Lichaam reinigen medicijnen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TinGu

Re: Lichaam reinigen medicijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 01:43

@superpony je hebt helemaal gelijk hoor, je hebt GENOEG van alles nodig. Er werd alleen eerder gezegd dat 2,5l water of meer goed is voor je, maar dat is dus niet perse zo. Voldoende drinken, gevarieerd eten, lichaamsbeweging en voldoende rust zijn denk ik de beste manieren om je goed te voelen en je lichaam gezond te houden. De details van wat goed is wisselen per persoon. Maar zomaar roepen "Hoe meer water hoe beter" is ronduit gevaarlijk

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 01:56

Palmera schreef:
Kuggur schreef:
Dat hele liters water wegzuipen is nonsens gebaseerd op een verkeerde interpretatie van medische gegevens.

Vooropgesteld dat ik geen arts ben. :)
Maar: een lichaam heeft vocht nodig. Een lichaam zweet/plast/poept dat vocht er ook weer uit. Juist om alleen al deze zeer noodzakelijke lichaamsfuncties aan de gang te houden is voldoende vocht al belangrijk.
Theoretisch gezien is een liter water drinken per dag genoeg. Maar juist als je je lichaam wilt reinigen, zoals TS, mag je daar overheen gaan.

Overigens, ik hoef mijn lichaam niet te reinigen, maar als ik slechts 1 liter water per dag drink loop ik erbij als een droge champignon met hoofdpijn. :+

Jij woont in Spanje, de reden dat je er niet komt met een liter water per dag heeft niets met reiniging te maken, en alles met afkoeling. Ik woon in Ijsland en zweet dus heel wat minder. Je hoofdpijn komt door dehydratatie door veel zweten.
Dankzij het feit dar homo sapiens een diersoort is met een uitzonderlijk effectieve manier van zweten (itt bv paarden) hoeven we ons over de electrolyten balans niet zoveel zorgen te maken.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 17:07

Maar iemand die lange tijd anti depressiva heeft geslikt, heeft imo geen ''gezond'' lichaam. Alles is leuk en aardig als je een gezond lijf hebt. Zodra dit niet het geval is, of er zijn andere bijzonderheden, moet je het toch per geval bekijken en anders benaderen dan het gemiddelde.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 17:16

superpony schreef:
Maar iemand die lange tijd anti depressiva heeft geslikt, heeft imo geen ''gezond'' lichaam. Alles is leuk en aardig als je een gezond lijf hebt. Zodra dit niet het geval is, of er zijn andere bijzonderheden, moet je het toch per geval bekijken en anders benaderen dan het gemiddelde.

Iemand die aan het afbouwen is met antidepressiva heeft helemaal geen goede raad van ons nodig, dit doet ze samen met haar arts en wanneer je ergens mee stopt dan verdwijnen die stoffen aardig snel uit je systeem.
Ts, ga gewoon door waar je mee bezig bent en denk niet in termen van "rotzooi" deze medicatie heeft zeer waarschijnlijk je leven draaglijk gemaakt en het is alleen maar fijn dat je straks misschien zonder kunt. Ga voldoende bewegen, gezond eten en zorg voor voldoende vocht, dat komt uit koffie thee melk yoghurt water enzenz. Veel succes.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 17:17

Je lever breekt geneesmiddelen af. Daarom moet je ook iedere dág dat pilletje slikken. Als geneesmiddelen in je lijf bleven zitten, had je aan 1 of een paar pillen genoeg.
Afhankelijk van de halfwaardetijd van het geneesmiddel, zijn de meeste na 1 week totaal uit je lijf verdwenen.
En omdat het je lever (en soms je nieren) is die geneesmiddelen opruimt, worden lever- en nierwaardes ook bij chronisch medicijngebruik gecontroleerd. Zodat de dosering eventueel naar beneden kan worden bijgesteld. Want bij een minder goede lever- of nierfunctie verdwijnt het geneesmiddel dus langzamer uit je lijf.

Qua water drinken: in normale omstandigheden/ons klimaat is 1-1,5 liter voldoende. Daar komt nog ongeveer 0,5-1 liter uit je eten bij, en dan heb je meer dan genoeg vocht.

Kortom: al die 'detox' en andere reinigingskul is slecht voor je portemonnee (en soms ook nog eens slecht voor je lijf) en nergens goed voor.

En aan degene die schreef dat groene leem protheses en metalen schroeven en platen in je lijf oplost... Geloof je dat echt zelf?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 17:22

Ik kan me best voorstellen dat je nog tips wil. Zoveel aandacht besteden artsen nou ook weer niet daaraan. Ik heb meerdere keren prednison afgebouwd en meer dan hoeveel mg krijg je niet te horen. Als je klaar bent, ben je nog niet klaar. Dat voelt zo, maar na een half jaar merk je dat er nog steeds verschil in zit. Daarbij zijn er ook nog effecten op de langere termijn. Hoe je daar nu mee omgaat, kan wel schelen. Al tijdens het slikken eigenlijk.

Ik ben geen arts, maar als ts het bijvoorbeeld niet weet, zou ik wel zeggen; niet teveel sapjes, koffie en alcohol, want er zit wel degelijk verschil in.

Maar vocht is ook bouillon, yoghurt, vla etc. Koop goede thee en meerdere smaakjes als je het dan lekkerder vindt. Zoveel is 1 beker niet.

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 17:23

Een geheel natuurlijke juice kuur is misschien wat voor je.
dit kun je simpel zelf maken.
Door de grote hoeveelheid vitamine B6, B12 en B2 een hele goede opkikker voor je.
Geen detox maar voeding! echte voeding niet verhit, puur natuur

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 17:38

Ibbel schreef:
Je lever breekt geneesmiddelen af. Daarom moet je ook iedere dág dat pilletje slikken. Als geneesmiddelen in je lijf bleven zitten, had je aan 1 of een paar pillen genoeg.
Afhankelijk van de halfwaardetijd van het geneesmiddel, zijn de meeste na 1 week totaal uit je lijf verdwenen.
En omdat het je lever (en soms je nieren) is die geneesmiddelen opruimt, worden lever- en nierwaardes ook bij chronisch medicijngebruik gecontroleerd. Zodat de dosering eventueel naar beneden kan worden bijgesteld. Want bij een minder goede lever- of nierfunctie verdwijnt het geneesmiddel dus langzamer uit je lijf.

Qua water drinken: in normale omstandigheden/ons klimaat is 1-1,5 liter voldoende. Daar komt nog ongeveer 0,5-1 liter uit je eten bij, en dan heb je meer dan genoeg vocht.

Kortom: al die 'detox' en andere reinigingskul is slecht voor je portemonnee (en soms ook nog eens slecht voor je lijf) en nergens goed voor.

En aan degene die schreef dat groene leem protheses en metalen schroeven en platen in je lijf oplost... Geloof je dat echt zelf?

Dat dus.. enehhh, die onderste :+ ipv cola?? voor de roestige moertjes aan mijn fiets misschien :') _O- (dat laatste werkt overigens wel.... maar dat is omdat het zuur is)

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 17:49

tja als een arts niet kan vertellen wat je niet mag eten/drinken en wat juist wel met bepaalde medicijnen dan zou ik of eens een andere arts proberen of er eens naar vragen.

Ik zou geen grapefruit eten. Dit zorgt er weliswaar voor dat veel medicijnen minder goed werken in je lichaam, maar het zorgt ook voor een tragere schildklier en nog meer processen in je lichaam worden verstoord door zo'n simpele vrucht. Zeker als je aan het afbouwen bent lijkt het mij niet handig om soms een nog grotere dip te creëeren in medicijn opname.

Genoeg vocht tot je nemen. Dus 1.5 liter en dan liefst gewoon water of thee ( paardenbloemthee werkt vochtafdrijvend en reinigt je lichaam goed. ) en verder zoeken naar dingen waar je last van hebt en kijken welke kruiden werken. Heb je bijvoorbeeld als bijwerking dat je veel vocht vast houd dan zoek je iets wat vochtafdrijvend werkt en dat blijf je dan gebruiken tot een aantal weken nadat je gestopt bent met je medicatie. )

Verder kan probiotica slikken niet veel kwaad en kan je darmen net even een extra stoot geven.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 18:06

Ibbel schreef:

Hier ben ik het helemaal mee eens. Ben zelf een keer bij de diëtiste geweest. Daarbij bekeken we mijn voeding en ik kwam op 1.5l vocht per dag aan drinken. Dit is voldoende op een normale dag. Loop ik hard op een dag, dan heb ik wat meer nodig en kom ik afhankelijk op het aantal km dat ik loop, op 2 à 2.5l per dag. Dat is zat.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 18:24

Wat knap dat je aan het afbouwen bent :j
Tips met betrekking tot vocht zijn al gegeven. Het menselijk lichaam reinigt zichzelf inderdaad, maar waarom geen extra zetje geven zodat het sneller gaat :)? Goed dat jij hier mee bezig bent en waarschijnlijk gaat.

Mijn advies is om goed op je suikers te letten, omdat suikers slecht voor je zijn. Buiten goed drinken is uitgebalanceerde voeding ook belangrijk om gezond te blijven. Lees maar eens op serotonine (het gelukshormoon en voeding (tryptofaan) zie bijvoorbeeld onderstaande link:
https://walrabenstein.nl/serotonine-eten-goed-humeur/
En verder is het misschien goed om aanvullende supplementen te nemen zoals magnesium en vitamine C en D.

Succes

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 18:27

Je lever en nieren inderdaad. Dat hele detoxen is gewoon weer een hype.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 18:28

antje_vip schreef:

Misschien slaan sommigen er inderdaad er in door, maar ik ben van mening dat voeding wel degelijk wat met je lichaam kan doen. Anders aten we allemaal fastfood haha

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 18:29

knetterhard schreef:
antje_vip schreef:

Misschien slaan sommigen er inderdaad er in door, maar ik ben van mening dat voeding wel degelijk wat met je lichaam kan doen. Anders aten we allemaal fastfood haha

Uiteraard met een gezonde voedingsbasis ;)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 18:54

knetterhard schreef:
antje_vip schreef:

Dat is een omgekeerde redenering.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 19:03

StonedRomy schreef:
tja als een arts niet kan vertellen wat je niet mag eten/drinken en wat juist wel met bepaalde medicijnen dan zou ik of eens een andere arts proberen of er eens naar vragen.

Ik zou geen grapefruit eten. Dit zorgt er weliswaar voor dat veel medicijnen minder goed werken in je lichaam, maar het zorgt ook voor een tragere schildklier en nog meer processen in je lichaam worden verstoord door zo'n simpele vrucht. Zeker als je aan het afbouwen bent lijkt het mij niet handig om soms een nog grotere dip te creëeren in medicijn opname.

Genoeg vocht tot je nemen. Dus 1.5 liter en dan liefst gewoon water of thee ( paardenbloemthee werkt vochtafdrijvend en reinigt je lichaam goed. ) en verder zoeken naar dingen waar je last van hebt en kijken welke kruiden werken. Heb je bijvoorbeeld als bijwerking dat je veel vocht vast houd dan zoek je iets wat vochtafdrijvend werkt en dat blijf je dan gebruiken tot een aantal weken nadat je gestopt bent met je medicatie. )

Verder kan probiotica slikken niet veel kwaad en kan je darmen net even een extra stoot geven.

Grapefruit zorgt er juist voor dat medicatie minder goed wordt afgebroken door het lichaam, waardoor de bloedspiegels hoger worden en er meer bijwerkingen kunnen optreden. Dit geld ook niet voor alle medicijnen. Als het voor een bepaald medicijn van toepassing is, staat dat als het goed is vermeld op het etiket van de apotheek en in de bijsluiter.

Verder kunnen je lever en nieren je lichaam prima reinigen hoor. Hoef je niks extra voor te doen. Genoeg water drinken en gezond eten kan nooit kwaad natuurlijk.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 19:14

Heb jij een lever en nieren?
Zo ja, dan kom je er al ver mee :D .

Gezond eten en ongeveer 2 liter water per dag (reken ook het vocht in het eten mee) en beweeg meer, dan komt het vanzelf in orde.

Niet gaan overdrijven met heel veel water te drinken, hiermee worden je nieren ook overbelast. 2 liter ongeveer per dag is voldoende.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 20:10

superpony schreef:

AD is niet anders dan andere medicatie. Je slikt het juist omdat je lichaam niet gezond is. Het is echt compleet ongefundeerde onzin dat je daarna moet detoxen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 20:40

Bizzybijtje, dat zeg ik ook niet. Ik zeg dat wat genoemd wordt allemaal heel leuk klinkt als je van een gezond lijf uit gaat. Iemand die anti depressiva slikt of heeft geslikt, heeft geen gezond lichaam, dus kom je al in de bijzondere gevallen.
1,5 liter vocht is slechts een basis uitgangspunt.
Ik heb nergens ooit gezegd dat je moet detoxen. Wel dat je je lichaam goed moet behandelen door gezond te leven, zodat je lichaam zich kan reinigen.
Het is ook zeker niet zo dat als de medicatie uit je lichaam is, je helemaal gezond en klaar bent. Daar gaat gewoon tijd overheen.

Wat artsen leren is 1 ding, maar als je al vaker medicatie hebt afgebouwd, roesjes en narcoses hebt gekregen, weet je hoe je lichaam dat verwerkt.

stonedromy, artsen weten het vaak wel, maar zijn niet allemaal heel geinteresseerd in de voeding. Ze hebben tegenwoordig echt weinig tijd per patient en zelfs bij een mdl arts, ligt de interesse niet heel erg bij voeding, ondanks dat het om je darmen gaat. En ik heb in meerdere ziekenhuizen gelegen en meerdere mdl artsen met goede naam gehad ( wegens verhuizingen )
De laatste stuurde me gewoon naar een dietiste. Ze weet echt wel wat, maar het was duidelijk niet haar gebied of interesse en ze had er zeker geen tijd voor om ook nog eens over voeding te praten.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 20:53

Bizzybijtje schreef:
superpony schreef:

AD is niet anders dan andere medicatie. Je slikt het juist omdat je lichaam niet gezond is. Het is echt compleet ongefundeerde onzin dat je daarna moet detoxen.

Wat is jouw ervaring van beide kanten dan? Want ik weet toch dat er wel medicatie bestaat wat wel een aanslag op je lichaam geeft. Kijk maar eens naar antibiotica.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 20:59

Zo ie zo is het een aanslag op je nieren, dus het is geen onschuldig middel.Groene leem kan je beter alleen uitwendig gebruiken.wil je echt klei nemen gebruik dan Luvos heilaarde.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 21:40

Citaat:
Citaat:
Dat doet je lichaam gewoon zelf :)

Dit: helemaal mee eens. Genoeg water drinken (minimaal 2,5 liter per dag en meer is beter) en dan reinigt je lichaam zichzelf gewoon.

1) 'Je lichaam doet dit zelf' - je lichaam heeft er een hoop manieren voor. (Via lever en darm, lymfe bloed en urine, via de huid ben je minder blij mee...) - En soms is het niet voldoende.

2) Naast wateroplosbare stoffen zijn er ook nog vetoplosbare stoffen, die haal je maar beroerd weg met veel water drinken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 21:45

1. lekker veel sporten / wandelen / bewegen
2. genoeg water drinken (+- 2l per dag)
3. gevarieerde voeding, veel groente en fruit, en weinig suiker

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 09:42

knetterhard schreef:
Bizzybijtje schreef:

Wat is jouw ervaring van beide kanten dan? Want ik weet toch dat er wel medicatie bestaat wat wel een aanslag op je lichaam geeft. Kijk maar eens naar antibiotica.

Natuurlijk is dat een aanslag op je lichaam. Maar je lichaam kan dat perfect zelf oplossen. Bij gebruik van medicatie is het afwegen wat het ergste is: de aandoening of de medicatie :)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 11:31

Bizzybijtje schreef:

Citaat:

Citaat:
Natuurlijk is dat een aanslag op je lichaam. Maar je lichaam kan dat perfect zelf oplossen. Bij gebruik van medicatie is het afwegen wat het ergste is: de aandoening of de medicatie :)

Ik word hier een soort van duizelig van...
Tja - dat je iets slikt omdat je niet gezond bent, dat klopt.
Maar daarna houdt de inhoudelijke gelijkenis wel op.
(...en nadat AB en AD een soort van zijn gelijkgeschakeld een pertinente uitspraak doen over dat iets ongefundeerde onzin is...???)

Na AB gebruik heeft het zin om de goede bacteriën in darmen en vagina weer te helpen met opbouwen.
Na AD gebruik moet je lichaam weer zelf het neurotransmittersysteem correct laten werken, wat - nav de vele ervaringsverhalen - niet makkelijk is.

(Wat naar mijn mening samenhangt met hoe AD wordt voorgeschreven: de psychische anamnese moge uiterst zorgvuldig zijn; maar weinig mensen worden onderzocht mbt vitamine B status, functie van bijnieren/ cortisolgehalte en nog een serie lichamelijke aspecten die mee kunnen spelen bij een depressie.)

....and just for fun: die A staat gewoon voor anti.
Bacteriën doden kan een zegen zijn en je leven redden, een pil 'tegen iets' is nog net geen gezondheid.
Accoord, soms kan een lichaam dit perfect, soms wat minder perfect en soms ook gewoon niet.
Psychologisch moge het zinnig zijn om iemand moed in te spreken ("Je kunt het wel!" cq "Je lichaam kan dit best!") - op foute informatie zit niemand te wachten.