Mijn vent snurkt, iemand gouden tip?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 09:11

Mijn vriend snurkt ook zo verschrikkelijk. Ik heb op maat gemaakte oordoppen, maar als ie echt z'n best doet helpt dat helemaal niks en vertrek ik naar de logeerkamer. Ik heb gelukkig een prima bed daar. Mijn vriend snurkt ook in alle houdingen.
Mijn vriend en ik wonen niet samen, dus wordt er niet altijd door geterroriseerd gelukkig. Het legt wel druk om m'n relatie moet ik zeggen.

Ik ga eens kijken wat een didgeridoo kost. :D

mala26

Re: Mijn vent snurkt, iemand gouden tip?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 09:37

andere vriend... :+

Is ie al een keer bij de h.a geweest hier voor?
Mijn vader is ook een harde snurker, ik slaap op zolder en op een slechte nacht hoor ik hem nog..
Maar hij moest naar het ziekenhuis voor slaap onderzoeken enzo. Hij heeft ook een tijdje zon beugel gehad maar daarmee kon hij niet slapen. dus rondje onderzoeken is misschien wel handig.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 09:43

Zo herkenbaar "Ik slaap nog niet eens!". Mijn vriend snurkt alleen op zijn rug, dus ik por hem op zijn zij. Dan snel in slaap vallen voor hij op zijn rug terugdraait. Hij heeft nu neusdingen en heeft vannacht niet gesnurk, ik heb hoop!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 10:23

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 10:46

Ondanks alle voorlichting, zijn er blijkbaar nog heel veel mensen die duidelijk niet weten dat snurken niet altijd onschuldig is.

Ga zelf niet lopen klooien, maar laat hem inboeken voor een slaaponderzoek zodat je weet wat de oorzaak is. Je vriend kan een onschuldige vorm hebben, maar snurken kan ook voortkomen uit een levensbedreigend onderliggend probleem.

Het slaaplabo van ons ziekenhuis ligt naast mijn dienst. Ik zie vrij vaak mensen die met hun cpap langs komen en de toestellen die ze bij ons hebben, zijn echt wel vrij stil.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 10:52

In zijn neus knijpen. Dan moet 'ie door zijn mond gaan ademen.

Maar inderdaad, afvallen werkt heel goed :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 10:57

mala26 schreef:

Wel effectief. Heb ik in levende lijven mogen ervaren :')

Tips, geen idee. Had last van een diehard snurker en niks werkte. Waarschijnlijk lag het aan het gewicht maar niet iets om toe te geven. Uiteindelijk toen zelf oordoppen gaan dragen. :)

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 11:23

SVRL schreef:
Ondanks alle voorlichting, zijn er blijkbaar nog heel veel mensen die duidelijk niet weten dat snurken niet altijd onschuldig is.

Ga zelf niet lopen klooien, maar laat hem inboeken voor een slaaponderzoek zodat je weet wat de oorzaak is. Je vriend kan een onschuldige vorm hebben, maar snurken kan ook voortkomen uit een levensbedreigend onderliggend probleem.

Het slaaplabo van ons ziekenhuis ligt naast mijn dienst. Ik zie vrij vaak mensen die met hun cpap langs komen en de toestellen die ze bij ons hebben, zijn echt wel vrij stil.

Dit dus... _/-\o_

Ik werk in intensive care en heb al meerdere patienten gehad met blijvende schade of overlijden door sleep apnea. Zou het echt een beetje meer serieus nemen :o

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 11:25

Mijn vriend is wel naar de dokter geweest, die heeft hem aangeraden om wat af te vallen. Nou dat lukt hem dus niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 11:43

Dat lawaai valt met die moderne CPAP's heel erg mee Je hoort ze vrijwel niet. Maar niet iedereen die snurkt heeft een CPAP nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 12:46

Cookies schreef:
Mijn vriend is wel naar de dokter geweest, die heeft hem aangeraden om wat af te vallen. Nou dat lukt hem dus niet.

Net die mensen hebben een verhoogd risico op de gevaarlijke variant. Mensen die in aanmerking willen komen voor een maagverkleining, komen bij ons ook op het slaaplabo, snurken met slaapapnee's is bij die mensen een extra reden om de maagverkleining te krijgen.

Jammer dat jullie huisarts het probleem blijkbaar niet zo serieus neemt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 12:48

Uitzoeken waarom hij snurkt. Sinds mijn man fors is afgevallen (van 92 naar 71) snurkt hij niet meer...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 12:51

ben het eens met de rest, maar verder hielp bij mijn man (die snurkt als hij verkouden is, dus geen dramas) om het hoofdeinde iets omhoog te zetten.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 12:57

Zo herkenbaar. Mijn vriend zit midden in het slaaponderzoek, wij zijn dus wel het huisartstraject ingegaan. Volgende week de uistslag, hopelijk kunnen we binnenkort allebei weer goed slapen.

Overigens zijn we al driekwart jaar onderweg, bij mijn vriend werd het eerst ook niet serieus genomen. Hij moest maar stoppen met roken. Dat heeft hij gedaan, hij rookt al een half jaar niet meer ( *\o/* ), maar zijn gesnurk is er niet minder van geworden.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-17 13:05

Andere vriend dus?! Inmiddels al getrouwd, dus dat zou wel heel rigoreus zijn ;-)

@SVRL, wat voor niet onschuldige dingen doel jij precies op?

Hier ook sowieso ervaring dat het vooral na wat alcohol is, of als hij echt erg moe is of bv. op hoogte dat het erger is. Skivakanties is het dus sowieso altijd extra feest in de slaapkamer :D

Happyfeet2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 13:09

Ik zou serieus overwegen om in een andere kamer te slapen :o
Mijn man snurkt gelukkig niet, maar ooit een vriendje gehad die dat wel deed. Vreselijk, ik slaap
al zo slecht... Mede daardoor was het dus ook echt geen succes. Natuurlijk kan iemand er niets aan doen, maar het wordt na een tijdje wel heeeeeel irritant als je zelf geen oog dicht kunt doen 's nachts. Ook niet bevorderlijk voor je mood overdag.

Mijn vader snurkt, en moeder wordt er ook gek van. Na 30 jaar huwelijk slapen ze dus gewoon in een andere kamer, overdag vinden ze elkaar nog net zo lief hoor haha. Ik begrijp nooit zo goed waarom je, als je je ogen dicht hebt, persee naast je partner moet liggen. Voor veel mensen denk ik 'romantisch' qua idee, maar als partner zo snurkt dan is het toch veel fijner om zelf goed te kunnen slapen in een andere kamer? Moet je wel de ruimte hebben natuurlijk...dat wel. Na een goede nachtrust voor beide, ben je overdag ook een stuk vrolijker waarschijnlijk, ook weer goed voor de relatie :)

Edit: slaaponderzoek kan handig zijn voor een eventuele medische oorzaak. Maar mocht daar niets uitkomen (wat ook regelmatig het geval is) dan vrees ik dat je weinig kunt doen behalve je eigen nachtrust redden. Mijn pa is getest en er kwam niets uit, geen achterliggende oorzaak. Amandelen voor de zekerheid geknipt, nog geen verbetering. Maar, misschien toch goed om je partner te laten checken.
Laatst bijgewerkt door Happyfeet2 op 27-06-17 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 13:10

Ja ik vind vakanties dus vaak echt lastig. Vaak boeken we nu via Air B en B omdat we dan een huis kunnen boeken met 2 slaapkamers.
Als we in een hotel zitten dan kan dat dus niet.

Inderdaad bij alcohol of vermoeidheid is het erger. Ik weet ook niet of mijn vriend bij zijn huisarts aangeeft hoe erg het is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 13:13

Bienotje schreef:
Andere vriend dus?! Inmiddels al getrouwd, dus dat zou wel heel rigoreus zijn ;-)

@SVRL, wat voor niet onschuldige dingen doel jij precies op?

Hier ook sowieso ervaring dat het vooral na wat alcohol is, of als hij echt erg moe is of bv. op hoogte dat het erger is. Skivakanties is het dus sowieso altijd extra feest in de slaapkamer :D

Slaapapnees kunnen leiden tot ernstig zuurstoftekort, wat op termijn tot orgaan schade kan leiden. Onlangs stond er nog een artikel in de krant van iemand waarvan de partner 's morgens dood naast haar in bed lag ten gevolge van zijn slaapapnees. Bij een slaapapnee stop je gewoon met ademen. Heb op mijn dienst ooit iemand gehad, ik werk op een medium care, waarvan de zuurstof saturatie tot onder 50% zakte tijdens zijb apnees. Zo'n mensen zijn gewoon wandelende tijdbommen. Die man was trouwens ook zwaarlijvig.

Edit: heb even een link opgezocht waar meer info in staat. https://snurken.digi-aanbieding.nl/de-g ... n-snurken/
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-06-17 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 13:14

Wij hebben gewoon een hele fijne bank gekocht, zo'n lounge ding met hocker. Als ik het slagschip niet op zijn zij gedraaid krijg of hij is verkouden kies ik eieren voor mijn geld en lig ik op onze veel te chille bank.

Hij heeft overigens ook slaapapneu, maar te weinig om echt als een medisch probleem gezien te worden.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 15:50

Libera schreef:
SVRL schreef:

Dit dus... _/-\o_

Ik werk in intensive care en heb al meerdere patienten gehad met blijvende schade of overlijden door sleep apnea. Zou het echt een beetje meer serieus nemen :o

Weet niet hoe het bij anderen zit/andere bokkers zit... Maar mijn snurkende vent neemt het voor al ZELF niet serieus..
Als ik zijn snurken opneem ( met beeld of niet) dan zegt ie gewoon keihard, dat ik dat opgenomen heb van youtube oid. Hij snurkt namelijk NIET!! :')

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 16:24

mala26 schreef:

:Y)

Mijn wederhelft snurkte ook altijd, vooral 'als hij nog niet sliep'.
Sinds ongeveer een jaar gaat hij één keer per week naar ademhalingstherapie bij een ademhalingsfysiotherapeut. En dat werkt echt super, hij moet daar ademhalingsoefeningen doen, opdrukken (opdrukken moet hij ook thuis iedere dag doen) en sindsdien snurkt hij echt zelfden/nooit*.
Echt een aanrader dus!

Ik ga dit even afkloppen }:0

Felinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 16:31

Hoi!

Ik wou graag inhaken op anti-snurkbitjes etc. Lees hier ook wat research van Myofunctional (wel in het engels, er is ergens ook een nederlandse website geloof ik..)

Hoop dat je er iets aan hebt!

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 16:48

mijn man snurkte ook ontzettend hard en geen oordoppen die er tegen bestand waren.
toen ik het na 2 jaar zo zat was en helemaal gebroken was en niet apart wilde gaan slapen heb ik hem zowat naar de huisarts geschopt...
na een aantal onderzoeken kwam eruit dat hij voor zijn leeftijd wel hele erge apneu had terwijl ik hem nooit har horen stoppen in zn slaap oid.
snurkbeugel en operatie hadden geen zin dat is nml per snurker nogal verschillend(spelen meerder factoren mee)
ruim een jaar heeft hij de cpap gehad maar deze was ook niet stil en hij kon er gewoon niet aan wennen.
dus het snurken begon weer van voor af aan.

tot hij wiet olie ging gebruiken en er zijn nu gewoon veel nachten dat hij niet meer snurkt een enkele keer nog wel maar dan een por en het is over.
in het ziekenhuis wilde ze hem nog heel graag een slaaptest laten doen om te kijken of hij ook daadwerkelijk geen stops meer had maar hij was er zelf een beetje klaar mee al die onderzoeken.

ik zou je dus aanraden naar de HA te laten gaan en vooral niet zomaar dure beugels ed. aan te schaffen want de reclames klinken zo mooi maar het werkt dus zeker niet voor alle snurkers.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 16:52

Ik sluit me aan bij de dames die het hebben over een bezoek aan de huisarts / onderzoek naar slaapapneu. Merk je zelf dat hij weleens stopt met ademenen? Ook een chronisch verstopte neus kan de oorzaak zijn en dat is soms met een neusspray verholpen (op recept, niet de zoutoplossing of xylometazoline die je zelf kunt kopen).

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 16:59

Bij ons geen medisch probleem.

Bij ons bleek de oplossing heel simpel te zijn: pleister op de mond. :x

Een stukje leucopor in het midden van de neus over de mond in de lengte. Zo kan zijn kaak niet naar achteren zakken en hij kan nog wel door zijn mond ademen links en rechts. En het werkt echt prima.
Mijn man slaapt rustiger en snurkt niet. *\%/*
en ik kan slapen zonder :Z :Z zonder snurken.

Goedkoop en je kan het altijd proberen.

Grote hilariteit hier altijd: Plak een pleister op je bek