Verdoving vinger

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sandorra

Re: Verdoving vinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-17 19:59

De verdoving is weer uitgewerkt..... :oo :r en de pijn schiet weer omhoog......

:x Ik wil niet nogmaals...... |(

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 20:11

:(:) sterkte

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 20:12

TS, niet banketstaaf bedoelt maar natuurlijk gaat de pijn omhoog als de verdoving uitwerkt. Je bent geopereerd, dan voel je pijn. Dat is logisch. Pijnstillers halen het scherpe randje er af maar pijnvrij ben je niet na een operatie. Vraag of je iets mee kan krijgen waar je niet allergisch voor bent voor de komende tijd zodat je niet elke keer naar de spoedeisende hulp hoeft. Beterschap met je vinger!

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-17 20:35

Nynke1 schreef:
TS, niet banketstaaf bedoelt maar natuurlijk gaat de pijn omhoog als de verdoving uitwerkt. Je bent geopereerd, dan voel je pijn. Dat is logisch. Pijnstillers halen het scherpe randje er af maar pijnvrij ben je niet na een operatie. Vraag of je iets mee kan krijgen waar je niet allergisch voor bent voor de komende tijd zodat je niet elke keer naar de spoedeisende hulp hoeft. Beterschap met je vinger!

Tuurlijk begrijp ik dat de pijn wel weer omhoog gaat na de verdoving.... echter is dit een niet uit te houden pijn/zenuwpijn..... niet pijnvrij begrijp ik ook , maar als je beroerd bent van de pijn.... Andere pijnstillers is geen optie omdat opiaten niet mogelijk zijn.....echter is dit met geen pen te beschrijven wat ik voel......

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 20:36

sandorra schreef:
Nynke1 schreef:

Tuurlijk begrijp ik dat de pijn wel weer omhoog gaat na de verdoving.... echter is dit een niet uit te houden pijn/zenuwpijn..... niet pijnvrij begrijp ik ook , maar als je beroerd bent van de pijn.... Andere pijnstillers is geen optie omdat opiaten niet mogelijk zijn.....echter is dit met geen pen te beschrijven wat ik voel......

Ik snap je heel goed :j lastig dat je geen opiaten kunt krijgen, dan blijft er inderdaad weinig over :(
Zenuwpijn is echt rot hoor, wordt je idd echt flink beroerd van. Zit er zelf alweer een aantal jaar mee te klooien :(

Edit; vaak wil warmte nog wel eens helpen bij zenuwpijn!
Laatst bijgewerkt door Dancyy op 15-07-17 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 20:43

Zenuwpijn is inderdaad niet te vergelijken met normale pijn.. het is echt ondragelijk. Pas geleden nog mee gemaakt na het wegsnijden van verstandskiezen. Ik voel met je mee in ieder geval

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-17 20:51

TerraHowrse er zit rondom gips omheen
Afbeelding
Hoe ga ik het voorelkaar krijgen dat dat warm wordt..... verder ben ik bang dat het gaat zweten/ smetten bij de wond......

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 20:53

:') ooh ja logisch, zit natuurlijk gips omheen := niet aan gedacht.

Denk dat je dat niet goed warm krijgt.. lastig!

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-17 20:56

Tulandro schreef:
Zenuwpijn is inderdaad niet te vergelijken met normale pijn.. het is echt ondragelijk. Pas geleden nog mee gemaakt na het wegsnijden van verstandskiezen. Ik voel met je mee in ieder geval

Het is idd bijna wel te vergelijken met ontzettende kiespijn..... als je dat hebt wil je maar al te graag naar de tandarts om geholpen te worden......

jibberjabber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 21:00

Misschien is er iemand die een handdoek of nog beter, een flanellen lap, heel warm kan strijken met de strijkbout. Leg die op je hand/wikkel je hand er in, voorzichtig dat het niet te heet is maar strijkgoed koelt snel af, dus je kunt het zelf bepalen. En verder maar jezelf zo rustig mogelijk houden. Blijf je hand voor zover mogelijk wel zo nu en dan bewegen. Sterkte ermee !

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 21:01

Nynke1 schreef:

Ik ben al aardig vaak geopereerd, maar zulke ondraaglijke pijn als hier beschreven wordt is echt niet normaal. Ik kan gewone pijn na OK altijd af met paracetamol en zenuwpijn reageert daar niet op. Is sowieso erg moeilijk te bestrijden en TS is ook nog allergisch.
Dus vragen of je iets anders mee kan krijgen waar ze niet allergisch voor is is nogal lastig als je voor die twee dingen allergisch bent. Iets anders voor zenuwpijn is er niet echt...

TS; heel veel succes. Hopelijk trekt de pijn snel weg :(:)

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 21:04

Zou als de pijn echt ondraaglijk is overleggen of je niet iets tegen zenuwpijn kan krijgen. Bij ons geven ze na een operatie daarvoor gabapentine

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-17 21:06

Ok gabapentune wat is dat precies en is dat een opiaat?

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 21:10

sandorra schreef:
Ok gabapentune wat is dat precies en is dat een opiaat?

Gabapentine :j
Kan helpen maar moet je wel een spiegel mee opbouwen is mijn ervaring :( is vgm geen opiaat dus je zou het eventueel wel kunnen proberen. En werkt niet altijd goed.
Laatst bijgewerkt door Dancyy op 15-07-17 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-17 21:13

Ok nou misschien een optie maar er staat op internet dat het wel effe duurt idd voor je merkt of je verschil hebt en het werkt.....
Ik probeer vannacht door te komen....morgen maar effe bellen nu geen vervoer.....

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 21:15

sandorra schreef:
Ok nou misschien een optie maar er staat op internet dat het wel effe duurt idd voor je merkt of je verschil hebt en het werkt.....
Ik probeer vannacht door te komen....morgen maar effe bellen nu geen vervoer.....

Duurt inderdaad minimaal een paar dagen voordat je er iets van merkt, bij mij begon het pas wat te doen na een week of 2 en ook toen merkte ik er weinig van. Maar dat verschilt natuurlijk wel per persoon dus ik zou gewoon even met je arts overleggen of dat iets kan zijn.

Moet je meestal ook opbouwen trouwens, eerst een paar dagen 50 mg, dan 100.. enz.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 21:33

Normaal gesproken moet je het inderdaad opbouwen. En duurt het even voordat het werkt.
Maar sinds Eem tijdje krijgen patiënten bij ons dit standaard na een knieoperatie.
2of 3 op een dag van 300 Mg 1 week lang en dan klaar . Dus je kan het overleggen moeten toch iets met de pijn vooral als je geen opiaten mag.
Mag je trouwens ook geen tramadol ? Dat is de laatste stap voor een opiaat

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 21:38

verootjoo schreef:
Nynke1 schreef:

Ik ben al aardig vaak geopereerd, maar zulke ondraaglijke pijn als hier beschreven wordt is echt niet normaal. Ik kan gewone pijn na OK altijd af met paracetamol en zenuwpijn reageert daar niet op. Is sowieso erg moeilijk te bestrijden en TS is ook nog allergisch.
Dus vragen of je iets anders mee kan krijgen waar ze niet allergisch voor is is nogal lastig als je voor die twee dingen allergisch bent. Iets anders voor zenuwpijn is er niet echt...

TS; heel veel succes. Hopelijk trekt de pijn snel weg :(:)

Ik ben ook aardig vaak geopereerd (knie, blinde darm, nier) en heb mijn rug op 3 plaatsen gebroken gehad waarbij ik ook last had van zenuwpijn in mijn been. Dus ik weet hoe zenuwpijn voelt en ik weet ook hoe ondragelijke pijn voelt :D. Mijn bericht was dus ook niet vervelend bedoelt oid maar om de haverklap naar de eerste hulp zit TS denk ik ook niet op te wachten. Ik dacht gelezen te hebben dat TS tramadol meegekregen had? Is dat geen optie dan TS? Of heb ik verkeerd zitten lezen :D?

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-17 22:19

Ik gebruik paracetamol 500mg 4 x 2 verdeeld over 24 uur
Diclefenac 3x 50 Mg verdeeld over 24 uur
Tramadol 3x50 Mg verdeeld over 24 uur en nu dus tablet tramadol extra voor de nacht.....

Dus ik gebruik dat al idd

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 22:25

Mag de tramadol niet omhoog?
Bij een zenuw knel merk ik pas wat bij 100 mg in een keer.
En dan nog ben ik echt niet pijnvrij, ik vind het niet raar dat je nog pijn hebt.
Ik vind zelf retard ook fijner, dus tramadol die lang doorwerkt.
Dan donder je niet gelijk in een gat als het uitwerkt, maar gaat het geleidelijker.
Zelf zou ik denk ik minimaal vragen om tramadol 50 mg retard erbij 2x daags, wie weet het overleggen waard.
Liever nog gewoon de tramadol verdubbelen, maar beter iets als niets.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 15-07-17 22:30, in het totaal 3 keer bewerkt

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 22:27

Maar 50mg tramadol per keer is niet echt een hoge dosering. Dat zou je (wel in overleg met de arts) makkelijk kunnen ophogen naar 100mg per keer.

En fentanyl pleisters?

Tegen echte zenuwpijn werkt gabapentine inderdaad het beste, maar duurt echt aantal dagen voordat het werkt.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 22:29

Mloui schreef:
Maar 50mg tramadol per keer is niet echt een hoge dosering. Dat zou je (wel in overleg met de arts) makkelijk kunnen ophogen naar 100mg per keer.

En fentanyl pleisters?

Tegen echte zenuwpijn werkt gabapentine inderdaad het beste, maar duurt echt aantal dagen voordat het werkt.

Eens..

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 22:35

Je mag tot 400 Mg tramadol op een dag. Dus ze zouden ook voor de nacht evt 100mg retard kunnen geven.
Gabapentine versterkt ook de werking van de andere pijnstillers dus dat is ook een voordeel.
Maar ja alle info schiet je nu even niks mee op dan moet je wel een arts zien die het wil voorschrijven

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 22:37

Mloui schreef:

En fentanyl pleisters?

Mee eens :j

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 22:42

Ik zou ook kijken of de tramadol omhoog kan dan.
En anders maar een joint opsteken.

Grapje natuurlijk :+.