!
Zelf heb ik met mijn knie ook nog getwijfeld of ik niet naar annatommie zou gaan, maar het bleek niet nodig. :)

Dank voor je ervaring. Ik ben er wel eens geweest, voor een voorlichtingsbijeenkomst voor een client van me.
Kwamen gedegen over.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 22:49

proudmama schreef:

Dat klinkt als een gelijk verhaal qua herstel, ook dat ding gehad dat mijn knie moest buigen en strekken, maar dat vond ik vreselijk. Ik was 16 en heb me misschien niet overal aan gehouden en was het zat.
Ik heb gewrichts en bot problemen gekregen vanaf 2000 en had dus wel ellende in die knie.

Ze hadden toen wel gezegd dat mijn knie waarschijnlijk vroeg, zo rond mn 30e vervangen moest worden en dat is dan weer nog niet zo gelukkig. Maar zal me de volgende keer beter gedragen, want een goed herstel is toch wel belangrijk.

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 18:11

superpony schreef:
Bergman is inderdaad veel meer, maar heeft wel dingen gescheiden van elkaar. Ik weet iemand die een hele schouder reconstructie heeft laten doen na jaren pijn door falende artsen in gewone ziekenhuizen.

Iemand waarmee ik op stal stond, is bij Annatommie geweest en heeft daar goede ervaringen mee.

Hier ook ervaring met Annatommie ikv knieklachten. Kreeg snel MRI en kon snel geopereerd worden (bij vestiging van annatommie in het gooi). Heb er toen zelf voor gekozen operatie uit te stellen, maar wel direct begonnen met fysiotherapie. Prettige van dit concept vind ik dat alles onder 1 paraplu valt en ze de dossiers volledig hebben. Erg plezierige en kundige mensen. De kliniek waar ik geopereerd werd deed ook helemaal niet ziekenhuisachtig aan en ook niet onbelangrijk, ik ben super goed hersteld!