Ontvelde wond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 22:23

Charaz schreef:
Hannanas schreef:
Lekker een dikke lik betadinezalf en een pleister erop. Niet laten drogen, komt de genezing niet ten goede.
En vaak de pleister met zalf vervangen, bijv bij iedere maaltijd.

Hoe kom je aan deze wijsheid? Je moet juist een dunne laag smeren zodat de wond kan blijven ademen en je hem niet afsluit

Waarom überhaupt een smeersel erop :? Zo'n mini-wondje groeit toch vanzelf wel weer dicht :=
Ik doe iig nooit wat op wondjes. Je lichaam heeft een prima zelfherstellend vermogen :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 22:54

prugelpiet schreef:
Velletje eraf (hoe is eigen keus, ik zou m er gewoon af trekken :') ) schoonmaken en verder met waar je mee bezig was.

Dat dus.. maar met schaar knippen kan ook.
En pleister alleen als het blijft bloeden ander klieder je zo de boel onder of als je vieze klusjes doet.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 22:56

verootjoo schreef:
Waarom überhaupt een smeersel erop :? Zo'n mini-wondje groeit toch vanzelf wel weer dicht :=
Ik doe iig nooit wat op wondjes. Je lichaam heeft een prima zelfherstellend vermogen :)

Inderdaad, aan dit soort miniwondjes doe ik ook nooit iets. Om eerlijk te zijn ontsmet ik dit soort kleine wondjes niet eens en plak het niet af, ook niet als ik stallen uit mest o.i.d.
's Avonds douchen en het is weer schoon :') Ik heb zelf het idee hoe meer je er op smeert of hoe vaker je het afplakt hoe weker en gevoeliger de huid wordt. En dan duurt de genezing ook veel langer.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 22:57

Charaz schreef:
Hannanas schreef:
Lekker een dikke lik betadinezalf en een pleister erop. Niet laten drogen, komt de genezing niet ten goede.
En vaak de pleister met zalf vervangen, bijv bij iedere maaltijd.

Hoe kom je aan deze wijsheid? Je moet juist een dunne laag smeren zodat de wond kan blijven ademen en je hem niet afsluit

Heb je gelijk in! Ik verwoordde het verkeerd, met een echte dikke lik komt de zalf sowieso aan alle kanten onder de pleister vandaan.
Maar zalf is iig beter dan aan de lucht drogen!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 08:25

verootjoo schreef:

Ligt heel erg aan de plek van het wondje. Had laatst een hele rip van mijn hand af, net onder mijn middelvinger (daar waar je je botjes echt voelt zeg maar). Daar smeer ik wel wat op, anders word het ruw en is het een week later bij de training er zo weer af :+ Dus dan regelmatig even invetten, 's ochtends even met de scrubhand erover voor de hardere stukjes en deukjes. Nu zie je er niks meer van :+

bloementje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 14:23

Suzanne F. schreef:
Haha je bent vast geen turnster. :D
Velletje eraf halen, ontsmetten en eventueel pleister erop. Maar beter is in de open lucht houden.

Wou net Posten dat ik dit soort wondjes erg vaak heb gehad door turnen.
De enige tip die ik je kan geven zoveel mogelijk aan de lucht laten drogen dan ben je er het snelst vanaf, alleen tijdens werk afdekken met een pleister.

tanjaatjuhh

Re: Ontvelde wond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 14:24

Zo ik dacht nu komt het haha. Dat is niks joh. Heb mijn hele middelvinger ontvelt trekt wel weer dicht.