Ervaring met cbd olie ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-17 00:04

Lisan89 schreef:
Ik volg ook even, ben erg benieuwd.
Gisteren voor het eerst over gehoord, werd mij aangeraden voor mijn paard.
Zeker bij dieren ben ik best huiverig moet ik eerlijk zeggen.

Ha, dat ik net zoals ik! Ik hoorde het ook maar eergisteren voor het eerst. Maar meteen was ik -buiten voor mezelf- ook geïnteresseerd in het gebruik voor mijn oud paard en mijn stokoude hondje. Dus wil ik eerst zelf eens ondervinden of het wat bij mij doet. Is dat het geval, wil ik het hen ook geven. Inderdaad spannend -zoals ook Tigra aangeeft- want ze kunnen het ons niet vertellen wat de olie met hen doet ...

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-17 00:06

Gianti schreef:
Ik gebruik zo nu en dan cbd olie. Haalt het scherpe randje van de pijn af.

Kruidvat eigen merk is echt flut.. Jacob hooij vond ik best goed, maar heb nu van lucovitaal 2.8% en die vind ik echt het beste. Soms ook in aanbieding bij Kruidvat

Dus toch wel verschil tussen de verschillende merken? Was dit met hetzelfde % Cbd?

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 00:36

Ik gebruik cbdactive+ van dutch natural healing. Het voordeel daarvan vind ik dat je het in drinken kan oplossen, want de cbd olie vond ik erg vies. En ik merk verschil, bij mij haalt het ook het randje van de pijn af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 00:43

Abacab schreef:
Kijk eens op deze pagina: https://www.stichtingmediwiet.nl/
Het probleem met de CBD olie is dat de CBD pas optimaal werkt als de olie ook THC bevat.

Dat is een fabeltje: CBD werkt ánders dan THC. Als je voor de high gaat of voor het hallucineren dan heb je inderdaad niets aan CBD. Uit onderzoek is echter gebleken dat CBD alleen al wel een duidelijke pijnstillende, rustgevende en angstremmende werking heeft.
Punt is dat als je die klachten in erg hoge mate hebt, dat CBD olie alleen vaak niet genoeg is; als je klachten ernstig genoeg zijn dan kan het de moeite waard zijn om ondanks alle gevaren/nadelen van THC toch een combi van THC + CBD te slikken. Zo gebruiken psychiatrische patienten eerder CBD omdat de risico's van THC voor hen te groot zijn (wanen, hallucinaties, hypomaan/manisch worden, paniekaanvallen doordat je dingen ziet die er niet zijn, erg riskant als je daar al gevoelig voor bent), maar zullen mensen in een vergevorderd stadium van kanker eerder voor CBD + THC gaan doordat de voordelen van THC de nadelen van THC dan overtreffen.

_Caithlynn schreef:
Wel weet ik dat de winkels met een hele lage percentage verkoopt. En hierdoor weinig tot geen resultaat geeft.

Dat hangt helemaal af van hoe gevoelig jouw endocannabinoïde systeem is en hoeveel cannabis-achtige stoffen jouw lichaam zelf al aanmaakt. Ook in lage doseringen kan CBD al enorm veel verschil maken - bijvoorbeeld bij psychiatrisch patienten. Hogere doseringen zijn zelfs niet per se beter; het risico op bijwerkingen stijgt namelijk ook. Als iemand al hartkloppingen krijgt of niet meer kan slapen van drie keer per dag 1 drupje van de lichtste dosis, wat denk je dan dat er gebeurt bij hogere doses?
Het is juist zeer goed en veilig dat je in de winkel relatief laag begint - en vervolgens meer druppels kunt nemen of een sterkere dosis kunt kiezen als je meer denkt nodig te hebben.

Wat trouwens wel goed is om te weten is dat niet elk merk hetzelfde is; wil je veilig beginnen dan moet je een merk nemen met zo min mogelijk THC om alle nare psychische bijwerkingen van THC te vermijden. Helaas is hier weinig controle op en worden er diverse CBD olien verkocht met een veel te hoog THC gehalte. Los daarvan wordt ook niet alles even zorgvuldig geproduceerd waardoor je ook ballaststoffen binnen kunt krijgen als er chemicalien gebruikt worden in de CBD extractie. Dus als je dan hoofdpijn krijgt, krijg je die dan van de CBD, de illegaal hoge dosis THC of de chemische ballast?
Als je veilige CBD olie wilt kopen dan koop je CBD+ olie van biologische kwaliteit. Bij de productie van CBD+ olie worden geen chemicalien gebruikt en de hoeveelheid THC is gecertificeerd laag en dus veilig. Dan nog kun je natuurlijk wel per merk (en dus per bereidingswijze) verschillen merken; sommigen merken meer (bij)werking bij het ene merk dan het andere. In dat opzicht blijft het proberen.

Doordat CBD olie duur is wordt er trouwens ook veel op eigen kracht CBD geproduceerd door enthousiaste gebruikers. Die vaak goedkopere homemade 'CBD-olie' kan echter heel erg vervelend uitpakken aangezien de gemiddelde huis-tuin&keukenproducent op geen enkele manier kan garanderen hoeveel THCresten er nog in hun CBD olie rondzwemmen. Mensen die (over)gevoelig zijn voor hallucinogene eigenschappen van THC kunnen daar compleet door flippen. En dan niet op de gezellige manier.

Het is natuurlijk super dat er steeds meer bekend wordt over CBD-olie, maar ik vind de aansporing 'maak het gewoon zelf', 'koop het bij iemand die gewoon zelf wat maakt', 'hoe hoger de dosis, hoe beter het werkt' of 'kies een olie waar ook THC in zit want dat werkt beter' wel heel zorgelijk, want zoals uit de reacties hierboven al blijkt kan zelfs het beginnen met veilige CBDolie op een hele lage dosis al voor bijwerkingen zorgen, en ook een duidelijke werking hebben. Dus wees aub voorzichtig met dit soort adviezen, want het is geen speelgoed.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 00:46

Ik heb sinds 1,5 week de capsules van Lucovitaal. Ik heb wel meerdere dingen waarvoor ik het wilde proberen, maar toen vreselijke kramp/spier pijnen in mn rug. Het leek niet veel te doen, maar scherpe randje ging er wel vanaf en inmiddels is het ergste wel geweest, maar ik denk dat ik 1,5 week verder sowieso wel minder last had gehad anders.

Ik zou wel iets sterkers willen, maar zelf maken is echt niet mijn ding. En bijv weed gaan roken ook niet. Heb vroeger gerookt en ook wel wat geblowd, maar dat krijg ik nu niet meer weg.

Mij lijkt een e-smoker met weedolie wel een handige oplossing bijv.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 00:47

_Caithlynn schreef:
Je kunt mijn kennis anders wel een mailtje sturen.
Info@4-betterfeeling.nl
Of
http://www.4-betterfeeling.nl/

We hebben ook van veel mensen positieve resultaten. Wel moet je er zelf vaak wel achterstaan. En het zijn soms hele kleine verschillen die je voelt. En ook moet je het altijd rustig opbouwen. Voor de ene kan het iets meer aanslaan als voor het anders. Je wordt er vaak wel slaperig van omdat je lichaam herstelt.

Naar aanleiding van jouw onderschrift in een topic van de week ben ik me gisteren en vandaag gaan inlezen, en heb me rot gezocht wat nou ook al weer jouw boktnaam was, zodat ik je advertentie nog eens kon terugzoeken.

Ik lees me in ivm mijn oude golden retriever dame, en zou cbd willen gaan proberen. THC is geen optie voor de oude dame. Wel ga ik eerst met de dierenarts overleggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 00:54

MariekeB schreef:
Het werkt beter in hogere concetraties. Hoger dan ongeveer 6% is niet mogelijk.

Hoger dan 6% is wel mogelijk en ook gewoon in de winkel te koop. Hier is bijvoorbeeld het percentagelijstje van Cannamedic. Die is namelijk in vier sterktes te koop; 2, 4, 8 en 16:

Afbeelding

1 capsule van '16' bevat 16% CBD = 6mg CBD/capsule.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 01:03

Ik heb het recent weer getest.
Door therapie had ik erg veel onrust, en daarvoor de cbd gepakt omdat ik overdag geen thc in mijn lijf wil.
Met 3x daags 3 druppels voelde ik me 10x beter, maar na 3 dagen kreeg ik er onwijs veel pijn van, mijn lyme reageert er erg op.
Ik had gehoopt dat het ook mijn pijn minder zou maken, maar het tegendeel.
Het heeft ook wel effect op je immuunsysteem, dus dat klopt wel.
Ofwel dat werkt voor mij niet, maar ik spuit ook immunotherapie s'morgens dus ik gok dat die combinatie gewoon erg versterkt heeft.
Ik spuit bij opstaan immunotherapie, en voor ik naar bed ga thc olie.
Dus daar zit een flinke tijd tussen..

Voor de nacht gebruik ik wel thc olie, dus high makend waar ook wel wat cbd in zit.
Nu zit er tov cbd olie veel minder cbd in, en de dosis veel lager qua cbd.
Dat gaat prima, maar ik heb ook echt een flutdosering.
Ik gebruik het om mijn spieren rust te geven s'nachts, fibromyalgie.
Zonder kom ik goed slechter mijn bed uit, afgelopen nacht eens niet genomen en ik merkte het gelijk.
Mijn schoenen, het leek wel of al mijn middenvoetsbeentjes in de knoop zaten zo verkrampt voelden mijn voeten, dat heb ik normaal niet met thc s'nachts.
Verder gelijk stijve gewrichten gespot, en een soort flink verzuurt gevoel in mijn spieren, ik ben er wel happy mee dus.
Enige nadeel vind ik de prijs, wiet is gewoon niet goedkoop ondanks dat ik max 1.5 gram verbruik, 15 euro is dat is het wel weer geld.
Ik slik niet alleen thc olie namelijk, en als je dat maakt doe je dat niet voor 1.5 gram omdat de alcohol ook niet goedkoop is.
Ofwel dan moet ik gelijk een 45 euro neerleggen voor een paar gram met de alcohol, en dat vind ik best veel geld voor 10 ml druppeltjes.

Verder eens met xyzutu, enkel cbd olie werkt ook goed vaak prima.
Het is alleen wat is het doel, voor kanker is veel thc belangrijk, terwijl bij epileptie is cbd juist de truc is.
Bij mij doet cbd olie niks voor pijn, toen getest, thc olie helpt me wel en scheelt me aardig wat pijnstillers, al redt ik het er niet op, het scheelt enorm in dosis.
De combi van overdag tramadol, en s'nachts ontspannen kunnen liggen door de thc olie doet hier veel.

Anoniem

Re: Ervaring met cbd olie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 01:10

Ja, de prijs... :x
Los van de bijwerking van de CBD zelf kun je inderdaad ook bijwerkingen van interacties met andere medicijnen krijgen, net zoals jij merkte. Als je dus al medicatie slikt, dan zou je het gebruik van CBD olie (en THC helemaal) eigenlijk altijd eerst met je dokter/therapeut moeten bespreken, al was het alleen maar omdat die dan weet welk experiment je aangaat en dus ook paraat staat (en zich ingelezen heeft) voor als het toch fout gaat. Er zijn genoeg medicijnen waar je ook bepaald eten niet bij mag eten (grapefruit is bijvoorbeeld een bekende medicatiepester), en over CBD en hoe dat met medicatie reageert is nog maar weinig bekend. Better safe than sorry dus.

HaKuNaMaTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 01:13

Je mag me een pb sturen. Ik gebruik het en mijn schoonvader ook.. dus kan je wel alle ervaring vertellen die wij hebben!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 01:35

xyzutu2 schreef:
Ja, de prijs... :x
Los van de bijwerking van de CBD zelf kun je inderdaad ook bijwerkingen van interacties met andere medicijnen krijgen, net zoals jij merkte. Als je dus al medicatie slikt, dan zou je het gebruik van CBD olie (en THC helemaal) eigenlijk altijd eerst met je dokter/therapeut moeten bespreken, al was het alleen maar omdat die dan weet welk experiment je aangaat en dus ook paraat staat (en zich ingelezen heeft) voor als het toch fout gaat. Er zijn genoeg medicijnen waar je ook bepaald eten niet bij mag eten (grapefruit is bijvoorbeeld een bekende medicatiepester), en over CBD en hoe dat met medicatie reageert is nog maar weinig bekend. Better safe than sorry dus.

Hier was de thc er eerder als de tramadol en de immunotherapie.
Mijn ervaring met thc olie is dat dit in combi met de immunotherapie juist een super aanvulling bleek op een prettige wijze.
Maar ik spuit dat niet voor kanker, dus geen leven of dood keus.
Het versterkt het, zonder dat ik er merkbaar last van heb en zo wel werd dat psychisch onwijs verlicht door de ontspannende werking van de thc.
Ik kon het beter laten gebeuren zeg maar, ontspannen ook.
Verder is mijn ervaring dat het geweldig samen gaat gelijk met tramadol, die twee samen is echt superdeduper bij mij.
Ik heb dan minder tramadol nodig, en zoveel thc gebruik ik dan echt niet.
Soms als mijn rug erg vast zit doe ik dat, flink thc en tramadol erbij.
In laten werken tot flink waus en dan yin yoga, een soort stretchen is dat.
Dan maakt mijn rug en nek daarna onwijs veel herrie, maar ik ben dan van de geblokkeerde zenuwen af, dat is de reden dat ik het doe dan.
Het scheelt me een afspraak manueel therapeut om te kraken, en doordat het los komt zonder forceren is de napijn véél minder.
Verder gebruik ik niet echt bijzondere dingen qua medicijnen, ook geen NSAIDs en die gebruik ik heel bewust niet ivm de bijwerkingen.

Overigens heb ik wel altijd goede anti allergiemedicijnen in huis, en ik heb een epipen.
Die epipen is omdat ik gewoon wel eens combinaties en dingen slik waarvan men niet weet wat het samen doet, iedereen thuis weet ook hoe de pen te gebruiken.
Mijn huisarts weet ook wat ik slik, en van de pen.
En serieus, het ergste tot nu toe was een reactie op een stukje leukoplast. :')
Verder op voeding gevoelig, een notensoort reageer ik qua knap buikpijn op en intolerant voor gluten en melk, wel meer.
Dus ik vind het prima dat de pen in huis is, ook voor plots anafylactische reacties bij mensen om me heen eventueel.
Hij zit ook in mijn priktasje, hij reist mee met logeren.

_Caithlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 10:26

Het verschil is idd. Hoe de fabrikanten ermee omgaan. Mijn kennis gebruikt olijfolie om de cbd mee te mengen.

Een vriendin van mij had ook een oudere hond die ze op het punt stonden in te slapen. Toen ze onze olie probeerde knapte hij zichtbaar op. Bij dieren adviseren we een lagere procent dan bij mensen
Omdat dieren ook vaak een betere eigen immunsysteem hebben

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 10:48

De olie is opgedampt, waardoor de high kick er af is....alleen de canabediolen blijven, maar het high worden zal niet lukken met een 1 of 3 druppels.

Micht je bv bloeddruk verlagende pillen slikken, dan zal je daar rekening mee moeten nemen, omdat tch ook de bloeddruk verlaagd, brengt het lichaam nl in rust...het beste is het om zelf je bloeddruk in de avond even op te nemen, je dosis te halveren en kijken wat het doet..

Ga je beter slapen en wordt je pijn minder, zal je vanzelf al een lagere bloeddruk krijgen...het lichaam zal zich altijd aanpassen.

Tch heeft een negatieve naam, helaas...de olie is niet verdlavend en niet high makend, of je moet een heleboel druppels innemen, maar volg je het advies door uit te proberen wat bij jouw werkt, door bv te beginnen met 1 druppel, gebeurt er niks.

Wil je advies in combinatie met medicijnen, dan zijn daar zeker de juiste personen voor.

Overigens is de werking van medicinale canabis al lang en breed aangetoond, zo goed zelfs dat het niet lang meer zal duren eer de overheid dit naar zich toe gaat halen en dit via de farmaceutische wereld als grote inkomst zal gaan zien...thuisteelt zal dan ten alle tijden illegaal en zwaar bestraft gaan worden..

Weet nog de enorme weerstand van Amerika tegen onze koffieshops en thuisrookbeleid, wij waren een schande....nu is in de meeste staten medicinale cananbis zelfs legaal! En Nederland blijft achter...

Alles om straks legaal geld te kunnen harken...

Ik ben naar 1/3 van medicijngebruik gegaan sinds de wietolie en volgens mijn behandelend arts op miraculeuse wijze naar bijna genezen toe....

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 11:03

xyzutu2 schreef:
Abacab schreef:
Kijk eens op deze pagina: https://www.stichtingmediwiet.nl/
Het probleem met de CBD olie is dat de CBD pas optimaal werkt als de olie ook THC bevat.
.........als je klachten ernstig genoeg zijn dan kan het de moeite waard zijn om ondanks alle gevaren/nadelen van THC toch een combi van THC + CBD te slikken. Zo gebruiken psychiatrische patienten eerder CBD omdat de risico's van THC voor hen te groot zijn (wanen, hallucinaties, hypomaan/manisch worden, paniekaanvallen doordat je dingen ziet die er niet zijn, erg riskant als je daar al gevoelig voor bent), maar zullen mensen in een vergevorderd stadium van kanker eerder voor CBD + THC gaan doordat de voordelen van THC de nadelen van THC dan overtreffen.

Wat jammer al die anti-propaganda en bangmakerij. Allemaal praatjes die de farmaceutische industrie met haar dubieuze praktijken verspreid zodat mensen vooral afblijven van dit geneeskrachtige kruid dat door moeder aarde zelf wordt geproduceerd.
De farmaceutische industrie propt mensen liever vol met synthetische CBD olie waar zij alleen het patent op hebben.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 11:03

Precies! En vaak ook door mensen die niet eens weten waar ze over praten, maar gewoon meteen al afdoen alsof je aan de deugs bent!

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 11:05

Elk jaar sterven en tienduizenden aan medicijnvergiftig, er is nog nooit iemand aan de wietolie gestorven.....

Sinds ik 2/3 van al die troep niet meer slik, heb ik eindelijk geen spierpijn en gewrichtklachten meer...

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 11:10

Wat geweldig om te lezen Indestal!

Gelukkig ontdekken steeds meer mensen de heilzame werking van die wonderlijke kruid. Tegenstanders zijn vooral de mensen die er heel veel over hebben gelezen.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 11:24

Ik heb de 2,75% van Jacob Hooij, in 1e instantie voor mijn hond (pijnklachten), maar of dat nou hielp? Ik had het idee van niet. Zelf ook wel eens een paar keer 2/3 druppels genomen. Ik ben een stresskip, en merkte wel dat ik er ietsje rustiger van werd.
En als je dan dit filmpje ziet, verbaas ik me erover dat het niet vaker gebruikt wordt door mensen (man met parkinson): http://www.dumpert.nl/mediabase/6967653 ... _wiet.html

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 11:26

Ik zie dat hier veel misvattingen zijn over CBD en THC. Zoals hier gezegd wordt dat THC voor een high effect zorgt is niet helemaal waar, zeker als je de combinatie olie CBD en THC gebruikt.
Daarbij is er een groot verschil tussen de verschillende soorten THC oliën, er zijn Satvia, Indica en Haze soorten, allemaal verschillend.

Geloof niet elke leverancier qua gehaltes... Ik ben "lid" van de groep vergelijking medicinale olie en zij hebben div oliën laten testen en helaas haalden bijna alle CBD oliën niet de beloofde percentages. Zelf gebruik ik voor mijzelf en de honden 5.59% cbd/4,79% thc olie en ben hier erg over te spreken.
De olie is inzetbaar voor zoveel verschillende aandoeningen.
Ook wil ik jullie aanraden om verder te kijken dan bijvoorbeeld de Tuinen etc. Daar zijn de oliën ontzettend duur. Neem eens een kijkje op facebook bij de groep vergelijking medicinale olie. Daar zijn transparante leveranciers aangesloten die hun oliën laten testen in het lab.
Op deze pagina is de olie ook een stuk goedkoper. De olie die ik gebruik kost bijvoorbeeld 20 euro per flesje.
Mocht iemand vragen hebben dan mag je eventueel ook altijd een pb sturen.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 11:38

Ik merkte er niets van, had die van Charlotte's Web, een vrij nieuw bedrijf, waar een goede kennis contact mee had en positieve ervaring. Heb me keurig aan hun advies gehouden, drie keer daags drie druppels en minstens 40 dagen proberen. Helaas deed het niets af aan mijn (chronische) pijn. Inmiddels mijn oxycodon verhoogd, dát merk ik wel in positieve zin, al ben ik er niet blij mee. Maar ja.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 11:47

Ik heb niet alle reacties gelezen, maar wat ik weet van veel mensen is dat Medihemp echt een kwaliteits product is.
Ik ken het van http://www.cbdolie.nl. Hier staan ook echt veel ervaringen op met het product.

Je mag me altijd een pb sturen voor meer info.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 12:05

xyzutu2 schreef:
.........als je klachten ernstig genoeg zijn dan kan het de moeite waard zijn om ondanks alle gevaren/nadelen van THC toch een combi van THC + CBD te slikken. Zo gebruiken psychiatrische patienten eerder CBD omdat de risico's van THC voor hen te groot zijn (wanen, hallucinaties, hypomaan/manisch worden, paniekaanvallen doordat je dingen ziet die er niet zijn, erg riskant als je daar al gevoelig voor bent), maar zullen mensen in een vergevorderd stadium van kanker eerder voor CBD + THC gaan doordat de voordelen van THC de nadelen van THC dan overtreffen.

Abacab schreef:
Wat jammer al die anti-propaganda en bangmakerij. Allemaal praatjes die de farmaceutische industrie met haar dubieuze praktijken verspreid zodat mensen vooral afblijven van dit geneeskrachtige kruid dat door moeder aarde zelf wordt geproduceerd.
De farmaceutische industrie propt mensen liever vol met synthetische CBD olie waar zij alleen het patent op hebben.

Jammer dat je serieuze waarschuwingen afdoet als praatjes en stemmingmakerij. Ik ken 2 mensen die erg naar werden van THC (en dat probeerden omdat ze overal lazen dat THC helemaal niet hallucinogeen werkt en dat dat maar propaganda is + dan nog de onzin dat lage doses niet zouden werken) en wel degelijk last kregen van een nare 'high'; eentje werd er manisch door en een ander kreeg een soort bad-angsttrip doordat hij zijn waarneming niet meer kon vertrouwen.

Jammer dat je ook zo complottheoretisch ;) reageert: iemand waarschuwt dat THC niet zonder risico's is en jij doet dat af als anti-propaganda en stemmingmakerij door 'de farmaceutische industrie' (is bv De Tuinen & Jacob Hooy & Cannamedic & co farmaceutische industrie dan?) die mensen alleen maar volpropt met synthetische CBD (waar haal je het synthetische vandaan in mijn berichten? Ik heb het toch juist over biologisch geteelde CBD+ olie?)...

Jammer dat er nog steeds zo verbeten naar complotten wordt gezocht in deze hoek, want dat doet echt afbreuk aan de serieuze verlichting die deze twee middelen kunnen geven, maar die ook allebei zo intens kunnen werken dat je we serieus moet nadenken over wat je doet - en dus niet gewoon een lekker stoot CBD met lekker veel THC van de buren moet nemen, weet ik veel hoeveel erin zit maar dat maakt niet uit want op Bokt las ik dat hoe meer hoe beter is en al dat fabrieksspul is toch nep en synthetisch en dat CBD alleen sowieso niet werkt dus dan kun je beter je buurman op zijn mooie blauwe ogen vertrouwen... :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 12:12

Ik reageer ook niet zo goed op THC olie, voel me naar , ietwat angstig en mega slaperig, blijkt dat ik er heel gevoelig voor ben, en maar heel heel weinig nodig heb. Ik gebruik het nu niet meer en heb het aan iemand gegeven die er wel baat bij heeft.

Maar ik reageer wel heel erg goed op , in mijn geval, hoge concetraie CBD.
Dat kun je ( na een cursus en met de juiste aparatuur ) prima zelf maken, met de juiste Hennep soort ( die dus volledig legaal te koop is )

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 12:15

Tch olie heeft als extra werking dat het slaperig maakt, juist daarom voor mensen die slecht slapen of erg in een stresshype blijven.

Mijn ervaring is dat je heeeeel erg moet uitkijken waar je het koopt. Via facebook zijn er geneog die het verkopen, heb ik ook al verschillende keren geprobeerd...je weet dus niet hoe het is gemaakt en een ervan gaf mij een heel raar gevoel, smaakte heel bitter en naar....zeker weten dat dit een fout flesje was...mer goedkope giftige alcohol en wellicht ook nog eens zomaar wat bladeren etc...

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 12:17

Indestal schreef:
Tch olie heeft als extra werking dat het slaperig maakt, juist daarom voor mensen die slecht slapen of erg in een stresshype blijven.

Mijn ervaring is dat je heeeeel erg moet uitkijken waar je het koopt. Via facebook zijn er geneog die het verkopen, heb ik ook al verschillende keren geprobeerd...je weet dus niet hoe het is gemaakt en een ervan gaf mij een heel raar gevoel, smaakte heel bitter en naar....zeker weten dat dit een fout flesje was...mer goedkope giftige alcohol en wellicht ook nog eens zomaar wat bladeren etc...

Ik heb nu een flesje van medihemp en ik zal de laatste zijn die zegt dat het lekker is hoor, maar het smaakt nootachtig en voor mij echt niet te sterk. Het was even wennen maar zo puur zijn de druppels prima te doen.