Skyefate schreef:Oho, Centered riding vind ik euh... larieDie praten over chi en energie en dergelijke, en da's weeral het placebo-effect dat in effect komt. Ik geloof daar niet in.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Skyefate schreef:Oho, Centered riding vind ik euh... larieDie praten over chi en energie en dergelijke, en da's weeral het placebo-effect dat in effect komt. Ik geloof daar niet in.
yvje86 schreef:Ik zou ook als ik jou was eens naar een goede!! Chiropractor gaan en jezelf eens helemaal na laten kijken.
Ik vind wel dat als je bij de chiro geweest ben jezelf dezelfde dag en even minimaal de dag erna rust moet gunnen. Het doet namelijk nogal wat met je lichaam.
Ik ga zelf nu nog 1x in de 3 maanden.
Ik heb zelf een afwijking in m'n linker been, deze zet ik ook niet onder de massa als ik loop. Verder zit er weinig kracht in dat been.
Gelukkig gaat het nu stukken beter na behandeling en waar ik in het begin 1x in de week ging nu dus 1x in de 3 maanden.
Het is even intensief maar bij mij pakt het goed uit.
Macs schreef:Hoi TS,
Ik heb een soort zelfde probleem alleen dat de spierspanning in mijn nek zit. Soms ook last van een been vanwege beenlengteverschil maar mijn nek en schouders zijn het grootste probleem.
Ik ga nu een revalidatietraject in na zo'n 5 fysiotherapeuten en rugklinieken gezien te hebben. Een chiropractor wil ik ook nog wel doen trouwens.
Het lastige aan een scoliose is inderdaad dat het niet te verhelpen is, behalve een operatie maar zelfs dan hou je er veel klachten aan over. Dus voor de mensen hier die reageren dat ze alleen maar aan symptoombestrijding doet, je kúnt niet anders met een scoliose.
Janneke2 schreef:Macs schreef:Hoi TS,
Ik heb een soort zelfde probleem alleen dat de spierspanning in mijn nek zit. Soms ook last van een been vanwege beenlengteverschil maar mijn nek en schouders zijn het grootste probleem.
Ik ga nu een revalidatietraject in na zo'n 5 fysiotherapeuten en rugklinieken gezien te hebben. Een chiropractor wil ik ook nog wel doen trouwens.
Het lastige aan een scoliose is inderdaad dat het niet te verhelpen is, behalve een operatie maar zelfs dan hou je er veel klachten aan over. Dus voor de mensen hier die reageren dat ze alleen maar aan symptoombestrijding doet, je kúnt niet anders met een scoliose.
...wat ik schreef is de theorie van orthomanipulatie. Niet meer en niet minder.
Binnen die behandelmethode kan de arts soms de scoliose totaal laten "verdwijnen", soms alleen maar verminderen.
Als alle botten en tussenwervelschijven technisch en fysiologisch op orde zijn kan er erg veel. (Een uitpuilende tussenwervelschijf die na orthomanipulatie weer belast wordt "zoals het ding gebouw is" trekt soms compleet weer bij. Mensen zeggen dan wel eens 'dat de hernia is verdwenen').
Macs schreef:Ik snap niet wat je bedoelt eerlijk gezegd.
Wat bedoel je met verdwijnen tussen haakjes? Lijkt me niet dat een vergroeiing van 37 graden ineens weer goed kan zijn? Mijn ribben, borstkas en schouderbladen zijn ook meegegroeid.
Je hebt het over een hernia maar dat is wat anders.
ievie schreef:Ik heb dan wel geen scoliose, maar door een beperking knikte ik wel enorm in naar links en bewoog ik steeds over rechts. Bij mij heeft Flexchair training hier wel voor geholpen.
Ts, ik heb je ook een pb gestuurd, weet niet of je deze hebt gezien?
Janneke2 schreef:...treffen?
Nee hoor - er is een gedegen netwerk van fysiotherapeuten die met de 'flexchair ruitertraining' werken en wat Welshfan vertelt lijkt nergens naar! (Klinkt mij in de oren als klachtwaardig gedrag of beunhaas - er is een flexchair op de markt die iedereen kan kopen.)