In je eentje (thuis) sporten, wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 11:49

Shanna schreef:
Ik heb ooit eens een push-up geprobeerd, nou het leek meer op alsof ik de grond aan het droogneuken was ofzo.. :o Ik kan dat soort dingen echt niet! :+

Ik meld me hier ook even. Ik werk héél onregelmatig (vroege-late-nacht-dag, in elke mogelijke volgorde), waardoor ik vaak wel moe (/lui) ben en liefst thuis vertoef. Thuis beginnen sporten is dan wel een goeie starter.

TS, google is je vriend! Ik heb wel min of meer een achtergrond, dus kan wel wat work-outs samenstellen. Als je geen push-ups kan, begin dan met wall push ups. Gewoon op een meter van de muur gaan staan, en je daar tegen 'opdrukken'. Dat kan je stilletjes aan uitbereiden (eerst muur, dan bv tegen een iets lager muurtje, of een tafel, ...).

Verder wat goeie alternatieven:
- burpees (https://www.youtube.com/watch?v=21dvQyNiTjM)
- wall push ups (https://www.youtube.com/watch?v=JJg2Avvd5WY)
- supermans (https://www.youtube.com/watch?v=cc6UVRS7PW4)
- air squats (https://www.youtube.com/watch?v=a_fb6Kz7FQg)
- dips (op een stoel of bankje) (https://www.youtube.com/watch?v=c3ZGl4pAwZ4)
-...

Combineren in alle mogelijke vormen. Bv: 10 wall push ups, 10 air squats, sprintje van 100m en dit alles 10 keer.

Als je wat materiaal wil kopen, waar je veel mee kan: Kettlebell! Maar dan wel eventjes goeie uitleg vragen aan een professional.

Anker_20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 14:21

Imre schreef:
Sport/wandelmaatje in de omgeving is trouwens welkom, mocht iemand uit de buurt op zoek zijn! :)

Er bestaat ook een site om sportmaatjes te vinden: www.beweegmaatje.nl Inschrijven is gratis.

johanna84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 14:37

Ik ben een fanatieke thuis sporter!
Minimaal 3 keer per week in de ochtend voor het werk een 20/30min
Ik zet you tube op en doe lekker mee.
Ik varieer in Yoga, cardio en boksen, ik merk dat ik hierdoor ook soepeler en meer balans heb in het paardrijden.
Voor mij is dit super fijn, een half uurtje eerder op staan en je bent de hele dag fris en fruiting! :D

_djoeke_

Re: In je eentje (thuis) sporten, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 16:19

Hier ook iemand die zich moeilijk kan motiveren om te gaan sporten (afgezien van paardrijden dan...)
Buikspieroefeningen kan je in 10 minuten doen, maar toch doe ik het niet.

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 16:53

Ik kom ook graag mee kletsen hier! :)

Vorig jaar september ben ik gestopt met roken en sindsdien een paar kilo aangekomen. Ik heb een beetje hetzelfde gevoel als TS, alsof je in een vreemd lijf zit. Twee maanden geleden heb ik al een poging gedaan om om de dag te sporten, maar dat had ik na een week alweer gezien. :+
Hoop hier ook wat motivatie te vinden zodat ik het dit keer wel vol houd!

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 16:56

Hey ts ik zie dat je in Raalte woont?
Ik ook, ik wil ook graag wat meer sporten

Als het je leuk lijkt zou ik bijvoorbeeld keer samen kunnen fietsen/skeeleren/zwemmen/badmintonnen etc

Laat maar weten

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 16:58

Ik kom mezelf hier ook melden ;)

Zelf wil ik naast dat ik 5x in de week paardrijd nog wat extra doen. Het liefst gewoon oefeningen thuis, fietsen en skeeleren zijn niet mijn ding :') . Hardlopen wil ik ook weer mee beginnen, maar ik heb echt een harde schop nodig om dat te gaan doen

johanna84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 07:01

voor degene die nog motivatie nodig hebben;
bedenk je eens wat voor inspanning je van je paard vraagt, je paard verwacht een ruiter op zich die lekker los en makkelijk kan zitten (rompstabiliteit)
als ruiter geef je het goede voorbeeld, en ja dit krijg je door zelf te sporten _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 10:49

Nou dag 2 (woensdag) is me niet gelukt dus ik zit nu op de home-trainer. Ik bedacht me ook dat ik met dit mooie weer prima met mn dochtertje kan gaan skeeleren (zij op de fiets)!

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 10:55

Stipje hier, moet ook echt een beetje afvallen en mijn conditie is om te huilen. Mijn nachtdiensten in de zorg zijn ineens nachtdiensten achter de computer geworden, dus beetje bewegen kan geen kwaad. :o

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 10:58

Ik wil me ook graag melden!
Ik wil vooral iets doen waar ik mijn buikspieren mee kan trainen.

Ik werk in de horeca (5 uur ongeveer 2/3x per week) en haal dan makkelijk 10.000 stappen!
Ik probeer nu ook ipv de bus te pakken naar het station op de fiets te gaan. Ongeveer 20/25 minuten.
En dan nog paardrijden (rustige ritjes dat wel)
Maar die buikspieren wil ik terug. Maar ik kan mezelf echt niet motiveren.

Eten doe ik heel afwisselend. Ene keer gezonde salade andere keer patat laten bezorgen haha.

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 11:01

Hier ook een stipje gezet.

Ik heb op zich de motivatie wel maar gebrek aan ideeën. Fietsen doe ik al minimaal een half uur per dag (naar school, stage, paard enz) en vaak ook wel meer. Hardlopen kan ik ook niet met mijn knieën.

Wandelen alleen is niks aan haha. En zo zijn alles sporten wel, vind het gewoon niks aan om iets alleen te moeten doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 11:30

Ja in je eentje is echt een dood-doener he :oo
Fijn dat ik niet de enige ben!! Tegen de muur opdrukken lukt me trouwens wel enigszins! Thanks for the tip! :D

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 14:57

Ik heb mijn eerste thuis-in-m'n-uppie work-out erop zitten. Ben van onder tot boven bezweet dus zometeen lekker onder de douche. Ik heb meegedaan met het filmpje:"beginner workout" van optima vita. Die ga ik vaker gebruiken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 15:11

Ik heb al weer beschamend veel dagen overgeslagen.. wel geskeelerd en een aantal km op de gewone fiets gefietst, maar ik heb helaas een ziek kind thuis dus niet meer dan dat gedaan..:o

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 15:43

Skeeleren en fietsen is nog altijd beter dan niks doen, Shanna! :j

Ik ben gisteren weer begonnen, met van die trainings elastieken en zo'n boekje erbij met oefeningen die je kan doen. Ook nog een aantal km gelopen, dus ging goed. Net ook weer met die elastieken bezig geweest en ben me nu aan het inlezen over hardlopen, tenminste, het beginnen er mee. :+
Heb gisteren heel enthousiast een springtouw en hardloopschoenen gekocht, heb er zin in! :D

Lekker bezig, tante Trien! :D Ik ga ook eens kijken naar zulke filmpjes, misschien een goede motivatie als ik een dag geen zin heb. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 12:43

Vandaag heb ik het weer opgepakt;

10 trappen.
15 minuten op de hometrainer, 7.30 km, 166 calorieën.
35 seconden geplankt
Hoepelen 2 minuten elke kant op, rechtsom is mijn goede kant dus die ging vrij soepel, linksom is nog best rampzalig :o
En touwtje springen (nieuw toegevoegd haha), 1 minuut :D

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 12:49

Dit ga ik ook volgen, misschien motiveert het me nog net dat tikkie extra :D

Touwtje springen vind ik een leuke! Planken ging toen ik nog actief sportte bij mij redelijk goed, 10x 30 seconden met daarna 30 seconden rust.

En hardlopen wil ik ook weer meepakken, ik ben echter een half jaar geleden van mijn paard afgestort met het koeienwerk en heb hierbij mn kniebanden beschadigd. Paardrijden gaat beter, skiën ging ook redelijk maar zodra ik teveel doe loop ik gelijk weer een dag minder :)

Vanavond heb ik een volleybaltoernooi van werk, veel collega's hebben afgehaakt dus we moeten met zn zesjes het hele toernooi doen (en ik heb nog niet eerder gevolleybald, ben wel handig in andere balsporten en spellen als handbal, korfbal, trefbal en basketbal) dus ik ben benieuwd hoe het gaat lopen :D

Vaak vind ik het s avonds na werk wel welletjes en blijf ik dan op de bank hangen ipv nog even een rondje te gaan hardlopen.. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 13:17

Probeer bij thuistrainen in elk geval cardio te combineren met kracht.

Cardio = hardlopen, fietsen, skeeleren, touwtjespringen,...

Kracht = alle oefeningen die de spieren trainen.
Goede tip: Victoria Secret workout op YouTube.

Wat gezond eten betreft. Als je echt geen groenten lust geen probleem, maar let dan wel op de volgende dingen:

- drink genoeg (en bijna alleen maar) water
- geen witte deegwaren maar de volkoren- of speltvariant
- zo weinig mogelijk suiker
- zo veel mogelijk vers
- etc.

10 kg verliezen puur en alleen door sporten is een heel lastige opgave. Zeker als je het op eigen houtje wil doen.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 13:28

Even een stipje, ik eet sinds ongeveer 2 of 3 weken koolhydraat beperkt (niet te verwarren met koolhydraat arm,dat veel strenger is.)
Eergister heb ik 11 km gefietst in 20 minuten,
Gister voor het eerst in m'n leven ( :o ) 4km hardgelopen in 35min. Ook heb ik gister geplankt en wat losse zelfverzonnen/half onthouden oefeningen thuis gedaan :+
Voor mijn gewicht hoef ik het niet te doen, maar door langdurig ziekzijn is al mijn spiermassa verschrompeld en is alles wat hangerig :roll:

Ik gebruik Runkeeper, leuk om bij te houden of je gewandeld, gerend of gefietst hebt; hoever en in hoeveel tijd. Hij houd zelfs globaal bij hoeveel kcal je dan verbrand hebt.

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 14:05

Tivoli schreef:
Even een stipje, ik eet sinds ongeveer 2 of 3 weken koolhydraat beperkt (niet te verwarren met koolhydraat arm,dat veel strenger is.)
Eergister heb ik 11 km gefietst in 20 minuten,
Gister voor het eerst in m'n leven ( :o ) 4km hardgelopen in 35min. Ook heb ik gister geplankt en wat losse zelfverzonnen/half onthouden oefeningen thuis gedaan :+
Voor mijn gewicht hoef ik het niet te doen, maar door langdurig ziekzijn is al mijn spiermassa verschrompeld en is alles wat hangerig :roll:

Ik gebruik Runkeeper, leuk om bij te houden of je gewandeld, gerend of gefietst hebt; hoever en in hoeveel tijd. Hij houd zelfs globaal bij hoeveel kcal je dan verbrand hebt.

Ik heb gisteren precies hetzelfde gedaan, ook voor de eerste keer! :))
Nu wel flink spierpijn trouwens. :') Hoe vond jij het? Ik vond het begin echt ruk, maar toen ik even wat langer bezig vond ik het wel lekker gaan. En toen m'n app zei dat ik klaar was, had ik nog geen zin om te stoppen eigenlijk. Wel braaf gedaan natuurlijk. :)

Wieneke, veel succes en plezier vanavond met volleyballen! :)
Vervelend van je knieën, ik heb er ook snel last van. Maar gisteren met de eerste poging geen last gehad. Wil jij het ook weer oppakken?

Goed bezig, Shanna! Was het een beetje te doen, die minuut springtouwen? :) Ga ik morgen doen ipv hardlopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 14:10

Omdat het maar 1 minuut was was het wel te doen ja. Eerst maar eens zorgen dat dat makkelijk gaat, en dan steeds iets langer. Ik denk dat ik het springtouwen steeds na 3x(3 sportdagen) met 10 secondes ga opbouwen. Lijkt mij hard zat. :+

Ik vond het planken van 30 naar 35 secondes een stuk zwaarder! :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 14:14

Ik eet inderdaad alles zo volkoren mogelijk (op pasta na). Ik heb alison/ stevig volkoren brood en Volkoren crackerbrod.
Als beleg gebruik ik wel vaak zoetigheid.. Hagelslag/ muisjes/ smeerkaas/ oude kaas/ kipfilet voor op brood/ zelfgemaakte tonijnsalade met een appeltje/ ei.

Drinken doe ik al alleen maar water/ thee en af en toe 's avonds een glas cola zero.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 14:30

Ik wil je bubbel niet laten barsten natuurlijk, maar het moet me toch even van het hart:
afvallen met alleen sporten en geen goed eetpatroon daarnaast, en dan ook nog 8 kg, gaat je never nooit niet lukken.

Gewoon. Niet.

Andersom echter wel: met alleen een goed eetpatroon en niet sporten gaat het wel. Het levende luie bewijs zit nu dit stukje te typen.

Met een simpel rekensommetje wordt het misschien duidelijk.

Een kilo lichaamsvet is ongeveer 7700 calorieen.
Wil je een halve kilo per week afvallen moet je dus 3500 calorieen minder eten of, in jouw geval, verbranden met sporten.

Je moet dus zeven dagen per week 500 calorieen verbranden met sporten én zorgen dat je niet meer calorieen binnen krijgt dan die je nodig hebt om 'neutraal' te blijven.

Dat is bijna niet te doen.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 14:45

@ Jindai: het ging me eigenlijk makkelijker af dan ik gedacht had :)
Merkte wel dat ik in het begin te hard van start ging met teveel tempo. Later had ik door dat een tikkie langzamer prettiger loopt en dat ik dan beter kan doorademen.
Ik heb geen spierpijn tegen alle verwachtingen in :P
Wel een beetje in mijn buik van het planken (ik vond dat ik moest blijven vasthouden tot het liedje op de radio afgelopen was }:0 )
Ga jij nu ook langzaam opbouwen?
Ik heb gewoon een mooi rondje door het bos gelopen,niet wetende hoeveel km dat zou zijn.
Ik stel vandaag een wandel en thuis-oefeningen-dag in.

Amaris (wil nog steeds dat andere zeggen :D ) wat goed dat jij het gered hebt zonder sporten!
Hoe lang heb je er over gedaan en hoeveel is er veranderd aan je lichaam?