Eigen grijze haren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Punz

Re: Eigen grijze haren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 21:47

MirandaFuego:
Doe mij deze kleur!! Echt mooi!!!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 21:54

Ik zit nog in de overgangsfase :D
Ik ben 47 en verf het al zeker meer dan 20 jaar. Sinds vorig jaar ben ik begonnen met biologische henna. Als ik nu wat vaker moet dan heb ik in ieder geval niet die chemische zooi op m'n hoofd. Ik zie vaak grijze koppies die er schitterend uitzien, maar zelf ben ik nog niet zover :)

Equardor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 22:07

ik heb sinds een jaar een mooie zilvergrijze bos haar. (ben 46) Ik was het verven zat en vroeg me af waarom ik die nie=tvriendelijke prut op mijn hoofd zat te smeren. ik vond het begin het ergste. dan wordt er nogal eens gevraagd of je de uitgroei niet bij moet werken. toen dat voorbij was heb ik het elke knipbeurt korter laten knippen. ik ben nu reuzeblij met mijn veel mooiere haar zonder verf.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 23:11

Ik ben 49 heb eerder wel geverfd maar niet vanwege grijs maar gewoon eens wat anders. Nu gaat soms verfje over als ik wat anders wil. Vaak rood, bordeau of kastanje. Haar is donker en pakt lastig verf op. Ben wel grijzig maar gaat laatste twee jaar niet hard meer. Vrij donkere kleur van mezelf nog.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 13:16

Ik ben 45 en volgens mij al behoorlijk grijs, maar ben zelf echt nog niet zo ver om met grijs haar rond te gaan lopen :n

Wie weet komt dat ooit nog eens, maar tot die tijd zijn de haarverf en ik beste vrienden :D

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 13:25

Ik ben 53 en kreeg de laatste keer dat ik zelf verfde zó'n jeuk, _-:( dat ik er mee wil stoppen. Maar ja... is ook zo schrikken voor mijn omgeving om er ineens als Gandalf the White bij te lopen...
Dus heb ik een soort van Coupe Soleil laten doen, (komt je hoofdhuid niet mee in aanraking door de folie) maar ik heb al weer 5 centimeter uitgroei, dus sta ik nu voor de keuze: schaar er in of... nou ja, doormodderen met een spuitbus tegen de uitgroei... of wat dan ook.
Laatst bijgewerkt door Zoolgangster op 15-06-17 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 13:39

Vroeger verfde ik mijn haar omdat ik een ander kleurtje wel leuk vond.
Toen jaren niet gedaan, maar sinds het echt wit wordt weer wel.
Op zich vind ik witte haren niet erg maar het zit bij mij allemaal geconcentreerd op een plek. Ik heb bruin haar en dan rechts boven mijn oog een hele witte hoek.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-17 15:42

Zoolgangster schreef:
Ik ben 53 en kreeg de laatste keer dat ik zelf verfde zó'n jeuk, _-:( dat ik er mee wil stoppen. Maar ja... is ook zo schrikken voor mijn omgeving om er ineens als Gandalf the White bij te lopen...
Dus heb ik een soort van Coupe Soleil laten doen, (komt je hoofdhuid niet mee in aanraking door de folie) maar ik heb al weer 5 centimeter uitgroei, dus sta ik nu voor de keuze: schaar er in of... nou ja, doormodderen met een spuitbus tegen de uitgroei... of wat dan ook.

Ik zat met hetzelfde probleem qua uitgroei.
Heb het bij een kapsalon laten blonderen met extra highlights. Toen de uitgroei verscheen weer highlights tot op de huid maar geen uitgroei meer geverfd. De derde keer nogmaals extra highlights (niet op uitgroei) en een grijsspoeling zilverwit. Het is nu prima!Niet echt nog heel zilver maar meer witblond zilver. Door de zilvershampoo komt er een ietwat grijzige kleur die overeenkomt met mijn zilverwitte uitgroei.
Ik vind het een verademing me niet meer aan de uitgroei te hoeven ergeren. Zal me hooguit ergeren dat het nog niet helemaal mijn eigen gezonde ongeverfde haar is.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 18:16

als je niet meer kunt verven maar het toch graag wilt dan kun je ook met henna kleuren he, niet chemisch :)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 18:27

Kinke schreef:
als je niet meer kunt verven maar het toch graag wilt dan kun je ook met henna kleuren he, niet chemisch :)

Ja, klopt, maar dan zit ik weer iedere 3 weken uitgroei weg te werken. Plus de kapper kan niets aan mijn haarkleur meer doen als ik er al henna in heb zitten...

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 19:12

Wat een grappig topic.

Ik ben nu 51 jaar en ik weiger mijn haren te verven maar ik heb wel geluk want met mijn rossige haar valt het veel minder op dat ik inmiddels aardig rossig en zout ben :D

Ik permanent het wel 1 x in het jaar om het wat luchtiger te maken, heb zelf erg lijsig haar.
Afbeelding
Ik van de winter , net 51 geworden.

voorjaar
Afbeelding

Ik wacht gewoon tot ik helemaal grijs ben en dan zie ik wel weer.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-17 20:13

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 20:28

Vroeger verfde ik altijd.
Ik was van licht blond naar donker blond gegaan eigen kleur.

Toen ging een andere kapster mij knippen en die zei.
Kleuren doen we niet meer.
We maken highlights.
Ene keer knippen
Keer erna highlights

Ik was met goede zilvershampoo en ben nu blondgrijs

Afbeelding

Bevalt me prima

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 20:36

Mando schreef:
Vroeger verfde ik altijd.
Ik was van licht blond naar donker blond gegaan eigen kleur.

Toen ging een andere kapster mij knippen en die zei.
Kleuren doen we niet meer.
We maken highlights.
Ene keer knippen
Keer erna highlights

Ik was met goede zilvershampoo en ben nu blondgrijs

[ [url=m/RWuyYz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bevalt me prima

Mooi!
Ik heb van nature heel donker haar, dus bij mij valt de grijze uitgroei meteen op...daarom zijn ze met lowlights bezig geweest, zodat de uitgroei minder opvalt (ben nu donkerblond met lichte strepen). Maar nu zit ik er dus over te denken om maar voor grijs te gaan.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 20:47

Ik wilde grijs maar dat wilde ze niet doen _O-

En op deze manier vallen mijn grijze haren niet zo op

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-17 20:50

Mando, het staat je goed! Bij mij wilde de kapper ook niet grijs verven. Schijnt heel lastig te zijn. Bij kapper nr 3 dus eindelijk mijn zin gehad met een grijsspoeling.
Zoolgangster, gewoon doen! :))
Ik ga eerdaags weer voor een grijsspoeling. Het is nu meer zilverwit blond. Er mag best een grijszweem in zitten. Nice :D

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 09:12

Ik verplaats je topic even naar [MWS] Mensenwelzijn en Sport.

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 09:35

Hier komen de grijze haren ook frequenter voor, maar het valt niet op in blont. Verven begin ik beslist niet aan, hooguit coupsoleil ik het af en toe. En halflang is erg handig; als het niet meer zit (cap is funest) steek ik het op. Ik loop dus bijna altijd met opgestoken haar om niet als Ma Flodder door het leven te gaan met baggerlaarzen aan... :P
Twee kennissen zijn totaal grijs, de ene al vanaf haar 30ste, en ze verft het al 10 jaar niet meer omdat met lang haar dat bijna geen doen is. De ander heeft een pittig kapsel en is mooi zilvergrijs. De rest verft.
Mijn zwager was jong grijs en verfde het ook geregeld. Maar soms viel het iets te donker uit en bestelden zijn collega's babi pangang met nasi bij hem. :D :D :D

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 09:38

Ik heb altijd lang haar gehad en droeg eigenlijk altijd een staart omdat los niet practisch was.
Nu heb ik halflang haar wat ik los draag .
Kan nog net in een staartje maar staat ook netjes los.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 09:38

Ik doe mee met het niet verven van mijn enkele grijze haren ! Ben nu 48 maar als ik dan tegen mijn vriendinnen zeg (die af en toe een grijze haar bij mij zien) dat ik niet van plan ben om te gaan verven dan kijken ze me wat meewarig aan. Het er ouder uit zien neem ik dan maar op de koop toe , al die chemische rommel op mijn hoofd vind ik erger. En je bent zo oud als je je voelt, door het vele sjouwen bij de paarden blijf ik gelukkig slank en gespierd, dan zijn die grijze haren toch ook geen probleem!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 10:39

Ik vind het altijd zo'n maf gezicht , een grijze man en dan een vrouw er naast volledig in kleur, alsof hij met een jonge griet aan de haal gegaan is.
Je wordt toch samen ouder en die grijze haren horen er bij.
Ik kan me best voorstellen dat je in het begin toch verft als je erg donker haar hebt en het echt peper en zout is maar als je eenmaal grijs bent , laat het dan zijn.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-17 10:55

:D en de club met grijze haren groeit gestaag

Op mn werk waren de heren al aan het discussiëren welke kleur ik nou had. Werd er op gewezen door een vrouwelijke collega. Ze waren er niet over uit of het nou blond of grijs was. :D

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 11:00

Hier nog een grijsje! Ik heb het bijna 30 jaar geverfd, eerst zelf en daarna steeds door de kapper, omdat ik vroeg grijs was. Totdat ik het zat was, ik moest elke vier weken de uitgroei laten bijwerken. En zelfs dan liep ik de laatste anderhalve week met zo'n witte naad op m'n hoofd.
De kapper heeft highlights erin gemaakt en het was eigenlijk zo gebeurd. Nooit meer iets aan gedaan en binnen no time was ik grijs. Ik krijg er nu al twee jaar nog steeds wekelijks complimenten over, zelfs van vreemden. :)) meestal van dames die dan zelf aan het nadenken zijn over de haarkleur.
Ik vind het enige nadeel dat mijn haar nu ik het niet meer verf zo zacht is, vond een beetje "stugger" heel fijn.
Spatter, bofkont ben jij zeg, mooi!

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 08:37

Bravura schreef:
:D en de club met grijze haren groeit gestaag

Ja leuk! Goed onderwerp ;)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 14:31

Gisteren naar de kapper geweest, en de schaar erin laten zetten. De highlights/lowlights van de vorige keer gaven een leuk effect samen met het grijs/wit wat ik al heb... heb dus niets bijgekleurd en het is de bedoeling dat dat ook niet meer gebeurd. En zo groeit mijn grijze haar gestaag. :D