Dobbelicious schreef:Mijn advies: geef het tijd. Tijd aan jezelf om te wennen aan de nieuwe situatie. En die nieuwe situatie is dat je ex niet meer onderdeel is van jouw leven en dat er nu een nieuw persoon is die je graag ziet. En geef het ook tijd om die nieuwe persoon echt te leren kennen.
Natuurlijk kun je hem niet met je ex vergelijken; je hebt een veel langere geschiedenis met je ex dan met je nieuwe vriend, dus je nieuwe vriend zal het nooit kunnen winnen van je ex. Maar wanneer je zorgt dat de geschiedenis met je ex niet meer langer wordt (door hem uit je leven te verwijderen, op elk punt, dus ook op social media) en er voor zorgt dat de geschiedenis met je nieuwe vriend alleen maar langer wordt, zul je merken dat je je nieuwe vriend uiteindelijk veel meer gaat waarderen en de gevoelens naar je ex toe steeds minder worden.
Ik heb in precies dezelfde situatie gezeten en ik vond het ook heel moeilijk om het contact te verbreken en ik voelde me ook zoals je zegt heel erg schuldig naar de nieuwe liefde. Maar doordat we wel met elkaar verder zijn gegaan, hebben we een heel nieuw verhaal opgebouwd samen en dit nieuwe verhaal is me nog veel dierbaarder geworden dan het verhaal dat ik met mijn ex ooit geschreven had.
Leer kijken naar de dingen die je in je nieuwe vriend waardeert en wees open en eerlijk naar hem, ook over je depressie. Je hoeft hem niet te zeggen dat je twijfelt over hem, maar je kunt wel zeggen dat je het nog moeilijk vind om met hem samen te zijn omdat de geschiedenis met je ex nog vers is. En laat hem er ook vooral bij weten dat je hem wel echt leuk vindt. Want geloof me, als iemand de kracht heeft om je uit dat dal te trekken en je weer te laten stralen, dan zit er echt wel iets van gevoelens voor hem bij jou. Je moet dat 'iets' alleen wel een eerlijke kans geven, die gevoelens voeden en het de tijd geven om uit te groeien tot iets moois. Onthoudt heel goed: het gras is niet groener aan de overkant, het gras is groener daar waar je het water geeft.
Tijd geven wil ik het sowieso wel, ik vind hem wel echt heel leuk. Het is gewoon dat ik me soms niet altijd even gemakkelijk of vertrouwd voel. Dit is nog heel erg wennen voor mij, omdat ik een relatie dan ook nog nooit eerder met iemand anders heb gehad... Het dringt dan ook wel stilaan door.