yoga etc

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babeth

Re: yoga etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 03:12

Ik snap dat je niks met het spirituele kunt hebben, maar ademhaling en bewustwording is juist heel belangrijk in yoga en dat heeft niks met spiritualiteit te maken. Dat is ook niet zweverig. Het is juist het belangrijkste onderdeel van yoga.
Ik zou wel af en toe een groeples doen, ookal is het spiritueel aangelegd in de les misschien, je leert wel erg veel over de poses en de leraren kunnen je houding aanpassen waar nodig is.
Op youtube kun je vele kanalen vinden die goede workouts hebben.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 03:21

Ken je Tai Chi?
Dat is ook een bewegingsvorm die goed is voor lichaam en geest.
Het Chinese broertje van yoga, met een duidelijke link naar verdedigings-vechtsport.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 07:12

Evy van Start to Run heeft nu ook een Start to Yoga, heel basic uitgelegd. Misschien is dat wat?

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 07:25

Ik ben erg fan van de website DoYogaWithMe.com, erg fijne filmpjes met goede uitleg en allerlei verschillende soorten yoga. Van de meer "zweverige" tot echte sport.
Wel zou ik je aanraden om toch af en toe een lesje ergens te nemen, puur zodat een docent je kan helpen met sommige poses en kan corrigeren als je iets niet helemaal goed uitvoert. Een foutje sluipt er zo in en kan uiteindelijk juist voor problemen zorgen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-17 16:04

Babeth schreef:
Ik snap dat je niks met het spirituele kunt hebben, maar ademhaling en bewustwording is juist heel belangrijk in yoga en dat heeft niks met spiritualiteit te maken. Dat is ook niet zweverig. Het is juist het belangrijkste onderdeel van yoga.
Ik zou wel af en toe een groeples doen, ookal is het spiritueel aangelegd in de les misschien, je leert wel erg veel over de poses en de leraren kunnen je houding aanpassen waar nodig is.
Op youtube kun je vele kanalen vinden die goede workouts hebben.

Ik heb geloof ik al meerdere keren gezegd dat ik juist wel bewust bezig ben met ademhaling en bewust van lichaam en geest. Als ik les geef, is dat ook een onderdeel bij zit en houding bijvoorbeeld.

Het ging erom dat het hier beperkt wordt aangeboden en wat ik wel heb gevonden me niet past OF maar beperkt is qua dag en tijd.

De online filmpjes die ik heb gezien pakken ook heel goed ademhaling en de ontspanning etc etce ( dus het hele pakket ) mee. Ze maken een yoga filmpjes, dus het gaat ook over yoga.