Enkel en hak doen pijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

benangelique

Re: Enkel en hak doen pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 15:52

Dat duurt lang zeg

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 15:53

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 16:03

nynke55 schreef:
Als het niet overgaat, shockwave schijnt heel goed te helpen.

Ik had ook hielspoor en bij mij is het door de shockwavetherapie met 6 behandelingen over gegaan. Ik was daar erg blij mee zeker ook omdat ik al een flink bedrag kwijt was aan speciale schoenen en steunzolen wat dus niks geholpen heeft.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 16:22

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 10:37, in het totaal 1 keer bewerkt

kabwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 16:42

Misschien kun je rondkijken naar een pedicure die ook medical taping doet, dan kan ze de plek ontlasten. Heb je hopelijk minder pijn voor je afspraak woensdag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 21:07

Faruba schreef:
nynke55 schreef:
Als het niet overgaat, shockwave schijnt heel goed te helpen.

Ik had ook hielspoor en bij mij is het door de shockwavetherapie met 6 behandelingen over gegaan. Ik was daar erg blij mee zeker ook omdat ik al een flink bedrag kwijt was aan speciale schoenen en steunzolen wat dus niks geholpen heeft.

Bij mij werd het ook beter na shockwave. Maar de klachten kwamen terug. Ik heb echt goede schoenen en steunzolen nodig om het niet te erg te laten worden. Waar ik best van baal. Zeker met dit weer. Want van die leuke open schoentjes zijn geen optie.

Vandaag veel gelopen (we zijn aan het hooien), dus zit nu met een zeer pootje omhoog.... Maar zonder m'n zolen en degelijke schoenen had ik het niet volgehouden vandaag :\

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 10:20

Beterschap. Lijkt me poedersuiker. Maar er bestaat een kans dat de ontsteking snel over is.
Krijg je nog iets van AB of is het enkel NSAID's?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 10:28

Gisteren toch weer teveel gelopen dus mn hele kuit doet nu zeer van het ontlasten, maar gek genoeg is de hiel wel iets minder pijnlijk. Ik loop nu op Toms, en dat loopt wel heel fijn. Goed voetbed en lekker zacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 18:14

Hoe gaat het nu?

Ik loop weer normaal gelukkig. Ben blij dat ik het dusdanig onder controle heb dat bij rust de pijn weer flink afneemt...

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 18:19

Ik heb op het moment weer aan beide hielen peesplaatontsteking en ben nog altijd enorm blij met mn strassburg sock!
Tis wel even zoeken hoe je ermee moet slapen, en in t begin doet je grote teen zeer maar daarna scheelt t enorm veel in pijn.
Daarnaast gewoon niet op je sokken of blote voeten lopen, al doe je maar een teenslippertje aan maar niet zo op die harde grond lopen.
Douchen doe ik zittend of met een teenslipper want zo op de grond staan is killing.
Tapen door een fysiotherapeut ook erg fijn, geeft veel verlichting.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 18:22

Zijn speciale inlegzooltjes voor. Komt bij turners ook veel voor.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 19:12

Ik heb het in beide hielen helaas... bij mij gaat het ook beter als ik meer beweeg, ik heb 8 weken in het gips gezeten ( niet voor hielspoor ) en daarna was het lopen echt een hel. Ik heb toen een paar weken met een speciaal hakje in mijn schoen gelopen en nu nagenoeg geen last meer.

Afbeelding

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 23:56

APS therapie of shockwave schijnt goed te helpen tegen hielspoor. Mijn vader heeft dit ook gehad en was met één van deze behandelingen snel over.

Weet dus niet precies wat hij heeft gehad. Hoor in ieder geval veel goede verhalen over APS

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 00:04

Wanneer je schoenen met een heerlijk zacht, dik voetbed wil, kijk eens naar sketchers met memoryfoam voetbed, ik zweer er bij( en ze zijn niet allemaal spuuglelijk)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 09:23

bigone schreef:
Wanneer je schoenen met een heerlijk zacht, dik voetbed wil, kijk eens naar sketchers met memoryfoam voetbed, ik zweer er bij( en ze zijn niet allemaal spuuglelijk)

...en bij mij zorgden ze juist voor verergering en werden ze me sterk afgeraden door de fysio. De zachte zool ondersteunt je voetboog niet en dat zorgt voor extra belasting van je peesplaat. Zoiets zei hij erover. Zoveelste paar schoenen voor niks gekocht....