Hersenvliesontsteking, positieve berichten gevraagd.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 11:30

Meestal gaat een bacteriële hersenvliesontsteking heeeel erg snel, binnen enkele uren ben je dan vaak al dood en dood ziek. Dus zou het inderdaad ook iets anders kunnen zijn, of een virale infectie. Die zijn milder en ontwikkelen langzamer.

Krijg je vandaag te weten/horen wat het is? Ik wist ook niet beter dan dat er gewoon altijd een patholoog aanwezig is (al dan niet oproepbaar), bij mij wisten ze zondag in de avond/nacht al direct wat het was (bacteriële meningitis en peritonitis), alleen duurde het een paar dagen om de bacteriën te kweken en testen voor welke antibiotica ze precies gevoelig zijn. Dan passen ze de antibiotica soms ook nog aan.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-17 11:43

chocobroodje schreef:
Dan kan het ook wat anders zijn, gewoon even rustig awachten hoe moeilijk ook.. Is er zicht op hem naar huis halen? Ik weet dat schoonouders destijds aan manlief hadden gevraagd om pa en caravan op te halen maar dat vond manlief te gevaarlijk. Toen is de reisverzekering ingeschakeld en hebben ze pa en ma op vliegtuig gezet en auto en caravan zijn met ANWB naar huis gekomen.

LoveUggs schreef:
Bedankt allemaal voor de positieve berichten! Heel fijn om te lezen!!

Bij mijn vader hebben ze eerst het bloed onderzocht maar hier was niks in te vinden, daarna idd via een ruggenprik en hierin waren de ontstekingswaarden wel te zien.

Omdat de viroloog gister niet (meer) aanwezig was zou deze vanochtend bij hem langs komen om uit te pluizen om wat voor infectie het gaat en welke medicijnen hij nodig heeft.

Wat mij best dwars zit is dat hij al zeker een week of 3 met deze klachten rond loopt.. Hoe kan hij er dan nu nog snel bij zijn..? Ben blij dat ze niet doorgereden zijn naar Spanje, had niet willen weten hoe dat zou aflopen...

Ze zijn gelukkig in Nederland! Ze hebben het eerste stuk naar het hotel die als tussenstop diende gereden en zouden de volgende dag door rijden. Mijn vader heeft toen niet geslapen door de oor en hoofd pijn en toen zijn ze terug naar huis gereden. Gelukkig maar. Ze zijn dus zondag terug gekomen en gister naar het ziekenhuis gereden.

Popstra

Re: Hersenvliesontsteking, positieve berichten gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 12:04

Als jou vader een goede conditie heeft dan komt hij er vast wel weer spoedig bovenop. Zal even tijd nodig hebben tot hij weer helemaal de oude is. Sterkte gewenst met hem

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 12:55

Oh dat is fijn TS, dat praat toch makkelijker :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 13:12

Mijn zusje heeft het gehad toen ze 18 was. Ze heeft sindsdien af en toe migraine, maar verder heeft ze nergens meer last van. Beterschap voor je vader!

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 13:15

Ik heb hier geen ervaring mee, maar ik wil jullie veel sterkte wensen en ik hoop dat je vader er snel bovenop komt. :(:)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-17 18:06

Vandaag langs geweest! Gelukkig gene bacteriële infectie maar een virale. Was niet besmettelijk dus zodra ze dat wisten gingen de deuren open en was hij niet meer geïsoleerd. Het lijkt tot nu toe goed aan te slaan want volgens mijn moeder was het een wereld van verschil vergeleken gisteren! Wel was hij een beetje verward. Wist niet meer precies wie hij nu gesproken had, maar verder zag hij er gelukkig goed uit en had weer praatjes. Valt een last van onze schouders af en het is zo fijn om te weten dat het duidelijk beter met hem gaat! Dat geeft echt veel meer vertrouwen!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 18:27

Wat fijn dat het "maar" een virale infectie is. "Maar" natuurlijk even tussen haakjes, want het is nog steeds niet niks. Hopelijk hersteld hij goed en snel!

Veel sterkte en beterschap gewenst voor hem!

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 18:38

Mijn zusje heeft 3x hersenvliesontsteking gehad.. 1x als baby en 2x als 15/16 jarige. Hiervoor heeft ze toen 3/4 maanden in het ziekenhuis gelegen. (ze had een bloedprop in haar hersenen zitten, werd hiervoor behandeld en kreeg hersenvliesontsteking. Dat ging weg maar een aantal weken later kwam het terug)
Maar mijn zusje is er helemaal bovenop gekomen en is een gezonde hardwerkende meid :)

Sterkte met je vader!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 21:32

Fijn dat het goed ging met je vader, beterschap!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-17 23:30

Hij mag morgen gelukkig naar huis!
We hebben helaas ontzettend rot nieuws gekregen en dit eist wel zijn tol van mijn vader.. Hij is alleen maar aan het huilen.. We denken zelf aan een lichte burn out wegens alle verantwoordelijkheid op zijn werk, daardoor meer vatbaar, daardoor verkouden en daardoor weer de hersenvliesontsteking.. Het is echt een hele heftige week..

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 23:53

Heel veel sterkte!

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 11:14

Hoe gaat het nu met je vader?

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-17 13:40

Bedankt!

Papa is inmiddels lekker thuis. Of nouja thuis.. Ze zouden eigenlijk 2 weekjes naar Spanje op vakantie gaan. Na het nieuws van opa en deze hectische week hebben mijn ouders besloten om nog een weekje last minuten weg te gaan hier in Nederland. Even ontspannen en niks moeten doen. Uiteraard heeft mijn vader dit besproken met zijn werkgever en heeft hij toestemming om een weekje weg te gaan. Dit mocht gewoon tijdens zijn ziekte verlof dus zijn vakantiedagen krijgt hij terug. Hij heeft later nog een berichtje gekregen dat alles besproken en goedgekeurd was, daarbij dat zijn contract werd verlengt en tevens werd omgezet naar een vast contract, dus toch ook wel weer goed nieuws deze week. Gister zijn ze dus vertrokken naar een plekje in Nederland in een huisje om even tot rust te komen.

Opa is inmiddels ook thuis maar moet volgende week terug komen om de behandeling te bespreken (en of hij behandeld wil worden). Opa heeft vroeger met asbest gewerkt en de artsen konden hem dan ook vertellen wat de oorzaak is van de kanker.

Bij mij is het inmiddels een beetje bezonken, probeer dingen te doen waar ik wat afleiding uit haal en het leven gaat door.. Wel heb ik meteen iedereen waar ik veel mee te maken heb verteld over de situatie en ik krijg gelukkig heel veel steun van iedereen. Ook van de familie.

Het is bizar dat ik vorige week mijn hele familie een bericht gestuurd heb omdat ik graag een fotoshoot wil doen met iedereen. Ik heb geen leuke foto's met bijvoorbeeld opa's en oma's en voor je het weet kan het niet meer. Dit krijgt wel meteen een serieuze draai want wat begon met een idee moet ik nu misschien wel vaart achter zetten. Vanaf volgende week ga ik dus opzoek naar een goede fotograaf die een grote groep mensen op de foto wil/kan zetten. Een nadeel is dat mijn nichtje voor een half jaar in het buitenland zit voor stage dus ik weet niet of we haar erbij kunnen betrekken. Het kan natuurlijk heel lang duren, maar ook ineens heel snel gaan. Ik heb opa dan liever op de foto zoals hij is, zonder chemo dan wanneer hij er over een half jaar misschien wel heel anders uitziet..

Ontzettend bedankt voor jullie lieve berichtjes die me echt een hart onder de riem hebben gestoken wat betreft mijn vader!