Geen menstruatie maar wel bloed verlies

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tengeltje11

Re: Geen menstruatie maar wel bloed verlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 20:20

een lichte schimmel infectie hoef je geen jeuk van te hebben hoor.

tijdens mijn zwangerschap wees het uitstrijkje een lichte schimmelinfectie op.
had ook geen jeuk of eender wat.

dit kan wel bv de oorzaak zijn van meer afscheiding.

ik zou een doorverwijzing vragen naar een gyn.
kan je direct een uitstrijkje laten nemen,ben je zeker over alles en weet je direct wat de oorzaak is(als er al een is,meerdere vrouwen hebben ook standaard behoorlijk wat afscheiding)
(dagelijks inlegkruisjes zijn eigenlijk ook enorm schimmel-bevorderend)

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-17 20:24

tengeltje11 schreef:
een lichte schimmel infectie hoef je geen jeuk van te hebben hoor.

tijdens mijn zwangerschap wees het uitstrijkje een lichte schimmelinfectie op.
had ook geen jeuk of eender wat.

dit kan wel bv de oorzaak zijn van meer afscheiding.

ik zou een doorverwijzing vragen naar een gyn.
kan je direct een uitstrijkje laten nemen,ben je zeker over alles en weet je direct wat de oorzaak is(als er al een is,meerdere vrouwen hebben ook standaard behoorlijk wat afscheiding)
(dagelijks inlegkruisjes zijn eigenlijk ook enorm schimmel-bevorderend)

Dat weet ik maar kan moeilijk 5 keer onderbroek gaan verwisselen op een dag..

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 20:25

De dokter doet ook prima uitstrijkjes. Scheelt je ook weer eigen risico. :o

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 20:36

Vragen naar een vrouwelijke ha? Maken ze volgens mij helemaal geen problssm vN denk ik hoor

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-17 20:42

Als die er is kan ik het vragen.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 20:43

Het kan ook iets hormonaals zijn.. Maak je geen zorgen, heb je alleen de keus voor een oudere mannelijke dokter? Kijk anders eens of er een praktijk is die meerdere artsen heeft en ook vrouwen. Zeker bij een terugkerend iets kan ik me voorstellen dat je dat prettiger vind :j En dan gewoon overstappen, dat zal heus geen probleem zijn.

En wat ik op zulke afspraken doe, ik doe een wijd vallend soepel rokje aan. Als ze je dan vragen om je onderbroek uit te doen voel je je niet meteen zo naakt ;) Want rokje kun je aanlaten en gewoon omhoog slaan als het nodig is :)

Janinevv schreef:
Nee klopt :(
Denk dan ook heb ik zoveel stoffen binnen die verkeerd zijn dat mijn lichaam zo druk en veel afscheiding maakt..

Maar goed zal even met de huisarts gaan praten.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 20:48

Janinevv schreef:
Geen idee, moest keer bij invaller een dikkere oude man en stond ik als 16e jarige egh wat vond ik dat vreselijk maar hij was wel profesioneel maar voelde me er zo niet prettig bij. En natuurlijk stelt het weinig voor maar als ik naar vrouw ga lijkt het me ook ongemakkelijk, straks denken ze heel vies over me..

Nee joh dat doen ze echt niet! Die dokters hebben alles al wel gezien. Geloof dat m'n HA toen zei dat ze misschien wel duizenden vagina's had gezien. De huisarts is er om je te helpen :)

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 21:18

PeerAppel schreef:
De dokter doet ook prima uitstrijkjes. Scheelt je ook weer eigen risico. :o

Zover ik weet is dat niet het geval. Als je zelf je uitstrijkje zou doen (kan tegenwoordig ook) en zou opsturen, zou dat goedkoper zijn als de arts het zou doen. Dat werd me door mijn huisarts verteld, tenminste.
Laatst bijgewerkt door Century op 27-06-17 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 21:24

Ik heb vorige maand ook zoiets gehad. Begon met hele lichte, bloederige afscheiding totdat er bijna alleen maar bloed was. Dit was rond de tijd van mijn eisprong. Ben naar de dokter gegaan, uitstrijkje gedaan en er was wel een poliep/bloedstolsel maar kwam niks uit de kweek.

Kan zijn dat het gewoon hormonaal is of iets met je eisprong, mits je natuurlijk wel of niet aan anticonceptie zit.

En een uitstrijkje laten doen is niet leuk, maar achteraf is het echt niet erg hoor. Dokters kunnen prima tegen geslachtsdelen e.d. Als ze dat niet kunnen, moeten ze geen arts worden. ;) Ik had niet eens verwacht dat ik een uitstrijkje zou krijgen, dus had geen rekening gehouden met daar beneden even scheren. := Maar dat boeit een HA echt niet. Ze zien en horen wel erger, en ook daar kijken ze niet van op. :j

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 22:03

Denk dat het puur hormoon schommeling is (miss eisprong)maar ik ben geen arts dus bij twijfel gewoon bellen.
Wat jij omschrijft heb ik ruim 7mnd lang gehad toen ik een hormoon spiraal had gewisseld van spiraal en weg.
Dus kan er best mee te maken hebben dat je van je pil af bent.

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 22:14

Toen ik ben gestopt met de pil, was mijn lichaam ook op de hobbel. Helemaal aan t ontpillen..
En ook hetzelfde als wat jij hebt, licht verlies.. Ik heb toen alleen maar afgewacht en werd uiteindelijk wel ongesteld, alleen later.. maar goed, dat was ik en ieder is weer anders..

Maar als jij je er niet prettig bij voelt/niet vertrouwd, morgen gewoon de HA even bellen :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 23:10

Wanneer je vijf keer per dag je onderbroek moet verwisselen is er toch wel wat meer aan de hand dan een gewone normale afscheiding. Misschien een reactie op de tampons??

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-17 05:30

bigone schreef:
Wanneer je vijf keer per dag je onderbroek moet verwisselen is er toch wel wat meer aan de hand dan een gewone normale afscheiding. Misschien een reactie op de tampons??

Misschien verkeerd over laten komen maar verwissel vaak 3 keer per dag.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 15:08

bigone schreef:

ben ik het niet mee eens,ligt eraan hoe snel je verschoont en ik draag zelf inlegkruisjes zeker rond mn eisprong want dan zou ik ook makkelijk 5 keer kunnen verschonen en er is niet mis met mij!
nu ik zwanger ben is het helemaal het hek vd dam.kwestie van hormonen.
iedereen is anders en de 1 heeft er meer last van als de ander zonder dat je gelijk een bacterie of schimmel hoeft te hebben.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 21:38

Janinevv schreef:
bigone schreef:

Je geeft aan dat je eerder wellicht een schimmelinfectie hebt gehad. Maar veel en vooral ruikende (grijswitte) afscheiding wordt vaker veroorzaakt door bacteriële vaginose. Ook een wisselende hoeveelheid afscheiding past hierbij. Dagelijks gebruik van inlegkruisjes is trouwens echt af te raden, aangezien dit juist verstorend kan werken op het natuurlijke milieu daar beneden.

Je doorbraakbloeding past hier niet bij, maar staat er wellicht helemaal los van.

Overigens is behandeling alleen nodig als je echt last hebt, of het steeds blijft terugkeren. Vaak gaat het met enkele weken vanzelf over. Google anders even op bacteriële vaginose en kijk of je dat herkent. Er worden ook wel voorzorgsmaatregelen aangegeven over hoe je de zuurtegraad van de vagina zo min mogelijk verstoord.

Ik reageer trouwens vooral op wat je zélf aangeeft over de geur. De hoeveelheid afscheiding mag wisselen en is zeker op jouw leeftijd niet ongebruikelijk dat het best veel is. De geur kan ook wisselen, maar echt stinken is niet de bedoeling :)

Edit: Nog 1 vraag mbt de doorbraakbloeding. Ben je wellicht bezig met afvallen of koolhydraatarm(er) gaan eten? Daarbij willen doorbraakbloedingen ook nog wel eens voorkomen namelijk.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-17 21:49

Alwiene schreef:
Janinevv schreef:

Je geeft aan dat je eerder wellicht een schimmelinfectie hebt gehad. Maar veel en vooral ruikende (grijswitte) afscheiding wordt vaker veroorzaakt door bacteriële vaginose. Ook een wisselende hoeveelheid afscheiding past hierbij. Dagelijks gebruik van inlegkruisjes is trouwens echt af te raden, aangezien dit juist verstorend kan werken op het natuurlijke milieu daar beneden.

Je doorbraakbloeding past hier niet bij, maar staat er wellicht helemaal los van.

Overigens is behandeling alleen nodig als je echt last hebt, of het steeds blijft terugkeren. Vaak gaat het met enkele weken vanzelf over. Google anders even op bacteriële vaginose en kijk of je dat herkent. Er worden ook wel voorzorgsmaatregelen aangegeven over hoe je de zuurtegraad van de vagina zo min mogelijk verstoord.

Ik reageer trouwens vooral op wat je zélf aangeeft over de geur. De hoeveelheid afscheiding mag wisselen en is zeker op jouw leeftijd niet ongebruikelijk dat het best veel is. De geur kan ook wisselen, maar echt stinken is niet de bedoeling :)

Edit: Nog 1 vraag mbt de doorbraakbloeding. Ben je wellicht bezig met afvallen of koolhydraatarm(er) gaan eten? Daarbij willen doorbraakbloedingen ook nog wel eens voorkomen namelijk.[/quote]

Bedankt voor je reactie!
Ik zie het echt niet zitten om geen inleg kruisje te dragen dan is mijn onder broek binnen no time smerig en dat voelt gewoon niet fijn, zijn er niet speciale inleg kruisjes voor vriendelijk downunder?

Ik heb liever ook altijd brede inleg kruisjes dus soms lastig te vinden.
Ik dacht dat ik vannochtend ongesteld werd maar helaas had heel erg buikpijn maar zette niet door, als goed is moet ik met week worden daarnaast ben ik niet gaan diëten of iets anders.

Als ik na mijn menstruatie nou weer bloed verlies hebben raad pleeg ik de dokter.

Maar mij werd altijd verteld dat afscheiding wel wat rook? Maarja of ik dan echt rot dat ook weer niet maar moet wel goed schoon houden etc en dat is wel mijn ongemak ervan.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 09:27

Yoni heeft vrij luchtige inlegkruisjes
Bijsnij zelf hele fijne (die van de standaard merken zijn vaak wat broeierig en daar heb ik met die van yoni helemaal geen last van

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 09:55

Je kunt uitwasbare inlegkruisjes kopen. Die gaan gewoon met de was mee. ;)

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 10:05

Over het bloeden durf ik niks te zeggen.

Over de inlegkruisjes wel, ik zou ook daar mee stoppen. Bij Hema kun je 3 katoenen onderbroeken voor 3 euro kopen, deze heb ik gehad voor na mijn bevalling. Super goedkoop maar helpt echt. Wat voor ondergoed heb je nu? Die synthetise bende staat leuk maar als je gevoelig ervoor bent is t niet fijn. Dan kun kun je beter katoenen ondergoed dragen.

En inderdaad voor het bloeden even de ha bellen. E wellicht wen vrouwelijke als je je ongemakkelijk voelt. Misschien helpt het als je er over nadenkt dat het voor hun maar gewoon een onderdeel van je lichaam is, net als je tenen of je oksel. Niks geks aan!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-17 19:50

Ik zal eens kijken naar beter voor je lichaam inleg kruisjes qua onderbroeken draag ik van alles ..

Oh het bloed verlies is al stukken minder bijna niet meer! Maar ik moet nog kleine week tot menstruatie..

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 12:41

Janinevv schreef:
Ik dacht dat ik vannochtend ongesteld werd maar helaas had heel erg buikpijn maar zette niet door, als goed is moet ik met week worden daarnaast ben ik niet gaan diëten of iets anders.

Als ik na mijn menstruatie nou weer bloed verlies hebben raad pleeg ik de dokter.

Maar mij werd altijd verteld dat afscheiding wel wat rook? Maarja of ik dan echt rot dat ook weer niet maar moet wel goed schoon houden etc en dat is wel mijn ongemak ervan.

Heftige buikpijn bij menstruatie is niet normaal.
Het komt vaak voor, dat weet ik wel - maar dat is geen argument om het te accepteren als 'iets wat er nu eenmaal bij hoort' oid.
...het kan allerlei oorzaken hebben. Ooit stond het zadel van mijn fiets verkeerd: "au!"
Toen ben ik maar gauw de oefeningen tegen menstruatiepijn gaan doen. (Menstrueren is ten dele een kwestie van spieren, je hele baarmoeder kun je als een grote spier beschouwen.)
Ook kan het een kwestie zijn van een scheefstaande wervel of iets anders dat maakt dat de segmenten in kwestie overbelast zijn.

En er zijn kruiden en middelen die helpen tegen de pijn.

Witte vloed is normaal en net niet helemaal reukloos. Rond de ovulatie verandert de afscheiding een beetje: minder wit, wat doorzichtiger en steviger.
Een onprettig scherpe geur is niet de bedoeling.

En na de menstruatie even een beetje aanzuren (met bijvoorbeeld apelazijn of biogarde yoghurt) zodat de pH weer op 4 komt. (Bloed heeft een pH rondom de 7:'neutraal'. Een pH van 4 is fiks zuur.)

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 12:48

Katoenen ondergoed is inderdaad ook echt een aanrader. Weet verder niet wat voor kleding je draagt maar zou anders ook eens wat losser vallende onderkleding gaan dragen, dus gewoon lekker wijde boxershorts aan en veel losse broeken/jurken, dus geen skinny jeans meer. Dat verstikt de boel ook alleen maar en kan best wel grote invloed hebben.