Lieshorses schreef:Ik weet niet of ik daar gevaccineerd voor ben, heb mijn 9-jaars prik gehad en als klein kind natuurlijk gevaccineerd.
Dan ben je daar niet voor gevaccineerd. Die prik kan je halen met 12 jaar (jaar dat je 13 wordt).
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
NinaCharlie schreef:Grote kans dat je bijvoorbeeld ijzertekort hebt, even bloed laten prikken kan vaak veel duidelijkheid geven, ik heb er op jouw leeftijd ook veel last van gehad
Sizzle schreef:Gomir, ivm verminderd werkende lever kun je overreageren op zonlicht.
gomir schreef:Sizzle schreef:Gomir, ivm verminderd werkende lever kun je overreageren op zonlicht.
Dat is echt een broodje aap....Ten eerste is er maar bij een heel klein percentage van de mensen met EBV sprake van een probleem met de lever (leverontsteking/hepatitis, de functie hoeft dan nog niet eens belangrijk verminderd te zijn). En daar krijg je geen overgevoeligheid voor zonlicht van.
Er komt wel huiduitslag voor bij EBV, maar dat is niet gerelateerd aan blootstelling aan zonlicht (wel aan antibioticagebruik)
gomir schreef:Het kan zijn dat je voor een bijkomende keelontsteking oid antibiotica kreeg waarmee je beter uit de zon kan blijven, maar voor EBV hoeft dat echt niet.
MamaMiesje schreef:antje_vip schreef:Ik heb het ook. Bloedonderzoek wees niks uit. Meer slapen helpt niet, meer/minder sporten helpt ook niet.
Hebben jij en TS ook laten onderzoeken HOE je slaapt? Want dat kan het ook zijn; kwalitatief slechte slaap, zeg maar