Bokkers met een gevoelige huid: Jullie skincare routine?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 06:34

RoosG schreef:
Neem eens een kijkje op de website van Jetske Ultee. Zij is dermatoloog en heeft ook een eigen lijn. Sinds ik me aan haar advies houd (ik gebruik niet altijd haar lijn aangezien ik het vaak te duur vind) is mijn huid enorm opgeknapt. Ik vind het heel interessant om te lezen over ingrediënten dus maak ook gebruik van The Ordinary van Deciem. Deze lijn verkoopt alle ingrediënten los, dus ik kan zelf de actieve stoffen samenstellen.

Reinigen is enorm belangrijk maar smeren ook. Gebruik sowieso elke dag een spf, zon of geen zon! Daarnaast denk ik dat hydrateren een hele hoop mensen en dus ook veel klachten kan helpen.

Aan die website heb ik ook veel gehad. :j Zij heeft eigen producten, maar ook een soort 'blog' waarin ze dingen uitlegt over de verschillende dingen waar mensen last van kunnen hebben, wat wel (en niet) wetenschappelijk bewezen is, en ze raadt ook producten aan die aansluiten daarbij. Dat zijn lang niet altijd dure producten, er zit bijv. ook een lijn van de Bodyshop bij.
Ik volg inmiddels min of meer haar adviezen op en dat helpt enorm. Qua merk gebruik ik veel van La Roche-Posay, die hebben o.a. ook een lijn met minimale ingrediënten zodat de kans heel klein is dat je huid erop reageert.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 08:35

Geen heel erg problematische huid, maar wel snel puistjes (ik ben 44, dus geen jeugdpuistjes), rode vlekken en een trekkerige huid.

Voor mij is twee maal daags reinigen echt een must, anders wordt mijn huid heel onrustig. 's Ochtends met een milde gelwash met aloë vera (De Tuinen) en 's avonds wat uitgebreider met oogreiniger, miscellair water en nog eens nawassen met diezelfde gelwash en een borsteltje. Doe ik dat een paar dagen niet (moe, geen zin, geen tijd), dan wordt dat ook meteen afgestraft met puistjes en met een doffe, trekkerige huid.

Ik gebruik verder eigenlijk alleen maar producten van Yves Rocher, dat gaat goed. Serumpje laten intrekken en daarna crème erover en oogcrème op.

horsezz578

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 08:47

Ik "dompel"mezelf twee ker per week in sterke zwarte thee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 12:40

Ik ben qua reinigen fan van Origins reiniging olie.
Heel erg zacht en fris.
Crème wisselt hier nogal... weleda, Hauschka, REN...

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 12:46

ook ik geef de site van Jetske Ultee als advies. Van haar blog kan je ontzettend veel leren op huidgebied. En naast haar eigen ( best dure lijn ) geeft ze gelukkig ook een lijst van betaalbare andere goede alternatieven !
Dit is haar blog : http://www.dr-jetskeultee.nl/ Ze heeft ook echt blogs over een huid met puistjes etc.
En hier b.v. een lijst met alternatieven samengesteld door haar : http://www.dr-jetskeultee.nl/productadvies-2/ Voor de vette duid raadt ze dan b.v. ook 1 bepaald product van Louis Widmer aan ( ik zag dat die producten ook al eerder werden aanbevolen hier).

CalipsoLover

Re: Bokkers met een gevoelige huid: Jullie skincare routine?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-17 13:17

Ik ga eens kijken naar Louis Widmer als ik een etos tegenkom :) Ondertussen reinig ik mijn huid nog met de zeep van hema voor gevoelige en droge huid. Wat doen jullie zoal met donkere cirkels? Ook iets waar ik snel last van heb als ik moe ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 13:19

CalipsoLover schreef:
Ik ga eens kijken naar Louis Widmer als ik een etos tegenkom :) Ondertussen reinig ik mijn huid nog met de zeep van hema voor gevoelige en droge huid. Wat doen jullie zoal met donkere cirkels? Ook iets waar ik snel last van heb als ik moe ben.

Als ik 's ochtends opsta met meer cirkels dan ik normaal heb dan mik ik er zo een liter water in voor ik de deur uit ga :=

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 13:21

CalipsoLover schreef:

Let op, Jetske adviseert echt 1 bepaald product van Louis Widmer. Als je dan toch een product ervan wilt kopen, misschien wel handig om die te nemen !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 13:28

Maar jetske adviseert ook oil of Olaz 1 product en als ik ergens een mega geïrriteerde huid van kreeg...

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-17 13:28

Maris schreef:
CalipsoLover schreef:

Let op, Jetske adviseert echt 1 bepaald product van Louis Widmer. Als je dan toch een product ervan wilt kopen, misschien wel handig om die te nemen !

Welke is dat? Ik heb eens op haar blog gekeken en haar huidtype test gedaan maar me nog niet echt kunnen verdiepen. Ik wil sowieso om een goede cleaner, toner en moisturazer

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 13:31

CalipsoLover schreef:
[

Welke is dat? Ik heb eens op haar blog gekeken en haar huidtype test gedaan maar me nog niet echt kunnen verdiepen. Ik wil sowieso om een goede cleaner, toner en moisturazer

Zie http://www.dr-jetskeultee.nl/productadvies-2/ en dan bij stap 4 de moisturizer voor vette huid.

Darkcrystal, ik kan idd de oil of olaz ook niet goed verdragen op de huid van mijn hals. Jetske kan ook alleen maar een algemeen advies geven natuurlijk, iedere huid is anders !! Maar je hebt bij de producten die ze adviseert wellicht wel veel minder kans op irritaties, b.v. omdat er geen parfum in zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 13:33

Klopt hoor maar bedoel maar, haar adviezen zijn. Slechts een leidraad.

Heb nu een crème van notabene garnier en die gaat goed.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 13:38

s'ochtends en s'avonds was ik mijn gezicht met een willekeurige douche schuim die het dichtst binnen handbereik is. Vervolgens ga ik met een wattenschijfje gedrenkt in tonic (van de Kruidvat) over gezicht en hals. Daarna breng ik dag of nachtcreme aan. Ik gebruik de Cellular Radiance dag en nachtcreme van Nivea. Hiermee heb ik geen rode vlekjes meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 13:42

Als ik dat zo zou doen had ik geen huid neer over.

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 17:02

horsezz578 schreef:
Ik "dompel"mezelf twee ker per week in sterke zwarte thee

En wat zou dit voor functie moeten hebben? :7

sauffi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 17:22

Ik heb een elektrische schoonmaakborstel gekregen van de kruidvat en daar doe ik make-up reinigingsmelk op van l'oreal. Zo maak ik iedere avond me gezicht goed schoon en ik krijg er een zachte huid van. Verder goed schrubben en wassen.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-17 19:14

sauffi schreef:
Ik heb een elektrische schoonmaakborstel gekregen van de kruidvat en daar doe ik make-up reinigingsmelk op van l'oreal. Zo maak ik iedere avond me gezicht goed schoon en ik krijg er een zachte huid van. Verder goed schrubben en wassen.

Die van de kruidvat heb ik inderdaad al zien liggen, koste iets van een 17 euro denk ik. En werkt die goed? Is het een zachte borstel of eerder wat ruw?

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 16:53

Ik heb ook een erg onrustige huid maar heb nu en goede routine gevonden. Elke dag na het douchen maak ik met een wattenschijfje met tea tree oil mijn gezicht schoon. En smeer daarna de dag- en nachtcrème van tea tree. Sinds ik dit ben gaan doen is mijn huid zo enorm verbeterd! Je moet wel goed opletten dat je de pure producten gebruikt.

MissMiekjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 17:23

Hier ook een zéér onrustige huid, ondertussen mijn 3e Roaccutane kuur erop zitten. Ik zwéér bij Sensai, sinds ik dat gebruik heb ik een hele stabiele huid. Het is wel voor de goed gevulde portemonnee... maar dan heb je ook wat.

Voor iets minder budget, en ook al eerder in het topic genoemd, werkt La Roche Posay echt heel fijn :). Zij hebben producten voor de zeer gevoelige (allergische) huid, zowel droog als acné-gevoelig.

Ik probeer wel altijd een 3 stappen systeem aan te houden, soms 4. 's Ochtends reiniging op waterbasis - tonic - crème (met SPF!), 's avonds reinigingsolie (want dat lost vet op) - reiniging op waterbasis - tonic - crème. En voor de reiniging op waterbasis gebruik ik als peeling gewoon een gezichtsborstel (Foreo), dan krijg je toch net dat stukje scrubben zonder dat je je huid beschadigt :).

amo500

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 17:35

Voor het reinigen: Neutral make-up doekjes waar 0% aan parfum en dergelijke in zit. Dit 2 keer daags herhalen
Daarna gebruik ik een dag créme van de Tuinen drogist wat helemaal puur natuur is en bevat dus verder ook geen parfum en alcohol. Hier heb ik 2 verschillende potjes van.. een gewone dag & nachtcreme + extra créme, wat ik alleen gebruik als ik echt weer last heb van roodheid en droge plekjes.
Verder heb ik een speciale foundation bij de DA drogist weggehaald, die ook speciaal voor een hele gevoelige huid is.

Dit werkt bij mij tot nu toe echt super goed!
Ik blijf altijd van mening dat je met een extreem gevoelige huid niet al te veel spul erop moet smeren.. En vooral weinig scrubben!

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-17 20:51

amo500 schreef:
Voor het reinigen: Neutral make-up doekjes waar 0% aan parfum en dergelijke in zit. Dit 2 keer daags herhalen
Daarna gebruik ik een dag créme van de Tuinen drogist wat helemaal puur natuur is en bevat dus verder ook geen parfum en alcohol. Hier heb ik 2 verschillende potjes van.. een gewone dag & nachtcreme + extra créme, wat ik alleen gebruik als ik echt weer last heb van roodheid en droge plekjes.
Verder heb ik een speciale foundation bij de DA drogist weggehaald, die ook speciaal voor een hele gevoelige huid is.

Dit werkt bij mij tot nu toe echt super goed!
Ik blijf altijd van mening dat je met een extreem gevoelige huid niet al te veel spul erop moet smeren.. En vooral weinig scrubben!

Ik scrub op dit moment wel omdat ik redelijk vaak last heb van pelletjes. Wel met een scrub van Garnier tegen acne en onzuiverheden. Maar beter niet dan?

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 20:57

Bij Holland & Barrett hebben ze nu van Dr. Organic ook een nieuwe productlijn voor de probleemhuid: Skin Clear. Ik heb de producten hiervan gisteren gekocht. Kan er dus nog niet veel van zeggen, maar met dit merk heb ik sowieso goede ervaringen, dus voor mij was het het proberen waard :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 21:01

Je kan beter exfolieren en niet scrubben. Mijn gevoelige huid doet het goed op een combi van paula's choice en de lijn van jetske ultee. De volledige lijn van jetske nemen vind ik te duur.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-17 21:04

Westhof schreef:
Bij Holland & Barrett hebben ze nu van Dr. Organic ook een nieuwe productlijn voor de probleemhuid: Skin Clear. Ik heb de producten hiervan gisteren gekocht. Kan er dus nog niet veel van zeggen, maar met dit merk heb ik sowieso goede ervaringen, dus voor mij was het het proberen waard :)

Ben zeer benieuwd, hou me op de hoogte hoe het je bevalt!

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 22:07

Scrubben kan je prima overslaan, exfolieren haalt ook de dode huidcellen weg. Reinigen en hydrateren is echt het belangrijkste. Als je een nieuwe creme zoekt, ga sowieso voor een creme die niet in een potje zit met draaidop maar waarop je moet drukken. Creme's in een potje verliezen hun actieve ingrediënten door al het zuurstof wat er bij komt. Dan voegt het dus niet meer toe.