Wat voor sportkleding kiezen i.v.m. zweten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 17:17

Maris schreef:
Die sporttights van Hunkemoller, zijn die ook van dry fit materiaal ? Of is dry fit gewoon een chique naam voor een hele gewone samenstelling van stof ( polyester en lycra ofzo ) ?
Ik had altijd een katoenen legging aan, maar das niet zo handig met zweten, blijft ook heel lang nat.

edit : ik kan geen sportlegging vinden bij Hunkemöller van Doutzen ??

Geen idee, maar volgens mij is dry-fit de handelsnaam van Nike en hebben andere merken het ook, alleen onder een andere naam. Weet dat ik jaaaaren geleden ook al zo'n shirtje van Asics had maar dat heette geen dry-fit. Maar is precies hetzelfde fijne materiaal :j.

Nee klopt, die Doutzen collectie is er helaas niet meer ;( .

Natasja71

Re: Wat voor sportkleding kiezen i.v.m. zweten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 17:43

Sorry goede website moet zijn hardloopaanbiedingen.nl

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 18:53

Maris schreef:
Hebben jullie trouwens enig idee of je in een hardlooplegging ook kan yoga-en/pilates lessen kan volgen ? Misschien is dan een hoge tailleband wel fijner ( en ik denk dat hardloop leggings dat niet hebben ?!) ?

Waarom niet?
Mijn ervaring is dat je vooral geen wijd shirt moet hebben bij yoga (die valt over je hoofd := )
Voor de rest is het even uittesten wat je zelf prettig vindt zitten

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 18:58

Magrathea schreef:
Maris schreef:
Hebben jullie trouwens enig idee of je in een hardlooplegging ook kan yoga-en/pilates lessen kan volgen ? Misschien is dan een hoge tailleband wel fijner ( en ik denk dat hardloop leggings dat niet hebben ?!) ?

Waarom niet?
Mijn ervaring is dat je vooral geen wijd shirt moet hebben bij yoga (die valt over je hoofd := )
Voor de rest is het even uittesten wat je zelf prettig vindt zitten

Ik kan me voorstellen dat je voor hardlopen minder bewegingsvrijheid nodig hebt in je leggings als bij pilates b.v. Dus ik dacht dat er misschien minder elastan in de hardloop leggings zou zitten.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 19:19

Ik kan in de spagaat in mijn pakje hoor! Alleen mijn eigen lijf is een beperkende factor :)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 19:20

maaikemuis schreef:
Ik kan in de spagaat in mijn pakje hoor! Alleen mijn eigen lijf is een beperkende factor :)

Haha, dat herken ik !
Nu nog even uitvinden hoe groot de sportleggings van Nike vallen. Iemand die er advies over heeft ? Vallen ze groot of normaal of toch klein ?

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 19:33

Ik pas met mijn 1.80 en 68 kilo altijd in een M. Ik zou zeggen dat ze vrij normaal vallen.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 21:15

Ik doe de body balance in de zelfde broek als de crossfit of bootcamp, alleen een wat kortere broek vind ik dan niet fijn omdat dat gaat omkrullen juist op het moment dat je in een onmogelijke houding staat. En met shirtjes idd niet een te groot gat voor je hoofd anders kijk met bepaalde oefeninge steeds je shirt in.