Allergische reactie insectenbeet

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JoyCiej007

Berichten: 17429
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 18:12

En hoe moeilijk ook; probeer niet te krabben.

Ik had laatst een flinke reactie op m'n rechterbil.... dat is kapot gegaan en deed onwijs veel zeer, maar jeukte ook erg.
Na een verhoging van mijn dosis medicatie, en smeren met hormonenzalf wat ik nog had liggen, werd het niet minder, ik kreeg echt brand en jeuk over mijn hele lijf. Ik was dan ook bang voor mogelijk gordelroos.

Naar de HA en met een stootkuurtje prednisolon was het zo over. en gelukkig geen gordelroos.

Ik zou je toch adviseren morgen even je HA te bellen. Als je dergelijk heftige allergische reacties hebt, dan werken simpele smeerseltjes en homeopathische/zelfhulpmiddeltjes uit de drogist meestal niet of niet voldoende, spreek ik helaas uit ervaring.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Allergische reactie insectenbeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-17 18:16

Niet krabben is zooo lastig.. ik wrijf er nu meestal overheen, omdat het op dit stadium ook zeer doet bij aanraking. De bulten zijn door mijn broek heen te zien..
Afgelopen zomer zat ik op vakantie in spanje, daar ben ik zo erg gestoken dat de apotheker daar wit weg trok zo erg was het, moet wel zeggen dat het sinds dien steeds extremer is geworden.

Hebben dingen als voedsel hier trouwens ook invloed op vraag ik me af?
Moet zo nog langs de appie dus ga zeker even voor hooikoortstabletten kijken :j

mirriezz
Berichten: 2013
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 18:20

Ik heb hiervoor ook altijd cetrizine in huis, al heb ik al een tijdje niet meer deze grote bulten gehad. *Klopt het even af*

Cetrizine is een antihistamine en wat ik fijn vind is dat hele kleine dosis al genoeg is. Ik geloof dat ik pilletjes heb van 10mg, waarvan ik er als boost 2 slik en dan 2x per dag 1 ofzo? Echt maar een heel klein beetje. Dan voelt t ook niet dat je je lijf volpompt met chemische troep

Edit: mss hebben ze wel cetrizine tegen woordig bij de Appie ook. Dacht het laatst in een supermarkt te hebben gezien

marleen_88

Berichten: 14149
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 18:26

Ik ben er vorige week nog mee op de spoedeisende hulp geweest. Koelen en antihistamine waren het advies. Dus weer naar huis. Drie lagen later doodziek en een bacteriele infectie rijker.


Afbeelding

NoGo

Berichten: 1905
Geregistreerd: 30-08-03
Woonplaats: ergens bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 18:29

Hier ook mega allergisch vooral voor dazen, ik kwam er per ongeluk achter dat insprayen met betadine spray helpt.
Had na een steek vanuit het land niets om handen (pillen en zalfjes huisarts werken niet) en stalgenootje zei spray er even betadine op.
Branden 3 sec als hel maar binnen anderhalf uur was de volledige bult/schijf weg.
Sindsdien zweer ik bij de betadinespray (zalf, shampoo en betadinescrub werken niet!)

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Allergische reactie insectenbeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-17 18:55

Jeetje marleen_88 dat ziet er ook niet best uit zeg.. maar denk ik toch een andere reactie als wat ik heb gezien die van jou vlak blijft en dat blaasje heeft..

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-17 19:00

NoGo schreef:
Hier ook mega allergisch vooral voor dazen, ik kwam er per ongeluk achter dat insprayen met betadine spray helpt.
Had na een steek vanuit het land niets om handen (pillen en zalfjes huisarts werken niet) en stalgenootje zei spray er even betadine op.
Branden 3 sec als hel maar binnen anderhalf uur was de volledige bult/schijf weg.
Sindsdien zweer ik bij de betadinespray (zalf, shampoo en betadinescrub werken niet!)


Was de bult open? Of gewoon net gebeurd?

JoyCiej007

Berichten: 17429
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 19:01

hmm, voedsel tsja......... tenzij je ook nog een voedselallergie/intolerantie hebt....

er bestaan wel histaminevrije of histamine arme diëten. Maar histamines zitten echt in onwijs veel dingen. Voor mijzelf zal het toch niet helpen, omdat ik van mijzelf al teveel histamines in mijn bloed aanmaak. Ik zal dus altijd antihistaminica nodig hebben, ookal zou ik een dergelijk heftig dieet willen volgen.

En dat wil ik niet, want vrijwel álles wat op die lijst staat wat je dan niet zou moeten eten, vind ik errug lekker. En bij gluten kun je nog eens speciaal producten kopen die glutenvrij zijn, maar dat is bij histamines een heel stuk lastiger.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Allergische reactie insectenbeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-17 19:10

Nee zo bedoelde ik het ook helemaal niet, daar heb ik ook geen zin in haha!

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Allergische reactie insectenbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 19:14

Ik ben ook allergisch voor bepaalde muggen denk ik, maar hooikoorts pilletjes helpen goed en verder smeer ik er ook altijd wel een zalfje op ter verkoeling

Britt_Sisi

Berichten: 8950
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Allergische reactie insectenbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 23:09

Ik heb gehoord dat als je gewoon zo'n allergiepil van de Kruidvat ofzo neemt dat ook helpt! En tegen de jeuk azijn er op!

NoGo

Berichten: 1905
Geregistreerd: 30-08-03
Woonplaats: ergens bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 23:35

sanso schreef:
NoGo schreef:
Hier ook mega allergisch vooral voor dazen, ik kwam er per ongeluk achter dat insprayen met betadine spray helpt.
Had na een steek vanuit het land niets om handen (pillen en zalfjes huisarts werken niet) en stalgenootje zei spray er even betadine op.
Branden 3 sec als hel maar binnen anderhalf uur was de volledige bult/schijf weg.
Sindsdien zweer ik bij de betadinespray (zalf, shampoo en betadinescrub werken niet!)


Was de bult open? Of gewoon net gebeurd?

Net gebeurd...zolang ik binnen het uur spray gebruik is er niets aan de hand.
Alle omaweetraad/azijn trucs werken bij mij niet.

_merel_

Berichten: 1844
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Vosmer

Re: Allergische reactie insectenbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 23:48

Ik heb, omdat mijn huid soms gewoon openscheurt, Cutivate-zalf van de huisarts gekregen.... is n vrij heftig zalfje, maar sindsdien nooit meer van die megaschijven en zoveel jeuk of pijn meer gehad.

Tallie1979
Berichten: 22794
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 00:36

Ik heb ook altijd zo'n bizarre heftige reactie op steken van paardenvliegen/horzels. Bij mij worden de bulten zo groot als een uitgespreide hand.

Ik heb gemerkt dat als ik het koel, het minder pijnlijk is. Niet met ijs, maar bijvoorbeeld een coolpack uit de koelkast. Nat washandje erom en een poosje erop. Heerlijk!

En allergie tabletten innemen. Het is vooral uitzitten! :(

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Re: Allergische reactie insectenbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 08:04

Ik heb ook zulke reacties op muggenbulten en mijn benen hebben nu 14 van zulke plekken.
Ik slik nu vitamine B bij dan ben je minder lekker zeggen ze.
Allergie tabletten idd. En zo'n anti-jeuk zalf.

Abracadabra9

Berichten: 5006
Geregistreerd: 23-03-07

Re: Allergische reactie insectenbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 08:21

Ik krijg precies dezelfde bulten van muggenbeten, vooral als in in het buitenland ben. Van die nare harde stijve jeukende schijven worden het. Ik gebruik er van die blauwe antihistamine pilletjes voor.

lolotjeh
Berichten: 476
Geregistreerd: 11-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 08:28

Ik heb ook een mugge allergie. Krijg gelukkig niet van die grote schijven op mijn lijf maar bulten met behoorlijke blaren er op.... Voor mij is het dan plijsters plakken en aan de hooikoorts tabletjes op advies van huisarts is een anti allergie draag ik die ook altijd bij me voor geval dat... En tuurlijk veel koelen het geeft zo veel opluchting als zo'n bult jeukt.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Allergische reactie insectenbeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-17 09:06

Jeetje wat hebben veel mensen hier last van, dacht dat ik de enigste was!
In het buitenland is het inderdaad nog vele malen erger als hier in Nederland, misschien andere soorten muggen?

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Re: Allergische reactie insectenbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 13:44

Ik heb er medicijnen voor gekregen van het ziekenhuis. Krijg reacties die nog erger zijn dan foto's hier in dit topic. Een hele arm gevuld met vocht bijvoorbeeld door een dazensteek.

Met die pilletjes snel weer onder controle.

xZiva_

Berichten: 3996
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 18:13

Hier nog iemand met extreme muggen allergie! :D
Dacht ondertussen dat ik de enige was :=

Was vandeweek op school gestoken, mega plakkaat. Rood, heel warm en gezwollen als een ik weet niet wat.. deed vreselijk pijn doordat mijn huid zo strak ging staan. Kreeg het opeens bloedheet, zweten als een otter en duizelig. Toen voelde ik de plek en wist ik hoe ver het was

Iris82

Berichten: 39864
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Allergische reactie insectenbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 18:14

Ik heb het vooral bij moerasmuggen. Niet bij de gewone variant gelukkig. Helaas zitten moerasmuggen niet alleen bij moeras. :(

kraakte
Berichten: 3077
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 18:20

Het proberen waard:
Nat gaasje met Baking soda er een tijdje ophouden. Soda wordt een soort papje door t natte gaasje en dat er dan een paar keer per dag opleggen.trekt de ontsteking eruit.

ElCid

Berichten: 9257
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 18:26

Ik ben kort geleden nog gestoken in mijn benen, ook weer een allergische reactie en dus dikke, rode en pijnlijke plekken waardoor mijn knieën en delen van mijn bovenbenen fiks opgezwollen waren.
Ik slik dan een paar dagen anti-histamine ( Loratidine) en maakt een "cocktail" van Hydrocortison zalf, antibiotica zalf en Azaron; in een potje, roeren en in de ijskast of diepvries. Na 2 dagen is het dan over.
Recept voor de cocktail heb ik ooit van iemand uit Amerika en het is echt het enige wat helpt :j :j

Jaren geleden in Frankrijk een keer of 80 gestoken door de plaatselijke muggen ( in 1 nacht!) , toen van een arts daar anti-histamine, pijnstillers en antibiotica gehad want ik was er echt ziek. Was toen gelukkig na een dag of 2 een stuk beter.

Groot nadeel als muggen dol op je zijn :o

Ik kreeg een tip om Vitamine B1 te slikken ( thiamine) dat schijnen muggen niet lekker te vinden en natuurlijk knoflook eten! Homeopathisch kan je Apis Mellifica of Ledum nemen. Helpt als je gestoken bent maar werkt ook om steken te voorkomen.
Laatst bijgewerkt door ElCid op 06-06-17 18:34, in het totaal 3 keer bewerkt

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Allergische reactie insectenbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 18:30

Ik kan het net zo erg hebben als jij hebben ts. Ik gebruik loratadine. Mocht ik te laat zijn met mijn pillen of vergeten dan ist inpakken met een koelpak erop.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Allergische reactie insectenbeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-17 19:27

Morgen ga ik Ceterizine (als ik het goed schrijf) halen bij de apotheek, ik houd jullie op de hoogte!