Welke rolstoel raad jij aan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-17 09:55

Kijk, dat zijn ook weer goed tips! Dank je wel!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 10:03

Heb verder nog niet meer bijgelezen maar fotos van afgelopen weekend. Met rolstoel.
Voorkant wat te zien. Niet de charmanste foto
Afbeelding

En dit kun je er ook mee doen. Heeft ongeveer de laagte ervan aan. Schuim was onvrijwillig. Ben door onbekende schuimparty ingeduwd, :P daarna op douche boel moeten schoonspoelen. Hij is wel mooi schoon nu.
Afbeelding

Pivione

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 17:24

Zijn er toevallig nog bokkers die aankomende week ook mee handbiken in Delden? :))

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 19:14

Ik niet, maar ik heb wel vorige week een passing gehad voor een nieuwe rolstoel. Het wordt de Quickie Krypton. Ben zooo benieuwd!

Edit: typo

Pivione

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 10:18

ievie schreef:
Ik niet, maar ik heb wel vorige week een passing gehad voor een nieuwe rolstoel. Het wordt de Quickie Krypton. Ben zooo benieuwd!

Edit: typo

Oeh ben benieuwd wat je er van vind!

Ik heb zelfs sinds 3 weken een Kusschal met een 'harde' rug Wat een verbetering zeg. *\o/*

ievie

Re: Welke rolstoel raad jij aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 22:20

Ik krijg m als het goed is begin september. Ben heel benieuwd!

Pivione, je vroeg of er mensen mee deden aan de rolstoelvierdaagse. Heb je zelf mee gedaan?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 22:33

Ik volg ook even. Al veel bruikbare tips! Hoeveel waren jullie ervoor kwijt als ik vragen mag. Vermoed dat ik het niet verzekerd krijg :(

Rofah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 22:46

Ik betaal alleen een maandelijkse bijdrage aan het CAK voor mn handbike, alles wordt (voor mij) vergoed uit de WMO.

Als je een aanvraag doet bij de gemeente komt er een consulente langs om je beperkingen te bespreken, je moet dan toestemming geven om relevante medische gegevens in te zien en van daar uit word je aanvraag beoordeeld.
Bedenk me nu dat toen ik mijn eerste rolstoel kreeg ik ook langs een arts ben gegaan van de gemeente.

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 22:49

@gianti, in nederland kan je een aanvraag doen bij de gemeente voor een rolstoel.
Afhankelijk van je handicap, wordt gekeken wat voor rolstoel bij je past. Meestal proberen ze je te laten gaan met iets dat zo goedkoop mogelijk is.

Als je een aanvraag doet, is het handig jezelf goed voor te bereiden en te bedenken wat voor eisen je hebt.

Overigens ben ik ook bij een arts geweest destijds. Toen nog ciz.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 23:07

ievie schreef:
@gianti, in nederland kan je een aanvraag doen bij de gemeente voor een rolstoel.
Afhankelijk van je handicap, wordt gekeken wat voor rolstoel bij je past. Meestal proberen ze je te laten gaan met iets dat zo goedkoop mogelijk is.

Als je een aanvraag doet, is het handig jezelf goed voor te bereiden en te bedenken wat voor eisen je hebt.

Ik hoef niet continu buitenshuis er een. Maar vooral afgelopen winter Meerdere malen nodig gehad en leen rolstoelen zijn veels te zwaar voor mijn schouders om te duwen :(

Maar nee heb ik ja kan ik krijgen!

Rofah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 23:12

Ook voor incidenteel kun je in aanmerking komen hoor :j
Mijn eerste was ook een incidentele omdat ik toen nog wel stukjes kon lopen maar bijv niet een dagje weg of winkelen :)

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 23:21

Gianti schreef:
ievie schreef:

Ik hoef niet continu buitenshuis er een. Maar vooral afgelopen winter Meerdere malen nodig gehad en leen rolstoelen zijn veels te zwaar voor mijn schouders om te duwen :(

Maar nee heb ik ja kan ik krijgen!

Bedoel je dat je jezelf wilt voortbewegen? Dat vraagt een heel andere rolstoel dan wanneer je geduwd wordt.
Deze actieve Adl rolstoelen zijn duurder dan de duwrolstoelen en worden minder snel verstrekt. Maar ik zou er sowieso voor gaan. Zorg dat je weet wat je wil!

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 20:59