Vaak moe op jonge leeftijd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 11:09

Lieshorses schreef:
Ik weet niet of ik daar gevaccineerd voor ben, heb mijn 9-jaars prik gehad en als klein kind natuurlijk gevaccineerd.

Dan ben je daar niet voor gevaccineerd. Die prik kan je halen met 12 jaar (jaar dat je 13 wordt).

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 11:10

Ik heb het ook. Bloedonderzoek wees niks uit. Meer slapen helpt niet, meer/minder sporten helpt ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 12:07

NinaCharlie schreef:
Grote kans dat je bijvoorbeeld ijzertekort hebt, even bloed laten prikken kan vaak veel duidelijkheid geven, ik heb er op jouw leeftijd ook veel last van gehad

Ik had het zelfde, dus zal dat aanraden en als dat het niet is gewoon even vragen bij de huisarts wat het verder kan zijn en wat je er aan kan doen :)

Dawn1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 12:08

Je kan ook vitamine b12 te kort hebben, daar wordt je ook ontzettend moe van.

Mungbean

Re: Vaak moe op jonge leeftijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 19:59

Gomir, ivm verminderd werkende lever kun je overreageren op zonlicht.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 20:05

antje_vip schreef:
Ik heb het ook. Bloedonderzoek wees niks uit. Meer slapen helpt niet, meer/minder sporten helpt ook niet.

Hebben jij en TS ook laten onderzoeken HOE je slaapt? Want dat kan het ook zijn; kwalitatief slechte slaap, zeg maar :)

zelmago4it

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 20:15

Ik heb ook een hele tijd last gehad van enorme vermoeidheid (ben nu 21) en ook had ik het extreem koud altijd.
Omdat ik nooit zoveel heb met huisartsen enzo heb ik accupunctuur gedaan.

Dit in combinatie met de Chinese kruiden die ik erbij kreeg hebben me zo enorm geholpen. Mn moeder werd altijd helemaal knetter van me als ik thuis kwam na zo'n behandeling omdat ik zóveel energie had dan.
Dit een behandeling of 4/5 gedaan moet achter elkaar en ben daarna zeker 1,5 jaar niet meer geweest.
Als ik nu merk dat ik het weer erg koud ga krijgen of dat ik echt langere tijd weer erg moe ben dan spreek ik weer een behandeling af. Dan is het vaak net 1 of 2 keer al voor langere tijd verholpen!

Ik ga zelf naar Juul Vaassen, kan je evt opzoeken wat die allemaal doet. En of er misschien iets vergelijkbaars in jou omgeving is.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 20:20

Sizzle schreef:

Dat is echt een broodje aap....Ten eerste is er maar bij een heel klein percentage van de mensen met EBV sprake van een probleem met de lever (leverontsteking/hepatitis, de functie hoeft dan nog niet eens belangrijk verminderd te zijn). En daar krijg je geen overgevoeligheid voor zonlicht van.
Er komt wel huiduitslag voor bij EBV, maar dat is niet gerelateerd aan blootstelling aan zonlicht (wel aan antibioticagebruik)

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 20:21

Al eens getest op voedsel intoleranties? Ik heb bv lactose intolerantie en ik was ook constant moe..

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 20:22

Trage schildklier?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 20:26

gomir schreef:
Sizzle schreef:

Dat is echt een broodje aap....Ten eerste is er maar bij een heel klein percentage van de mensen met EBV sprake van een probleem met de lever (leverontsteking/hepatitis, de functie hoeft dan nog niet eens belangrijk verminderd te zijn). En daar krijg je geen overgevoeligheid voor zonlicht van.
Er komt wel huiduitslag voor bij EBV, maar dat is niet gerelateerd aan blootstelling aan zonlicht (wel aan antibioticagebruik)

Het is ook al even geleden dat ik hey gehad heb (20 jaar) en toen werd daar nog op gehamerd door de HA :o
Wist niet dat dit inmiddels achterhaald was.

RobinSputnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 20:28

Ik had het ook op die leeftijd, kon op een gegeven moment niet zonder 's middags een uur slapen. M'n moeder (huisarts) zei dat het heel 'normaal' is op deze leeftijd en maakte zich er geen zorgen over. Dacht ook niet aan pfeiffer want was niet zo typisch en verder behandel je dat toch niet. Ik ben er overheen gegroeid, gaat inmiddels prima! Ben in die tijd nog wel bij een manueel therapeut geweest en ik was behoorlijk scheef overal dus toen dat recht was gezet was ik in ieder geval van de hoofdpijn en nekpijn af en de vermoeidheid is daarna ook wel verbeterd. Verder werkte gewoon niet te veel aan toegeven bij mij het beste. Maar goed, even langs de huisarts kan geen kwaad, wellicht even bloedprikken.

Edit: en sowieso; stoppen met roken kan sowieso geen kwaad.
Laatst bijgewerkt door RobinSputnik op 08-05-17 20:37, in het totaal 2 keer bewerkt

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 20:29

Het kan zijn dat je voor een bijkomende keelontsteking oid antibiotica kreeg waarmee je beter uit de zon kan blijven, maar voor EBV hoeft dat echt niet.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 20:34

gomir schreef:
Het kan zijn dat je voor een bijkomende keelontsteking oid antibiotica kreeg waarmee je beter uit de zon kan blijven, maar voor EBV hoeft dat echt niet.

Nee had ik niet maar ik vetrok kort erop naar Australie waar de uv index natuurlijk super hoog is en werd toen gewaarschuwd.
Maar dat is al een generatie geleden ( -O- ) dus ik ben niet echt verbaast dat het niet meer waar blijkt :')

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 20:35

Ben 18 en ben ook vaak moe en kan gerust de hele dag slapen

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 20:37

Schildklier prikken en neem je b12 ook mee

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 20:41

Ik had het ook rond die leeftijd, heeft tot mijn 20e geduurd denk ik. Heel vaak naar de dokter gegaan en altijd alles laten nakijken (ook ziekte van Lyme ivm tekenbeet). Er kwam helaas nooit iets uit dus het antwoord van de dokter was toen simpel: stress.
Nou oke dan :') Ik ben nu 22 jaar en ik heb er nu bijna geen last meer van.

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 20:42

Ik was een paar weken geleden ook extreem moe. Slechte concentratie op school, moe walker worden ook al sliep ik ruim 9 uur, na school uitgeteld op de bank liggen en om 20:00 al willen slapen. Ik ben ook naar de huisarts geweest en heb bloed laten testen, maar daar kwam niks uit. Geen B12, vitamine D of ijzertekort, of andere bijzondere waarden. Ik moest gaan proberen om 10 uur per nacht te gaan slapen en minder activiteiten te doen. Je bent in de groei en dat kost veel energie. 'Helaas' voor mij was dit de oplossing, fijn dat er niks aan de hand was, maar ik had stiekem gehoopt dat ik een klein tekort zou hebben en dat ik na wat pillen slik ken al veel meer energie zou hebben.
Nu, een paar weken later, heb ik meer energie en probeer ik nog wel 9,5/10 uur per nacht te slapen.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 22:23

Vermoeidheid kan door zoveel komen. Ik zou ewoon eens gaan babbelen met de huisarts :) deze kan het meeste duidelijkheid geven

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 23:21

MamaMiesje schreef:
antje_vip schreef:

Hebben jij en TS ook laten onderzoeken HOE je slaapt? Want dat kan het ook zijn; kwalitatief slechte slaap, zeg maar :)

Ik heb wel een horloge die meet of je diep/licht slaapt, maar weet niet hoe accuraat deze is.
En ik word vaak vroeg wakker gemaakt door de katten :z