KimD schreef:Ze vermoeden het bij mij ook. Een hele drukke periode gehad op het werk, waardoor ik en extreem veel uren op het werk was en veel stress had.
Ja, dat soort periodes kan 'wonden' nalaten, onder andere in de vorm van angst.
In hoeverre ben je nu uitgerust en hersteld van alle vermoeidheid...?
Citaat:
Daarnaast heb ik enkele keren met pech onderweg gestaan met de auto, en bij de laatste keer pech is er iets 'geknapt' waardoor ik (extreme) angsten heb voor onze eigen auto. Ik durf niet alleen op weg, en al helemaal geen lange stukken.
De stress van pech hebben - meerdete keren pech hebben kon er kennelijk niet meer bij....
Balen !
Citaat:
Ik hoor, ruik en zie dingen die er niet zijn. Als mijn vriend rijd is het helemaal feest, dan breekt me het zweet uit en krijg ik paniek.
Oeps - lastige kwestie: onder stress/ angst/ paniek gaan je zintuigen op gegeven moment wagenwijd open en hoor je soms dingen die er wel degelijk zijn, maar die je normaliter niet hoort.
Mijn therapeute had het over 'de eikeboom die 100 meter van je slaapkamerraam staat'. Het geritsel van de blaadjes is totaal ongevaarlijk, maar "je hoort ze alleen maar als je bang bent".
Het is ingewikkeld, maar je lichaam bedoelt het goed. Het betekent niet dat je gek aan het worden bent.
Citaat:
Totaal ongegrond natuurlijk, hij is gerepareerd en rijd gewoon weer. Maar het zit tussen mijn oren en zorgt voor een hele hoop stress en angst.
I am sorry, maar het koekblik heeft jou een paar keer laten staan, die stress is """gewoon""" nog niet gesleten.
En daarmee is het vertrouwen in de reparatie flinterdun.
Citaat:
Als ik alleen onderweg moet gaat het nog, maar zodra ik de honden in de auto heb weet ik niet waar ik het zoeken moet, dan ben ik iedere meter bang dat ik met pech onderweg kom te staan en dan daar sta met onze honden. Dan maak ik me zorgen om hun.
Lief van je.
Maar spaar jezelf voorlopig de stress, en laat de honden in de buurt uit.
Citaat:
Met een andere auto is de angst er ook, maar een stuk minder dan met onze eigen.
De angst om met pech te komen staan is nu eenmaal reëel. Het risico houd je klein met goed onderhoud en gezond verstand - en idd je stresslevels naar beneden zien te krijgen.
Ik ga mee met Vala: emdr lijkt me zeer geschikt.
@Vala: balen dat de huisarts eigenlijk niets doet. Praat met de apotheker, of je andere middelen zonder recept zoals GABA, L-Glutamine of salvia officinalis kunt combineren of niet. Dat maakt het afbouwen in elk geval makkelijker, als er combinaties mogelijk zijn.
En hopelijk kan je snel bij de fysiotherapeut en psycholoog terecht.