Zamora schreef:Ik ben opticien en lensaanpasser.
Het gevaar met lenzen zit hem in de bv maandlenzen. Zo'n bacterie gaat in je lens zitten, in je potje. Meeste doen paar maanden met het potje. Je hoeft maar net 1 keer een beschadiging in je oog te krijgen en die bacterie komt in je oog. En dan is het nog lastig om erachter komen.
Ik merk zelf dat de klanten die ik niet zelf de lenzen heb aangemeten door een "vroegere" collega dit ook niet is vermeld. En al is de kans klein dat dit misschien gebeurt de kans is er wel met grote gevolgen. Is geen risico wat je wil lopen.
Lenzen vloeistof smorgens weggooien en bakje laten drogen. Elke 2-3 maanden nieuw bakje nemen als je ook nieuwe fles neemt bijvoorbeeld.
Zwemwater ook niet mee in contact laten komen.
Ah fijn, een echte expert meldt zich! Ik zat net te snuffelen en las dat lenzenvloeistoffen gebaseerd op waterstofperoxide (zoals hierboven ook een paar keer genoemd wordt) het beste werken tegen de Acanthamoebe... weet jij misschien goede merken lenzenvloeistof met waterstofperoxide? Het klinkt zo agressief voor je ogen trouwens, waterstofperoxide.