Maar iets wat pijn doet of irriteert heeft immers wel een medische reden om weg te laten halen. Dus dat zou je dan zowieso geen geld kosten. Iets wat irriteert zou bij mij niet blijven zitten. Evt. vervolgonderzoek zou ik dan laten schieten.
Vervolgonderzoej laten zitten om de kosten is echt niet slim. Als hierdoor foute cellen gemist worden dan zit je later met de gebakken peren. Melanoom is een heel agressieve vorm van huidkanker en in een later stadium moeilijk te behandelen.
Moedervlek laten verwijderen en altijd laten checken.
Liebeskind
Geplaatst: 18-06-17 10:12
Nabster schreef:
Annekeee schreef:
Paniek zaaien, of de realiteit benoemen zijn twee verschillende dingen.
Het is geen realiteit blijkbaar. Je moet altijd op je hoede zijn met moedervlekken, dat is wel realiteit, maar om direct te gaan roepen dat het niet best is, is paniekzaaierij, zoals is gebleken. Ik heb zelf ook met een hele enge moedervlek bij de dokter gezeten vorig jaar, ik zag mezelf al linea recta naar het ziekenhuis moeten, maar het bleek onschuldig. Het is niet per definitie: "niet best...."
Hannanas
Geplaatst: 18-06-17 16:56
Tsja. Mm eczeem achtige plekje was na tig zalfjes en uiteindelijk weghalen wél kanker (basaal cel) en m'n afwijkende moedervlek was oke. De eerste dus blij dat t eruit is, de tweede is erg zonde van het grote litteken nu op m'n bovenbeen.. maar beter het zekere voor het onzekere hiermee!
Ik heb laatst ook een opengebarsten moedervlek gehad, maar de huisarts vond een bezoekje niet nodig. Ik dacht ook altijd dat daar zo voor gewaarschuwd werd.