Wie skeelert er nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-17 21:09

Jeetje Borstnoot, wat een joekels :wow: Snap dat je even overslaat!

Ik heb geen remblokje op die van mij staan dus rem door een soort van pirouette te maken. Ik raad het wel niet aan als je er niet zo handig mee bent :=
Ik heb net ook even de prijzen van "professionele" skeelers bekeken, ik viel bijna van mijn stoel! Het zal toch nog even met de stuntskates worden of anders de Decathlon :=

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 21:13

Ik ben ook groot fan van skeeleren, zomers doe ik het ook echt regelmatig. Er is laatst een gloednieuw fietspad aangelegd heel dicht bij mijn huis, en in combi met het lekkere weer kriebelt het enorm. Helaas heb ik mijn pols gebroken, maar zodra dat weer helemaal genezen is ga ik weer op de skeelers. Ik vind het heerlijk om savonds na een lange dag nog een rondje (10 a 15 km) te doen. Ik doe het overigens echt voor de lol, en merk wel dat als ik het een paar keer per week doe dat ik er wel wat strakker van word. Ik ben wel benieuwd hoe het zal gaan als ik straks weer aan de gang ga, ik moet altijd even inkomen :+

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 21:19

Dank voor de tips. Remblokken heb ik wel maar gaf voor mijn gevoel ook geen snelle stop. In de zin van: auto ziet mij over het hoofd. Maar ik een zelf nog op tijd.

Borstnoot: oeh dat ziet er niet fijn uit... Balen dat je zo verdwaald was zeg. Hoop extra kilometers zo.

Wings-love: zo zag ik het ook al voor me. Bij een rotonde twijfelde ik of de auto mij voorrang ging geven. Daar was niks om me tegenaan te gooien oid dus zocht ik maar oogcontact met de chauffeur. Ik denk dat hij mijn twijfel zag want hij wuifde vriendelijk dat ik toch echt door mocht rijden, haha
Die pizza-stamp ga ik eens proberen.

Snollygoster ik meende mij zoiets ook van de lessen te herinneren, maar durfde dat echt niet aan. Best druk op straat: ik zag mezelf al liggen, whaha

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 21:34

Remmen kan ik ook niet, denk dat als het echt fout dreigt te gaan dat ik me dan maar gewoon laat vallen op een veilige plek :=

Gaan jullie altijd direct van huis weg of gaan jullie ergens heen om te skaten en trekken jullie dan daar de skates aan? Ik heb in de buurt op zich wel goede rechte stukken fietspad maar ik zie de weg daarnaar toe op skeelers niet echt zitten, want dan moet ik wel stukken slechte wegen over en een aantal bruggen die ik niet zie zitten (want ik kan niet remmen :P )

JustMe8484

Re: Wie skeelert er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 21:42

Wat een gevaren op de weg allemaal, hihi.

Ik ben nu gewoon van huis gegaan. Heb een rondje door de wijk gedaan en was een half uur onderweg. Genoeg opties hier om de route uit te breiden met fijne paden/wegen.

Overigens denk ik dat ik s Avonds eerder het rondje twee x pak of bv 1,5x het is makkelijk af te snijden. Want andere routes worden wel al snel donkere paadjes. Overdag leuk, maar s Avonds alleen niet zo tof

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 21:45

Ik ga meestal gewoon van huis. Vandaag zelfs door het centrum van Amsterdam gegaan. Ik was niet echt fan van het idee, maar het viel me alles mee :')

@Justme8484: als je veel gewicht op je remblok zet (mits je je voet met remblok goed voor je andere voet plaatst), rem je in mijn ervaring vrij snel. Zeker als je een soort pirouette draait op het moment dat je nog maar weinig vaart hebt. :')

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 22:20

Deze skates heb ik hele fijne dingen

Afbeelding

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 22:25

Nou, skates gepakt, zit alles helemaal vastgeplakt. De helft van de wieltjes draait niet meer, wielen zijn ook onwijs smerig en plakkerig. Beetje jammer -O- Misschien dat ik dan zaterdag even bij de decathlon kan kijken voor een nieuw paar, maar het is wel een zonde. Snap ook niet wat er gebeurd is.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 22:29

Peperkroket, ook al een pirouette. Echt,ik garandeer dat ik dan plat ga. Maar misschien toch maar oefenen nog met dat blokje.

Lovelucydan: mooi, ziet er snel uit!

Wat raar felicxa, kun je ze ook niet schoon krijgen?

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 22:55

Oooohh als jij je skeelers gaat showen wil ik dat ook doen met m'n nieuwe marteltuigen!

Afbeelding

Even een vraag waar ik graag zo snel mogelijk antwoord op wil hebben:
De blarenpleisters blijven maar groter worden en ondertussen zijn ze nu echt rond gevuld met vocht en zitten zo vol dat ik het gevoel heb dat de gel het niet meer aan kan. Ik heb geen blarenpleisters meer in huis en weet noet of zo'n ding kan knappen.
Iemand heel toevallig adviezen??

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 23:06

Ik heb dat ook weleens gehad, is nog nooit geknapt gelukkig! Maar het verliest wel het effect denk ik zo. Misschien ophouden tot morgen en dan nieuwe halen :) Als je het echt niet vertrouwt kun je ze eraf halen en dan goed droog en schoon houden. Maar kan me voorstellen dat het fijner is met de pleisters erop als schokdemping.

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 23:48

Die schokdemping bad geen nut meer omdat wanneer ik er tegenaan drukte het sap er uit liep en de gel als een knikker tegen de blaar drukte. Heb ze er nu af gehaald en hoop dat ze morgen al wat uit gedroogd zijn. Zo niet dan haal ik meteen nieuwe.
Voor de liefhebber wil ik nog wel een fotocposten maar het ziet er nu echt vies uit

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-17 23:50

Mij is altijd gezegd dat je zulke pleisters er niet af mag halen tot ze vanzelf loskomen! De pleisters drogen de blaren uit, dus het wordt vanzelf wel minder hoor. Als je het echt niet vertrouwt kan je het eraf halen en zelf knappen en dan eventueel er een nieuwe op plakken :)

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 09:15

Ik heb echt totaal geen ervaring met blaren pleisters. Dus geen tips.

Overigens ben ik er wel uit dat ik mijn idee om met kinderen te skaten voorlopig in de ijskast zet. Jongste in de wagen zou als ik de rem goed heb gevonden misschien nog gaan maar toch ook wat spannend en ik vind mezelf toch niet mobiel genoeg om in te kunnen grijpen als oudste even niet helemaal doet wat ze moet doen op haar fiets...
Wellicht als ik wat meer kilometers gemaakt heb en oudste iets braver en zelf handiger is op de fiets... Maar voor nu nog levensgevaarlijk...

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 09:19

Zo Borstnoot, wat een stoere skeelers! :D Wat voor maat wielen heb je er onder?
Heel veel sterkte met de blaren, dat ziet er alles behalve fijn uit. Wat ik persoonlijk aanraad, om meer blaren te voorkomen, zijn de Powerslide Footies, deze: *klik*. Onder je sokken aantrekken mocht je die aanhebben. Ik heb sinds ik ze gebruik nooit weer blaren gehad.

Oh en dit zijn mijn skeelers :D
Afbeelding

Balen Felixca. Wat voor skeelers heb je precies? Eventueel kun je de wielen er uit halen en de lagers in een bakje met wasbenzine gooien, dat wil soms nog wel eens helpen, maar als ze helemaal vastgeroest zijn werkt dat helaas ook niet meer.

En de afgelopen jaren hebben we inderdaad met de groep uit het andere topic een Endomondo groep/challenge gehad, superleuk is dat. Mocht daar inderdaad voldoende animo voor zijn, dan doe ik ook graag mee, en eventueel wil ik de groep ook wel aanmaken :j

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 09:54

Wat een gave skates hebben jullie. Ik heb daar ook op gestaan toen ik ze ging kopen. Maar ik kon er niet goed op weg komen op dit schaatsmodel... Helaas want ze schijnen qua snelheid heerlijk te zijn

Ik heb vaak de neiging om te veel op mijn enkels te leunen. Heb hoge skates nodig Ik probeer het ni te doen maar soms in the moment vergeet ik het gewoon tijdens een tocht

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 21:46

Hoihoi!

Lekker skeeler seizoen gehad allemaal?
Bij ons is het skeeler seizoen afgelopen en is vandaag het schaatsen weer begonnen!
Wie van jullie schaatsen er ook?

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 17:27

Schopt het topic omhoog.

Ik heb bedacht dat ik wil gaan skeeleren. Wil meer gaan doen qua sport en aan hardlopen heb ik echt een hekel. Skeeleren lijkt mij erg leuk. Vandaag naar de intersport geweest en ze hebben mij van alles uitgelegd en heb van alles gepast.

Maar wat hebben jullie voor broek aan met skeeleren? Mij lijkt een sportlegging het fijnst. Maar heb dus nog geen idee.

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 17:47

Ik trek binnenkort ook mijn skeelers weer uit de kast. Ik wil naast het paardrijden actiever zijn met fitness, maar hoor ook dat skeeleren heel goed voor je is. Lijkt mij eigenlijk wel saai om in je eentje te gaan skeeleren, dus nog maar iemand over te zien halen!

Ils, als je echt actief gaat skeeleren is een sportbroek het handigst. Gewoon een klein rondje kan wel met een spijkerbroek, maar als je actief bezig bent ga je misschien wel zweten en dan is een sportlegging idealer.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 20:49

Ik heb al wel een jaar niet op mijn skeelers gestaan. Niet op mijn skeelers als op mijn offroad skates. Best jammer, maar gewoon geen zin in. Komt denk ik wel weer, en anders maar niet. Ik heb het heel veel gedaan.

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 20:56

Ik doe altijd een sportlegging aan en dat gaat prima :j
Ik ben vorige week nog gaan skeeleren, ging lekker. Rondje van 11 km gedaan en mijn gemiddelde snelheid was 7,5 km per uur.
Vond ik prima voor een eerste keer na best lange tijd :)
Nu wil ik gaan werken om de gemiddelde snelheid wat omhoog te krijgen en 'obstakels' beter te kunnen overbruggen :D