Serieus genomen worden 'kan nooit kwaad' en wellicht zien ze ook nog andere dingen dan 'ik heb er moeite mee om mij veilig te voelen'.
(Daar is op zich ook veel tegen te doen, maar niet met tips. "Er is geen gevaar, ga lekker slapen" - iemand kan akeliger dingen zeggen maar dit helpt geen zier.)
Indestal
Geplaatst: 17-08-17 16:02
Zwerte, wellicht krijg je ook een slaaptherapeut toegewezen gedurende een half jaar en dan kan je dit bespreken...misschien kunnen ze een goede therapeutsche tip of behandeling hierin geven...
Fijn dat je aan de meters zit thuis! Ik heb bij de slaap poli van de Gelderse vallei ook gewoon thuis kunnen slapen. Erg verhelderend en begripvol vond ik het trouwens om zo serieus genomen te worden en te horen dat "je intens in het rood staat en daar met deze slaap nooit uit gaat komen".
Succes!
Pandora2
Geplaatst: 17-08-17 17:14
Hoe fijn dat je dit thuis kunt doen ! Ik heb er ( nog ) geen ervaring mee, maar in belgie zijn die slaaponderzoeken allemaal ongeveer hetzelfde, als ik de mensen die er geweest zijn mag geloven. Verplicht in het ziekenhuis slapen ( anders wordt er niks vergoed ). Elektroden voor hersens, hart en ademhaling worden aangebracht. Je mag gaan knorren ( of niet knorren voor sommigen, aangezien vreemde omgeving en allerhande geluiden ) 's Morgens krijg je ontbijt en mag je weg. Ga binnen 3 weken bij je HA maar langs, die heeft dan de resultaten. Waar 9 van de 10 keer niks abnormaal uitkomt...ook al slepen die mensen zich al jaren door de dag omwille van te weinig slaap.
Melatoninetest lijkt mij ook interessant ! Hier nog niemand tegengekomen waarbij dit gedaan is... Ik ben echt verbaasd over het verschil in onderzoek bij jullie en bij ons, het gaat tenslotte toch om hetzelfde probleem
Benieuwd wat er voor je uitkomt, TS ! Hopelijk vinden ze een oorzaak en kan er wat aan gedaan worden.
Murthul
Geplaatst: 18-08-17 00:21
Indestal schreef:
Murthul wat voor slaapstoornis heb jij? Ben je helemaal geholpen met melatonine gebruik?
Ik heb DSPS (delayed sleep phase syndrome) wat erop neerkomt dat mijn ritme volledig verschoven is, als ik mezelf mn gang laat gaan dan slaap ik tussen 6 en 7 uur in, met medicatie heb ik dat naar voor weten te trekken naar inslapen rond een uur of 2.