Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Macs schreef:Acenocoumarol bij trombose bedoel ik.
Mars schreef:Ach apotheken zijn ook niet zaligmakend. Mijn oma kreeg een antibiotica voorgeschreven die niet kon met haar hartmedicatie. Werd door die &*%$#@ van een assistente verteld dat ze dan maar even 4 dagen moest stoppen met medicijnen voor haar hart zodat ze haar kuurtje kon nemen![]()
Gelukkig is ze zelf op haar 86ste nog zo helder om eerst de cardioloog te bellen... Maar je zal het advies maar opvolgen..
Mars schreef:Ach apotheken zijn ook niet zaligmakend. Mijn oma kreeg een antibiotica voorgeschreven die niet kon met haar hartmedicatie. Werd door die &*%$#@ van een assistente verteld dat ze dan maar even 4 dagen moest stoppen met medicijnen voor haar hart zodat ze haar kuurtje kon nemen![]()
Gelukkig is ze zelf op haar 86ste nog zo helder om eerst de cardioloog te bellen... Maar je zal het advies maar opvolgen..
Ibbel schreef:Waar ik me aan kan ergeren zijn de zelfzorgmiddelen die niet geregistreerd zijn als medicijn. En dan met name de kruiden- en natuur"geneesmiddelen" waar wel degelijk gevaarlijke werkzame stoffen in kunnen zitten (met homeopathie is dat dan gelukkig niet het geval).
Die middelen mogen geen 'geneesmiddelen' meer genoemd worden, gelukkig, maar worden nu net zo vrolijk als 'medisch hulpmiddel' verkocht.
Máár er mag niet meer bij worden gezegd waarvoor het dan eventueel zou moeten worden gebruikt.
Kortom, leuke poging van de overheid om dit veld van grotendeels onzinnige geldkloperijmiddelen die deels echter wel degelijk link kunnen zijn omdat er wel degelijk ook werkzame stoffen in kunnen zitten (neem dingen als 'wilgenbast' - als je érgens een gat mee in je maag kan branden is het wel het originele salicylzuur) te willen verbieden, maar je geeft het beestje een ander naampje ('medisch hulpmiddel' - ik zie dan dingen als krukken voor me) en je omzeilt de wet gewoon.
luuntje schreef:Wat ik jammer vind is dt alles verpakt is.
Bij de apotheek laat ik sommige medicatie al uit de verpakking halen en in een potje doen.
Vraag mij af waarom mijn allergietabletten per stuk verpakt moeten zijn.
Gooi ze gewoon in een potje bij elkaar.
luuntje schreef:Wat ik jammer vind is dt alles verpakt is.
Bij de apotheek laat ik sommige medicatie al uit de verpakking halen en in een potje doen.
tamary schreef:luuntje schreef:Wat ik jammer vind is dt alles verpakt is.
Reactie met zuurstof/vocht geeft mogelijk vermindering werking of het verkruimeld en de dosering wordt dan variabel. Dat onder beschermde atmosfeer verpakt zijn is dus om te kunnen garanderen dat pil 1 uit de verpakking net zo goed werkt als pil 50.
Jennyj01 schreef:Wat ik vooral mis zijn de polaramine tabletten en crème. In Spanje voor een appel en ei te koop en hier niet te krijgen. Zelfs op recept niet. Het zijn allergie medicijnen voor degene die het niet kennen.
karuna schreef:Enige wat fijn zou zijn daarin is goede crème tegen jeuk. In Frankrijk vrij te verkrijgen in NL niet.