Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Palmera schreef:Kuggur schreef:Dat hele liters water wegzuipen is nonsens gebaseerd op een verkeerde interpretatie van medische gegevens.
Vooropgesteld dat ik geen arts ben.
Maar: een lichaam heeft vocht nodig. Een lichaam zweet/plast/poept dat vocht er ook weer uit. Juist om alleen al deze zeer noodzakelijke lichaamsfuncties aan de gang te houden is voldoende vocht al belangrijk.
Theoretisch gezien is een liter water drinken per dag genoeg. Maar juist als je je lichaam wilt reinigen, zoals TS, mag je daar overheen gaan.
Overigens, ik hoef mijn lichaam niet te reinigen, maar als ik slechts 1 liter water per dag drink loop ik erbij als een droge champignon met hoofdpijn.
superpony schreef:Maar iemand die lange tijd anti depressiva heeft geslikt, heeft imo geen ''gezond'' lichaam. Alles is leuk en aardig als je een gezond lijf hebt. Zodra dit niet het geval is, of er zijn andere bijzonderheden, moet je het toch per geval bekijken en anders benaderen dan het gemiddelde.
Ibbel schreef:Je lever breekt geneesmiddelen af. Daarom moet je ook iedere dág dat pilletje slikken. Als geneesmiddelen in je lijf bleven zitten, had je aan 1 of een paar pillen genoeg.
Afhankelijk van de halfwaardetijd van het geneesmiddel, zijn de meeste na 1 week totaal uit je lijf verdwenen.
En omdat het je lever (en soms je nieren) is die geneesmiddelen opruimt, worden lever- en nierwaardes ook bij chronisch medicijngebruik gecontroleerd. Zodat de dosering eventueel naar beneden kan worden bijgesteld. Want bij een minder goede lever- of nierfunctie verdwijnt het geneesmiddel dus langzamer uit je lijf.
Qua water drinken: in normale omstandigheden/ons klimaat is 1-1,5 liter voldoende. Daar komt nog ongeveer 0,5-1 liter uit je eten bij, en dan heb je meer dan genoeg vocht.
Kortom: al die 'detox' en andere reinigingskul is slecht voor je portemonnee (en soms ook nog eens slecht voor je lijf) en nergens goed voor.
En aan degene die schreef dat groene leem protheses en metalen schroeven en platen in je lijf oplost... Geloof je dat echt zelf?
Ibbel schreef:Je lever breekt geneesmiddelen af. Daarom moet je ook iedere dág dat pilletje slikken. Als geneesmiddelen in je lijf bleven zitten, had je aan 1 of een paar pillen genoeg.
Afhankelijk van de halfwaardetijd van het geneesmiddel, zijn de meeste na 1 week totaal uit je lijf verdwenen.
En omdat het je lever (en soms je nieren) is die geneesmiddelen opruimt, worden lever- en nierwaardes ook bij chronisch medicijngebruik gecontroleerd. Zodat de dosering eventueel naar beneden kan worden bijgesteld. Want bij een minder goede lever- of nierfunctie verdwijnt het geneesmiddel dus langzamer uit je lijf.
Qua water drinken: in normale omstandigheden/ons klimaat is 1-1,5 liter voldoende. Daar komt nog ongeveer 0,5-1 liter uit je eten bij, en dan heb je meer dan genoeg vocht.
Kortom: al die 'detox' en andere reinigingskul is slecht voor je portemonnee (en soms ook nog eens slecht voor je lijf) en nergens goed voor.
En aan degene die schreef dat groene leem protheses en metalen schroeven en platen in je lijf oplost... Geloof je dat echt zelf?
knetterhard schreef:antje_vip schreef:Je lever en nieren inderdaad. Dat hele detoxen is gewoon weer een hype.
Misschien slaan sommigen er inderdaad er in door, maar ik ben van mening dat voeding wel degelijk wat met je lichaam kan doen. Anders aten we allemaal fastfood haha
knetterhard schreef:antje_vip schreef:Je lever en nieren inderdaad. Dat hele detoxen is gewoon weer een hype.
Misschien slaan sommigen er inderdaad er in door, maar ik ben van mening dat voeding wel degelijk wat met je lichaam kan doen. Anders aten we allemaal fastfood haha
StonedRomy schreef:tja als een arts niet kan vertellen wat je niet mag eten/drinken en wat juist wel met bepaalde medicijnen dan zou ik of eens een andere arts proberen of er eens naar vragen.
Ik zou geen grapefruit eten. Dit zorgt er weliswaar voor dat veel medicijnen minder goed werken in je lichaam, maar het zorgt ook voor een tragere schildklier en nog meer processen in je lichaam worden verstoord door zo'n simpele vrucht. Zeker als je aan het afbouwen bent lijkt het mij niet handig om soms een nog grotere dip te creëeren in medicijn opname.
Genoeg vocht tot je nemen. Dus 1.5 liter en dan liefst gewoon water of thee ( paardenbloemthee werkt vochtafdrijvend en reinigt je lichaam goed. ) en verder zoeken naar dingen waar je last van hebt en kijken welke kruiden werken. Heb je bijvoorbeeld als bijwerking dat je veel vocht vast houd dan zoek je iets wat vochtafdrijvend werkt en dat blijf je dan gebruiken tot een aantal weken nadat je gestopt bent met je medicatie. )
Verder kan probiotica slikken niet veel kwaad en kan je darmen net even een extra stoot geven.
superpony schreef:Maar iemand die lange tijd anti depressiva heeft geslikt, heeft imo geen ''gezond'' lichaam. Alles is leuk en aardig als je een gezond lijf hebt. Zodra dit niet het geval is, of er zijn andere bijzonderheden, moet je het toch per geval bekijken en anders benaderen dan het gemiddelde.
Bizzybijtje schreef:superpony schreef:Maar iemand die lange tijd anti depressiva heeft geslikt, heeft imo geen ''gezond'' lichaam. Alles is leuk en aardig als je een gezond lijf hebt. Zodra dit niet het geval is, of er zijn andere bijzonderheden, moet je het toch per geval bekijken en anders benaderen dan het gemiddelde.
AD is niet anders dan andere medicatie. Je slikt het juist omdat je lichaam niet gezond is. Het is echt compleet ongefundeerde onzin dat je daarna moet detoxen.
Citaat:Citaat:Dat doet je lichaam gewoon zelf
Dit: helemaal mee eens. Genoeg water drinken (minimaal 2,5 liter per dag en meer is beter) en dan reinigt je lichaam zichzelf gewoon.
knetterhard schreef:Bizzybijtje schreef:
AD is niet anders dan andere medicatie. Je slikt het juist omdat je lichaam niet gezond is. Het is echt compleet ongefundeerde onzin dat je daarna moet detoxen.
Wat is jouw ervaring van beide kanten dan? Want ik weet toch dat er wel medicatie bestaat wat wel een aanslag op je lichaam geeft. Kijk maar eens naar antibiotica.
Bizzybijtje schreef:AD is niet anders dan andere medicatie. Je slikt het juist omdat je lichaam niet gezond is. Het is echt compleet ongefundeerde onzin dat je daarna moet detoxen.
Citaat:Wat is jouw ervaring van beide kanten dan? Want ik weet toch dat er wel medicatie bestaat wat wel een aanslag op je lichaam geeft. Kijk maar eens naar antibiotica.
Citaat:Natuurlijk is dat een aanslag op je lichaam. Maar je lichaam kan dat perfect zelf oplossen. Bij gebruik van medicatie is het afwegen wat het ergste is: de aandoening of de medicatie