Ervaringen bioresonantie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elibeest

Re: Ervaringen bioresonantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 16:45

Wat ik me dan altijd afvraag, want ik ken het principe en weet dat er heel veel geode resultaten mee geboekt worden, waar vind je een geode therapeut?

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 16:53

Als jullie willen kan ik morgen ofzo wel even uitgebreid hier neer zetten wat het inhoudt en hoe het werkt. Dit is wel erg veel typen namelijk op de telefoon dus doe ik dat even op de pc. Ik wil er dan de tijd voor nemen om het goed overzichtelijk op papier te krijgen, dus vandaar op een later moment

Als jullie nog vragen hebben voor dan post ze maar even, dan neem ik die gelijk mee.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 17:44

Leuk Pluisje +:)+

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 17:46

Vind het ook leuk om te doen hoor! Bioresonantie is super cool {:}
En je kennis delen met mensen die het willen horen is altijd leuk :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 19:58

Lijkt me interessant pluisje, heel graag!

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-17 20:00

Dankjulliewel! En Pluisje; heel graag. :)

Vanaf mn telefoon een beetje lastig om op iedereen te reageren. Maar wat mij opvalt is dat je óf echt resultaat boekt óf minimaal tot niet. Wel interessant, want waarom werkt het bij de een wel en de ander niet.

Ik ga het in ieder geval sowieso proberen. Nu alleen nog een therapeut vinden... Nog meer ervaringen zijn welkom.

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 20:15

Ik heb ook goede ervaringen en meerdere mensen al doorgestuurd. Die zijn van hun allergien afgekomen ( zonne- en voeding) :j

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 20:39

Sourire schreef:
Dankjulliewel! En Pluisje; heel graag. :)

Vanaf mn telefoon een beetje lastig om op iedereen te reageren. Maar wat mij opvalt is dat je óf echt resultaat boekt óf minimaal tot niet. Wel interessant, want waarom werkt het bij de een wel en de ander niet.

Ik ga het in ieder geval sowieso proberen. Nu alleen nog een therapeut vinden... Nog meer ervaringen zijn welkom.

Ik denk dat ik het antwoord weet. Geef hem morgen ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 08:18

Waarom het 1 wel werkt en bij de ander niet...ik denk om dezelfde reden als waarom reguliere behandelingen bij de 1 wel aanslaan en bij de ander niet...soms is het toch niet de juiste insteek voor die persoon, qua behandeling / behandelaar / gebruikte middelen :)

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 08:28

Ik heb zelf vroeger echt veel dingen geprobeerd tbv allergieën en vermoeidheidsklachten, dit was niet het enige dat niet werkte. Ook bv acupunctuur en homeopathische medicatie. In die periode (rond mijn 15-18e) werkte ook traditionele medicatie niet. Ik had altijd het idee alsof mijn lichaam het gewoon niet accepteerde ofzo. Ik vond het alleen wel raar dat het apparaat dan vond dat het beter werd (zelfde met acupunctuur trouwens) terwijl bij mij niks veranderde. Inmiddels heb ik overigens wel werkende traditionele medicatie. Niet de perfecte oplossing, maar ik ben allang blij dat ik niet meer snuffelend door het leven ga. :+

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 14:16

Oke, nou; Bioresonantietherapie of terwijl kort door de bocht; bioresonantie. Ik zal het proberen zo kort en begrijpelijk mogelijk uit te leggen.

Alles in deze wereld heeft frequenties. Bomen, planten, stenen eigenlijk alles straalt een frequentie of een verzameling van frequenties uit. Ook ons lichaam. In het lichaam van een mens of dier zijn heel veel verschillende frequenties aanwezig die samen ervoor zorgen dat alles zijn werk kan doen. Wanneer deze frequenties verstoord worden, komen er disbalansen in het lichaam en vermindert de functie van een cel, weefsel, orgaan of wat dan ook, afhankelijk van wat er verstoord is. Het menselijk of dierlijk lichaam zit uitermate ingenieus in elkaar. Wanneer iets niet helemaal 100% functioneert heeft het lichaam allerlei manieren om het minder tot niet werkende deel te compenseren. Hierdoor probeert het lichaam homeostase vast te houden, ofterwijl totale balans/harmonie. Een lichaam is dus prima in staat om disbalansen te compenseren, echter kost dat erg veel energie en levert dit stress op voor je lijf. Tijdelijk is dit geen probleem, maar als dit lange tijd aanhoudt dan krijg je hier last van. Dit kan zijn in de vorm van lage weestand, vage pijnen, vreemde kwaaltjes, allergieën enzovoort.

Hoe werkt Bioresonantietherapie?
Om het principe uit te leggen maken we even een uitstapje naar stemvorken. Wanneer je twee identieke stemvorken bij elkaar in de buurt zet en je slaat 1 van deze twee stemvorken aan dan krijg je een geluid. Wanneer je deze stemvork die je zojuist hebt aangeslagen vervolgens dempt, ontdek je dat de andere stemvork de trilling (resonantie) van de eerste heeft overgenomen, en dus ook geluid maakt. Wanneer je twee verschillende stemvorken gebruikt, heb je dit verschijnsel niet.

Bioresonantietherapie werkt met dit natuurlijke verschijnsel. Je kunt een lichaam meten en behandelen. Allereerst begin je als therapeut in de meeste gevallen om een patiënt te meten om te kijken waar er disbalansen zitten in frequenties in iemands lichaam. Om iemand door te meten kijk je of de frequentie die in het lichaam aanwezig is overeenkomt met de frequentie die het zou moeten zijn. Wanneer er een disbalans is komt dit aan het licht met een meting.

Deze meting is een beetje te vergelijken met een radio. Een radiozender zendt uit op een bepaalde frequentie. Wanneer je jouw radio precies hebt ingesteld op de juiste frequentie dan ontvang je de zender feilloos en werkt het helemaal goed. Wanneer je net iets naast deze frequentie zit, dan stoort je radio. Een disbalans die een therapeut meet is te vergelijken met een radio die niet goed op de zender staat. Dit kan een grote disbalans of een kleine disbalans zijn. Kort door de bocht; net naast de zender of er verder vanaf.

Wanneer je als therapeut de disbalansen in kaart hebt gebracht dan kun je deze gaan behandelen. Dit gebeurt door voor een bepaalde tijd de verstoorde frequenties aan te bieden aan het lichaam, waardoor de frequentie in het lichaam gelijk gaat lopen aan de frequentie die je aanbiedt. Je lichaam past de verstoorde frequentie aan aan het “juiste” signaal en reset zichzelf zo als het ware. Zo zet je je lichaam weer in balans, waardoor het lichaam zelf alles weer op kan pakken en het zelfherstellend vermogen wordt geactiveerd. Wanneer de twee frequenties al gelijk lopen, gebeurt er verder niks in je lijf.

Hoe worden frequenties verstoord?
De frequenties in je lijf kunnen worden verstoord door allerlei zaken. Allereerst natuurlijk de standaard bekende verhalen als ongezonde voeding, schadelijke/belastende stoffen, ongezond leefpatroon, stress enzovoort. De standaard riedel. Wat veel minder bekend is is de geopatische straling en electrosmog. Alles om ons heen zendt frequenties uit, dus ook 4g, wifi, bluetooth, hoogspanningsmasten, de elektriciteit die door je muren loopt en dergelijke. Deze frequenties worden constant, de hele dag door op je afgevuurd. Je lichaam kan hier niks mee, dus het sluit ze buiten. Echter is je lichaam ondanks dat wij ons daar niet bewust van zijn, de hele dag druk om onzelf te beschermen hiertegen. Wanneer je net iets minder sterk bent om welke reden dan ook, kost het je lichaam veel moeite om deze frequenties te “weigeren”hierdoor kunnen ze invloed gaan uitoefenen op je lichaam waardoor klachten kunnen ontstaan. Stress is nog zon dingetje. Het is algemeen bekend dat stress je immuunsysteem zwakker maakt en dat je er veel nare klachten van kunt krijgen. Echter wordt stress geschaard onder veel in je hoofd hebben, druk in je hoofd, het allemaal even niet meer kunnen bolwerken. Echter is stress niet alleen dit. Ook langdurige blootstelling aan straling, medicijngebruik, ongezond voedsel, pesticiden of intensieve Pijn(!!) werken als stress op je lichaam.

Verschillende systemen/methodes
Binnen de wereld van de bioresonantie zijn er verschillende systemen. Ik ben zelf opgeleid met het systeem van Rayonex. Dit is een uniek systeem omdat er geen stroom aan te pas komt. Het is het enige systeem dat bestaat uit een los apparaat dat enkel een accu heeft voor de stroomvoorziening van het beeldscherm en de aandrijving van de schijven. In dit apparaat zitten draaischijven. Wanneer deze op een bepaalde manier ten opzichte van elkaar gezet worden dan stralen zij een bepaalde frequentie uit. De accu zorgt ervoor dat de schijven in deze positie gezet worden, en schakelt dan uit. De schijven maken dus de frequentie. Het grote voordeel naar mijn idee is dat je hiermee zo veel mogelijk zuiver kunt testen en behandelen. Andere systemen maken gebruik van een scanner aan een laptop. Ik heb hier persoonlijk geen ervaring mee, maar heb hier wel enige twijfels over. Een laptop zit aan stroom, gebruikt wifi, en is een electrisch apparaat, dus straalt ook iets uit. In hoeverre dit uit de meting gehouden wordt is mij niet helemaal duidelijk. Ik heb begrepen dat de systemen die gekoppeld zijn aan een laptop je helemaal door kunnen meten in een paar minuten. Ik moet deze punten handmatig meten. Vanzelfsprekend ben je hier dus veel meer tijd mee kwijt. Dat is dan wel weer jammer ;)

Meten en behandelen volgens twee methodes
In het systeem van Rayonex kun je meten en behandelen via twee methodes. Dit zijn het RAH programma en de BNPS (bioresonantie nach Paul Schmidt). De RAH programma’s zijn programma’s die zijn samengesteld met een bepaald doel. Neem bijvoorbeeld Astma; het RAH programma geeft je de mogelijkheid om alle frequenties mee te pakken die op invloed zijn van de luchtwegen. Je bent dus heel gericht aan het behandelen. Doel is Astma verlichten, je behandelt dus gericht op Astma.

Het BNPS werkt andersom in je lichaam zijn 400 frequenties aanwezig. Wanneer je iemand gaat meten op BNPS dan ga je al deze frequenties langs en breng je de disbalansen in kaart. Elke frequentie die verstoord is kan op meerdere plekken voorkomen. Bijvoorbeeld 1 frequentie is verstoord, die kan invloed hebben op de werking van je lever, op je cellen en werken voor iets in je hersenen. Dit is veel vager dus. Je kunt niet direct een frequentie rechtstreeks aan een klacht koppelen. Er is wel een lijst beschikbaar, maar zelfs dan is het niet altijd aan te duiden voor welke klacht het moet helpen. Dat het helpt; daar ben ik wel heel erg van overtuigd trouwens. Het is dus veel lastiger om mensen uit te leggen wat je gevonden hebt.

Deze twee is een beetje oorzaak-gevolg verschil. Wanneer je iemand behandelt op noem even eczeem, dan kun je via RAH de eczeemklachten behandelen. Echter wanneer je bnps behandelt, behandel je alle verstoorde frequenties in het lichaam, maar dus niet rechtstreeks gericht op het eczeem. Door het RAH programma te gebruiken heb je waarschijnlijk sneller resultaat, al weet je dus niet of je de oorzaak ook mee pakt. Het bpns neemt ook de oorzaak mee.

Voorbeeld: tijdens de studie moesten we uiteraard veeeeeel op onszelf oefenen. Eerst leerden we het RAH programma. Ik heb zelf behoorlijk zwaar eczeem en astma. Dus ik heb mezelf behandeld op het Eczeem programma. Dit werkte super. Mijn eczeem begon na een dag of 2 weg te trekken en ik had veel minder jeuk. Heerlijk. Echter, na een week kwam het toch steeds weer terug. Toen moesten we oefenen met BNPS. Ik heb mezelf doorgemeten op de disbalansen en mezelf daarop behandeld, zonder een conclusie te trekken waar ik nou eigenlijk op ging behandelen. Je ziet gewoon nummertjes ;) Ik heb ook bewust de keuze gemaakt om niet uit te zoeken waar ik mezelf op behandelde om ervoor te zorgen dat ik zo objectief mogelijk kon ervaren waarvoor het helpt.
Na enkele weken behandelen is dit het resultaat; Minder pijn in spieren, veel meer energie, slaap beter, Eczeem is nagenoeg weg, astma is rustig, hooikoorts/allergie is veel minder/nagenoeg weg, en dit is al bijna 2 maanden zo. Je gaat dus veel algemener en vager van start met de behandeling en bent minder gericht op 1 klacht, waardoor je waarschijnlijk net iets meepakt wat de oorzaak kan zijn van de klachten.

Ik ben persoonlijk zeer gecharmeerd van het gebruik van de BNPS methode, al is het naar mensen echt veel moeilijker uit te leggen. Dat is dan weer de uitdaging voor de therapeut :D

Wat zijn de risico’s?
Bioresonantie is compleet veilig. Er zijn geen risico’s. Zoals ik hierboven heb uitgelegd gebeurt er niets wanneer je een frequentie afvuurt op een lichaam terwijl die frequentie al in de pas loopt. Dan gaan ze gewoon gelijk op en is er naderhand niks veranderd in vergelijking met voor die tijd. Het enige risico dat je als behandelaar loopt is dat je mensen blij maakt met een dode mus. Mensen komen bij jou voor verlichting van hun klachten. Wanneer je het verkeerde behandelt kan er dus niks mis gaan, maar gebeurt er ook niks. De hoop van mensen loopt wel een deuk op. Dit vind ik trouwens persoonlijk zeker niet minder erg ;)

Hoe vind je een goede therapeut?
Deze vraag zag ik voorbij komen in het topic. tja dat is een goede. In principe, als je met een zak geld aankomt dan kun je gewoon een bioresonantieapparaat kopen. Dit zegt dus niet zo veel over de therapeut in kwestie. Veel fabrikanten van apparaten bieden ook zelf geen cursus. Enkel een handleiding. Rayonex heeft overigens wel opleidingen, die ik dus gevolgd heb. ik zou zeggen, verdiep je in de opleiding die iemand gehad heeft van te voren. Dus de persoon achter het apparaat. Wanneer je eenmaal bij de therapeut bent dan is het aan jou om te bepalen of je het iets vindt op basis van persoonlijke voorkeur. De ene voelt zich fijner bij een zweverig typ, de ander heeft liever dat de therapeut met een goed verhaal komt ;) Ik ken een heel aantal mensen die jaren in de reguliere zorg gewerkt hebben en die nu bioresonantietherapeut zijn. zij zijn verre weg van zweverig. Het is gewoon meer holistisch dan regulier. Echter mag het ene het ander nooit uitsluiten! wanneer je komt bij een therapeut die regulier uitsluit en je daar probeert weg te houden dan moet je maken dat je wegkomt!

Terugblik op de aflevering van radar
Wat betreft de uitzending van radar; deze zegt naar mijn idee niet zo veel over bioresonantie. De meneer in kwestie was al jaren aan het tobben en werd door het regulier medische naar huis gestuurd in het kader van we weten het niet en het zal wel meevallen. Hij kwam met de officiele(!)diagnose Lyme bij zijn therapeut en deze therapeut heeft hem daarop behandeld. Dit klinkt naar mijn idee volstrekt logisch. Hij neemt het de therapeut nu kwalijk dat het uiteindelijk een hersentumor bleek maar ik vraag me dan af; hoe had deze therapeut dat moeten weten? met zijn runtgenogen die dwars door zijn hoof kijken? Je kunt je afvragen of de therapeut deze patient eerder terug had moeten sturen naar regulier, maar dit is dan naar mijn idee ook het enige waarover je in dit geval iets kunt zeggen. Voor het makkelijke waren ze even vergeten dat hij bij complementair terecht kwam om dat regulier niets deed.....

Echter zorgde deze aflevering er wel voor dat mijn nekhaar overeind ging staan. Dit ging niet om de bioresonantie, maar meer om de therapeuten. De houding die zij hadden tegenover de reguliere medische wereld vond ik ronduit schokkend. De bedragen die over tafel gingen waren absurd. Een rayonex apparaat is heel erg duur, wat dus vanzelfsprekend wil zeggen dat je niet een consult hebt voor 2 tientjes. Echter honderden euro's voor een behandeling en druppels is zeker niet normaal.
De houding die de therapeuten hadden is naar mijn idee echt NOT DONE!

Overigens sloeg de test van radar nergens op. maar dat ter zijde ;)
Geeft dit de informatie die jullie zochten?
Nou: brand maar los met die vragen :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 14:51

Dank je wel voor de uitgebreide uitleg en de moeite die je hebt genomen!
Helaas heeft het bij mijn dochter dus niks gedaan. Ze werd doorgemeten en bleek overal eigenlijk gevoelig op en is dus volgens mij ook echt op vanalles behandeld. 4 of 5 x is ze geweest en heeft ze druppels meegekregen. Het heeft alleen helemaal niets gedaan. Hoe kan dat dan?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 15:05

Mooie duidelijke uitleg zo +:)+ Heb je dat helemaal zelf geschreven? Echt heel erg bruikbaar zo :j

Ik wist niet dat er ook stroomvrije apparaten bestonden. Vraag me trouwens wel af waarmee die schijven dan aangedreven worden, want die moeten dan toch draaien ofzo zeker tijdens de behandeling...?

Vond het zelf ook een beetje typisch inderdaad toen ik met die kleine voor behandeling ging, ik had ook zoiets van ja nu zit je nog met stroom naast dat lijf... en omdat die uk niet goed stil kan zitten moest er ook een tablet met filmpje aan te pas komen, wel een meter verderop gezet maarja beïnvloed dat de boel dan niet.

En dan moest hij die metalen stokjes en ballen in zijn handjes houden, wat natuurlijk ook niet vlekkeloos lukte...af en toe even loslaten... het ging allemaal nog niet vanzelf zeg maar ;)

Volgens behandelaar kon hij geen melk-probleem meer meten. Maar zelf hebben we nou niet echt het idee dat het veel gedaan heeft... we vermijden koemelk nog steeds en hij heeft nog steeds last met poepen.

Helaas is het er ook niet van gekomen om de Oxytocine belasting aan te pakken. Daar gingen we eigenlijk in eerste instantie voor :P

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 15:11

Suzanne F. schreef:
Helaas heeft het bij mijn dochter dus niks gedaan. Ze werd doorgemeten en bleek overal eigenlijk gevoelig op en is dus volgens mij ook echt op vanalles behandeld. 4 of 5 x is ze geweest en heeft ze druppels meegekregen. Het heeft alleen helemaal niets gedaan. Hoe kan dat dan?

Ik weet niet of 4 of 5 keer nou wel zo veel is ?!

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 15:58

Suzanne F. schreef:

Als ik zo moet gokken dan denk ik dat het is misgegaan bij die vergelijking rah en bnps. Ik denk dat ze hebben geprobeerd om het gevolg aan te pakken maar daarbij een deeltje van de oorzaak gemist hebben. Bij 4 of 5 keer zou je in ieder geval al iets verschil moeten merken. Maar soms heb je gewoon eerst een paar keer nodig om uit te proberen waar je moet beginnen om effect te krijgen. Opgelost is het niet binnen 4 of 5 keer. Patronen in een lichaam zijn zeer hardnekkig..

Citaat:
Mooie duidelijke uitleg zo +:)+ Heb je dat helemaal zelf geschreven? Echt heel erg bruikbaar zo :j

Jup! Tnx :D Vond het best lastig om het zo kort mogelijk te omschrijven en toch bruikbaar. Dit is maar een klein deeltje van de theorie zegmaar ;)

Citaat:
Ik wist niet dat er ook stroomvrije apparaten bestonden. Vraag me trouwens wel af waarmee die schijven dan aangedreven worden, want die moeten dan toch draaien ofzo zeker tijdens de behandeling...?

De schijven worden gedraaid met behulp van stroom uit de accu. Zodra de schijven op de nieuwe plek staan gaat de stroom eraf. Dus het beeldscherm en de beweging van de schijven gaan op energie uit een accu, de rest werkt dus "analoog"

Citaat:
Vond het zelf ook een beetje typisch inderdaad toen ik met die kleine voor behandeling ging, ik had ook zoiets van ja nu zit je nog met stroom naast dat lijf... en omdat die uk niet goed stil kan zitten moest er ook een tablet met filmpje aan te pas komen, wel een meter verderop gezet maarja beïnvloed dat de boel dan niet.

Ja wel dus. Geen telefoons, tablets of ander spul in de buurt bij mij :P Dat beïnvloedt wel degelijk.

Citaat:
En dan moest hij die metalen stokjes en ballen in zijn handjes houden, wat natuurlijk ook niet vlekkeloos lukte...af en toe even loslaten... het ging allemaal nog niet vanzelf zeg maar ;)

Haha ja dat blijft lastig. zeker bij kinderen. altijd even een weg vinden. het duurt ook best lang als ze ze moeten vasthouden..

Citaat:
Volgens behandelaar kon hij geen melk-probleem meer meten. Maar zelf hebben we nou niet echt het idee dat het veel gedaan heeft... we vermijden koemelk nog steeds en hij heeft nog steeds last met poepen.

Helaas is het er ook niet van gekomen om de Oxytocine belasting aan te pakken. Daar gingen we eigenlijk in eerste instantie voor :P

Het kan dus zijn dat er ook hier nog een stukje van de oorzaak zit en dat daarom het effect een beetje uitblijft. Het hoeft dan niet rechtstreeks meer het melkprobleem te zijn maar toch ergens een disbalans die zich vervolgens uit op de "zwakke plek van het lichaam".

Bioresonantie is ook niet heiligmakend hoor. Het kan ook zijn dat er eerst iets anders opgelost moet worden voordat dit kan. Bioresonantie is effectief maar ook heel subtiel. Soms zijn er eerst grovere dingen nodig. Bijvoorbeeld behandeling door een goede osteopaat (opgeleid aan college Sutherland in amsterdam)

hoefijzers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 16:49

Lange periode bioresonantie gedaan bij een arts. Druppels, dieet en supplementen genomen. Ontgift en ontkwikt maar niks hielp. Het heeft mij alleen maar een hele hoop geld gekost.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 17:14

Duidelijk informatief stukje, bedankt!
Ik heb al tijden last van mijn rug, maar zou dat hier ook voor werken of werkt het alleen op spieren en dieper zeg maar?

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 17:44

Ligt eraan wat de oorzaak van het probleem is. Of het puur spierkwestie is of iets anders. weet je waar het vandaan komt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 17:53

Ik vermoed (en zegt fysio ook) mijn houding en stress. Door stress ga ik krampachtig lopen en vasthouden waardoor ik last krijg van m'n schouders, dan rug en nek.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 18:19

Ik heb zeer goede ervaringen met bioresonantie...maar niet met allergie. Meer met diagnosticeren. Tot twee keer toe diagnose gesteld die regulier (bij gewone arts) gemist werd. Daarna via huisarts gericht laten diagnosticeren en toen kwam het er ook uit. Bij de Giardia parasiet heb ik twee keer antibiotica gehad, wat niet afdoende hielp. Na bioresonantie wel genezen. Moet wel eerlijk zeggen dat je moet zoeken naar een goede therapeut, niet elke therapeut is even bekwaam. Succes!!

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 18:51

amoj schreef:
Ik vermoed (en zegt fysio ook) mijn houding en stress. Door stress ga ik krampachtig lopen en vasthouden waardoor ik last krijg van m'n schouders, dan rug en nek.

Dan zou ik op zoek gaan naar een therapeut die met de stimatriph werkt :j Ben ik toevallig ook in opgeleid. Dit is zeer effectief bij die klachten. Er zijn echter nog niet zo veel therapeuten voor aangezien het nog relatief nieuw is. Bioresonantie komt wel een heel eind maar om het echt weg te krijgen is grover geschut nodig denk ik

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 20:41

Nachtlampje schreef:
Ik heb ruim een jaar bioresonantie therapie gevolgd, en het heeft mij zeker geholpen.

Ik had al heel lang last van buik/lever, en huisarts kon niets vinden en wapperde het weg.
Ik had blijkbaar een normaal bestaande bacterie in de darm die was gaan woekeren, welke suikers omzette in alcohol. Daardoor een overbelaste lever en dus vaak buikpijn. Daarnaast ook een lichte kattenallergie.
Na een jaar (in samenwerking met een tijdelijk dieet zonder suikers) was ik van beiden af.
Ik ging ongeveer 1 keer per maand/3 weken.

Overigens vond ik wel dat de therapeut telkens weer iets nieuws vond en daarmee bleef doorbehandelen, volgens mij als ik het niet had stopgezet was ik nu nog bezig :+

...in principe kan het de nuchtere waarheid zijn.
Darmflora is uiterst complex, dus mogelijk dat er 1 bacterie de alcohol maakte, maar dat een paar andere collega's ook minder fraaie dingen deden.
Van de lever heb ik geloof ik ooit het getal "123" moeten leren: zoveel functies heeft zij. Er was erg veel werk vanwege de alcohol, maar wellicht bleven er ook wat taken 'onaf'.

Uiteraard: als de klachten over zijn, je stopt en verder gezond leeft, komen dingen vaak vanzelf weer op orde, maar het duurt langer.

En het is het netste, als iemand dit gewoon uitlegt.

Vwb ervaringen: ik heb 2x op zo'n mat gelegen.
Ik had een aantal specifieke vragen (na een maagbloeding vanwege foute medicatie). In grote lijnen waren die vragen na twee keer (maand er tussen) beantwoord (wat te doen aan het herstellen van de beschermende slijmlaag, wat te doen aan de chronische verkoudheid) en heb ik het tevreden afgesloten.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 14:01

Makkelijk uit gelegd is als je een orkest heb waar iemand vals speelt dan heb je dus een valse noot en dat klinkt voor geen meter. Wanneer er in ons lichaam een valse noot is dan raken we uit balans. Ik heb zelf goede er ramingen er mee ook met dieren. Vaak is het lastig om met je dier naar iemand toe te gaan, daarom heb ik bioresonantie apparaten die leg je bij het dier als het slaapt. Het is een dure therapie daarom verhuur ik de apparaten. Laatst een kat met al jaren jeuk, en na een maand ging het langzaam beter. Na 2 maanden was hij jeukvrij en zag zijn huid er veel beter uit.

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-17 23:10

Sorry, dit topic helemaal uit het oog verloren en nu oas de tijd kunnen nemen om het verhaal van Pluisje even écht goed te lezen. Dankjewel! Heel helder! Jammer dat je zo ver weg woont. Schrijf jij ook druppels enso voor? Waar is dat goed voor? Wat zijn je ervaringen met het behandelen van allergieën?

Ik twijfel nog of ik binnenkort ga beginnen of dat ik wacht tot volgend jaar en een aanvullende verzekering ga afsluiten..

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 10:08

Sourire schreef:
Sorry, dit topic helemaal uit het oog verloren en nu oas de tijd kunnen nemen om het verhaal van Pluisje even écht goed te lezen. Dankjewel! Heel helder! Jammer dat je zo ver weg woont. Schrijf jij ook druppels enso voor? Waar is dat goed voor? Wat zijn je ervaringen met het behandelen van allergieën?

Ik twijfel nog of ik binnenkort ga beginnen of dat ik wacht tot volgend jaar en een aanvullende verzekering ga afsluiten..

Ik heb nog niet zo veel mensen behandeld op allergieën buiten mezelf maar daar zijn de resultaten verbluffend. Ik gebruikte het hele jaar door, elke dag allergiepillen. Hooinet vullen of mijn paard aaien; niezen, holtes vol, hoofdpijn, huilen enz. Buiten lopen? Zelfde verhaal. Huid reageerde meteen door rood en opgezet te worden en van die hele akelige histaminebulten te ontwikkelen. Ik heb mezelf een paar keer behandeld op een allergieprogramma en het resultaat is verbluffend. Gebruik zo goed als geen pillen meer en paard levert ook niet echt problemen op. Wanneer ik met m'n handen het hooinet vul zit je natuurlijk vol met je hoofd tussen het stof, waar ik eerder me Volledig ellendig voelde moet ik nu een paar keer niezen en voor se rest gebeurt er niks. Toen ik mezelf actief behandelde had ik zelfs daar geen last van, maar nu het een paar maanden geleden was is dit de stand. Nou daar kan ik nog steeds prima mee leven :D

Ik maak wel druppels als ondetsteuning als mensen dat zelf willen. Deze druppels hebben dan dezelfde behandeling gehad als die je direct op jet lijf hebt toegediend zodat je lichaam in de volgende dagen nog even steeds opnieuw die prikkel
Krijgt zodat het herinnert wordt aan wat het te doen heeft.