Oorontsteking

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

darkadia

Re: Oorontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 22:49

Kan idd soms even duren voor de medicatie aan slaat. Tip die ik je wil mee geven: Maak de kuren goed af, ook als de klachten al verdwenen lijken te zijn. Mocht je er in de toekomst vaker last van hebben zou ik wel vragen om een verwijzing naar de KNO.

Hier helaas ook ervaringsdeskundige en na 1,5 jaar aanklooien bij mijn huisarts met kuurtjes, die wel aansloegen maar kort erna weer nieuwe ontsteking kreeg eindelijk verwijzing gehad naar KNO. Daar bleek uit een CT dat ik, naast dat ik een smalle gehoorgang heb, waar poliepen in waren ontstaan, ook mijn hele middenoor vol met troep zat zat. Ben er in totaal 3 keer aan geopereerd. De eerste keer sanerende operatie, de 2e keer reconstructie van de gehoorbeenketen, en de 3e x een radicaalholte gemaakt, omdat de onstekingen terug bleven komen. Nu gaat het gelukkig al een aantal jaren goed, maar na zwemmen moet ik ook altijd uitkijken, snel weer last van gehoorgang. Gebruik daarom nu meestal een speciaal oordopje ervoor aan die kant (het probleem is bij mij maar bij 1 oor)

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-17 14:20

Inmiddels is gisteren mijn antibioticakuur afgelopen, en heb ik vandaag weer ontzettende last :( even afwachten of weer bellen?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 15:42

Bellen!

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-17 15:45

Hannanas schreef:
Bellen!

Oke, ga ik dat morgenochtend direct doen!

Baal er echt van, ben al een week lang ontzettend moe en al een paar weken niet echt lekker, maar ook niet ziek genoeg om me ziek te melden van t werk :(

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 15:50

En waarom nu niet bellen, artsen werken ook tot vijf, maak er maar even een flink drama van.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 16:42

Ja, niet zo braaf hoor, als je langer behandeling nodig hebt kan je maar beter zsm er weer bij zijn. Dus gewoon bellen!

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 17:03

SophieFT schreef:
Hannanas schreef:
Bellen!

Oke, ga ik dat morgenochtend direct doen!

Baal er echt van, ben al een week lang ontzettend moe en al een paar weken niet echt lekker, maar ook niet ziek genoeg om me ziek te melden van t werk :(

Als je nog last heb is het niet over.
Dan was de kuur niet lang of sterk genoeg wellicht?
Terug naar de huisarts, misschien geeft hij je een verwijzing.
Beterschap.

PimxBotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 17:06

Ik heb ook een keer oorontsteking gehad , wist niet waar ik het zoeken moest .
Kreeg toen van een kennis het volgende advies , snij een ui doormidden en hou het tegen het ontstoken oor nou het heeft naar mijn beleving geholpen hoor.
Ik weet niet hoelang ik de halve ui tegen mijn oor heb gehouden maar de pijn verdween.

Het is volkomen onschuldig baat het niet schaden doet het ook niet. :)

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-17 20:54

Bedankt! Morgen meteen bellen dus. Ik ben altijd zo snel bang dat ik voor niks bel :(

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 21:02

Kabayo schreef:
Naar de kno arts

Zonnebloem olie op een watje en die in je oor wil ook wel helpen

Geen troep in je oor bij een ontsteking. Vraag om een kuur, druppels in een open trommelvlies is geen goed idee. Ik ben 41 en heb sinds mijn geboorte talloze oorontstekingen gehad.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 21:04

Het trommelvlies was nog niet open toch?

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 21:11

AlwaysH schreef:

Als er troep uitkomt ws wel.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-17 10:49

Ben net geweest en aan het oor zelf was niks meer te zien, dus is het nog napijn van de ontsteking...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 10:56

SophieFT schreef:
Ben net geweest en aan het oor zelf was niks meer te zien, dus is het nog napijn van de ontsteking...

Misschien een vreemde vraag in jouw ogen maar wanneer je voor de spiegel staat en naar je oren kijkt, zien ze er dan precies gelijk uit met betrekking tot de afstand van je hoofd?? Dus staat er eentje meer af dan de andere of niet??

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 12:04

Nabster schreef:
AlwaysH schreef:

Als er troep uitkomt ws wel.

Ik had niet begrepen dat er troep uitkwam.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-17 12:17

bigone schreef:
SophieFT schreef:

Misschien een vreemde vraag in jouw ogen maar wanneer je voor de spiegel staat en naar je oren kijkt, zien ze er dan precies gelijk uit met betrekking tot de afstand van je hoofd?? Dus staat er eentje meer af dan de andere of niet??

Dit was ook het eerste wat de dokter op de huisartsenpost op viel, als ik in de spiegel kijk zie ik het nogsteeds maar dit kan ook verbeelding zijn. Ga het straks even aan mijn moeder vragen!

Verder is er haast geen rommel uit mijn oor gekomen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 14:30

Heb je nog pijn?? Direct terug naar de huisarts want dan heb je zeer waarschijnlijk een ontsteking van het kraakbeen achter je oorschelp, echt, teruggaan. Veel huisartsen weten dit niet(stom) maar kan zeer vervelende complicaties hebben doordat de ontsteking verder doorzet en je gewoon op de operatietafel beland. Geen onzin, zelf meegemaakt in ons gezin. Drie dagen een kind aan het antibioticainfuus in het ziekenhuis, 41 koorts en totaal van de wereld.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 16:20

bigone schreef:
Heb je nog pijn?? Direct terug naar de huisarts want dan heb je zeer waarschijnlijk een ontsteking van het kraakbeen achter je oorschelp, echt, teruggaan. Veel huisartsen weten dit niet(stom) maar kan zeer vervelende complicaties hebben doordat de ontsteking verder doorzet en je gewoon op de operatietafel beland. Geen onzin, zelf meegemaakt in ons gezin. Drie dagen een kind aan het antibioticainfuus in het ziekenhuis, 41 koorts en totaal van de wereld.

Ik had er nog nooit van gehoord, maar heb het even opgezocht en het zou me niet eens verbazen als je gelijk hebt. Een enigzins verwaarloosde oorontsteking. Heb jij ooit gehoord van napijn van een oorontsteking? Ik vind het maar vreemd, naar mijn idee zodra de ontsteking indamt neemt de prijs af. Napijn die ineens weer enorm op komt zetten vind ik eerlijk gezegd een vreemd verhaal. TS ik zou dit advies van Bigone ter harte nemen. Heb je pijn áchter het oor?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 16:30

Nabster schreef:
Kabayo schreef:
Naar de kno arts

Zonnebloem olie op een watje en die in je oor wil ook wel helpen

Geen troep in je oor bij een ontsteking. Vraag om een kuur, druppels in een open trommelvlies is geen goed idee. Ik ben 41 en heb sinds mijn geboorte talloze oorontstekingen gehad.

Das mooi, ik ook :+ wel raar dat een dokter dit advies geeft en jij zegt dat dit absoluut niet kan

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-17 18:19

Bedankt! Ik had vandaag een vervangende huisarts aangezien mijn eigen met vakantie is en pas na volgende week terug is... voelde me bij mijn eigen huisarts ook serieuzer genomen als bij deze. Ik kijk het even een paar dagen aan en anders bel ik weer

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-17 18:21

Ik heb bigone even een pb'tje gestuurd,

Maar ik heb inmiddels elke keer zo veel last dat ik niet goed meer weet of het nou in mn oor, achter mn oor of in mn kaak of nek zit :') heb wel het idee dat het oor verder af staat en achter Mn oor is het ook wat rood.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 18:25

SophieFT schreef:

Maar ik heb inmiddels elke keer zo veel last dat ik niet goed meer weet of het nou in mn oor, achter mn oor of in mn kaak of nek zit :') heb wel het idee dat het oor verder af staat en achter Mn oor is het ook wat rood.

En beantwoord, zeker in combi met pijn in kaak aan de bel trekken, desnoods de huisartsenpost bellen en even flink overdrijven(alhoewel dat niet nodig is want het doet ontzettend veel pijn) enige advies, zo snel mogelijk zorgen dat je antibiotica krijgt.Is het trouwens ook pijnlijk wanneer je aan je oor trekt??
Laatst bijgewerkt door BigOne op 27-07-17 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 18:27

SophieFT schreef:

Je maakt een grapje toch? Je hebt zoveel pijn dat je niet meer kan aanwijzen waar het zit en jij laat je afschepen met de mededeling napijn?? Laat nou eens niet over je heenlopen! Wat Bigone zegt, bel de huisartsenpost, geef aan dat je bij de HA bent geweest maar vergaat van de pijn, het niet vertrouwd, eventueel aangeven wat hier voor optie genoemd is. Zorg dat je hulp krijgt. Als Bigone gelijk heeft ben je veel verder van huis door het 'even aan te kijken'!!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 18:21

Hoe gaat het met je oor vandaag?? En dan vooral de pijn??

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 10:39

Hoe is het nu??