Maakt het voor jou nog veel uit wat voor producten je eet? Als dat niet het geval is wordt het al iets makkelijker. Dan zou ik er voor kiezen om producten te eten waar meer kcal inzitten.
Neem dan bij voorkeur volle zuivelproducten, noten (heel veel kcal

, 1 handje is bijna 200 kcal, maar wel gezond), varkensvlees (ipv kip of rund), roomboter, banaan (123 kcal

), bonen (niet sperziebonen, maar bruine/witte bonen of kikkererwten oid).
Als soep wel gaat dan kan je hele lekkere soep maken van bijv. kikkererwten en wortel

Zelfde geldt voor smoothies: lukt dat wel? Gooi dan lekker een banaan en flink wat ander fruit in de blender, zelfde aantal kcal als het fruit los maar minder volume

(Ongezond, maar heel lekker: Gooi er vanilleijs bij door

)
Daarnaast vind ik dat koolhydraat producten ook altijd lekker aantikken: brood, gebakken aardappeltjes, rijst, pasta zitten allemaal best wat kcal in. Ook zou ik gewoon lekker een koekje/stuk chocola oid bij de koffie pakken.
Wat ik altijd een interessant plaatje vind is deze:
[ [url=m/p6KFKv.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hierop kan je echt duidelijk zien wat bepaalde voedingsstoffen qua kcal en maagvulling doen
(Noot: ik ben geen diëtiste, maar ik houd mezelf wel echt veel bezig met voeding (ivm overgewicht, dus ik heb hier vooral de producten opgenoemd die ik probeer te vermijden) en ik studeer Biologie waarbij ik ook een aantal vakken over spijsvertering en voeding heb gehad

)