Goldwynn schreef:Ik val ook even binnen. Had het topic al gestipt, maar gezien ik nu op kantoor met een situatie geconfronteerd wordt, toch maar alvast een berichtje. Ik ben van plan vanavond of morgen even in de informatie in de OP in te duiken, maar hoop dat jullie mij nu hierbij alvast kunnen helpen!
Hoe gaan jullie om met traktaties? In dit geval iemand die jarig is geweest en taart mee heeft op kantoor. Ik vind het ontzettend moeilijk om nee te zeggen (ik vind teveel lekker en eten is mijn guilty pleasure en vlucht). Toch zit het me ook dwars als ik het stuk op eet, omdat ik graag strakker in m'n vel wil komen te zitten en toch graag zo'n 6 tot 9 kilo af wil vallen.
Maar die reacties. Ik heb een ontzettend slanke taille (in de link in de OP staat er bij dat ik zelfs te licht ben, BMI is nu zo'n 21) en ben ook echt niet dik of stevig. Krijg altijd te horen dat ik het best kan hebben. Ik vind het heel moeilijk om met zo'n reactie om te gaan. Hoe doen jullie dat?
Als JIJ het niet wilt dan niet toch? Ik negeer het vaak doeg 
Vaak mensen die misschien zelf de stap niet kunnen zetten? En dus uit onzekerheid zo reageren..
Neem je het wel? Ook goed dan sla je bijvoorbeeld tussendoortje over en probeer je iets magerder gedurende dag te eten of een extra rondje te lopen.. Dat ene stukje gebak zal niet gelijk zichbaar zijn